hei. eli aloitetaan alusta. meillä oli 2 kissaa, päätimme ottaa kolmannen kissan. otimme ja kun tuli meille madotimme hänet. kuukauden päästä olikin yllätyksiä sohvalla 4kpl meinaan kissanpentuja. emme tienneet että kissa oli ollut tiineenä meille tullessa.nyt pennut ovat 2kk ikäisiä. ovat käyneet muutaman viikon nätisti hiekka astioita mitä meiltä löytyy yhteensä 4kpl. meidän toiselta alkuperäisellä kissalla ja emo kissalla ollut jo pari kuukautta ripulia. olemme madottaneet KAIKKI kissat (3aikuista 4 pentua) yht. nyt 3x. tuntuu että ripuli ei lähde millään koska ELL epäili että madoista johtuisi. nyt pari päivää sitten pennut aloivat kakkimaan astian lisäksi muuallekkin kuin astialle, kakkaa löytyy kaikkialta sängyltä, sohvalta, lattioilta, ruokakipoista parin tunnin välein joko pissa tai kakka kasa. voiko olla vaikka olemme näin monta kertaa ohjeen mukaan madottanut että ripulointi johtuisi muusta kuin madoista? tai että madot ei vain ole lähteneet pois? ajattelin maanantaina ottaa yhteyttä ell, mutta näin viikonloppuna kysyn täältä.
kissoilla matoja? kissanpennut ripuloi kaikkialle?
3
131
Vastaukset
- Appa Lakki
giardia voisi olla yksi syy mutta varmaan uitakin syitä voisi olla
http://www.felina.fi/nettiklinikka/arkisto/giardia-alkuelain-ripulinaiheuttajana.aspx
Aseita giardiaa vastaan voisi olla axilur ja kookosöljy, se sisältää lauriinihappoa, jonka oletetaan pistävän giardiaa kuontaloon - kirsika
oon tähän mennessä madottanu Mirrix Vet:illä. pitääpä vielä kerran kokeilla madottaa tolla Axilurilla. niitä myydään vissiin ihan tabletteina. aikuiset kissat saa hyvin hoidettua sillä, mutta entä nuo 4 pentua? tai sitte murskaan ruuan sekaan ja jokaselle oma ruoka :) kauankohan noissa menee näkyä että toimiko tuo?
- Appa Lakki
Tablettiba ruuan sekaan tai liettää veden (tai maidon) sekaan ja ruokaan tai ruiskulla suuhun. Kuuri kestää 3 päivää, itse olen antanut 2-3krt/v kaksoiskuurin ts, uusinta kuuri 2-3 viikon päästä ensimmäisestä. Kerro auttoiko.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1817637
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes903660- 662509
Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se721589Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3751513Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l201406- 571393
Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä171101Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni791040Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3841038