Voiko lastenvalvoja olla etäisän puolella?

No ei jaksaisi

Olen luullut että lastenvalvoja AINA on äidin puolella, vaan ei näy olevan.
Hän pitää ihan selvästi isän puolia asiassa, yritin saada jotain rotia lapsen tapaamiseen kun yhteistä säveltä ei löydy! Lastenvalvoja sanoi että meitin on keskenämme sovittava, mutta minua inhottaa yli kaiken että on pakko kertoa entiselle äijälle mitä teen ja missä meen.
Ite katson kuitenkin että minulla oikeus tietää missä äijä luuraa ja - kenen kanssa. Ollaan asumuserossa, mutta lapsen takia täytyyhän mun tietää missä mennään.
Eihän äijä voi mennä vipeltää kuin vapaa poikamies sentään.
Jos ei pystytä sopimaan koska miten ja kuis kauan lapsi isällään on kait se
on pakko mennä lasten valvojalle. Mutta kun se viimeksi oli niin ilmiselvästi isän puolella !

51

2257

    Vastaukset

    • .....

      Ei ole pakko mennä lastenvalvojalle.

      Sopikaa yhteishuollosta, lasten vuoroasumisesta, ei elatusapua.
      Molemmat hoitaa luonapitonsa aikana yksin lapsia eikä mistään
      tarvitse sopia, Vaihto joka perjantai klo 18.

      • ........

        Lisäyksenä..
        Mikäli haluatte vahvistusta; vitte sopia yhteisellä hakemuksella
        asian käräjäoikeuden kansliassa ja jättää lastenvalvojan
        omaan arvoonsa. Sosiaalitoimea/ lastenvalvojaa ei tarvita


    • Älä tee itse ongelmi

      Avioero siis on vireillä? Eihän sulla ole mitään juridista tiedonsaantioikeutta miehen menemisistä, eihän sellaista ole avioliitossakaan ;). Mikä tapaamisissa on hankalaa? Tapaako isä liikaa vai liian vähän?

    • ei tykkää

      Kun se tulee tapaamisiin niin onnellisen näköisenä !

      • piparminttuli

        No sehän kertoo että ero on ollu oikea ratkaisu.


    • Sossupaholainen

      Lastenvalvoja on lapsen puolella, ei isän tai äidin. Ei sinulle ole oikeutta saada tietää lasten isän menossa eikä hänellä sinun.

      • Isä

        Lastenvalvojan kyllä pitäisi olla lapsen puolella, yleensä kait näin ei kuitenkaan ole.

        Huvittava tuo aloitus silti: aloittajan pitää saada tietää kaikki lapsen isän menot, mutta äidin ei tietenkään pidä kertoa mitään. Tämäkö on nykynaisten käsitys tasa-arvosta?


    • ....

      puhu puppua.."Lastenvalvoja on lapsen puolella, ei isän tai äidin."

      • Jay-jay

        Ainakaan Espoossa EI lastenvalvoja, erityisesti Ritva Leminen ole lasten vaan äidin puolella! "Asiantuntijana" neuvoo äitiä, kuinka oikeuden päätöstä ei tapaamisasioissa tarvitse noudattaa, vaan lapsen äiti voi tehdä niin kuin parhaaksi näkee!! Ja hän vielä kehuu itseään näiden asioiden ammattilaiseksi. Isät, varokaa tälläistä "ammattilaista".


    • ei mene ihan noin

      Välistä tuntuu että se puoliso, kenellä parempi ulosanti on voitolla - tiedän että hermostun helposti, kaveri on kuin viilipytty, nostaa toista suupieltään tietäen tarkkaan millä saa minut hermostumaan ! Ja tarttee mun tietää missä se luuhaa jos jotain sattuu lapselle. Ai, että lastenvalvoja on lapsen puolella? Joo niin mutta eihän siinä lapsi tappele tapaamisista vaan vanhemmat. Auttakaa nyt mua. Hermot menee ihan täysin tään kanssa, se onn niin saaterin ylimielinen kun tulee tapaamiseen, viimosen päälle jynssättynä ja autolla kaartaa pihalle !

