Näin teet boottaavan W2K+SP4 CD:n

Täältä löytyy ohje miten saat integroitua Service Pack 4:n W2K:n ja tehtyä siitä boottaavan asennus-CD:n.
http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=277
Kannattaa lukea myös tämä, ei yhtä selkeä kuin tuo ylempi.
http://old.bink.nu/bootcd/#Extract

Tuossa ylemmässä linkissä olevan ohjeen selvennykseksi kohtaan " Next extract the service pack with this command w2ksp4.exe -x" purkaminen tapahtuu Windows komentokehotteessa ja luonnollisesti kyseisen tiedoston kansioon siirtyneenä ja tiedosto on suomenkielisenä w2ksp4_fi.exe.

Ja tuo SP4 pitää olla sitten tuo täysversio eli Network Install-versio eli käy koneeseen kuin koneeseen.

8

1600

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuo koko homma pitää tehdä koneella jossa on W2K tai XP, esim. W98SE:llä ei onnistu.

      Lyhykäisyydessään homma tapahtuu näin
      1. Kopioi W2K -CD kiintolevylle kansioon CD\CD-root
      2. Pura SP4 kansioon CD\win2ksp4
      3. Integroi eli yhdistä
      4. Pura imuroimasi bootfile.zip ja siirrä puretusta paketista tiedostot: cdrom_nt.5 ja cdrom_ip.5 sekä cdromsp4.tst kansioon CD\CD-root.
      Tiedoston w2kboot.bin kansioon CD.
      5. Sitten vain Nerolla polttamaan ohjekuvien mukaisilla asetuksilla.

      • Trubaduuri

        Oikea tapa on tehdä se update -s komennon avulla
        ja sitten vasta polttaa se uusi konaisuus CD-levylle. Boot imagen saa window:sin asennus levylt kun käyttää apunaan IsoBusteria.


      • Trubaduuri kirjoitti:

        Oikea tapa on tehdä se update -s komennon avulla
        ja sitten vasta polttaa se uusi konaisuus CD-levylle. Boot imagen saa window:sin asennus levylt kun käyttää apunaan IsoBusteria.

        "update -s" ja noissa ohjeissa olevalla "update.exe -s" komennolla.
        Tuleeko siitä jotenkin erilainen;)


      • Trubaduuri
        Rakentelija kirjoitti:

        "update -s" ja noissa ohjeissa olevalla "update.exe -s" komennolla.
        Tuleeko siitä jotenkin erilainen;)

        Päivityspaketin perään kun kirjoitetaan update -s
        sekä kohdehakemisto, on se melko simppeli homma, eli siitä tulee suoraviivainen toimitus ;)


      • Trubaduuri kirjoitti:

        Päivityspaketin perään kun kirjoitetaan update -s
        sekä kohdehakemisto, on se melko simppeli homma, eli siitä tulee suoraviivainen toimitus ;)

        Oletko lukenut tuossa linkissä olevan ohjeen?

        "Päivityspaketin perään kun kirjoitetaan update -s
        sekä kohdehakemisto, on se melko simppeli homma, eli siitä tulee suoraviivainen toimitus ;) "

        Juuri näin siinä ohjeessakin tehdäänkin.


      • Trubaduuri
        Rakentelija kirjoitti:

        Oletko lukenut tuossa linkissä olevan ohjeen?

        "Päivityspaketin perään kun kirjoitetaan update -s
        sekä kohdehakemisto, on se melko simppeli homma, eli siitä tulee suoraviivainen toimitus ;) "

        Juuri näin siinä ohjeessakin tehdäänkin.

        Kyllä niissä ohjeissa kehotetaan purkamaan päivityspaketti ensiksi johonkin hakemistoon
        ja sitten kirjoittamaan tuo koko käsky rimpsu
        jossa update komento on muotoa update.exe -s.
        Siis kaksi osiota poikkeaa toisistaan, ensimmäinen
        on paketin purkaminen ja toinen on varsinainen
        komento. Mutta hei, älä ota liian raskaasti,
        kysymys on ihan pienestä erosta, ja ohjeesi
        avulla kyllä saa asennus-Cd:een tehtyä, jossa on päivitys mukana, sisällytetty mediaan ;)


      • auttakaa
        Trubaduuri kirjoitti:

        Kyllä niissä ohjeissa kehotetaan purkamaan päivityspaketti ensiksi johonkin hakemistoon
        ja sitten kirjoittamaan tuo koko käsky rimpsu
        jossa update komento on muotoa update.exe -s.
        Siis kaksi osiota poikkeaa toisistaan, ensimmäinen
        on paketin purkaminen ja toinen on varsinainen
        komento. Mutta hei, älä ota liian raskaasti,
        kysymys on ihan pienestä erosta, ja ohjeesi
        avulla kyllä saa asennus-Cd:een tehtyä, jossa on päivitys mukana, sisällytetty mediaan ;)

        Tein buuttaavan asennus 2000cd:n. buuttaa hienosti mutta....Läppärissä (Dell) on vaihdettava korppu & cd asema "slotti". Resurssien hallinnassa näkyy kuitenkin aina A: ja CD-asema E: riippumatta siitä kumpi on kiinni. Säädin Biosista cd:n puutaamaan ekaks, mutta asennuksen alkaessa asennus softa pyytää asentamaan asennus cd:n A: asemaan ??? Miten ton vois välttää koska CD asuu siis E: asemassa eikä asennus etene!! Ps. rupee oleen hermot piukalla%¤%#¤


      • auttakaa kirjoitti:

        Tein buuttaavan asennus 2000cd:n. buuttaa hienosti mutta....Läppärissä (Dell) on vaihdettava korppu & cd asema "slotti". Resurssien hallinnassa näkyy kuitenkin aina A: ja CD-asema E: riippumatta siitä kumpi on kiinni. Säädin Biosista cd:n puutaamaan ekaks, mutta asennuksen alkaessa asennus softa pyytää asentamaan asennus cd:n A: asemaan ??? Miten ton vois välttää koska CD asuu siis E: asemassa eikä asennus etene!! Ps. rupee oleen hermot piukalla%¤%#¤

        kannattaa tarkistaa että asennus-CD varmasti toimii. Kokeile sitä jossain pöytäkoneessa.

        Poltto-ohjelmassa pitää olla asetukset pilkun tarkasti kohdallaan jotta asennus-CD:stä tulee oikein boottaava.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      606
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      595
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      66
      548
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      535
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe