aurorix väsymys

Heimä

Aloitin aurorix lääkityksen keskiviikkona. Näin aluksi olen ottanut vain puolikkaan aamuisin... Nyt on ihan järkyttävän väsynyt olo... Jalat on ihan vetelät, eikä meinaa päästä sängystä ylös... Lääkäri sanoi mulle että tää lääke vie väsymyksen pois... Mutta mitenköhän tää näin paljon väsyttää??

14

2844

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • moclo-mies

      Terve

      Kokemusta aurorix-lääkkeestä on paljon, käytin sitä pitkään.
      Vanhempi masennuslääke, käsittääkseni yleensä lääkärit suosittelevat uudempia ssri-lääkkeitä.
      Todella hyvin auttoi itsellä juuri sos.tilanteiden pelkoon ja positiivinen puoli oli se jotta ei lihottanut ainakaan minua, useat mäsennuslääkeet tuppaavat lihottamaan.

      Sivuvaikutuksiakin sitten kyllä löytyi, tosin taitaapi löytyä kaikista masennuslääkkeistä.

      Itsellä juurikin huononti unta, vaikeampi nukahtaa, jos tälläistä ongelmaa on niin kannattaa lääke ottaa jo aamusta.

      Hermot paukkui helposti tämän lääkkeen käytön aikana, suutuin helposti.

      • Heimä

        Juu huomaa jotenkin että on vaikeampi nukahtaa, vaikka on hiton väsynyt olo... ja aamulla on ihan hiton vaikee päästä sängystä ylös... Toihin pitäs parin viikon päästä lähteä. Jos tää ei muutu niin täytyy jättää lääke pois... ssri lääkkeitä en halua syödä. Olen niitä kokeillu ja ne vie seksuaalisuuden kokonaan pois.. Ja sekin vielä että se voi jäädä pysyväksi, niin sellaista riskiä en halua edes ottaa nyt kun siitä kuulin... Ihan hyvin tässä olen pärjäillyt un en ole töissäkään, aatrelin jos tää lääke parantais töissä jaksamista... mutta jos ei niin ei... Siis mua ei oikeestaan masenna, vaan ahdistaa ja pelottaa koko ajan, olen hyvin arka...


    • moclo-mies

      Terve

      Ahdistaa ja sos.tilanteiden pelkoa on täälläkin, lisäksi on pakkoneuroosi.
      Asioita olen nyt saanut vähän järjestykseen ja siitä on jo yli vuosi kun viimeksi olen aurorix-tabletteja ottanut. Nykyään tarvittaessa käytän opamox-rauhoittavaa, sitäkin käytän todella pienellä annoksella eli murran tabletin pieniin osiin.

      Itsekkin tuskailen sen asian kanssa kun halut tuntuvat olevan kadoksissa, tosin eipä mikään muukaan juuri kiinnosta. Olen miettinyt jotta voisiko syy olla pitkään käytetty masennuslääke mutta epäilen. Luultavasti omalla kohdalla syy on ns.uupumus.
      Pitkään jatkunut tressi kaikesta ja päälle nämä oireet niin eipä siinä haluta.

      Aurorix tosiaan minusta auttaa erinomaisesti sos.tilanteiden pelkoon ja melko nopeastikkin, eli viikossa huomaat varmaankin jo eron.

      Onko sinulla muuten sellaista jotta ajatus ei kulje, pää on tukossa?
      Itsellä tälläistä esiintyi ja olen muiltakin käyttäjiltä kuullut, sekä mitä suurempi annos niinä sitä pahempana?

    • Heimä

      No mulla oli seronilin kanssa halut ihan hukassa, söin sitä kuukauden ja kun lopetin niin halut tuli heti takasin, onneksi... No toivottavasti tästä nyt olisi enemmän hyötyä kuin haittaa...
      Juu sos tilanteiden pelko on aika paha(en tiedä mistä johtuu) ja jännityskin on todella paha...
      On tässä kyllä vähän pää tukossa, jotenkin oudosti.. Luulin että se kuuluu aloitus oireisiin, mennekö tää ohi vai jääkö tämmöiseksi koko lääkkeen ajan?

