Allekirjoittaisitko? Eriarvoisuus lisääntyy ja perheiden palvelut katoavat aina vain pidemmän matkan päähän!!
https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/765
Kansalaisaloite
3
<50
Vastaukset
- ihme tilanne
Nykyinen hallitus romuttaa kaikkien palvelut, niin nuorien kuin vanhojenkin. Periaate näyttää olevan: jokainen pitäköön itse huolen itsestään, vaikka olisi kuinka heikoilla. Rahapulaa esitetään karsintojen syyksi, mutta kuitenkin rahaa riittää sinne missä muutenkin menee hyvin.Suomi on kolmen A:n maa, ja kuitenkin Ihmisten elintasoerot ovat hurjasti kasvaneet nyt ja turvattomuus lisääntyy. Tärkein "allekirjoitus" on valita tulevissa vaaleissa toiset päättäjät.
- Vaihtoehtoisesti
Pitäisi valita hyvin toiset päättäjät jos halutaan suuria muutoksia. Taitaa mennä niin että kun jonkun puolueen kirjoilla olevalle henkilölle antaa äänensä, niin sen puolueen suurimmat ääniharavat pääsevät kuitenkin taas eduskuntaan ja se oma ehdokas ei välttämättä pääse, vaan oma ääni menee ikään kuin sille oman ehdokkaan puolueelle. Siinä on vaikea vaihtaa päättäjiä eduskunnassa, elleivät kaikki alkaisi äänestää vaihtoehtoisia, vähemmän äänestettyjä ehdokkaita ja sitä tuskin nuo nykyisestä mallista hyötyvät ihmiset tekevät.
Maailmassa on aina ollut epätasa-arvoisuutta, korruptiota ja vahvemman oikeudella toteutettuja asioita. Niin on nytkin, se vain on toteutettu "sivistyneemmin" ja taustalla, ja tilanne on paljon kärjistyneempi joissain maissa, Suomessa sentään asiat aika hyvin. Mutta edelleen hyvätuloisimmat pystyvät eniten vaikuttamaan miten asiat tehdään ja miten varallisuus jakautuu ja keitä tuetaan, keitä ei.
Nyt vaan pienen ihmisen pitäisi miettiä niitä omia keinoja parantaa omaa elämäänsä, hakea keinoja joilla tiukentuvassa tilanteessa pärjää itse ja omana perheenä. Hyvä aloite, mutta olen vähän skeptinen mitä sillä saadaan aikaiseksi. :( Itse olen alkanut harkita hyvin vakavasti sellaisia vaihtoehtoja, joissa pystyn mahdollisimman paljon itse vaikuttamaan omaan toimeentulooni ihan jo niinkin pienistä jutuista kuin että on tilaa kasvatella omia perunoita ja vihanneksia ja kerätä lähimetsästä marjoja ja sieniä niin että ruoan hinnan kallistuminen ei vaikuta niin perinpohjaisesti omaan talouteen. Ja kulutuksen osalta aika paljosta turhasta kalliista voi luopua, en tarkoita että elämässä pitäisi luopua niistä asioista joista nauttii tai että tulisi olla ankeaa ja tylsää, vaan aina on silti jotain missä voi valita toisin.
Jos tyhjästä on paha nyhjästä, niin kehitetään jotain uutta. ;)- surullista
Välillä tuntee todella voimattomuutta näissä asioissa. Äänestäminen on niin pieni mahdollisuus vaikuttaa, kuten edellinen kirjoitti. Ja jos sinne saa jonkun joka ymärtäisi heikommassa asemassa olevia, hän isoille tuloille päästyään alkaakin kohta ajaa suurituloisten asioita.
Meillähän tehtiin tuommoinen vaihtoehtoinen oman elämän ratkaisu vuosia sitten ja eletään onnellisesti ja osin omavaraisesti maalla. Kasvimaa antaa varmuuden ruokatalouteen ja puulämmitys mahdollisuuden energiansäästöön. Ei tarvita sosiaalitukia. On hypätty kulutushysteriasta itse tekemiseen ja kierrätykseen ... ja nautittu yksinkertaisesta elämästä ihan oikeasti. Eihän jatkuva kasvu ja aina vaan kulutuksen lisääminen ole kuitenkaan loputtomiin mahdollista, ja sillä menolla maailma tuhoutuu.
Mutta nythän tämäkin elämäntapavalinta tehdään mahdottomaksi. Ihmiset ajetaan asumaan kaupunkeihin ja työttömyysturvan varaan, liikenneyhteydet lopetetaan, palvelut pikkukunnista lopetetaan. Maaseudulla asuminen on käynyt turvattomaksi ja elämä kyliltä sammunut. Melkein itkettää
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus64185Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va972327Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J611009Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?186880Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va38871- 47864
- 34831
- 36796
Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke119785Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.35782