Meillä oli viime viikolla uuden osakehuoneistomme ennakkotarkastus, jossa kirjasimme tukun vikoja, jotka haluamme korjatuiksi. Lopputarkastus, jossa meidän olisi tarkoitus tarkastaa asunto viimeisen kerran ennen muuttoa, on ensi viikolla.
Miten meidän tekemämme tarkastukset suhtautuvat rakennustarkastajan tekemiin tarkastuksiin?
Entä onko kellään kokemusta vastaavasta ja siitä kuinka innokkaita rakentajat ovat noita vikoja korjaamaan? Meneekö usein tappeluksi?
Entä jos muuton jälkeen huomaamme jotain pintavaurioita, joita emme noissa aikaisemmissa tarkastuksissa huomanneet?
Uuden osakehuoneiston lopputarkastus
1
407
Vastaukset
- mikael
Olen ammattilaisena itse tarkastanut useita aikoinani itse työmaamestarina ollessani, sekä myöhemmin muiden asunnoissa, sukulaisille ja tutuille. Lähes poikkeuksetta listasta on tullut pitkä ja asioista ollaan jouduttu vääntämään tosissaan. Rakentajien intressissä on ymmärrettävästikin päästä korjauksesta mahdollisimman vähällä. Asukkaan valituksia väheksyvä mentaliteetti on rakentajilla yleinen. Itsekin aikoinaan siihen syyllistyin, myönnettävä on. Mentaliteetti on rakentajilla valitettavasti pysynyt samanlaisena noista ajoista, vaikka nyt kuinka ollaan hienoja ruotsalaisia firmoja. Esimerkiksi kun parketti on naarmutettu pahasti vetämällä jääkaappia parketin päällä, mielellään yritetään paikata naarmuja kitillä tai uusia vain osa huoneesta ja laitetaan lista saumaan, vaikka parketti pitäisi oikeasti uusia koko oh-ruokailuhuone-keittiö -tilasta. Rakennustarkastajan tekemillä tarkastuksilla ei ole mitään tekemistä tämän asian kanssa. Seuraava korjausvaihe on yleensä vuoden päästä valmistumisesta oleva vuositarkastus. Yksi mahdollisuus on palkata ammattilainen tekemään tarkastus omasta puolestaan ja hyväksymään tehdyt korjaukset, jolloin rakentaja ottaa asian paremmin vakavissaan. Ainakin Raksystems tekee niitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874098Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760