Apulan sekarotuiset

Mie vaan

Olemme jo pitkään (n.vuoden) itsellemme sekarotuista koiraa/koiranpentua.Olen alkanut katsella apulan sivuja sillä silmällä josko sieltä meille löytyisi uusi perheenjäsen. Taidamme todellakin jäädä ilman koiraa, koska laitanaan hp. on 250-300€. Tulee tunne että näissä tapauksissa on todellakin vain kyse rahastuksesta eikä hyvän kodin löytymisestä koiralle. Niin ...huomautan vielä että koirakokemusta löytyy...12- vuotta Bella- koira oli perheenjäsenemme kunnes hän lähti koirien taivaaseen :o(.Tämä on vain ihmettely siitä vääristikö Euron tulo myös nämä hinnat...muistelen vain että ennen € tuloa hinnat pyörivät laitanaan sekarotuisilla alle 1000 mk;n

19

2373

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Helli

      Huimin tais olla 600euroa, hitto sillähän saa jo puhdasrotuisen rekkarit!

    • Milli

      Kennelliiton suositus sekarotuisen hinnaksi on 100€. Kyllä sillä hinnalla pentuja löytyy, keväällä äitini osti sekapennun 50€:lla. Kaikin puoli hyvä ja terve pentu on ollut, joten kannattaa kysellä, katsella ja hieman odottaakin. Ostajat ne hinnat lopulta kuitenkin määrää, eli nyt porukat maksaa hulluna sekapennuista rekisteröityjen hintoja(ylikin), niin miksipä ei silloin myyjä rahaa huolisi.

    • realist56

      Itsekkin tuli päivittäin Apula ym. seurattua kun koiraa haimme ja kyllä harvassa alle 250:n pennut oli. Lopulta sitten löytyikin oikea helmi seropiksi 70 eurolla.
      Vaan itseämme saamme syyttä, me pennun ostajat, kun maksamme tollasia summia. Jos emme maksa, niin eiköhän ne pyyntihinnatkin laske.

      • issu56

        totta oli tuo kyllä! Kukapa tai ketkäpä muutkaan noita ruokkivat, kuin ne ihmiset, jotka ylitörkeitä hintoja seropeista ja paperittomista puhtaista suostuvat maksamaan. Nyt pitäisi jo ottaa hissukseen järki käteen ja ruveta oikeasti ajattelemaan, eikä vain tekemään ilman minkäänlaista ajattelua!!


    • oikku04

      Siksipä meidän seropi tulikin ulkomailta.
      Koiran hinnaksi tuli kuljetusboxi, matolääkitys, parvorokotus ja eläinlääkärintodistus. lento oli limainen ja koiran "kasvattaja" ei halunnut ruokarahaa tms, tärkeitä oli hyvä koti.

      Tästä maksoimme 65 euroa.
      Kun ulkomailta saa pennun tuotua tuohon hintaan niin eipä ole kannattavaa niitä suomen seropeja ostaa. Maksavat 2-4 kertaa tuon summan ja eipä välttämättä ole mukana kuljetusboxia, rokotuksista ja eläinlääkärin todistuksista puhumattakaan.
      Ja tämä koira kun on vielä pienikokoiseksi jäävä otus. Ei valkoinen mutta kuitenkin samaa kokoluokkaa kun mitä suomessa on ne sekoitukset jotka maksaa vähintään 150 euroa.
      Koiran koko tulee olemaan n. 30 cm ja 1´0 kiloa.

      • Ajatellut

        ...että koiran tuomalla ulkomailta vaarannat suomen vesikauhuun.

        Luin tällä viikolla paikallisesta sanomalehdestä että monet johtavat eläinlääkärit ovat huolissaan "tuonti" koirista ja he tarkoittivat juuri näitä Tallinnasta ja sinnerinnastettavista kodittomista koirista, jotka kuulema rokotetaan ennen suomeen tuontia mutta kun se taudin itämis aika on puolikin vuotta niin vättämättä rokotuksesta ei ole apua taudin rajoittamiseksi pois Suomesta joka on ollut vesikauhu vapaa maa jo yhdeksänkymmentä luvulta asti.
        Jutussa mainittiin myös se että, miksi tuoda "ulkoa" hylättyjä koiria riskillä kun niitä hylättyjä koiria on myös täällä kotimaassa ilman mahdollista riskiä sairastuttaa koko koira kantaa täällä Suomesssa.


      • Mie vaan
        Ajatellut kirjoitti:

        ...että koiran tuomalla ulkomailta vaarannat suomen vesikauhuun.

        Luin tällä viikolla paikallisesta sanomalehdestä että monet johtavat eläinlääkärit ovat huolissaan "tuonti" koirista ja he tarkoittivat juuri näitä Tallinnasta ja sinnerinnastettavista kodittomista koirista, jotka kuulema rokotetaan ennen suomeen tuontia mutta kun se taudin itämis aika on puolikin vuotta niin vättämättä rokotuksesta ei ole apua taudin rajoittamiseksi pois Suomesta joka on ollut vesikauhu vapaa maa jo yhdeksänkymmentä luvulta asti.
        Jutussa mainittiin myös se että, miksi tuoda "ulkoa" hylättyjä koiria riskillä kun niitä hylättyjä koiria on myös täällä kotimaassa ilman mahdollista riskiä sairastuttaa koko koira kantaa täällä Suomesssa.

        Hm... missään vaiheessa en kylläkään kirjoittanut edes harkitsevani ulkomailta tuotua koiraa...mistäs sie sen siihen keksit...ihan etsitään kotimaista ;o).Luulisin että vastasit johonkin toisen aloitukseen taikka sitten minun tekstini on erittäin vaikeasti luettavaa ;o(.Ainakin kaikki ilmoitukset mihin olen ottanut yhteyttä ovat olleet ihan "suomalaisia"


      • realist56
        Mie vaan kirjoitti:

        Hm... missään vaiheessa en kylläkään kirjoittanut edes harkitsevani ulkomailta tuotua koiraa...mistäs sie sen siihen keksit...ihan etsitään kotimaista ;o).Luulisin että vastasit johonkin toisen aloitukseen taikka sitten minun tekstini on erittäin vaikeasti luettavaa ;o(.Ainakin kaikki ilmoitukset mihin olen ottanut yhteyttä ovat olleet ihan "suomalaisia"

        uusi täällä, siis tuo edellinen vastaushan oli osoitettu Oikku04:lle, ei tämän ketjun aloittajalle elikkä sinulle.


      • realist56 kirjoitti:

        uusi täällä, siis tuo edellinen vastaushan oli osoitettu Oikku04:lle, ei tämän ketjun aloittajalle elikkä sinulle.

        Anteeksi juu...aivan vihreänä häpeästä täällä...ajattelin että nämä kaikki ovat kommentteja aloitukseeni...sorry :o((


      • Ajatellut
        Rossukka32 kirjoitti:

        Anteeksi juu...aivan vihreänä häpeästä täällä...ajattelin että nämä kaikki ovat kommentteja aloitukseeni...sorry :o((

        ... annetaan anteeksi ;))
        Minäkin olen ollut joskus "uusi" tällä palstalla...


      • oikku04
        Ajatellut kirjoitti:

        ...että koiran tuomalla ulkomailta vaarannat suomen vesikauhuun.

