Mitä mieltä autojen katsastuksesta Outokummussa? Taitaa olla aika väljää kun noin 2000 km päästä joutuu uusimaan kaikki alustan osat.
Outokummun A-katsastus
24
2953
Vastaukset
- Vikaa?
Eikö auton alustassa ollut vikaa?
- umpiluu
Siellä mutteria puristaa.. Ei älyä autoista mitään
- Katsastusmestari
Autojen katsastus on rakettitiedettä.
Kohtapuoliin korjaamot hoitaa homman.
- Haisee provolle....
Outokummun A-katsastus on ihan asiallinen - kenenkään autoon ei tarvitse uusia osia noin usein.
Pahoin pelkään, että autosi on katsastettu jossain muualla, esim. Q-katsastuksessa joensuussa. Siellä voi sattua mitä vain.
Outokumpu on sen verran pieni paikka, ettei täällä ole yksinkertaisesti varaa tuollaisiin laiminlyönteihin - etenkään katsastusasemalla!- Leo 78
Autokatsastus pelastaa ajamasta Joensuuhun.
Todellinen vaihtoehto rallille Oku-Joensuu
- A.C.
On hienoa, että Outokummussa on katsastusasema! Ja aina olen saanut asiallista palautetta käydessäni siellä.
Tuo ei ole tavatonta, että parin tuhannen kilsan jäleen kaikki nivelet täytyy vaihtaa. Nivelten kumit hapristuu säiden, hiekan ja tiesuolan vuoksi, jolloin vesi pääsee tekemään tepposensa nivelille.
Ja ihmisiä ne on katsastushenkilötkin, heille sattuu huonoja päiviä ja joskus jopa virheitäkin, mutta kelle ei satu?
Jatkakaa Okun katsastajat vaan samaan malliin, olen katsastanut autoni teillä alusta saakka, enkä vaihda asemaa säästääkseni.- 34-64
Hyvä paikka katsastaa auto.
- .....
Palvelu on hyvää.
- PoikonVeika
Kyllä minä niin mieleni pahoitin, kun purin pettymystäni ja pahaa mieltäni tällä palstalla. Mutta kun vähävaraisena eläkeläisenä luottaa sokeasti esim. siihen että auto on katsastettu äskettäin ja edessä on taas vuosi turvallisia ja huolettomia kilometrejä vuodeksi. Sitten eteen tuleekin rahaa vaativia korjauksia, niin se ainakin allekirjoittaneelle aiheuttaa pettymyksen kun luottaa joihinkin ihmisiin tai johonkin asiaan, kuten vaikkapa katsastukseen. En ole väittänytkään että asiakaspalvelu olisi huonoa millääntavoin. Enkä sitä uskokaan, päinvastoin. Ja tosiasiahan on se, että tekevälle sattuu. Jos rahaa olisi yllinkyllin en katsastaisi autoja määräajoin, vaan ostaisin aina uuden auton. Lopetan asian "vatiloinnin" tähän.
- kiitos kilpailun...
Mutta, eihän tuo ole katsastusmiehen syys, jos havainnoi autosta selkeät viat. Jos auto on todella korjattu ja jo 2000km päästä korjatut osat ovat vialliset, niin syy on osien valmistajassa tai korjaajassa/osien vaihtajassa.Huonolaatuisuudessa.
Merkin vaihtaminen on mielekkäämpää kuin katsastusaseman.
Muuten tarkoititko 20.000km?- PoikonVeika
Ostin auton yksityishenkilöltä katsastettuna kuukausi ennen kaupantekopäivää ja noin tästä noin viikon päästä vein sen korjaamolle talvi- ym.huoltoa varten ja samalla pyysin tarkastettavaksi auton kunnon muutenkin ja tässä tämä asia tuli esille.
Auton mukana tuli kuitti katsatuspaikasta, -päivämäärästä ja kuka sen on suorittanut.
Muuta en osaa sanoa kuin että minä olen pahasti pettynyt tähän kauppaan. Yksityishenkilö vaan ei voi tehdä asialle mitään kuin kärsiä nahoissaan koska auto on siinä kunnossa ja niillä varusteilla kuin se kaupantekohetkellä on. Joka tapauksessa vaihdetut osat eivät ole voineet kulua kuukauden aikana siihen kuntoon kuin ne olivat. Varmasti syytä on sysissä kuin myös sepissä ja ennenkaikkea minussa koska menin ostamaan auton yksityishenkilöltä. - A.C.
