Kansalaisaloite

mallalaurila

3

60

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihme tilanne

Nykyinen hallitus romuttaa kaikkien palvelut, niin nuorien kuin vanhojenkin. Periaate näyttää olevan: jokainen pitäköön itse huolen itsestään, vaikka olisi kuinka heikoilla. Rahapulaa esitetään karsintojen syyksi, mutta kuitenkin rahaa riittää sinne missä muutenkin menee hyvin.Suomi on kolmen A:n maa, ja kuitenkin Ihmisten elintasoerot ovat hurjasti kasvaneet nyt ja turvattomuus lisääntyy. Tärkein "allekirjoitus" on valita tulevissa vaaleissa toiset päättäjät.

• Vaihtoehtoisesti

Pitäisi valita hyvin toiset päättäjät jos halutaan suuria muutoksia. Taitaa mennä niin että kun jonkun puolueen kirjoilla olevalle henkilölle antaa äänensä, niin sen puolueen suurimmat ääniharavat pääsevät kuitenkin taas eduskuntaan ja se oma ehdokas ei välttämättä pääse, vaan oma ääni menee ikään kuin sille oman ehdokkaan puolueelle. Siinä on vaikea vaihtaa päättäjiä eduskunnassa, elleivät kaikki alkaisi äänestää vaihtoehtoisia, vähemmän äänestettyjä ehdokkaita ja sitä tuskin nuo nykyisestä mallista hyötyvät ihmiset tekevät.

Maailmassa on aina ollut epätasa-arvoisuutta, korruptiota ja vahvemman oikeudella toteutettuja asioita. Niin on nytkin, se vain on toteutettu "sivistyneemmin" ja taustalla, ja tilanne on paljon kärjistyneempi joissain maissa, Suomessa sentään asiat aika hyvin. Mutta edelleen hyvätuloisimmat pystyvät eniten vaikuttamaan miten asiat tehdään ja miten varallisuus jakautuu ja keitä tuetaan, keitä ei.

Nyt vaan pienen ihmisen pitäisi miettiä niitä omia keinoja parantaa omaa elämäänsä, hakea keinoja joilla tiukentuvassa tilanteessa pärjää itse ja omana perheenä. Hyvä aloite, mutta olen vähän skeptinen mitä sillä saadaan aikaiseksi. :( Itse olen alkanut harkita hyvin vakavasti sellaisia vaihtoehtoja, joissa pystyn mahdollisimman paljon itse vaikuttamaan omaan toimeentulooni ihan jo niinkin pienistä jutuista kuin että on tilaa kasvatella omia perunoita ja vihanneksia ja kerätä lähimetsästä marjoja ja sieniä niin että ruoan hinnan kallistuminen ei vaikuta niin perinpohjaisesti omaan talouteen. Ja kulutuksen osalta aika paljosta turhasta kalliista voi luopua, en tarkoita että elämässä pitäisi luopua niistä asioista joista nauttii tai että tulisi olla ankeaa ja tylsää, vaan aina on silti jotain missä voi valita toisin.

Jos tyhjästä on paha nyhjästä, niin kehitetään jotain uutta. ;)

• surullista

Välillä tuntee todella voimattomuutta näissä asioissa. Äänestäminen on niin pieni mahdollisuus vaikuttaa, kuten edellinen kirjoitti. Ja jos sinne saa jonkun joka ymärtäisi heikommassa asemassa olevia, hän isoille tuloille päästyään alkaakin kohta ajaa suurituloisten asioita.

Meillähän tehtiin tuommoinen vaihtoehtoinen oman elämän ratkaisu vuosia sitten ja eletään onnellisesti ja osin omavaraisesti maalla. Kasvimaa antaa varmuuden ruokatalouteen ja puulämmitys mahdollisuuden energiansäästöön. Ei tarvita sosiaalitukia. On hypätty kulutushysteriasta itse tekemiseen ja kierrätykseen ... ja nautittu yksinkertaisesta elämästä ihan oikeasti. Eihän jatkuva kasvu ja aina vaan kulutuksen lisääminen ole kuitenkaan loputtomiin mahdollista, ja sillä menolla maailma tuhoutuu.

Mutta nythän tämäkin elämäntapavalinta tehdään mahdottomaksi. Ihmiset ajetaan asumaan kaupunkeihin ja työttömyysturvan varaan, liikenneyhteydet lopetetaan, palvelut pikkukunnista lopetetaan. Maaseudulla asuminen on käynyt turvattomaksi ja elämä kyliltä sammunut. Melkein itkettää

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jens Ihlen (ex Kukka) poika todistaa oikeudessa

10:49 "Välit ovat olemattomat" Minkälainen isäsi ja sinun välinen suhde on tällä hetkellä? "Minulla ei ole minkäännäkö
      Maailman menoa
      273
      10103
    2. K-kaupassa on mukava käydä, kun ei tarvitse katsella köyhiä

vasemmistolaisia, joista monet myös varastavat. Mielellään maksaa vähän enemmän tuotteista K-kaupassa, jotka ovat paljon
      Maailman menoa
      216
      5809
    3. Suomeen ei kuulu ihmiset jotka ei halua kätellä toisia ihmisiä, koska tämä on vääräuskoinen

Nainen joka ei halunnut kätellä Stubbia on selvästi ääripään muslimi, eli sitä sakkia josta niitä ongelmia koituu. Ulos
      Maailman menoa
      169
      5326
    4. PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT

* * PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT - ! ja jätti MaksuHuolet -Kansan Maksettavaksi -! *
      Maailman menoa
      82
      4959
    5. Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen

Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot
      Maailman menoa
      11
      3231
    6. Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"

Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe
      Maailman menoa
      4
      2618
    7. Ootko sä nainen suuttunut

jostain? Harmi jos tullut väärinkäsityksiä.
      Ikävä
      212
      2509
    8. Nainen, sanotaan että totuus tekee kipeää

Ehkä mutta se voi olla myös se kaikkein kamalin asia kohdata. Kuplassa on turvallista, kun tietää vähemmän on helpompi.
      Ikävä
      12
      2319
    9. Valtio lopettaa pienituloisten perheiden kylpylälomien tukemisen

Pienituloiset suomalaiset ovat voineet vuosikymmenten ajan hakea tuettuja lomia terveydellisin, sosiaalisin ja taloudell
      Maailman menoa
      374
      2129
    10. Menen nyt koisimaan

Ja en ehkä palaa tänne. Asia on nyt loppuunkäsitelty ja totuus tuli ilmi
      Ikävä
      27
      2025
    Aihe