Citröenin omistaja joka myy autoansa.

Olin ostamassa.

Eli minulla on asiaa kaikille teille jotka myytte tai aiotte myydä autonne.

C 5 farmarin kohdalla joka on varsin kookas auto ja etenkin tuo 2008 vuodesta lähtevä malli on osoittanut vaikeaksi autoksi ostaa.

Kaikkissa johon oslen soittanut on sen näkeminen voinut olla liian työläs projekti joten en edes ole pääsyt katsomaan yhtäkään kun aina on joku este,milloin muualla tai että sunnuntaina olen paikalla kun esim:olen lauantaina joutunut kulkemaan alueen ohi niin ei sitä sunnuntaina enään lähdetä katsomaan uudelleen 400km ajaen kun edellisenä päivänä on juuri ajanut .

Eli tuossa oli vertaus ja muunalaisia vastaavia on,milloin myyjä itse 500km päässä per suunta ym.

Toinen on ettei nyky myyjä joka ei ole alkuperäinen niin se ei ole kösittänyt huoltokirjan tarkkuutta,se on vain mukana muttei se käsitä että se huolettava myös niin kuin ennen.

Esim:joku on saattanut ajaa yli 35km samoilla öljyillä kun ei tietokone neuvo vaihtamaan,en osta sellaista auto johon vaihdetaan 30000km välein sellainen kone ei vanhana kauaksi vie.

Ja siiten on vebasto polttoainelämmitin ,sitä ei monetkaan ole käsittänyt edes kuinka se toimii,ja millä varusteilla auto myydään kun ilmoitetaan kaikilla varusteilla niin puttuu se kello tai ei ole kaukosäädintä mukana tai jopa ei ymmärretä ettei ole webastoa olenkaan.

Sitten se hinta,ei ole älytty olenkaan että se myynti ilmoitus näyttää jo kulahneelta,hinta voi olla jokin mutta neuvottelu varaa ei ole mitään juuri.

harva maksaa 2008-2009 mallisesta yli 10000euroa käteen se on 8000 euron tietämillä oleva auto ja siitenkin siitä pitäs saada neuvoteltu hintaa hieman.

Maku alkaa menemään noista autoista ja myyjistä,joten merkki voi vaihtua nyt kun ei kaikki ole ostajan näkökannalta mieleinen.

Mutta katsotaan ensiviikko vielä,toki jos lumet tulee ja liukkaat kelit niin sitten koe aja enään,se on sitten liian myöhäistä saada todellinen tuntuma kyseiseen autoon.

24

375

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toljanter

      Siis mitä, päätätkö sinä hinnan milla minä myyn??
      Mulla sattuu olemaan vähän ajettu 2008 vuoden X7 mallinen C5:n, josta tarjottiin vaihdossa uuteen Kia Ceedin 15000€.
      Eihän tuohon hintaan saa edes Saksasta omaa autoani.

      http://suchen.mobile.de/auto/citroen-c5.html?isSearchRequest=true&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&lang=de&scopeId=C&makeModelVariant1.makeId=5900&makeModelVariant1.modelId=13&makeModelVariant1.modelDescription=exclusive&minFirstRegistrationDate=2008-01-01&maxMileage=125000&maxPowerAsArray=109&maxPowerAsArray=KW&fuels=PETROL&transmissions=AUTOMATIC_GEAR

      Vattu mikä tonttu! Nyt vaan sattuu olemaan siten, että uusimman mallin C5 sattuu olemaan vähävikainen auto verrattuna vanhempiin pommeihin.

      http://www.honestjohn.co.uk/carbycar/citroen/c5-2008/?section=road-test

      Hyvän auton maineesta joutuu aina vähän maksamaan se nyt sattuu olemaan sellainen kaupankäynnin laki...

      • Olin ostamassa

      • Kuka muka uskoo ?

        @toljanter Älä jauha jätkä pas kaa.Sulla pitäis olla ainakin 2-3 Shitikkaa ennenkuin joku lykkäisi sulle 15000 € tumppuun.

        Eihän kukaan nyt ole niin vit un tyhmä että maksaisi jostain pas kasta 15000 €.

        Keksi juntti jotain parempaa !


      • Toljander
        Kuka muka uskoo ? kirjoitti:

        @toljanter Älä jauha jätkä pas kaa.Sulla pitäis olla ainakin 2-3 Shitikkaa ennenkuin joku lykkäisi sulle 15000 € tumppuun.

        Eihän kukaan nyt ole niin vit un tyhmä että maksaisi jostain pas kasta 15000 €.

        Keksi juntti jotain parempaa !