PoikonVeika kirjoitti:
Ostin auton yksityishenkilöltä katsastettuna kuukausi ennen kaupantekopäivää ja noin tästä noin viikon päästä vein sen korjaamolle talvi- ym.huoltoa varten ja samalla pyysin tarkastettavaksi auton kunnon muutenkin ja tässä tämä asia tuli esille.
Auton mukana tuli kuitti katsatuspaikasta, -päivämäärästä ja kuka sen on suorittanut.
Muuta en osaa sanoa kuin että minä olen pahasti pettynyt tähän kauppaan. Yksityishenkilö vaan ei voi tehdä asialle mitään kuin kärsiä nahoissaan koska auto on siinä kunnossa ja niillä varusteilla kuin se kaupantekohetkellä on. Joka tapauksessa vaihdetut osat eivät ole voineet kulua kuukauden aikana siihen kuntoon kuin ne olivat. Varmasti syytä on sysissä kuin myös sepissä ja ennenkaikkea minussa koska menin ostamaan auton yksityishenkilöltä.Ettei vaan olisi katsastettu eri varusteilla ja sitten vaihdettu?
Aika kaukaa haettu, mutta:
Kuulin aikanaan sellaisen jutun, että myyjä oli halunnut huoltaa auton ennen luovutusta ja oli samalla vaihtanut enemmän ajetun moottorin tilalle ja myydyn auton motti oli sitten poikinut viikon päästä kaupanteosta ja ostaja maksoi viulut. - PoikonVeika
A.C. kirjoitti:
Ettei vaan olisi katsastettu eri varusteilla ja sitten vaihdettu?
Aika kaukaa haettu, mutta:
Kuulin aikanaan sellaisen jutun, että myyjä oli halunnut huoltaa auton ennen luovutusta ja oli samalla vaihtanut enemmän ajetun moottorin tilalle ja myydyn auton motti oli sitten poikinut viikon päästä kaupanteosta ja ostaja maksoi viulut.Tiedäpä sitten mitä tässäkin tapauksessa on tehty kun myyjä sanoi itsellä olevan ostettuna samanlaisen mutta uudemman auton ja myyvänsä vanhemman alta pois. Myyjä ei myöskään kertonut että vaihdelaatikko oli avattu. Korjaamolla näkyi selvät vääntöjäljet jotka ovat syntynyneet laatikkoa avatessa väkivalloin. Nämä vääntöjäljet sitten on jätetty silleen että vaihteistoöljyä vuotaa maahan. Ajovalojen pyyhkimet olivat molemmat rikki eikä takalasin pyyhkijä toiminut lainkaan. Ym. sellaista pientä. Eiköhän tämä jo ala riittää näille epäuskoisille "tuomaille". Minulle ainakin.
- Katsastuskonttori
PoikonVeika kirjoitti:
Tiedäpä sitten mitä tässäkin tapauksessa on tehty kun myyjä sanoi itsellä olevan ostettuna samanlaisen mutta uudemman auton ja myyvänsä vanhemman alta pois. Myyjä ei myöskään kertonut että vaihdelaatikko oli avattu. Korjaamolla näkyi selvät vääntöjäljet jotka ovat syntynyneet laatikkoa avatessa väkivalloin. Nämä vääntöjäljet sitten on jätetty silleen että vaihteistoöljyä vuotaa maahan. Ajovalojen pyyhkimet olivat molemmat rikki eikä takalasin pyyhkijä toiminut lainkaan. Ym. sellaista pientä. Eiköhän tämä jo ala riittää näille epäuskoisille "tuomaille". Minulle ainakin.
On aivan selvää, että katsastuksessa on nyt jotain pahasti pielessä, kun eivät tuota ottaneet huomioon.
Vaihtoon koko konttori! - kiitos kilpailun...
PoikonVeika kirjoitti:
Tiedäpä sitten mitä tässäkin tapauksessa on tehty kun myyjä sanoi itsellä olevan ostettuna samanlaisen mutta uudemman auton ja myyvänsä vanhemman alta pois. Myyjä ei myöskään kertonut että vaihdelaatikko oli avattu. Korjaamolla näkyi selvät vääntöjäljet jotka ovat syntynyneet laatikkoa avatessa väkivalloin. Nämä vääntöjäljet sitten on jätetty silleen että vaihteistoöljyä vuotaa maahan. Ajovalojen pyyhkimet olivat molemmat rikki eikä takalasin pyyhkijä toiminut lainkaan. Ym. sellaista pientä. Eiköhän tämä jo ala riittää näille epäuskoisille "tuomaille". Minulle ainakin.
Uskon auton olleen katsastuksessa katsastuskelpoisen, mutta myöhemmin autoon vaihdettu kelvottomia osia. Ainakin, jos pihassa seisoo samaa korimallia oleva auto.
Harmi kun kohdallesi sattui epärehellinen myyjä.Miten maamme lait soveltavat tätä tilannetta? Petoksestahan on kysymys. - Mopopojat
kiitos kilpailun... kirjoitti:
Uskon auton olleen katsastuksessa katsastuskelpoisen, mutta myöhemmin autoon vaihdettu kelvottomia osia. Ainakin, jos pihassa seisoo samaa korimallia oleva auto.
Harmi kun kohdallesi sattui epärehellinen myyjä.Miten maamme lait soveltavat tätä tilannetta? Petoksestahan on kysymys.Kyllä nyt on moporakkarit olleet asialla. Yön pimeydessä varastanut hyvät osat ja pannu kelvottomat tilalle.
Mihin maailma mennyt? Eikö poliisi puutu näihin ilkitöihin. Turhaanko maksan veroja? - rahat tiukassa...
PoikonVeika kirjoitti:
Tonnin parin auton myyjät ovat eniten epärehellisiä ja tekevät tätä toimintaa.
- Höpö höpö höpö...
Katsastuskonttori kirjoitti:
On aivan selvää, että katsastuksessa on nyt jotain pahasti pielessä, kun eivät tuota ottaneet huomioon.
Vaihtoon koko konttori!Ei todellakaan ole selvää. Itse asiassa katsastuskonttori on SELVÄSTI syytön tuohon asiaan!
Et voi millään todistaa väitettäsi - kunhan heittelet taas sieltä puskista!
- rahat tiukalla...
Tiedän, miten monasti 70- luvulla vaihdettiin jarrukenkiä , renkaita ja muuta pientä roinaa katsastuksen ajaksi.
- hyvä paikka
Outokummun katsastus asema on hyvä ja siltä saa hyvän käsityksen autonsa kunnosta jos kysyy asiasta. aina pääsee katsastaamaan ja on hyvät laitteet.
katsastakaa myös te siellä, jotta katsastus asema pysyy outokummussa. :) - !!!!!!!
Olisikohan aloittajan auton matkamittaria näpelöity? Sitä harrastetaan nykyisin.
Katsastuskonttoria on turha syyllistää tässä vaiheessa.- Onnellinen Outokumpu
Aloittaja on suur-joensuu-illuusio-toimikunnan lähettämä ihminen, jonka tarkoitus on aivan sama kuin lähettäjänsä eli tyhjentää katsastuskonttoritkin muualta P-Karjalasta.
Mitään elämää ei heidän mielestään saa olla muualla pohjois-karjalassa kuin joensuussa! - PoikonVeika
Onnellinen Outokumpu kirjoitti:
Aloittaja on suur-joensuu-illuusio-toimikunnan lähettämä ihminen, jonka tarkoitus on aivan sama kuin lähettäjänsä eli tyhjentää katsastuskonttoritkin muualta P-Karjalasta.
Mitään elämää ei heidän mielestään saa olla muualla pohjois-karjalassa kuin joensuussa!Ja tämä illuusio- kommentti on sitten täyttä puppua ja täysin ajateltu mutu-linjalla! Aloitukseni perustuu täysin omakohtaiseen kokemukseen ja faktoihin joita tukee korjaamolta saamani tieto tositteiden kera. Volvon myyjä kusetti,( se on suomeksi petti) minua myymässään autossa. Tai syy on kyllä minussa itsessäni kun en kaikkiin asioihin kaupantekohetkellä tullut kiinnittääkseni huomiota. Vaikka olen lähes 70-vuotisen elämäni aikana ostanut ja omistanut useita kymmeniä autoja. Mutta joskus se "viisaskin" menee vipuun. Joku kommentoijista mainitsikin että epärehellisimmät autojen myyjät ovat 1000-2000 euron hintaisten autojen joukossa mikä pitää kyllä täysin paikkansa.
