Tietoa kellään??

kerttuli22

Kysymykseni kuuluu siis, että millä viikoilla alkiolla/sikiöllä voi alkaa ilmetä kasvuhäiriötä? Ensimmäisestä ultrasta lähtien minulle sanottiin, että vastaa viikkoja ja aina kaikki näytti olevan kunnossa. Sitten yhtäkkiä vauvani syntyi jo rv 32 5. Ja syytä ei tiedetä. Olen miettinyt pääni puhki mistä se saattoi johtua ja nyt pohdinkin sitä, että saattoiko alkiolla ollakin alkun alkaen hidas kasvu eikä se oikeasti "vastannut viikkoja" (siis kuukautisista laskettuna) Että entä jos raskaus olikin pidemmällä, mutta luultiin, että on vähemmän viikkoja?
Tulipa varmaan sekava kirjoitus, mutta jospa joku saa selvän ja osaa auttaa!!

5

95

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • naiset ovat erilaisia raskaudessa minulla menee aina lasketun ajan yli(että käynnistystä on aina harkittu) mutta taas toisella sisarella piti ottaa rauhalliseksi raskauden 30vkon jälkeen koska kohtu vaikutti auenneelta joten seksi kuin muu liikkuminen kiellettiin, ettei synny ennen aikaiseksi. ja seuraavat raskaudet ovat yhtä herkkiä.

    • ytuijf

      Ennenaikaiseen synnytykseen voi vaikuttaa monikin asia, niihin varmasti olet jo perehtynyt. En näkisi kuitenkaan syyllisenä tätä sinun olettamustasi kasvuhidastumasta. Ja mitä noihin kehityshäiriöihin tulee... osan niistä näkee ultrassa, jopa jo ensimmäisissä niskapoimu-ultrissa, osaa ei välttämättä saada kiinni ennenkuin vauva syntyy.

    • kuolio.

      Kuoliko sun vauva? :O :(

    • Mmmmmmmmmmm

      Häiriöitä voi ilmetä esim. ensimmäisen kolmanneksen aikana, jolloin raskaus yleensä meneekin kesken. Muuten noita häiriöiden ilmenemisiä on kai aika vaikea havaita. Yleensä diagnoosit voidaan tehdä ennen lapsen neljättä ikävuotta. Kaverin lapsi syntyi viikolla 26 ja ainoa asia, jossa näkyy ongelmia on näkö. Lapsi joutuu käyttämään tosi vahvoja laseja. Ei ne lapset aina synny ennen aikaisesti jonkun vamman takia, vaan joskus se äidin fysiikka jostain syystä ei pelaa odotetusti.

      • tällasta tietoa ja kokem

        Mä sai pienen vauvan. Tyttö Syntyi täysiaikaisena (39 5) 45cm/ 2620g. Rakenneultrassa, rv 20 jotakin, huomattiin jo, että oli vähän pieni ikäisekseen, (melkein 2 viikon heitto), ja kasvua seurattiin loppuun saakka. Kasvoi tasaisesti ja voi hyvin koko ajan. Syntyi täyden kympin tyttönä ja on nyt terve, hieman pieni ja siro 4v. Np ultrassa rv 11 vastasi täysin viikkoja. Ja suunnilleen rv 12 eteenpäin, kun organogeneesi lopuillaan, alkaa näkymään mahd. Kasvuhäiriöt ja kasvun yksilöllisyys.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      17
      1455
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1202
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe