Viimeisen vuoden aikana olen alkanut orastavaa ikänäköä, olen 43-v. Lasit voi aina nostaa nenälle hetkeksi, mutta piilareilla ei näin voi tietenkään tehdä. Mulla on vahva miinunsnäkö, joten esim. kaupassa en piilarit päässä näe pikku tekstejä. Ilman laseja näen lähelle vielä suht hyvin. Optikko kehotti kokeilemaan joskus vuosi sitten toiseen silmään miedompaa miinus-linssiä, jolloin lähelle näkeminen helpottuisi. Tuolloin ikänäköä oli mielestäni vähempi kuin nyt ja alkanut häiritä vasta nyt. Oletteko kokeilleet tuota menetelmää vai hankkineet erikseen jotkut monitehopillarit.?
Piilolinssit ja ikänäkö? Miten olette toimineet?
rillipöllö
3
442
Vastaukset
- .......
Monovision tai monitehopiilolinssit. Kysy optikoltasi.
- ikänäkö
Onko tietoa löytyykö kertakäyttöisiä toorisia monitehopiilareita keneltäkään valmistajalta?
- Lukulasit...
Itse olen ostanut vaan "tiimarin lukulasit" piilarien päälle.
Moniteho piilarit tulee kalliimmaksi, ja ovat kaikenlisäksi hankalia käyttää.
Käy piilarit päässä kokeilemssa jossain halpahallissa lukulaseja. Kympillä saa ihan ok näköisiä lukurillejä..
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi614260Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1531799Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141503Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !351258Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1671056- 56904
- 76895
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.165823Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54811- 39781