        Riittää,että minä ja automyyjä uskotaan. Maailma on sillälaiilla muuttunut, että Suomessakaan ei hinnoitella autoja pelkästään korimallin ja käyttöönottovuoden perusteella. Ajokilometrit, lisävarusteet, historia jamoottori/ vaihteisto yhdistelmä vaikuttavat myös meilläkin, ihan kuten Saksassakin. Ja jos mulla lukee uudenauton ostotarjouksessa, että 15000€, niin kai se hyvitys sen verran on?? Ja olen tietoinen uusien autojen alennuksista vaihtoautolla ja ilman.


      • Aloittaja.........
        Toljander kirjoitti:

        Riittää,että minä ja automyyjä uskotaan. Maailma on sillälaiilla muuttunut, että Suomessakaan ei hinnoitella autoja pelkästään korimallin ja käyttöönottovuoden perusteella. Ajokilometrit, lisävarusteet, historia jamoottori/ vaihteisto yhdistelmä vaikuttavat myös meilläkin, ihan kuten Saksassakin. Ja jos mulla lukee uudenauton ostotarjouksessa, että 15000€, niin kai se hyvitys sen verran on?? Ja olen tietoinen uusien autojen alennuksista vaihtoautolla ja ilman.

        No jos se hyvitys on 15000e niin varmasti sinulla on erittäin vähän ajettu tourer siis farmari kaikilla herkuilla,koska eihän tuota maksaa kukaan enään,maksaakohan tosiaan tämä liike,eihän ne saa myytyä sitä mitenkään kun ostaja vielä tinkii.

        Laitatko mallin ja kilometrit tänne koska uskottavalta tuo ei tunnu.

        Uskoisin jos se olisi 2012 tai korkeintaan 2011 mallin 163 hevosvoiman auto mutta ei muuten.

        2008 mallit on 8000euron tietämillä pyynnöt ja jos meinaa myydä niin se laskee 6000euron tietämille.

        Muutoin ei saa ostajaa nettiautosta.

        Niin kuin tuolla joku mainitsee kahdesta tai jopa kolmesta citikasta niin niillä saa sen 15000euroa nettia auton ilmoittelun perusteella.


      • Toljander
        Aloittaja......... kirjoitti:

        No jos se hyvitys on 15000e niin varmasti sinulla on erittäin vähän ajettu tourer siis farmari kaikilla herkuilla,koska eihän tuota maksaa kukaan enään,maksaakohan tosiaan tämä liike,eihän ne saa myytyä sitä mitenkään kun ostaja vielä tinkii.

        Laitatko mallin ja kilometrit tänne koska uskottavalta tuo ei tunnu.

        Uskoisin jos se olisi 2012 tai korkeintaan 2011 mallin 163 hevosvoiman auto mutta ei muuten.

        2008 mallit on 8000euron tietämillä pyynnöt ja jos meinaa myydä niin se laskee 6000euron tietämille.

        Muutoin ei saa ostajaa nettiautosta.

        Niin kuin tuolla joku mainitsee kahdesta tai jopa kolmesta citikasta niin niillä saa sen 15000euroa nettia auton ilmoittelun perusteella.

        http://www.nettiauto.com/citroen/c5/6392477 tai
        http://suchen.mobile.de/auto-inserat/citroen-c5-tourer-2-0-16v-aut-exclusive-dessau/196018676.html?lang=de&pageNumber=1&__lp=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=5900&makeModelVariant1.modelId=13&makeModelVariant1.modelDescription=exclusive&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&maxPowerAsArray=109&maxPowerAsArray=KW&fuels=PETROL&minFirstRegistrationDate=2008-01-01&transmissions=AUTOMATIC_GEAR&negativeFeatures=EXPORT&maxMileage=125000&categories=EstateCar&noec=1

        Vähän niin kuin nuo, mutta täysnahoilla.


    • olin ostamassa.

      Anteeksi jos kohdistin liikaa yksilö tasolla.

      Mutta ostajana nään tilanteen hieman eritavoin.

      Saksaa kuulu olevan kalliimpaa mutta ei se niinkään mutta nuo kilometrit on pienet saksassa näköjään.

      Katoppa kun minä joudun katselemaan täällä näitä 200000km ja 300000km jotka on noin ei siis 20 000km jne jotka on uuden veroisia mutta täällä nämä on ihan erimaata.

      Varustelut sitten onkin ihan oimituisesti,mainitaan kaikki varusteet,no ei ole sähköpenkkiä ,ei ole webastoa niin että se myös on kelolla tai kapulat mukana tai kaasujousituskin jopa on rautaiset jne....ei ole ole tarkkaa huoltokirjaa puhumattakaan koritakuusta joka on 12 vuotta noissa,ne ei ole voimassa useimilla niin ei tee mieli maksaa kun takuutkin on jo ohi.

      Tai sitten vaihteiston öljyjen kanssa ei ole merjintöjä ym....tämä on retuperällä omistajilla.