      Hitto kun ei ole edes nälkä. Äsken väkisin söin vähän perunaa ja lihapullia, vaikka ei meinaa millään upota kurkusta alas... En tiedä jättäiskö tän lääkkeen pois,kun ei tässä työttömänä niin paha ole olla ettei ilman pystyisi olemaan, vaikka tämä elämän tilanne oa aika vaikea tällä hetkellä...
      Terapia alkaa onneksi lokakuun/marraskuun aikana, en tiedä onko siitäkään mitään apua? Oletko moclo mies käynyt terapiassa? Päätäkin rupes särkemään, mitä ei ole tehnyt ptkiin aikoihin..

      • molekyyli mies

        Syön molekyyoimamboja...d


      • heimä
        molekyyli mies kirjoitti:

        Syön molekyyoimamboja...d

        On se kumma kun ei tääkään lääke näytä sopivan mulle yhtään.. On niin hemmetin väsynyt olo nyt kokoajan, ei tämmösenäkään jaksa töihin mennä...


    • moclo-mies

      Terve

      Oma mielipiteeni on jotta jätä lääke pois jos et välttämättä sitä tarvi, itsellä oli myöskin työttömyysjaksoja ja mitäpä sitä lääkettä syömään jos ei tarvitse.

      Lisäksi, niinkuin kerroin tämä lääke veti pääni tukkoon jotta en sitten kyennyt ajattelemaan kovin viisaasti ja en tunteisiin niin helposti saanut yhteyttä.
      Itsekkin olin psykoterapiassa ja itsellä terapiasta meni paljon hukkaan juuri sen takia koska käytin tätä lääkettä joka tukki järjenjuoksun,,,,se tuntui monesti olevan jotta ei ole mitään puhumista terapiassa, kulutettiin vaan aikaa.

      Yksilöllistä tietenkin mutta minulla tilanne oli tämä....

      • heimä

        Juu niin vähän ajattelin, mitä tätä nyt turhaa syömään... Meinasin että tästä olis ollut apua kun aika usein jännittää ihan sikana kaikki asiat, välillä yökkäilen pitkin päivää kun on niin jännittynyt olo... Ei taida olla mitään hyvää lääkettä tuohon pahaan jännittämiseen..


      • moclo-mies
        heimä kirjoitti:

        Juu niin vähän ajattelin, mitä tätä nyt turhaa syömään... Meinasin että tästä olis ollut apua kun aika usein jännittää ihan sikana kaikki asiat, välillä yökkäilen pitkin päivää kun on niin jännittynyt olo... Ei taida olla mitään hyvää lääkettä tuohon pahaan jännittämiseen..

        Taitaa olla todella kova jännitys sitten, terapiasta on varmasti apua ja siellä osataan neuvoa miten kannattaisi edetä. Myöskin siellä voi selvitä sitten minkä takia olet niin kova jännittämään,,, syyn lötyminen voi olla ratkaisevaa.

        Tosin toiset nyt vain jännittävät kovemmin.
        Itsellä oli aikoinaan sellainen jännitysoire jotta pää alkoi tärisemään, tähän auttoi verenpaine lääke joka esti tärinän jännittävissä tilanteissa.

        Jotkut käyttävät pientä annosta rauhoittavaa jos on pelottava tilanne edessä, eli tarpeen tullen. Sekin jo tuo rauhaa kun on lääke mukana joka auttaa heti, jos tilanne sen vaatii.Siis no ainakin 5 minuutin päästä.


      • Heimä
        moclo-mies kirjoitti:

        Taitaa olla todella kova jännitys sitten, terapiasta on varmasti apua ja siellä osataan neuvoa miten kannattaisi edetä. Myöskin siellä voi selvitä sitten minkä takia olet niin kova jännittämään,,, syyn lötyminen voi olla ratkaisevaa.