        Luin tällä viikolla paikallisesta sanomalehdestä että monet johtavat eläinlääkärit ovat huolissaan "tuonti" koirista ja he tarkoittivat juuri näitä Tallinnasta ja sinnerinnastettavista kodittomista koirista, jotka kuulema rokotetaan ennen suomeen tuontia mutta kun se taudin itämis aika on puolikin vuotta niin vättämättä rokotuksesta ei ole apua taudin rajoittamiseksi pois Suomesta joka on ollut vesikauhu vapaa maa jo yhdeksänkymmentä luvulta asti.
        Jutussa mainittiin myös se että, miksi tuoda "ulkoa" hylättyjä koiria riskillä kun niitä hylättyjä koiria on myös täällä kotimaassa ilman mahdollista riskiä sairastuttaa koko koira kantaa täällä Suomesssa.

        tosin huomioi että minun koirani EI ole virosta tuotu.
        OPn myös huomioitava se seikka että se on rokotettu kaksi viikkoa aiemmin ennen kun on tuotu suomeen. Eikä se ole ollut koditon vaan hyvässä hoidossa siellä! Ja eläinlääkäriki on sen tutkinut ja terveeksi todennut.

        Jännä juttu että huolissaan ollaan vaan sekarotuisista tuontikoirista, aivan yhtä hyvin niillä puhtailla saattaa olla jotakin tauteja. Miksi mulle ei ole siitä saarnattu kun toin ROTUKOIRAN, ihan rekisteröidyn sellaisen VIROSTA!
        Se on siis ok ja hyväksyttävää että puhdasrotuisia koiria tuodaan mutta sekarotuisia ei saisi tuoda?

        Omalta osaltani vältin pentutehtailun tukemisen kun otin koiran ulkomailta.

        On niin kuvottavaa se että suomalaiset "tekevät rahaa" teettämällä sekarotuisia pentuja.


      • Ajatellut
        oikku04 kirjoitti:

        tosin huomioi että minun koirani EI ole virosta tuotu.
        OPn myös huomioitava se seikka että se on rokotettu kaksi viikkoa aiemmin ennen kun on tuotu suomeen. Eikä se ole ollut koditon vaan hyvässä hoidossa siellä! Ja eläinlääkäriki on sen tutkinut ja terveeksi todennut.

        Jännä juttu että huolissaan ollaan vaan sekarotuisista tuontikoirista, aivan yhtä hyvin niillä puhtailla saattaa olla jotakin tauteja. Miksi mulle ei ole siitä saarnattu kun toin ROTUKOIRAN, ihan rekisteröidyn sellaisen VIROSTA!
        Se on siis ok ja hyväksyttävää että puhdasrotuisia koiria tuodaan mutta sekarotuisia ei saisi tuoda?

        Omalta osaltani vältin pentutehtailun tukemisen kun otin koiran ulkomailta.

        On niin kuvottavaa se että suomalaiset "tekevät rahaa" teettämällä sekarotuisia pentuja.

        ""se on rokotettu kaksi viikkoa aiemmin ennen kun on tuotu suomeen.""

        Olen saanut sellaisen tiedon ja käsityksen että näillä sairauksilla on itämis aika puolivuotta joten vaara on ollut suuri taudin tulemisesta koirasi mukana.
        Olkoon se puhdasrotuinen tai seropi aivan sama, ei mitään väliä. Suomesta kun ei koirat lopu, ja luulenpa myös että koiratehtailua tapahtuu enimmissä määrin VIROSSAKIN, vaikka nyt sinun koirasi kuulemma ole tuotukaan...


      • Sakemanni.
        oikku04 kirjoitti:

        tosin huomioi että minun koirani EI ole virosta tuotu.
        OPn myös huomioitava se seikka että se on rokotettu kaksi viikkoa aiemmin ennen kun on tuotu suomeen. Eikä se ole ollut koditon vaan hyvässä hoidossa siellä! Ja eläinlääkäriki on sen tutkinut ja terveeksi todennut.

        Jännä juttu että huolissaan ollaan vaan sekarotuisista tuontikoirista, aivan yhtä hyvin niillä puhtailla saattaa olla jotakin tauteja. Miksi mulle ei ole siitä saarnattu kun toin ROTUKOIRAN, ihan rekisteröidyn sellaisen VIROSTA!
        Se on siis ok ja hyväksyttävää että puhdasrotuisia koiria tuodaan mutta sekarotuisia ei saisi tuoda?

        Omalta osaltani vältin pentutehtailun tukemisen kun otin koiran ulkomailta.

        On niin kuvottavaa se että suomalaiset "tekevät rahaa" teettämällä sekarotuisia pentuja.

        on myös rahanteko rotukoirilla. Kaikki koirat pitäisi myydä omakustannushintaan.


      • koirallinen
        Sakemanni. kirjoitti:

        on myös rahanteko rotukoirilla. Kaikki koirat pitäisi myydä omakustannushintaan.

        Mitenkähän sitten määrittelet kasvattajan työlle hinnan? Tuntipalkasta kun ei varmaankaan voida puhua. Samoin näyttelyt ym. eivät ole ilmaisia, joten ei sen pennun hinta tule yksin astutusmaksusta ym


      • issu56
        Sakemanni. kirjoitti:

        on myös rahanteko rotukoirilla. Kaikki koirat pitäisi myydä omakustannushintaan.

        omituinen katsantokanta kyllä. Näkemys sulla asiaan on, vaan missäpäs olis ne perustelut??


      • Sakemanni.
        koirallinen kirjoitti:

        Mitenkähän sitten määrittelet kasvattajan työlle hinnan? Tuntipalkasta kun ei varmaankaan voida puhua. Samoin näyttelyt ym. eivät ole ilmaisia, joten ei sen pennun hinta tule yksin astutusmaksusta ym

        kasvattajat eri keskustelupalstoilla kertovat kasvattamisen olevan tappiollista. Siinä valossahan oikeastaan kannatan hintojen nousua.

        Suurelle osalle kasvattajista näyttelyt ovat harrastus. Miksi pennun omistajan pitäisi olla harrastuksen maksajana?


    • Salmakia

      Tuota noin, Suomessa lopetetaan jatkuvana virtana syntyviä vahinkopentuja ja "meidän söpölle mupelle pentuja"-laukauksia ihan ilman että niille juuri ottajia löytyisi. Samoin löytöeläintalot pullistelevat kodittomista sekarotuisista.
      Turha pelätä parin rahastusilmoituksen perusteella seropikatoa..

    • itsellani oli ilmoitus että otan vastaan tai ostan koiran..
      mulle tarjottiin mitä ihmeellisempiä koiria ilmaiseksi koiria mistä ei tiedetty edes rotua/rotuja,ei ollu rokotettu ja minkään näkösestä koulutuksesta ei ollut tietoakaan ei edes sisäsiisteydestä kunnes..
      nainen soitti minulle tarjosi koiraansa minulle kertoi koiran taustat,tiesi tasan tarkkaan rodut ja antoi kasvattajan tiedot..
      koira oli 7kk osasi istua.maata ja antaa tassua käskystä oli sisäsiisti
      mukana seurasi rokotus todistukset ja eläinlääkäripaperit,ruokaa viikoksi, erinlaisia koiran lempiluita ym ym ym..
      pyysi koirasta 200 euroa ja olin valmis sen maksamaan koska sain niin hyvää ja varmaa tietoa koirasta

      • smiley

        jos ihan pentua etsit varmasti joudut siitä jotain maksamaan. Itse saimme apulan kautta koiran. se oli 6 kk ja tarvitsi meitä. saimme sen ilmaiseksi hieman jouduimme kustannuksia korvaamaan.. Pennut ovat suloisia ja kyllä minua harmittaa kun rallimme ei ole meillä ollut alusta asti mutta muuten olisi tämä koira lopetettu. Hyvä koira. ei kaikesta hyvästä tarvitse maksaa maltaita.Katselkaapa vähän vanhempia koiria kuin vaan 8 viikon ikäisiä..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1228
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      894
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      88
      800
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      20
      759
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      702
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      603
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      117
      517
    Aihe