En siis ole syyttänyt katsastajaa vaan lähinnä ihmetellyt tällaisen auton läpäisyä katsastuksesta koska viat olivat aivan konkreettisesti nähtävissä. Myyjä olisi antanut itsestään rehellisen kuvan kun olisi kertonut kertonut mitä on tehty ja mitä mahdollisia "sukuvikoja" ko. automerkin kohdalla on odotettavissa, koska kysymyksessähän ei ole uusi vaan käytetty auto.
Jos tämä katsastus olisi ollut paljon kauempana kuin kuukauden, olisin ehkä ymmärtänyt ja kärsinyt asian nahoissani, mutta itse kun olen pyrkinyt rehellisyyteen tämä tuntuu vähän pahalta.
Niin tai näin, olen etelä-Suomessa vaihtanut auton uudempaan samanmerkkiseen. Ja toivon tälle epärehelliselle myyjälle kuitenkin jatkossa vain hyvää, jospa se elämä vielä opettaa häntäkin ja omatunto kehittyisi kanssa ihmisiä kohtaan. - Onnellinen Outokumpu
PoikonVeika kirjoitti:
Ja tämä illuusio- kommentti on sitten täyttä puppua ja täysin ajateltu mutu-linjalla! Aloitukseni perustuu täysin omakohtaiseen kokemukseen ja faktoihin joita tukee korjaamolta saamani tieto tositteiden kera. Volvon myyjä kusetti,( se on suomeksi petti) minua myymässään autossa. Tai syy on kyllä minussa itsessäni kun en kaikkiin asioihin kaupantekohetkellä tullut kiinnittääkseni huomiota. Vaikka olen lähes 70-vuotisen elämäni aikana ostanut ja omistanut useita kymmeniä autoja. Mutta joskus se "viisaskin" menee vipuun. Joku kommentoijista mainitsikin että epärehellisimmät autojen myyjät ovat 1000-2000 euron hintaisten autojen joukossa mikä pitää kyllä täysin paikkansa.
En siis ole syyttänyt katsastajaa vaan lähinnä ihmetellyt tällaisen auton läpäisyä katsastuksesta koska viat olivat aivan konkreettisesti nähtävissä. Myyjä olisi antanut itsestään rehellisen kuvan kun olisi kertonut kertonut mitä on tehty ja mitä mahdollisia "sukuvikoja" ko. automerkin kohdalla on odotettavissa, koska kysymyksessähän ei ole uusi vaan käytetty auto.
Jos tämä katsastus olisi ollut paljon kauempana kuin kuukauden, olisin ehkä ymmärtänyt ja kärsinyt asian nahoissani, mutta itse kun olen pyrkinyt rehellisyyteen tämä tuntuu vähän pahalta.
Niin tai näin, olen etelä-Suomessa vaihtanut auton uudempaan samanmerkkiseen. Ja toivon tälle epärehelliselle myyjälle kuitenkin jatkossa vain hyvää, jospa se elämä vielä opettaa häntäkin ja omatunto kehittyisi kanssa ihmisiä kohtaan.Okei. Lisätään tähän vielä sekin, että olen itsekin ihmetellyt (ja myös TV:ssä Karpolla on asiaa ohjelmassa), miten juuri katsastettu auto saattaa olla lähes liikenteestä käytöstä poistetun kuntoinen!
Ja juuri autoliikkeessä myynnissä olevat? Väkisinkin tulee mieleen, että siinä on jostain vilppitouhuista kysymys, kun auton iskunvaimentimet voivat olla täysin veltot eli hengenvaaralliset, silti leima vaan tulee!
Plus paljon muitakin selviä vikoja, ruostereikiä ym.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 856304
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303783törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283140Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3691696- 331388
- 271330
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi46949Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11946Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11870- 42859