Talvi tulossa ?

- iivana -

Talvi taitaa olla tulossa. Miten toverit olette valmistelleet Putin-autoanne telven koitoksiin ?

Lohkolämppäriä Putin-auto ei tarvitse, riittää, kun pakkasaamuna huutaa sen vieressä: "BREEEEZNEEEV TULOOO !!", niin jopas Putin-auto on ryntäämässa baanalle ja lännen suuntaan.

46

153

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Runko.

      Paras tapa ladistille varauta talveen on viedä Lada paaliin ja ostaa kuukausikortti julkisiin.

      • Runko.

        Itselläni ei ole ensi talvena varaa edes julkisiin. Ainoa vaihoehto on Helkama takaveto. Paksu palttoo, sinolia ranskiksen läpi ja pussilinen sieniä. Mitäpä muuta tarvitsee. Siinpä se ensi talvi lyhyesti.


    • lata miäs

      se on ikävää kun ei enään saa hinata muiden autoja käyntiin pakkasella täytyy tyytyä katsomaan kun hinurit saa hommia.

      • ladamiäs

        Taas joku ryökäle kirjoittelee nimimerkilläni, se loppuu nyt justiisa minä sanon muuten isille.


    • Kanto.

      Minä tuikkasin Ladan viime viikolla tuleen, kun poltin muutenkin roskia. Olipa kerrankin lämmin Ladan kanssa.

      • elämää nähnyt

        kyllähän Lada oli lämmin auto oli sen ajan autoksi!! Minulla ollut 13 automerkkiä ja ajanut yli miljoona kilometriä, joten tiedän mistä puhun.


      • eläkevaari

        Mulla niitä oli kolmekin ja hyvin toimivat suomen talvessa;lähtivät varmasti käyntiin pakkasilla ja olivat lämpösiä autoja ja sit sopivat hyvin peräkärryn vetoon.kaikenkaikkiaan erinomaisia,varmoja kulkupelejä.


    • samaria,

      talven varalle joutuu pohjaan hitsaamaan peltiä ettei pääse lada lahoomaan :(

    • harasoot

      Ei heleveti mää jään peiton alle nukkumaan!

      • lörssen

        Länsiräbbänistit joutuvat jäämään tänäkin talvena kotiin. Miksi mennä rinta rottingilla tuulta päin ja tulla nolona ja mieli mustana kotiin Kuusakosken kautta ? Terminen talvi alkoi räbbänisteille jo syyskuussa ja nyt eletään kautta aina huhtikuun puoleen väliin, jolloin länsikoslalla ei ole asiaa tien päälle. Ne hurjapäät, jotka tätä vielä uhmaavat elävät sienien tuottamaa humalaa eivätkä ole tästä maailmasta. Me Ladistit ajamme tyylikkäästi kelillä kuin kelillä huolettomia ja nautinnollisia kilometrejä myös talven ankarimpina aikoina. Meillä on siihen laadun tuottama etuoikeus.


      • Runko.
        lörssen kirjoitti:

        Länsiräbbänistit joutuvat jäämään tänäkin talvena kotiin. Miksi mennä rinta rottingilla tuulta päin ja tulla nolona ja mieli mustana kotiin Kuusakosken kautta ? Terminen talvi alkoi räbbänisteille jo syyskuussa ja nyt eletään kautta aina huhtikuun puoleen väliin, jolloin länsikoslalla ei ole asiaa tien päälle. Ne hurjapäät, jotka tätä vielä uhmaavat elävät sienien tuottamaa humalaa eivätkä ole tästä maailmasta. Me Ladistit ajamme tyylikkäästi kelillä kuin kelillä huolettomia ja nautinnollisia kilometrejä myös talven ankarimpina aikoina. Meillä on siihen laadun tuottama etuoikeus.

        Ladisti on jälleen vetänyt nupin turvoksiin, kun Mätä-Lada on levinnyt, kuten joka päivä. Onhan Ladassa sentään sossusta tienattua rahaakin kossupullon verran kiinni.


      • lörssen
        Runko. kirjoitti:

        Ladisti on jälleen vetänyt nupin turvoksiin, kun Mätä-Lada on levinnyt, kuten joka päivä. Onhan Ladassa sentään sossusta tienattua rahaakin kossupullon verran kiinni.

        *tuttaisi sinuakin jos Ladalla joutuisit ajamaan. Ei Ladaa selvin päin kestä.


    • älä osta mersua

      ei enää koskaan ruoste mersua w212 lahooo jo käsiin jouduin hitsaamaan pohjaa jo

    • Ladamiäs

      Varaudun hinaamaan useiden tuttujen eurokinnereitä ladallani kuten joka vuosi. Aina niihin länsirotiskoihin ensi pakkasilla jotain shaissee tulee. Onneksi on vetkoukku lattarissa.

      • Ladamiäs

        Ei vaiskaan. Eihän minun Ladani enää näin kylmillä käyntiin lähde. Hankin jo kuukausikortin julkisiin ja koitan taas ensi kesänä Ladaa käyntiin. Tai sitten paalaan sen.