      • Isä

        Miksi ne vanhemmat tappelee? Mikseivät he voi sopia?
        Vai onko niin, ettei vanhemmatkaan ole lasten puolella?


      • ÄitiJaEronnutMyös

        Lastenvalvoja on lapsen edun valvoja, ei sinun eikä lapsen isän etujen valvoja. Tapaamisissa on sitä paitsi kyse lapsen oikeudesta tavata vanhempaansa (ehtona tietenkin on että vanhempi on terve mieleltään ja lapsella on hänen luonaan turvallista olla), ei vanhemman oikeudesta tavata lasta.
        Jos olet noin hermoheikko, etkä osaa tilanteen vaatimalla tavalla käyttäytyä, ei ole ihme, jos lastenvalvoja katsoo isän olevan aikuisempi ja lasten edun täyttymisen kannalta se parempi vaihtoehto.
        Vääjäämättömästi nousee mieleen kysymys, että menetätkö hermosi lapsellesikin koko ajan ja helposti? Jos, niin voi lapsi parkaa.
        Kovin epäaikuismaista on tämä tekstisi ainakin, kateutta ja katkeruutta täynnänsä, vaiko kenties ihan lapsellista asioista ymmärtämättömyyttäkö ja elämänkokemattomuuttako vain, en tiedä.


    • asenneongelmia

      Mikä tässä nyt siis oli ongelma, en täysin ymmärrä?? Auto kiiltää liikaa?
      Miehen ylimielisyys ei ole lastensuojelurikos. Voit toki yrittää että vaihto tapahtuu esim. päiväkodin tätien kanssa, vai oletko kotona koko ajan?

    • tod.asenneongelmia

      Häh?

      Siis lapsen isän ei tarvitse tietää missä sinä luuraat, mutta koet sen sun oikeudeksi tietää missä hän on ja mitä tekee kokoajan?

      Asetu hetkeksi toiseen rooliin ja mieti asiaa toisen kengistä, niin voitte löytää yhteisen sävelen.

      Toi on ihan järjetöntä, että vaadit tietää missä etä menee milloinkin, sillä et ole enää yhdessä hänen kanssaan.. Teillä on omat elämänne erillään ja se kumman luona lapsi ilmoittaa ja kertoo lapsen asioista, vaihtaa tietoa, kuulumisia yms. Et voi pakottaa toista hyppimään sinun pillisi tahdissa.

      • sama vihanen

        Ehkä en voi niin - mutta o n tää niin epistä että pää räjähtää. Millä oikeudella hän yhä elää poikamiehen rentoa elämää ja min ä olen juntturassa lapsen kanssa huonoissa taloudellisissa oloissa? Eihän tämän näin pitänyt mennä.Mitäminä sanon äidille siskoille ja aikikke muille, etten muka enää keplaa hänelle, vai? Me rakastimme sneään toisiamme joskus.


      • Isä
        sama vihanen kirjoitti:

        Ehkä en voi niin - mutta o n tää niin epistä että pää räjähtää. Millä oikeudella hän yhä elää poikamiehen rentoa elämää ja min ä olen juntturassa lapsen kanssa huonoissa taloudellisissa oloissa? Eihän tämän näin pitänyt mennä.Mitäminä sanon äidille siskoille ja aikikke muille, etten muka enää keplaa hänelle, vai? Me rakastimme sneään toisiamme joskus.

        Millä tavalla tämä lastenvalvoja nyt sitten on isän puolella, jos lapset kuitenkin ovat sinulla?


      • Sossupaholainen
        sama vihanen kirjoitti:

        Ehkä en voi niin - mutta o n tää niin epistä että pää räjähtää. Millä oikeudella hän yhä elää poikamiehen rentoa elämää ja min ä olen juntturassa lapsen kanssa huonoissa taloudellisissa oloissa? Eihän tämän näin pitänyt mennä.Mitäminä sanon äidille siskoille ja aikikke muille, etten muka enää keplaa hänelle, vai? Me rakastimme sneään toisiamme joskus.

