Gdanskin matka on edessä lokakuussa. Mietin onko tuossa maassa tapana antaa tippiä ravintolassa? Ja paljonkohan on usein tapana antaa? Kiitos jo etukäteen asiallisista vastauksista.
Tapana antaa tippiä?
3
278
Vastaukset
- Jumprahuiti
Voi antaa kyllä, mutta ei täällä kukaan moiti vaikkei antaisikaan. Sama taksissa, itse pyöristän varsinkin lyhyillä matkoilla ylöspäin. Saattavat joskus vähän naputtaa jos menet lyhyen matkan taksilla, sillon varsinkin kantsii sanoa että voi antaa vähän extraa. :)
- Expatriate (PL)
Juu tapana on tipata, mitään sääntöä ei ole joten oman tunnon mukaan. Takseissa sama juttu. Normaalisti tippaaminen hoituu yksinkertaisesti sillä, että ei ota pieniä vaihtorahoja taskuun (ravintoloilla, kaupoilla ja takseilla aina ongelma vaihtorahan kanssa).
Tarjoilijat tienaavat peruspalkkana muutaman sata euroa kuukaudessa joten tipit ovat heille suhteellisen iso osa palkasta. - Töpönä
Terve aloittaja.
Kuka se Tapana on? Kai puolalainen, onko mies vai nainen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.1602108Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3101793- 931587
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois811254Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2001220- 671170
- 251091
- 481027
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl73986Maalaisliiton nuorilta paljon puhuva idea
Taas vongataan lisää tukea... kehdosta hautaan! Maalaisliiton nuoret aka Keskustanuoret haluaa Suomeen valtiollisen dei24972