      Sulla lienee vähän ajettu mutta nämä jotka on jo liki 200000km ajettuja ei saa maksaa 8000 e mutta pyynnöt on 11000 kiepeillä noinkin paljon ajetussa.

      Tämänkin vikaa koitin selvittää niin myyjä nostaa kädet pystyyn ja merkkiliikeelle soitin niin taas tutkisivat lisää kun se keväällä jo oli tämän takia sielä maksaen tuhansia mitään tekemättömästä työstä,eli vikaa on ja sen verran että pitäs vielä maksaa siitä 370000km ajetusta liki 8000e ja kunnostus joka maksaa luultavammin maltaita edelleen.

      http://www.nettiauto.com/citroen/c5/6691710

      On niissä vikojakin ja kilometrejä.

      • vaikea auto ostaa

        Tossaakaan ei ole webastoa eli on ulkona koko auto oston suhteen,samoin kun se oli jo kevään sielä merkki huolossa niin vikaa on tullut taas ja onpalikkaa jo laitettu,mutta kumminkin se on 7500euroa .

        Vaikea auto ostaa alkaa olla maku mennyt koko touhuun.


    • saatan unohtaa

      Lisäksi tosiaan se webasto pitäisi olla muuten ei tule mitään samoin kun lohkolämmitinkin pitää olla.

      Ilmeisen selvää alkaa olemaan etten saa ostettua ,jolloin siiryn toiseen merkkiin volvon v70 tai jopa mersun E sarjaan,sielä 400000km ei ole vielä paljon.

      Hinnat on 10000e ja alle saa jo valita.

      • Toljander

        Kattele mielummin Mersu, koska seuraavaan 100000km mahtuu varmasti niin kallista remppaa, ettei enää kannata edes korjata, ts. häviät auton pääoman ja pikkuremontteihin menneet rahasi.
        Diesel automaatin osto 370000km ajettuna on sama kun löisi kätensä paskaan siis yleisellä tasolla. Varmoja vikakohteita: pakokaasujärjestelmät (EGR ja partikkelifiltteri, pumppu (tankkasiko 4:n omistajan vaimo kerran bensaa), automaatti (onko ajeltu ikuisilla öljyillä), moottori saattaa olla mekaanisesti kulunut ja yms. Ensiksi laittelet uusia niveliä, renkaita ja vaihtelet hydrauliikkaöljyjä innoissasi. Sitten jakopään ja uudet nokka-akselit ja alat tappelemaan vaihteistoista johtuvan häiriön kanssa joka vaatii auton uudelleenkäynnistyksen 30km:n ajon jälkeen. Tässä vaiheessa lähtee yleensä akka jos sattuu olemaan. Sinnikkona tilaat "uuden" automaattilaatikon halvalla Ruotsista, mutta se on hieman erityyppiä tai ohjainlaitevian takia se paukahtelee ykköseltä kakkoselle vaihdossa, et enää välitä koska olet pakannut autonperään puolikkaan jallupullon ja köyden...


    • Jompsis kumpsis

      Saatat kyllä osittain tietääkin muttei se ihan noinkaan kyllä ole.

      Ajattele jos saan 3vuoden päästä 2 000euroa tai ehkä 3mekin jos saan niin citröen c5 2008 ajettuna olisi 400000km enintään 500000km kun siitä aika tulisi jättää.

      Mersulla se olisi kenties siis farkkuna kummatkin ,niin se olisi ehkä 2007 ja 600000km.ehkä saisi saman.

      Vaikkä tämä ja manuaalina ....

      http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/6695608


      Siis manuaali.

      • tämmönen

    • Teho ongelmakin

      Pahinta on matka autoon kun laitetaan 1.6 litran kone ,jonkun hullun älyväläys.

      Ja sitikan ongelma on koneiden teho,kun painoa on niin nuo tulisi olla vähintään 150hv mielummin 170hv vakiona,siis c5 farmari diesel,niissä on liian vähän tehoa vakiona.

      Ei ole tarjontaa,itselläni oli se aikaisempi malli sitikalta 2.2 hdi mutta ei tehoja ole.

    • shitikka200

      Ostakaa BMW, niin loppuu kaikki murheet.

      Kun uutena ostat ja pistän kiertoon 2 vuoden sisällä saat erinomaisen välirahankin ja eipä tuota paljoa tarvitse korjaamoilla aikaa viettii tällä periaatteella. Tai jos jokin häikkä tulee, niin maahantuoja sen maksaa.

    • Olin ostamassa

      Mutta bmw on ihan samasta tallista kun citröen,sen jos erehtyy ostamaan tai huoltamaan sielä tai joutuu niitä osia ostamaan niin ei hymyilytä.

      Hartikainen täällä myy meseä,bmw.citikkaa.