        Tosin toiset nyt vain jännittävät kovemmin.
        Itsellä oli aikoinaan sellainen jännitysoire jotta pää alkoi tärisemään, tähän auttoi verenpaine lääke joka esti tärinän jännittävissä tilanteissa.

        Jotkut käyttävät pientä annosta rauhoittavaa jos on pelottava tilanne edessä, eli tarpeen tullen. Sekin jo tuo rauhaa kun on lääke mukana joka auttaa heti, jos tilanne sen vaatii.Siis no ainakin 5 minuutin päästä.

        Joo kai tää töihin meno on alkanut jännittämään, ja sitten on vielä ihan sairaan väsynyt olokin. Niin sekin mietityttää että jaksaako sielä töissä olla, kun en edes oman alan töistä yhtään tykkääkkään... Tiedä sitten voiko tää johtua mun lapsuudesta, kun vanhemmat kuollu kun olin 8v. Ja olen aina ollut tosi arka ja pelokas ym... Mutta voikohan siitä terapiasta olla apua tuollaiseen, no sen näkee sitten...


      • heimä
        Heimä kirjoitti:

        Joo kai tää töihin meno on alkanut jännittämään, ja sitten on vielä ihan sairaan väsynyt olokin. Niin sekin mietityttää että jaksaako sielä töissä olla, kun en edes oman alan töistä yhtään tykkääkkään... Tiedä sitten voiko tää johtua mun lapsuudesta, kun vanhemmat kuollu kun olin 8v. Ja olen aina ollut tosi arka ja pelokas ym... Mutta voikohan siitä terapiasta olla apua tuollaiseen, no sen näkee sitten...

        Ohhoh kun jännittää... aurorixilla taas tuli niin väsyneeksi ettei jaksanut tehdä mitään... Puolen päivän aikaan vasta pääs sängystä ylös... Ehkä se vähän auttoi tuohon jännitykseen.. Mutta nyt taas jännittää ihan liikaa eikä tässä töihin taida päästä..m


    • Liissuli 90

      Minäkin söin aurorixia ja se väsytti aivan liikaa...vaadittiinn syömään ainakin 2kk:ta että nähdään oikea vaikutus..En jaksanut tehdä kotona mitään, minulla vielä 2 vuotias lapsikin..Sitten suositeltiin terapiaa,en uskaltanut mennä..Ninpä näiltä sivuilta löysin tämän: http://www.suomenkriisipaivystys.fi/
      Joka oli pelastukseni, ensin vastasi joku mies...IIIK...kun jännitin, toisella soitolla vastasi nainen..Oli helppo jutella kun ei tarvinut sanoa nimeä ja puhelimeen vastanneet kertoivat olevansa hoitajia. Olen joutunut miettiin monia vaikeita asioita, joita en ole ennen uskaltanu kohdata...

      • heimä

        Terapiaan olen kyllä menossa. Alkaa loka marraskuun vaihteessa.. En vaan jaksaisi mennä töihin tämmöisessä tilassa, mutta kai se on pakko yrittää ja häädä sitten saikulle ja menettää maine firmassa, jos ei jaksa olla töissä... Eikä soittaminen minnekkään jännitä niin paljon, etten sitä voisi tehdä...


      • heimä
        heimä kirjoitti:

        Terapiaan olen kyllä menossa. Alkaa loka marraskuun vaihteessa.. En vaan jaksaisi mennä töihin tämmöisessä tilassa, mutta kai se on pakko yrittää ja häädä sitten saikulle ja menettää maine firmassa, jos ei jaksa olla töissä... Eikä soittaminen minnekkään jännitä niin paljon, etten sitä voisi tehdä...

        Kyllä tää on niin vaikeeta kun tuntuu ettei mikään lääke sovi mulle... Ahdistaa niin pahasti että itkettää aamuisin kun miettii töihin lähtöä.. Ei ole mukavaa:(


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      57
      2265
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      68
      1897
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      53
      1715
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1631
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1604
    6. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      145
      1583
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1514
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1357
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1311
    10. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      1
      1218
    Aihe