Suomi24 vaatimukset sefuille

Oldspaissi

ei voi olla millään tasolla, jos nöösipojista sefuja joilla ei mitään ymmärrystä purjehduksesta tai purjeveneistä!

22

282

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heitähän viitsiessäsi pari esimerkkiä. Menee muuten tyhjänpuhumiseksi. Jos haluat oikeasti ryhtyä sefuksi, oikea osoite on suomi24:n ylläpito, ei tämä viestialue.

      Ei ole muutamaan vuosikymmeneen meikäläistä kutsuttu nöösipojaksi, mutta kiitän kohteliaisuudesta.

      Nimimerkistä päätellen lienet tämä mies?

      https://www.youtube.com/watch?v=owGykVbfgUE

      "I'm on a boat"

    • kalkkiström

      Mikä hitto on sefu?

    • Tarkoittanee palstan luotsia.

      • kalkkiström

        Ok. Kiitos tiedosta. Ei liene olevan kiinni purjehduskokemuksesta, voiko toimia keskustelupalstan luotsina. Enempikin innostuksesta alaa kohtaan ja yleisestä maalaisjärjestä. Taitavat olla vastanneet merenneitojen kutsuun ja päätyneet Ahdin valtakuntaan ne, jotka ovat kokeneet purjehduksesta ihan kaiken. Muotoilisinko nykytilanteen siten, että ei meillä taida kuitenkaan olla mitään hätää...


    • iso paha sefu

      Palstojen valvojat olivat aikaisemmin sheriffiejä. Siitä nimi sefu.

    • tuli mieleen

      Vähän niinkuin ennen dj:nä. Paljon hyvää palautetta mutta aina joku känninen karjaisi että "älä soita niin paskaa musaa". Ei toiveita, ihan vaan että parempaa.

    • ei tarvetta muutoksi

      Useimmat taitavat olla kanssani samaa mieltä siitä, että palstan moderointi on erittäin hyvällä tolalla.

      • Bossu

        On kyllä muutrunut paremmaksi.


      • utveiden hiekkaloota

      • utveiden hiekkaloota kirjoitti:

        nih, ko esim kilpaurjehdusaiheiset viestit sefu poistaa.

        http://www.youtube.com/watch?v=SEkGaGhqngY&list=PL196E1F8E0EDAAF4C

        Ei, en erityisesti poista kilpapurjehdusaiheisia viestejä.

        Poistan ne silloin, kun lähetät pelkän youtube-linkin ilman muuta sisältöä. Poistan ne myös silloin, kun saatat viestisi henkilöön menevillä herjauksilla.

        Lisäksi aiemman käytöksesi takia kynnys poistoon on erityisen matalalla sinun kohdallasi Jodlari. Olet toistuvasti osoittanut, etteivät kehotukset vaikuta sinuun mitenkään, vaan jatkat niistä huolimatta muiden käyttäjien solvaamista ja purjehdus-alueen häiriköintiä.

        Tästä ei jatkossakaan tule sinun henkilökohtaista leikkikenttää, vaikka aiempina vuosina olet valvonnan puutteen takia saanut riehua täällä miten haluat. Nyt jätin viestisi poistamatta esimerkin vuoksi.

        Kaikki menee hyvin kun opettelet keskustelemaan ja kunnioittamaan muita keskustelijoita. Yllätä meidät ja näytä pystyväsi siihen.


      • kilpaa purjehtiva
        bollox kirjoitti:

        Ei, en erityisesti poista kilpapurjehdusaiheisia viestejä.

        Poistan ne silloin, kun lähetät pelkän youtube-linkin ilman muuta sisältöä. Poistan ne myös silloin, kun saatat viestisi henkilöön menevillä herjauksilla.

        Lisäksi aiemman käytöksesi takia kynnys poistoon on erityisen matalalla sinun kohdallasi Jodlari. Olet toistuvasti osoittanut, etteivät kehotukset vaikuta sinuun mitenkään, vaan jatkat niistä huolimatta muiden käyttäjien solvaamista ja purjehdus-alueen häiriköintiä.

        Tästä ei jatkossakaan tule sinun henkilökohtaista leikkikenttää, vaikka aiempina vuosina olet valvonnan puutteen takia saanut riehua täällä miten haluat. Nyt jätin viestisi poistamatta esimerkin vuoksi.

        Kaikki menee hyvin kun opettelet keskustelemaan ja kunnioittamaan muita keskustelijoita. Yllätä meidät ja näytä pystyväsi siihen.

        Seuraan palstaa liki päivittäin,enkä ole havainnut ensimmäistäkään kilpapurjehdusaiheista viestiä poistetun. Ne videolinkit eivät todellakaan sellaisenaan mitää viestejä ole.