      Osat on ihanjärkyttävän kalliita, samoin kun se palvelu järkyttää.

      Bmw maine ei ole kestävä,se lienee kallis auto pitää.

    • nostokurki1

      Joo myy Laakkonenkin muutamaa Premium merkkiä BMW:tä ja Audia. Huoltohallissa BMW-nostimilla ei saa edes nostaa Nissanin, Opelin, Volksin yms. romuja. Taso säilytetään siis jopa huollossa. Eihän sitä nyt kansanautoa saa samalla nostimella nostaa

    • Olin ostamassa

      Ja onko kaakeli lattiat?Missä bmw joutuu oleskelemaan?

      Täällä on eräässä citröenin korjaajan hallissa ,laittaa vain sitikkaa ja pösöä,itellään sillä on c6 ja emännällä oli c5 .

      Mutta on kakkelit ja puhtaan kiiltävät laiteet kaikkineen,nahka sohvatkin on ja ei ihan rihvelöt olekaan,sekä todella hieno vanhan ajan piano oli myös en tiedä onko enään.

      Uskomaton citröen asentaja,joka hoiti meidä'n c5 ( 2002) 2.2 hdi farkun melkoisen hyvin,kun eim:soitin lampuista joskus tienpäällä niin sano ajele pihaan,no ajoin ja kaveri tuli ja vaihtoi molemmat pitkät lamput edestä siinä pihalla pakkasessa ,mahtoi mennä minuutti kahdessa lampussa ja maksoi osineen siis lamppuineen 10 euroa koko uo projekti.

      Joten siinä mielessä en merkki liikettä tulisi koskaan harkitsemaan.

    • lkjhgfd

      Piano autokorjaamossa? Hulluja noi ranskisten omistajat!

    • Alin ostamassa

      Se on sellainen monitoimi mies ,sielä oli vanha piano oikein koristellinen ja hyvin kaunis,mutta se odotti entisöintiä ym.

      Sielä se oli monta vuotta,sitten sillä on taka huoneessa tai taliissa sielä paljon muutakin,kuten ds citikka 60 luvulta,oli vakuutus yhtiön kaveri kehoittanut jo nostamaan vakuutuksen kun on jo arvo peli,se näytti todella hienolta ,sitten sillä on noita urheiluautoja myös,jotka lähtee.

      Moottoria pyöriäkin ja mitä vaan melkein,se ei tee asennuksia enään rahan takia vaan huvikseen,se on vannoutunut henkisesti kaikenlaiseen laittoon kuten citröen ja pösö ym....

      Sillä on tämmöinenkin nyt vuokrattavissa.

      http://www.telemail.fi/auto-france/vuokraus.htm

      Eli sillä on vaikka mitä,8 auton paikkaa sielä toisessa hallissa.

    • Olin ostamassa

      Lukekaa tämä :harvalla merkki korjaajalla on tarjota näitä ja tällä citröen asentajalla on,ehkä suomen ainut.

      xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

      jos haluatte jäädä odottamaan työn valmistumista, tarjolla ovat wlan-yhteys, suihku ja sauna ilmaiseksi. Tämä toki vain aukioloaikojen puitteissa.

      Pystymme myös tarjoamaan etenkin autoelektroniikan alueelta lisäoppia autoalalla jo toimiville henkilöille.

      Käytössänne on myös esimerkiksi hää- tai muuhun juhlakäyttöön kuljettajan keralla ja sopimuksen mukaan

      museorekisteröity Peugeot 604 TIA vm. 1978 -henkilöauto
      Citroën C6 Exclusive -henkilöauto
      museorekisteröity Citroën D-Super vm. 1970 -henkilöauto
      museorekisteröity Jawa 350 vm. 1965 -moottoripyörä sivuvaunuineen
      rautalankamusiikkia (ilman kuljettajaa, neljän soittajan voimin)


      Ei näitä ole kovinkaan monella tarjota, yksityisellä henkilöllä.

      • Olin ostamassa

        Mitä olette mieltä ,kysessä on aunutlaatuinen citröen asentaja jolla huollatin omaa citröenia,koskaa ei arponut vaan homma oli simppeliä aina.


    • paalujuntta xx

      Saako myös Thai-hierontaa odottaessa??

    • Olin ostamassa

      jaa , tuota thai hierontaa saa kyllä erään toisen autokorjaamon naapurissa,mutta lienee ei kuulene samaan hintaan.

      Joten jos haluaa merkkiä vaihtaa niin sekin onistuu kätevästi mutta ei ehkä saa samalla odotellessa samaan hintaan.

    • Anonyymi

      C5 lämppärin läpät ongelma monessa,muuten ei isompia vikoja.hyvä ajaa,kun on mehujouset.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 175
      5156
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4643
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      2976
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      31
      1955
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1737
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1726
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1720
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1633
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe