Kylkiluun alla KIPU

Minnnaa

Siis oikealla puolella, kylkiluun alla ollut jo kuukausien ajan kipua. Kipu on kokoaikaista, joskus vähemmän, usein taas enemmän. Kipu on sellaista polttavaa, kuin jokin vanne puristaisi jotain sisäelintä tms. Kipua on vaikea kuvailla. Kaksi kertaa ultrattu, mitään ei löytynyt. Tähystykseen en saa lähetettä koska labrakokeet olivat ok.Käskivät menemään yksityiselle puolelle. Närästyslääkettä kirjoittivat, mutta eihän se auttanut, koska kipu ei todellakaan ole närästykseen viittaavaa. Ja kipu on selkeästi oikealla puolella.

Tää on niin raastavaa, ärsyttävää kun eivät tavallaan usko kipuani. Olen ollut gluteenittomalla ruokavaliolla, ei auttanut. En käytä alkoholia enkä tupakoi. Mitä minä voin tehdä jotta pääsisin tutkimuksiin? Ja millaisilla tutkimuksilla jotain voisi selvitä? Voiko vatsaa rötgenkuvata? Tai magneettikuvata? En oikien ymmärrä näitä, mutta jotain on tehtävä. Yksityiseen ei ole varaa. Kipu raastaa parhaillaankin kovaa. Kyse on noin kymmenen sentin alasta. Ihan kuin jokin solmu tai muu puristaisi suolta tai jotain elintä. Kova polte!

Ei jaksaa enää. Huolikin jo suuri: jos siellä onkin jokin syöpä? Huoh....Papereissa lukee varmaan "Luulotautinen"

5

288

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minulla oli just samat oireet ja ollut jo vuosia.
      Alkoi pienestä alasta ja nyt siihen on kasvanut jo iso tyrä. Julkisella ultrattiin ensin kaksi kertaa ja mitään ei löytynyt mutta menin yksityisesti niin kaksi tyrää löytyi. Mene yksityiselle ja maksa hiukan enemmän niin saat apua.
      Tänä päivänä terveyskeskuksesta ei saa mitään apua.

• Samoilla tuntemuksilla ja kivuilla eletään täälläkin . Ultrattu pari kuukautta sitten ja ei mitään ! Sain esomeprazol kuurin närästykseen mutta kun ei närästä .
      Yksi lääkäri kesällä puhui tyrästä mutta koska oli vaan harjottelija niin "oikea" lääkäri tyrmäsi asian heti .
      Työt pitäisi alottaa parin viikon päästä mutta miten tämän kivun kanssa selviän ?

• Joskus sattui

Mulla alkoi rintalastan oikea reuna särkeä. 5 vuotta myöhemmin röntgenin ja muiden jälkeen syy selvisi.

Selkälihakset rintarangankohdalta selkärangassa olivat niin jumissa, että vihloivat etupuollle. Kun fysioterapeutti ekalla kerralla alkoi tutkia selkää ja lihaksistoa ennen hierontaa, asia selvisi.
      Hän kävi sormilla selkä rankaaläpi nivel kerrallaan ja ollessaan yhden nikaman kohdalla ja painaessaan sitä todella kevyesti, aiheutti tunteen kuin rintalastasta olisi työnnetty puukko läpi.

Hieronnalla sai kuntoon ja lukemalla kirjan Siunattu kipu Heikkilältä.

Arvaisin että sulla on ristiselkä tai vähän ylempää ihan jumissa.

• wteroi

Vaikuttaa hiukan vatsahaavalta? Ei se närästyslääke ole kaukaa haettua, itselleni sellainen tuo avun, mutta kun vatsa oli ärtyneempi niin eipä silloin sekään. Ota kuuriluontoisesti kokeeksi pari päivää närästyslääkettä muutaman tunnin välein, vältä kahvia ja paprikaa yms., katso mitä tapahtuu..
      Voihan se olla tyrä tai sappi, joka ei näkynyt ultrassa. Joka tapauksessa olisi ehkä parasta mennä mahalaukun tähystykseen, jos tämä ei vaikuta.

• sama vaiva

Olen kärsinyt samasta vaivasta. On tähystetty, utrattu jne.. eikä onneksi mitään vakavaa ole löytynyt. Tähystyksen tehneen lääkärin selitys oli, että suoli tekee juuri tuossa oikealla kylkikaaren alla voimakkaan mutkan ja jos suolessa on ilmaa, se saa aikaan ikävän tuntemuksen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      276
      5401
    2. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      70
      4986
    3. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      123
      4375
    4. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      48
      4086
    5. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3820
    6. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3707
    7. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      41
      3408
    8. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      87
      3097
    9. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      66
      2949
    10. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      23
      2688
    Aihe