      • Ladamiäs
        Ladamiäs kirjoitti:

        Ei vaiskaan. Eihän minun Ladani enää näin kylmillä käyntiin lähde. Hankin jo kuukausikortin julkisiin ja koitan taas ensi kesänä Ladaa käyntiin. Tai sitten paalaan sen.

        On bemmimiehillä tylsää kun pitää ladakuskina tulla esiintymään. Lienee kateutta?


      • Kanto.
        Ladamiäs kirjoitti:

        Ei vaiskaan. Eihän minun Ladani enää näin kylmillä käyntiin lähde. Hankin jo kuukausikortin julkisiin ja koitan taas ensi kesänä Ladaa käyntiin. Tai sitten paalaan sen.

        Loppuviikolla mennään jo nollaan. Sen jälkeen ei Ladoja enää näy.


      • Runko.
        Kanto. kirjoitti:

        Loppuviikolla mennään jo nollaan. Sen jälkeen ei Ladoja enää näy.

        Hiljaista olisi elo jos niin kävisi. Onneksi Ladoilla ajetaan talven ankarimmatkin pakkaset tyylikkäästi ilman huolia. Länsiräbbänistit katsivat liikenteestä jo viime kuussa kun lämpötila yöllä laski 10c tienoille.


      • itäautoilija
        Kanto. kirjoitti:

        Loppuviikolla mennään jo nollaan. Sen jälkeen ei Ladoja enää näy.

        minun lada hajosi aamulla. en viitsi enää muutaman päivän takia korjata. eihän se pakkasella ole koskaan käyntiin lähtenyt


    • - Vlad _

      Up !

      • Vlad-

        Alkaa taas tämä olla ajankohtainen aihe.


    • Lada_paaliin

      Minä vein Ladani paaliin. Sen paremmin ei ladisti voi talveen varautua.

      • Runko

        Minä hain sinolit huoltikselta ja ranskiksen Lidlistä. Sienet on pakkasessa mutta tuskin kauan. Tästä se talvi taas lähtee ilman länsikotteroa ( meni paaliin ).


      • Lada_paaliin

        Kun Lada on paalattu, voi keskittyä kokonaan dokaamiseen. jatkuva vit*utus kuitenkin on jo hävinnyt, kun Ladasta ei ole enää murhetta.


    • Ladamiäs

      Voin ylpeydellä kertoa, että vaihdoin Lada Samarani saksan ladaan eli Opel Astraan. 2000-luvun G-malli kyseessä. Ladassa oli 220tkm mittarissa kun sen paaliin vein. Obeliskissa on 245tkm ja ei mitään moitteen sanaa.

      BTW se aito ja oikea Ladamiäs. Edelleen Ladat ajatuksena kiinnostaa, mutta käytännnössä ei. vähän ajettu punanen porrasperä samara ja neuvostoliittoliput liehumaan keulaan niin saattasin kiinnostua. Mutta kyllä tämä länsimainen vehje on vaan hjyvä ajettava.

      • Ladamiäs

        Mitä talviominaisuuksiin tulee, jos käynnistyvyyttä ja auton sisätilan lämpötilaa puolueettomasti vertaa Opelin ja Ladan välillä niin molemmissa yhtä hyvät. Toki vertaus Ladan vielä toimiessa, ei se paaliin vietäessä enää edes käynnistynyt.


      • Eurovolga

        Hassua sinänsä ... sanonta "kaikki autot lopulta muuttuvat opeleiksi" pitää minusta paikkaansa. Huonompaa laatua saa hakea ja yli 200tkm ajettu on jo todellinen pommi.


      • Ladamiäs

        Viikko sitten käytin ensimmäisellä leimalla oman omistuksen aikana. Katsuri kertoili ettei löytänyt ajoneuvosta moitteen sanaa. Mistähän kohtaa se pommi löytyy?


      • Ladamiäs

    • Kanto_komukka

      Hienoa ,että muutkin ovat päässeet eroon neuvostoautoistaan. Tonnin parin ooppeli on kuitebnkin autona 30 vuotta uutta Ladaa edellä ja kestää kymmenen vuotta pidempään kuin uusi Lada, joka on paalikunnossa parissa vuodessa.

      • Eurovolga

        Kivaa vastailla itsellesi ? Kyllä opel on pommi. Ne harvat jotka ovat katsastukseen asti päässeet on armahdettu ja annettu mennä läpi vaikka vikoja on hirvittävät määrät. Hengenvaarallisia vikoja muuten löytyi tuosta astrastasi tuon taulukon mukaan.


      • Minä kuule aina kommentoin omalla nimimerkilläni ja nyt loppui nimerkkienkin lainailu oman nickin osalta. Kanto_komukka kertoili varmaan omia kokemuksiaan ooppeleista. Ei tässä kukaan ole väittänyt, että se mikään superhyper testivoittaja ja ikiliikkuja olisi. Mutta kyllä tämä Ladan voittaa 100-0. 8)

        Mutta niinkuin sanoin "aate" löytyy vielää itseltä, että ei Ladoihin kiinnostus ole kadonnut. Lähinnä vaan käyttöautona pitää olla joku muu kuin harraste/aatteen auto.