        Ei ihme että lastenvalvoja on isän "puolella", jos hän ajattelee asioita edes vähän lasten kannalta, sinä tunnut ajattelevan vain itseäsi. Mieti nyt, mikä on paras lapsille. Jos aikuiset tappelevat, niin lapset kärsivät eniten. Elämä ei ole oikeudenmukaista, etkö ole sitä ennen huomannut? Vanhempina teidän, sinun ja lasten isän miettiä, mikä on parasta lapsille.


      • ai. miten niin????
        Isä kirjoitti:

        Millä tavalla tämä lastenvalvoja nyt sitten on isän puolella, jos lapset kuitenkin ovat sinulla?

        Ai millä tavalla ? No sillä että ei lue lakia äksälle niin että uskoo, minun menoni ja elämäni on yhtä tärkeä kun lapsen isän, mutta aina on niin että jos hänellä on menoja hän menee ja muutetaan kaikki sovittu.


      • Isä.
        ai. miten niin???? kirjoitti:

        Ai millä tavalla ? No sillä että ei lue lakia äksälle niin että uskoo, minun menoni ja elämäni on yhtä tärkeä kun lapsen isän, mutta aina on niin että jos hänellä on menoja hän menee ja muutetaan kaikki sovittu.

        Tehkää nyt sit ihmeessä sopimus jota molemmat noudattaa.

        Minkä ikäinen lapsi on nyt kyseessä?


    • yksjuttuviel

      Vaaditko omia siskojasi/veljiäsi/vanhempiasi tilittämään jokaisen liikkeensä, että missä menee vain koska ovat läheisiä lapselle?

      Pyri ajattelemaan etää kuin olisi sukulainen, neutraalisti ihmisenä, joka välittää samasta lapsesta ja rakastaa lastas, mutta jonka kanssa seksuaalisuus ei tule kuuloonkaan. Silloin on ehkä helpompi ymmärtää, missä rajat yksityisyydessä menevät.

    • jahas jahas

      Minua ei kiinnosta lainkaan exän ja uusikon touhut ja puuhat :). Liekö siinä syy miksi olemme hyvissä väleissä. Minulle riittää, kun totesin, että lapsilla menee hyvin isällään ja uusi vaimo on ihan tavallinen ja mukava ihminen.

      Emme ole siis mitään parhaita ystäviä, mutta tulemme toimeen ja juttelemme lasten asioista helposti. Osallistumme kaikki lasten kouluesityksiin ja vanhempainiltoihin, eikä se ole ollut vaikeaa.

      Epäilen tämän olevan provo :)

    • piparminttuli

      Nyt asetat katkeruuden lapsen edun edelle. On oltava aikuinen ja unohdettava omat tunteet silloin kun tehdään päätöksiä lapsen puolesta. Et varmasti haluaisi että joku viranomainen, esimies ym. jotka tekevät sinua koskevia päätöksiä antaisivat harkintakyvyn hälvetä koston ja karkeruuden tieltä. Lastenvalvoja ei ole kummankaan puolella vaan lapsen edun puolella ja se ei välttämättä ole sama kuin äidin etu. Eikä saa ollakkaan.

    • ...........

      mutta kun lastenvalvoja ei ole lapsen puolella; äiti ja viranomaiset tekevät
      lausuntoja ja päätöksiä koston ja katkeruuden tiellä lapsia vastaan..

      • joopati joo

        Mitä syytä lastenvalvojalla on olla katkera tuntemattomien asioista?


      • ......
        joopati joo kirjoitti:

        Mitä syytä lastenvalvojalla on olla katkera tuntemattomien asioista?

        pitää puolustaa äidin katkeruutta, lasten vieraannuttamista isästään
        ja halua kostaa lapsen kautta valehtelemalla lapsen toiveet ja lausunnot..


      • Ymmyrkäinwn
        ...... kirjoitti:

        pitää puolustaa äidin katkeruutta, lasten vieraannuttamista isästään
        ja halua kostaa lapsen kautta valehtelemalla lapsen toiveet ja lausunnot..

        Miksi?


      • ......
        Ymmyrkäinwn kirjoitti:

        Miksi?