        Niin kai se on kuin entinen sefu sanoi, kaksi solvaa ja sata kiittää. Kiittävät vain hiljaa mielessään. Annetaan siis yksi kiitos tässä julkisestikin, palsta on oikeasti käyttökelpoinen nykyään luotsin ansiosta.


    • Entinen sefu

      Onne ja menestystä palstan luotsille! Pidä linjasi vaikka on varmaa, että häiriköt eivät opi eikä heistä pääse eroon. Ammoisina aikoina muutaman vuoden palstan sheriffinä eli moderaattorina toimineena tiedän, että homma on todella epäkiitollinen eli kiitosta ei tule koskaan, haukkuja ja solvaamista sen sijaan jatkuvasti...

    • purjehduksestainnost

      Tyytyväinen nykyiseen linjjaan, kiitos Bollox (kiitos entisellekin, en vain seurannut palstaa silloin).

    • 16+16

      Oikeastaan sefun ei tarvitse tietää juuri mitään palstan aiheesta kyetäkseen kitkemään asiattomat ja palstan sääntöjen vastaiset kirjoittelut.

      • Seriffi on ystävä

        Vuosia palstaa seuranneena en voi kun kiittää nykyistä linjaa. Entiset idioottimaiset viestit loistaa poissaolollaan ja kaikilla (paitsi yhdellä:) ) on hyvä olla.

        Kiitos


    • Kiitos tuesta! Näemmä tällaisia ketjuja pulpahtaa pintaan silloin tällöin, mutta mikäs siinä. Ei se haittaa että välillä keskustellaan moderoinnista, kun kuitenkin yhteisestä aiheesta ja useimpien viihtymisestä on kyse.

      Moderointi on mielestäni silloin onnistunutta, kun sitä ei edes huomaa. Vaatii vain tarkkaa tasapainottelua suvaitsevaisuuden ja kurinpidon välillä. Yhtenä tärkeänä juttuna pitäisin myös sitä, miltä palsta näyttää aloitteleville harrastajille, ja varsinkin nuorille. Siksi liika sisäänpäin kääntyneisyys ja vihamielisyys olisi hyvä pitää aisoissa.

      Omalla kohdallani luotsin roolin hintana on kynnyksen nouseminen keskusteluun osallistumisessa. Sitä kai kokee herkemmin juttujensa joutuvan silmätikuksi ja kokemattomuutta purjehtijana käytetään lyömäaseena mm. tällaisissa ketjuissa. Vaikka ei se sinänsä mitään. Mielummin tyhmiä kysymyksiä ajoissa kuin tyhmiä virheitä merellä.

    • Pitihän se arvata. Ketjuun alkoi tulla hyvin tutun oloista spämmiä siihen malliin, että oli pakko alkaa siivoamaan. Joku roti shefun solvaamisessakin.

      • Siivous hyvä

        Jodlari yrittää silti yhä toistuvasti päästä läpi.


      • Siivous hyvä kirjoitti:

        Jodlari yrittää silti yhä toistuvasti päästä läpi.

        Jep. Kohtalaisen kypsyttävää painella jatkuvasti poista-namiskaa, kun olisi oikeita töitäkin. No pain no gain :)


      • 34ft

        Pari vuotta palstaa seuranneena voin myös todeta että palstan sisällön taso on parantunut viimeisen vuoden? aikana huomattavasti. Kiitos moderoinnin mutta ennenkaikkea myös asiallisten viestien kirjoittajien.


      • Vanha Ohlson
        34ft kirjoitti:

        Pari vuotta palstaa seuranneena voin myös todeta että palstan sisällön taso on parantunut viimeisen vuoden? aikana huomattavasti. Kiitos moderoinnin mutta ennenkaikkea myös asiallisten viestien kirjoittajien.

        Moderaattorin nimittäminen luotsiksi on oikeastaan osuvaa, koska merenkulussa luotsin tehtävä on avustaa karikkoisilla ja mutkaisilla väylillä ja täällä palstameressä on sama tarve !

        Voimia ja kestävyyttä nykyiselle luotsille, kivelle ei olla ajettu.


      • bollox kirjoitti:

        Jep. Kohtalaisen kypsyttävää painella jatkuvasti poista-namiskaa, kun olisi oikeita töitäkin. No pain no gain :)

        Toivottavasti jaksat silti. Työsi on tärkeää meille, jotka yritämme hakea ja jakaa asiatietoa purjehduksesta.

        Kiitos tähänastisesta!


    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1566
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      605
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      537
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      488
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      422
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    Aihe