Toista ahdistaa, neuvoja!

härkä-82

Hei,

Olen tavannut ihmisen jonka kanssa voisin olla 24h!!! olen todella ihastunut. On kuitenkin yksi ongelma...

Itse olen vähän aika sitten päättänyt 7 vuotta kestäneen suhteen, kun taas tämä uusi ihastukseni on ollut 3 vuotta sinkkuna. Ja kohta viikkoon emme ole nähneet sen takia, koska sitä on alkanut ahdistamaan.

Sanoo, että haluaa nähdä ja et mä olen sen "juttu", mutta nyt häntä on alkanut ahdistamaan. Sanoi, et tarttee olla yksin. Päivä kerrallaan-periaatteella. Olen samaa mieltä päivä kerrallaan-periaatteesta, mutta miten voin tutustua ihmiseen jota en voi nähdä?!

Ymmärrän täysin, jos haluaa olla yksin ja ajatella rauhassa ja onhan se elämänmuutos kun yhtäkkiä joku astuu sun omaan elämään.

Mutta on asioita, joita en ymmärrä ja toivonkin että joku kiltti ihminen voisi auttaa mua, koska en todellakaan halua luopua ihastuksestani.

Kuinka joku ei halua viettää aikaa sellaisen ihmisen kanssa, johon on ihastunut ja sen kanssa on niin hyvä olla?!
Minkälainen tunne on kun ahdistaa niin, ettei pysty/halua olla toisen seurassa?!
Miten mun tuli toimia?!
Tiedän et olla sivussa, mutta kun mä niin haluaisin jotain muuta.
Voisinko mä jotenkin helpottaa toisen oloa?
Kuinka kauan tämmöinen ahdistus yleensä kestää?

Ihastukseni kertoi minulle, et hän on ennenkin kokenut ahdistusta juuri tässä vaiheessa ja se juttu oli sit jäänyt siihen.
Miten voisin omalla toiminnallani välttää sen????

1

444

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -M84-

Hän on kenties sinuun niin ihastunut ettei pysty itse sitä oikein käsittelemään ja kenties hän ehkä pelkää jopa ettei hän riittäisi sinulle.
      Hmm. itse olen joskus tuntenut itseni sairaaksi ihastukseni läsnäollessa (kun en ole voinut/osannut tarpeeksi hyvin osoittaa hänelle tunteitani) ja sairaaksi (kaipauksesta) hänen ollessaan poissa läheltäni. Rehellisesti sanoen, kaipauksesta sairastaminen voi olla helpompaa, kuin kohdata "rakkauden tuska" ja kenties sen takia hänen edeltävät suhteensakin ovat jääneet samalle tasolle.
      Itse en ehkä suosittelis pysymään sivussa, vaan kehottaisin olemaan läsnä hänen elämässän. Ole hänelle helle ja ymmärtäväinen läheinen ja aikaa myöten hän pääsee eroon ahdistuksestaan.
      Muista kuitenkin aina välillä päästää hänet "pakenemaan ja hengittämään", mutta älä anna hänen olla siellä liian kauan.
      Sinulla on avaimet hänen kahleisiinsa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      73
      4527
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      105
      3769
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      142
      3463
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      37
      1970
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      69
      1921
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      89
      1219
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      118
      1035
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      127
      944
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      55
      925
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      25
      837
    Aihe