        Kysy sosiaalityöntekijä Tiina Tuokolta/ Turun kaupunki; olosuhdeselvitys 5/2008


      • eipä ihme
        ...... kirjoitti:

        Kysy sosiaalityöntekijä Tiina Tuokolta/ Turun kaupunki; olosuhdeselvitys 5/2008

        Johtuiko siitä, että olit hullu?


      • .............
        eipä ihme kirjoitti:

        Johtuiko siitä, että olit hullu?

        Ei johtunut; johtui Tiina Tuokon perättömästä olosuhdeselvityksestä,
        valehtelusta uomioistuimessa, jossa valehdeltu lasten toiveet ja mieli-
        piteet lapsen asumisesta isällä, isän lausunnot ja mistä vanhemmat
        lastenvalvojalla yhdessä sopineet


      • ...............
        ............. kirjoitti:

        Ei johtunut; johtui Tiina Tuokon perättömästä olosuhdeselvityksestä,
        valehtelusta uomioistuimessa, jossa valehdeltu lasten toiveet ja mieli-
        piteet lapsen asumisesta isällä, isän lausunnot ja mistä vanhemmat
        lastenvalvojalla yhdessä sopineet

        ja en ollut hullu toisin kuin äiti ja sos. viranomaiset...


      • seliseliseli
        ............... kirjoitti:

        ja en ollut hullu toisin kuin äiti ja sos. viranomaiset...

        Mikset sitten todista niille ettet ollut hullu, kun selkeästi siltä vaikuttaa?


      • seli itsellesi
        seliseliseli kirjoitti:

        Mikset sitten todista niille ettet ollut hullu, kun selkeästi siltä vaikuttaa?

        Olen kyllä todistanut, etten ole ns. hullu; äiti ja sosiaaliviranomaiset sen
        sijaan eivät ole suostuneet menemään psykiatrille saadakseni todisteet
        heidän mielenvikaisuudestaan.. ja sitä paitsi mahdollisilla sairauksilla
        ei ole mitään tekemistä huoltajuuden ja lasten oikeuksien kanssa. olen
        myös esittänyt ulkopuolisen sosiaalityöntekijän lausunnot lasten ja isän
        lukuisista tapaamisista, kyvykkyydestä toimia tasavertaisena huoltajana
        ja kasvattajana siinä kuin äitikin; näitä lausuntoja viranomaiset ja tuomio
        istuin eivät ole ottaneet huomioon sosiaaliviranomaisten antaessa perät
        tömän lausuman lapsen olosuhteista valehdellessaan lapsen toiveet ja
        lausunnot lapsen asumisesta isällä ja mistä vanhemmat ovat lastenval-
        vojalla yhdessä sopineet ennenkuin äiti ja lastenvalvoja käänsivät takkin
        sa


      • jaakukapatietää
        seli itsellesi kirjoitti:

        Olen kyllä todistanut, etten ole ns. hullu; äiti ja sosiaaliviranomaiset sen
        sijaan eivät ole suostuneet menemään psykiatrille saadakseni todisteet
        heidän mielenvikaisuudestaan.. ja sitä paitsi mahdollisilla sairauksilla
        ei ole mitään tekemistä huoltajuuden ja lasten oikeuksien kanssa. olen
        myös esittänyt ulkopuolisen sosiaalityöntekijän lausunnot lasten ja isän
        lukuisista tapaamisista, kyvykkyydestä toimia tasavertaisena huoltajana
        ja kasvattajana siinä kuin äitikin; näitä lausuntoja viranomaiset ja tuomio
        istuin eivät ole ottaneet huomioon sosiaaliviranomaisten antaessa perät
        tömän lausuman lapsen olosuhteista valehdellessaan lapsen toiveet ja
        lausunnot lapsen asumisesta isällä ja mistä vanhemmat ovat lastenval-
        vojalla yhdessä sopineet ennenkuin äiti ja lastenvalvoja käänsivät takkin
        sa

        Niin millä lailla olet todistanut?


      • jaaettä
        jaakukapatietää kirjoitti:

        Niin millä lailla olet todistanut?

        millä lailla nyt todistetaan..sos.työntekijän kirjallisilla dokumenteillä; onko teillä luetun ymmärtämisen vaikeuksia..


      • jaakukapatietää
        jaaettä kirjoitti:

        millä lailla nyt todistetaan..sos.työntekijän kirjallisilla dokumenteillä; onko teillä luetun ymmärtämisen vaikeuksia..

        Jos sinulla on sosiaalityöntekijän kirjalliset dokumentit psyykkisestä terveydestäsi, miksi et vedonnut niihin oikeudessa. Miksi et hankkinut psykiatrilta lausuntoa terveydentilastasi, jos koet olevasi terve..


      • jaaettä
        jaakukapatietää kirjoitti:

        Jos sinulla on sosiaalityöntekijän kirjalliset dokumentit psyykkisestä terveydestäsi, miksi et vedonnut niihin oikeudessa. Miksi et hankkinut psykiatrilta lausuntoa terveydentilastasi, jos koet olevasi terve..

        Älä viitsi aikuinen ämmä jauhaa paskaa...tiedät hyvin miten nää jutut menee
        sossun antaessa perättömän lausuman lapsen olosuhteista asettuen kaikessa äidin puolelle ja lapsia vastaan; tuomioistuimen kopioidessa selvityksen omak-
        si päätöksekseen perusteetta..ei ollut muuten äidilläkään psykiatrilta hankittua lausuntoa terveydentilastaan; miksi isällä pitäisi olla vai oliko niin että sossu-
        ämmät olikin eniten psykiatrin tarpeessa, kun lasten oma-aloitteiset lausunnot ja toiveet eivät menneet jakeluun:)


      • näinseonoikeasti
        jaaettä kirjoitti:

        Älä viitsi aikuinen ämmä jauhaa paskaa...tiedät hyvin miten nää jutut menee
        sossun antaessa perättömän lausuman lapsen olosuhteista asettuen kaikessa äidin puolelle ja lapsia vastaan; tuomioistuimen kopioidessa selvityksen omak-
        si päätöksekseen perusteetta..ei ollut muuten äidilläkään psykiatrilta hankittua lausuntoa terveydentilastaan; miksi isällä pitäisi olla vai oliko niin että sossu-
        ämmät olikin eniten psykiatrin tarpeessa, kun lasten oma-aloitteiset lausunnot ja toiveet eivät menneet jakeluun:)

        Jos sinulla olisi se lausunto voisit todistaa olevasi terve. Olisit samalla voinut vaatia myös äitiä sellaisen hankkimaan.

        Sinä et lasten lausunnoista mitään tiedä. Et ole ollut paikalla, kun ne on annettu.


      • jaaettä
        näinseonoikeasti kirjoitti:

        Jos sinulla olisi se lausunto voisit todistaa olevasi terve. Olisit samalla voinut vaatia myös äitiä sellaisen hankkimaan.

        Sinä et lasten lausunnoista mitään tiedä. Et ole ollut paikalla, kun ne on annettu.

        Älä jauha ämmä paskaa..minulla on lausunto, jonka mukaan lapsen ja isän suhteessa ei ole mitään huomautettavaa..isä kykenee huoltamaan ja hoitamaan lapsis siinä kuin äitikin..en ole niin tyhmä; että leimaisin lasten toisen vanhemman, jonka kanssa olen ollutparisuhtees-
        sa yli 15 vuotta; olin paikalla 30.3.2008 kun lapset lausuivat ja ketoivat haluavansa asua myös isällä ja käskivät viranomaisia poistumaan....ei mennyt jakeluun..