      • Eurovolga

        Ladaahan minä tarkoitin, kun sanoin: "Ne harvat jotka ovat katsastukseen asti päässeet on armahdettu ja annettu mennä läpi vaikka vikoja on hirvittävät määrät. Hengenvaarallisia vikoja muuten löytyi tuosta Ladastasi tuon taulukon mukaan."


    • On taas viinakset maistunu kun kirjoitusasu tuota luokkaa. Eli siis Opelko on Lada, mutta kuitenkin Opel ja tarkoitit Ladaa vaikö kuinka? Sekavaa touhua...

      • Eurovolga

        Runko on täällä sekoillut ennenkin varastaen lähes kaikkien nimimerkit. Ei siis mitään uutta auringon alla. Voipi olla että itse olet tuon kaiken hölmöilyn takana. Kokeneet lukijat kyllä näkevät eron apukoulutason ja ammatillisen osaamisen välillä. Luulen että Rungon sienikausi on juuri nyt parhaimmillaan/pahimmillaan ja tuloksen näemme kaikki. Sinoli ranskiksen läpi tuottaa näköjään aika pahoja harhoja maailmankuvaan. Runkoa voidaan pitää hyvällä syyllä jonkinlaisena varoittavana esimerkkinä kaikesta siitä mitä ei pitäsi ikimaailmassa tehdä. ( se oikea Eurovolga ).


    • ladadada
    • Iiiiiiiivana

      Aamulla oli jo -1c pakkasta. Saitteko Zetorinne käyntiin aamulla ?

      • Iiiiiiiivana

        Ei taija olla kellään enää Zetoreita ( Ladoja )


      • Iiiiiiiivana

        7.10 aamulla oli jo -6,5c. Aivammahroton zäkätys lähti reesnevistä.
        Ja savupilivi.


    • Vlad-

      Vieläkö lähtöö ?

      • Runko

        Ei lähde Ladat käyntiin tällaisilla pakkasilla. Ei toivoakaan.


      • I-iivana
        Runko kirjoitti:

        Ei lähde Ladat käyntiin tällaisilla pakkasilla. Ei toivoakaan.

        Aidossa Ladassa on VEIVI...kylä lähtöö !
        Siis jos sitä veiviä viäntää mies, eikä poikanen.


      • rukiiwerh
        I-iivana kirjoitti:

        Aidossa Ladassa on VEIVI...kylä lähtöö !
        Siis jos sitä veiviä viäntää mies, eikä poikanen.

        Lähtikö se veivillä röpöttämään ?


    • Propagandalada

      Isäni lada 2103:ssa oli veivi... Isäni kertoi polkeneensa käyntiin sen kesinä 80-luvulla, jos akku ei suonut liikkeelle lähtöä... Kertoi käynnistyksen olleen vaikea jo kesälläkin... Talvella ei varmaan lähtisi veivistä käyntiin?... Kun vastus niin suuri ettei käsin pyöri tarpeeksi nopeasti!

    • Propagandalada

      Vastausta nimim. Runko:n fraasiin... Kyllä oma lattarauta lähtee hyvin käyntiin näin 30 asteen pakkasilla, kun pitää sitä liekassa parisen tuntia... olenkin lähdössä puolen tunnin päästä kokeileen... Mainittakoon käynnistyksen jäykkyys, johtuen vahvoista vaihteisto öljyistä. 10w40 ei lähde heti kiertään vaihteistossa. Erikoista että ne ovat suosituksen mukaiset mallissa samara. Normaaleja 80W90 ei saa käyttää!

    • Propagandalada

      Alkuperäiseen kysymykseen vastausta... Oma samara vm.2000 on varustettu pakkasmaskilla ja ilmawebastolla! Kanssa autoiljoiden lämmitykseksi on laitettu takalasiin neuvostoliiton lippu, jossa kirjaimet EU... ;D... Eipähän heidänkään tarvitse paleltua länsi autoissaan... Jos EU vastaisuus nostaa hien pintaan... Ilmawemasto nostaa ajomukavuutta näin kovilla pakkasilla. Webasto on asennettu peräkonttiin ja kierrättää kopin ilmaa sieltä käsin. Auton oma lämppäri ei riitä näin kovilla pakkasilla(30C). Moottori kun on vähäruokainen ruisku, niin hukkalämpöä ei paljon tule. Olenkin saanut kulutuksen pysymään 6,5l/100km pitkämatkalaisena. Webastokaan ei lisää kulutusta, kun ottaa polttoöljyn irto tankista!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1709
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1614
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      70
      1468
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      59
      1462
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      53
      1365
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1318
    7. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      83
      1275
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      11
      1168
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1130
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1121
    Aihe