Miten te muut vanhemmat jaksatte arkea lasten kanssa? Itsellä on yksi taapero, tuntuu että voimavarat on todella vähissä. Alan hiljalleen mennä jo masennuksen puolelle. Väsyttää enkä saa mitään kotitöitä aikaiseksi päivän aikana. En jaksa pitää huolta itsestäni, siis käyttää aikaa itseeni. Painokin on noussut hiipien. Kohtauksilta olen vielä välttynyt mutta saa nähdä kauanko..
Epileptikkovanhempien arki
4
151
Vastaukset
- ansku2412
Aika heikosti.kaikki aika menee töihin ja lapseen. Välillä en muista edes syödä vasta kuin iltapäivällä ensimmäisen kerran,yhtenä lääkkeenä kun on topimax ja vie ruokahalun lähes kokonaan.
- depis
Mua lihottaa deprakine, valitettavasti se on ainoa toimiva lääke. En ihmettele, että tilastollisesti epileptikoilla on muuta väestöä vähemmän lapsia. On se ruljanssi raskasta ilman sairauttakin.
- aatamijaeeva
Raskasta, raskasta. Miehen tuki ehdottoman tärkeää. Aikoinaan muitakin "tukitoimia" saanut. Nyt rauh. kohtaustilanne. Mut tiedän saavani apua jos iskee rytinällä taas. Pitää vain ajatella positiivisesti ja mennä hetki ja päivä kerrallaan. Almanakka auttaa mua pärjään p*skan muistin kans. Tsemppiä teille kans :)
- Munesim
Mä ratkaisin asiat niin, että kävin lasten kanssa seurakuntien kerhoissa sekä kirjaston satutunnilla ja niistä sain saman ikäistä seuraa niin lapsille kuin itsellenikin. Samalla meillä oli viikkolukujärjestys, kolmena aamuna "pakollinen meno" ja kahtena ulkoilua. Ruuan jälkeen lasten iän mukaan joko päiväunet, pieni lepo, pieniä tehtäviä tehtäväkirjasta, jonain päivänä pari jaksoa muumia tai tietsikkapelejä. Lasten lepohetken aikana nukuin itse myös päiväunet. Nuorimman lapsen mennessä eskariin lähdin auttaamaan toista pitkäaikaissairasta hänen kotiinsa. Viime vuoden opiskelin ja käytäntö onnistuu, mutta teoria ei pysy päässä. Nyt parin seuraavan viikon aikana katsellaan miten hommat etenee. Ei ole ihme jos täälläkin alkaa masennusta ilmentyä, käytännön työssä teoriatermit ei pysy päässä ja se ehkä estää valmistumisen...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1562677
- 1991957
- 711706
- 921638
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91421- 751098
- 811040
- 951019
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.261004Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes191954