        Älä viitsi aikuinen ämmä jauhaa paskaa...tiedät hyvin miten nää jutut menee sossun antaessa perättömän lausuman lapsen olosuhteista asettuen kaikessa äidin puolelle ja lapsia vastaan; tuomioistuimen kopioidessa selvityksen omaksi päätöksekseen perus- teetta..ei ollut muuten äidilläkään psykiatrilta hankittua lausuntoa terveydentilastaan;
        miksi isällä pitäisi olla vai oliko niin että sossuämmät olikin eniten psykiatrin tarpeessa,
        kun lasten oma-aloitteiset lausunnot ja toiveet eivät menneet jakeluun:)


      • näinseonoikeasti
        jaaettä kirjoitti:

        Älä jauha ämmä paskaa..minulla on lausunto, jonka mukaan lapsen ja isän suhteessa ei ole mitään huomautettavaa..isä kykenee huoltamaan ja hoitamaan lapsis siinä kuin äitikin..en ole niin tyhmä; että leimaisin lasten toisen vanhemman, jonka kanssa olen ollutparisuhtees-
        sa yli 15 vuotta; olin paikalla 30.3.2008 kun lapset lausuivat ja ketoivat haluavansa asua myös isällä ja käskivät viranomaisia poistumaan....ei mennyt jakeluun..

        Älä viitsi aikuinen ämmä jauhaa paskaa...tiedät hyvin miten nää jutut menee sossun antaessa perättömän lausuman lapsen olosuhteista asettuen kaikessa äidin puolelle ja lapsia vastaan; tuomioistuimen kopioidessa selvityksen omaksi päätöksekseen perus- teetta..ei ollut muuten äidilläkään psykiatrilta hankittua lausuntoa terveydentilastaan;
        miksi isällä pitäisi olla vai oliko niin että sossuämmät olikin eniten psykiatrin tarpeessa,
        kun lasten oma-aloitteiset lausunnot ja toiveet eivät menneet jakeluun:)

        Tuo, ettei sun ja lasten suhteessa ole huomautettavaa ei kerro mitään. Sama lause voitaisiin kirjata vankilassa olevan isän papereihin tai kehitysvammaisen, ei niille silti kukaan anna huoltajuutta. Kyse on siitä että juuri siinä ei ollut sitä huomautettavaa. Muissa kohdissa sitten oli.

        Lapsiasi on haastateltu ilman sinua. Se lausunto, jonka he ovat antaneet sinun kuullen ei ole ainoa.

        En tiedä yhtään tapausta missä sossut olisivat antaneet perättömiä lausuntoja. Todennäköisemmin sinä itse teit jotain väärin. Jotain mitä sanoit tai teit tai miten käyttäydyit.

        Sinä olisit voinut todistaa ettet ole hullu sillä psykiatrin lausunnolla ja olisit voinut vaatia myös äitiä sellaisen hommaamaan.

        Lapsiasi on kyllä kuultu ilman vanhempia, joten ei siitä huolta..


      • jaaettä
        näinseonoikeasti kirjoitti:

        Tuo, ettei sun ja lasten suhteessa ole huomautettavaa ei kerro mitään. Sama lause voitaisiin kirjata vankilassa olevan isän papereihin tai kehitysvammaisen, ei niille silti kukaan anna huoltajuutta. Kyse on siitä että juuri siinä ei ollut sitä huomautettavaa. Muissa kohdissa sitten oli.

        Lapsiasi on haastateltu ilman sinua. Se lausunto, jonka he ovat antaneet sinun kuullen ei ole ainoa.

        En tiedä yhtään tapausta missä sossut olisivat antaneet perättömiä lausuntoja. Todennäköisemmin sinä itse teit jotain väärin. Jotain mitä sanoit tai teit tai miten käyttäydyit.

        Sinä olisit voinut todistaa ettet ole hullu sillä psykiatrin lausunnolla ja olisit voinut vaatia myös äitiä sellaisen hommaamaan.

        Lapsiasi on kyllä kuultu ilman vanhempia, joten ei siitä huolta..

        Tuo, ettei lasten suhteessa ole huomautettavaa kertoo kaiken..eikä ole mikään peruste estää huoltajuutta ja tapaamisia, koska äiti ei halua tai ristiriitoja viran- omaisen valehdellessa tuomioistuimessa lapsen olosuhteet, toiveet ja lausun-not. "perätön lausuma ei kerro mitään"..aivan totta, lausuntokin tulee kyetä to- distelemaan, kirjoittaa voi mitä paskaa tahansa.. ai että nyt otetaan jo kehitys vammaisetkin sopimattomaksi huoltajaksi ja eivät voi tavata lapsiaan..olet säälittävä..

        Aivan oikein lapsia on haastateltu ilman.... Se lausunto, jonka he ovat anta-
        neet ei ole ainoa...ja se lausunto on perustunut ainoastaan äidin ja viranomais ten narsistiseen manipulointiin, uhkailuun, pelotteluun, vieraannuttamiseen lap sia vastaan..nyt tiedät sossun antaneen perättömän lausuman lapsen olosuh- teista, jossa sossu ja äiti teki väärin ja lainvastaisesti lapsille eli tekivät käyttäy tyivät sikamaisena narsistisena valehtelijöina ja ruikkuina lapsia vastaan..

        Olet sä nyt kumma ruikku ämmä kun ei millään jakeluun mee..pitääkö rauta-langasta alkaa vääntää..olen todistellut terveyteni ja kyvykkyyteni lapsen huoltoon ja hoitoon siinä kuin äitikin enkä ole niin tyhmä että vaatisin ihmisel-
        tä, jonka kansa ollut kymmeniä vuosia parisuhteessa jotain psykiatrin lausun toja..en ole mikään sairas narsisti kuten viranomaiset perättömässä lausu-massaan..

        Lapsia on kyllä kuultu ilman vanhempia, sen jälkeen kun äiti ja viranomaiset vuosia manipuloinut, vieraannuttanut, uhkaillut ja pelotellut lapsia isäänsä,
        lapsen ja isän suhdetta ja yhteydenpitoa vastaan..menikö jakeluun.. näin se vaan menee.. joten ei siitä huolta..


      • sekoukolle
        jaaettä kirjoitti:

        Tuo, ettei lasten suhteessa ole huomautettavaa kertoo kaiken..eikä ole mikään peruste estää huoltajuutta ja tapaamisia, koska äiti ei halua tai ristiriitoja viran- omaisen valehdellessa tuomioistuimessa lapsen olosuhteet, toiveet ja lausun-not. "perätön lausuma ei kerro mitään"..aivan totta, lausuntokin tulee kyetä to- distelemaan, kirjoittaa voi mitä paskaa tahansa.. ai että nyt otetaan jo kehitys vammaisetkin sopimattomaksi huoltajaksi ja eivät voi tavata lapsiaan..olet säälittävä..

        Aivan oikein lapsia on haastateltu ilman.... Se lausunto, jonka he ovat anta-
        neet ei ole ainoa...ja se lausunto on perustunut ainoastaan äidin ja viranomais ten narsistiseen manipulointiin, uhkailuun, pelotteluun, vieraannuttamiseen lap sia vastaan..nyt tiedät sossun antaneen perättömän lausuman lapsen olosuh- teista, jossa sossu ja äiti teki väärin ja lainvastaisesti lapsille eli tekivät käyttäy tyivät sikamaisena narsistisena valehtelijöina ja ruikkuina lapsia vastaan..

        Olet sä nyt kumma ruikku ämmä kun ei millään jakeluun mee..pitääkö rauta-langasta alkaa vääntää..olen todistellut terveyteni ja kyvykkyyteni lapsen huoltoon ja hoitoon siinä kuin äitikin enkä ole niin tyhmä että vaatisin ihmisel-
        tä, jonka kansa ollut kymmeniä vuosia parisuhteessa jotain psykiatrin lausun toja..en ole mikään sairas narsisti kuten viranomaiset perättömässä lausu-massaan..

        Lapsia on kyllä kuultu ilman vanhempia, sen jälkeen kun äiti ja viranomaiset vuosia manipuloinut, vieraannuttanut, uhkaillut ja pelotellut lapsia isäänsä,
        lapsen ja isän suhdetta ja yhteydenpitoa vastaan..menikö jakeluun.. näin se vaan menee.. joten ei siitä huolta..

        Kehitysvammaiset ovat usein sopimattomia huoltajaksi, koska ymmärrys ei riitä lasten asioiden hoitoon. Tapaamisia tuolla perusteella ei kuitenkaan voi kieltää.

        Tottakai sinun pitää todistaa kaikki sinusta annetut väitteet valeeksi, jos tapaamiset ovat niistä kiinni.


      • sekoämmälle
        sekoukolle kirjoitti:

        Kehitysvammaiset ovat usein sopimattomia huoltajaksi, koska ymmärrys ei riitä lasten asioiden hoitoon. Tapaamisia tuolla perusteella ei kuitenkaan voi kieltää.

        Tottakai sinun pitää todistaa kaikki sinusta annetut väitteet valeeksi, jos tapaamiset ovat niistä kiinni.

        seliseli..opettele kirjoittamaan; "valeeksi"..tottakai viranomaisen tulee todistaa
        annettu olosuhdeselvitys totuudenmukaiseksi, itsekkin olen todistellut kyvyk-kyyteni toimia lapsen huoltaja, hoitajana ja kasvattajana siinä kuin äitikin..näin se vaan menee!!!


      • näinseonoikeasti

        Viranomaisen ei tarvitse todistaa mitään, ennen kuin hänet laitetaan sanoista vastuuseen. Sinähän olet tehnyt lukuisia valituksia, joten asiat on tutkittu.

        Millä lailla olet todistanut. Ethän sinä edes tapaa lapsia.


      • jaaettä
        näinseonoikeasti kirjoitti:

        Viranomaisen ei tarvitse todistaa mitään, ennen kuin hänet laitetaan sanoista vastuuseen. Sinähän olet tehnyt lukuisia valituksia, joten asiat on tutkittu.

        Millä lailla olet todistanut. Ethän sinä edes tapaa lapsia.

        Kyllä viranomaisen tulee todistella eikä jauhaa pelkkää paskaa.. paskan saa pyytämättäkin..vastuuseen on laitettu ja joutuvat ennemmin tai myöhemmin. En ole tehnyt valituksia, joita on tutkittu, joten laitas nimiä vaan pöytään keitä asiat koskevat, kun niin hyvin perillä asioista oleva yhäriruikkämmä olet:).... mistäs tiedät tapaanko lapsia..nimiä pöytään..kerro kerro, uskallatko paljas-
        taa itsesi:)

        Millä lailla nyt todistellaan kertomalla totuus ulkopuolisten sos. tuyöntekijöiden, ammattilaisten lausunnoilla; toisin kuin kunnan perätön lausuma lapsen olosuh teista, jossa ei ole järjenhäivääkään..näin se vaan menee ruikku!!!


    • A.A-mummu

      Luepa aloittaja aloituksesi uudestaan? Tai luetuta se ulkopuolisella. Siinä jo näkyy kuinka vähän lapsia ajattelet..

    • ei voi

      koskaan..

    • Kokemukseni

      Ei varmaan ole mitään yleistystä kumman puolella ovat.Riippuu tosi paljon millaisia "viboja" työntekijä saa vanhemmista. Ite olen lähiäiti. Mies jätti meidät ja muutti toisen naisen luo noin 100 km päähän. Nyt itse olen saanut hyvän työpaikan 100 km toiseen suuntaan eli etäisyys isään tulee olemaan noin 200 km.
      Sossun mielestä vaikeutan muutolla tapaamisia.Eli työttömäksi sossun elätiksi pitäisi tähän nykyiseen pikkukuntaan jäädä.
      Ei niiden aivotuksia voi aina ymmärtää.

    • Saatanannilkit

      Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena

    • Anonyymi

      Ei ne lastenvalvojat tee oikeasti yhtään mitään, Täysin turha ammatti , pyörittelevät joutopapereita ja sitten kun jotain apua tarvitsisi vaikka sopimusten tekemiseen, niin eivät voi mitään tehdä, edes jotain viestejä välittää, vaikka toiseen ei mitään yhteyttä saa. Suojatyöpaikka, helpolla pääsevät laittavat vain nimiä papereihin!

    Ketjusta on poistettu 27 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1066
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1017
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      581
      1008
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      910
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      764
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      690
    Aihe