Oletteko rekkakuskit laskeneet, monessako työpaikassa

Kapitalistiriistäjä

olette käyneet sössimässä..?

Johtamaani kuljetusyritykseen tulee välillä kyselyjä vapaista kuskin paikoista.
Muutaman tyypin työtodistuksia äkkiä
laskienkin pääsee entisten työnantajien määrässä helposti kahteenkymmeneen(20).!? Suurimmalla osalla on vähintään
kymmenen..

Siellä menneisyydessä on rauta kirskunut ja asiakkaat valittaneet..:)
Oletteko oppineet mitään..? Ette..! Tiedän kysymättäkin..:)

46

1181

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suhonen

      No,miksi sitten kysyt?

    • zxcfghjkl

      kapitaali tarviku turpaa saatanan runkku valehtelija

    • saksanseisojavoimaa

      Se on katsos puupää niin että paskimmat ja hyljeksityimmät kuskit tietävät ne paskimmat firmat joista töitä löytyy. Sinunkin puljusi on varmasti paikkakunnallasi niittänyt konkursseineen ja trattoineen sellaista mainetta että kaikenmaailman luuserit hakeutuu palkkalistoille. Ja sinähän jo vuosia olet kertonut tällä palstalla firmaasi sellasia hankkineesi.

    • entinen kuski

      Ja taas on jäänyt kapitaalipölvästiltä aamulääkkeet ottamatta.

    • 89900909

      Totuus tässä, reilu 10 paikassa olen ollut mukana 1-2 päivää, ja tajunnut että homma ei ole oma, usein syynä ollut törkeän pitkät työpäivät...

      Eli näen jo alussa jos homma ei ole oma, ja en mene töihin sinne...

      Voin listata paikat kun pääsen omalle koneelle

      • kikilöene

        "Voin listata paikat kun pääsen omalle koneelle"

        Kiitos vaan, pärjätään varmaan ilmankin.
        Oletko miettinyt Kiki koskaan sellaista hommaa että kun nuo työnantajan tarjoamat työajat ovat aina syy firman vaihtoon, niin voisko olla niin että ehkä tarjottelet itseäsi väärälle alalle? Toisaalta, se kuva minkä minä olen palstaa seuranneena sinusta saanut niin voi olla että et olisi ehkä kovin korkealla valintaprosesseissa jos minulta asiaa kysytään.


      • Tyhmä,tyhmempi Kiki
        kikilöene kirjoitti:

        "Voin listata paikat kun pääsen omalle koneelle"

        Kiitos vaan, pärjätään varmaan ilmankin.
        Oletko miettinyt Kiki koskaan sellaista hommaa että kun nuo työnantajan tarjoamat työajat ovat aina syy firman vaihtoon, niin voisko olla niin että ehkä tarjottelet itseäsi väärälle alalle? Toisaalta, se kuva minkä minä olen palstaa seuranneena sinusta saanut niin voi olla että et olisi ehkä kovin korkealla valintaprosesseissa jos minulta asiaa kysytään.

        Nolo Kiki on sellainen pieni kiukutteleva ressukka jolle kaikki tarvii tuoda valmiina ja pureskeltuna eteen. Itse ei kykene tekemään yhtään mitään kuin ehkä ajamaan pientä paketti/kuorma-autoa. Itkupotkuraivari tulee heti jos pikkasenkin homma tökkii tai kotiintulo viivästyy. Hänessä itsessäänhän ei koskaan ole mitään vikaa. Työkaverit varmaan pitävät tuonkaltaisesta tyypistä joka rutisee ja itkee kaikista asioista. Nolo Kiki on oikea reilu autokuski jota jokainen työnantaja haluaa firmaansa töihin.


      • http://www.youtube.c
        kikilöene kirjoitti:

        "Voin listata paikat kun pääsen omalle koneelle"

        Kiitos vaan, pärjätään varmaan ilmankin.
        Oletko miettinyt Kiki koskaan sellaista hommaa että kun nuo työnantajan tarjoamat työajat ovat aina syy firman vaihtoon, niin voisko olla niin että ehkä tarjottelet itseäsi väärälle alalle? Toisaalta, se kuva minkä minä olen palstaa seuranneena sinusta saanut niin voi olla että et olisi ehkä kovin korkealla valintaprosesseissa jos minulta asiaa kysytään.

        Mikos ihmeen Kiki, Laasonen vai? Ei valintakriteerit mitenkään tiukkoja ole, voisi olla esim.

        SU-TO 22:00-06:00

        tai vaikkapa MA-PE 21:00-04:00

        Tai vaikkapa MA-TI 03:00-13:00

        Tai vaikkapa ma-ke 08:00-16:00

        Tai vaikkapa ma 7:00 - ke 04:00 (Elloksen ulkomaan linja

        Ainut mihin EN suostu on törkeän pitkä työviikko, tai hankala työaika, tyyliin 12:00-20:00

        Ei sen sijaan, pisin vuoro minkä oon tehnyt oli ke 1:45 - to 5:00 ja ajoa lähes koko ajan...

        Kalustollakaan ei ole niin väliä, kunhan se ajaa tehtänsä

        Taitaa sua harmittaa kun jotkut uskaltaa valita paikkansa, eikä kuten moni täällä että kiroaa kun on huonossa paikassa


      • Tyhmä, tyhmempi nolosika
        http://www.youtube.c kirjoitti:

        Mikos ihmeen Kiki, Laasonen vai? Ei valintakriteerit mitenkään tiukkoja ole, voisi olla esim.

        SU-TO 22:00-06:00

        tai vaikkapa MA-PE 21:00-04:00

        Tai vaikkapa MA-TI 03:00-13:00

        Tai vaikkapa ma-ke 08:00-16:00

        Tai vaikkapa ma 7:00 - ke 04:00 (Elloksen ulkomaan linja

        Ainut mihin EN suostu on törkeän pitkä työviikko, tai hankala työaika, tyyliin 12:00-20:00

        Ei sen sijaan, pisin vuoro minkä oon tehnyt oli ke 1:45 - to 5:00 ja ajoa lähes koko ajan...

        Kalustollakaan ei ole niin väliä, kunhan se ajaa tehtänsä

        Taitaa sua harmittaa kun jotkut uskaltaa valita paikkansa, eikä kuten moni täällä että kiroaa kun on huonossa paikassa

        Ei ole paljoa aikaa kun täällä julistit että neljö vuotta vanha auto on jo romu etkä sellaisella suostu enää ajamaan. Uudempi on oltava. Yritä nyt pysyä väitteissäsi. No ethän sinä kykene käyttämään vieläkään edes samaa nimimerkkiä.


      • 23889
        Tyhmä, tyhmempi nolosika kirjoitti:

        Ei ole paljoa aikaa kun täällä julistit että neljö vuotta vanha auto on jo romu etkä sellaisella suostu enää ajamaan. Uudempi on oltava. Yritä nyt pysyä väitteissäsi. No ethän sinä kykene käyttämään vieläkään edes samaa nimimerkkiä.

        Jos työ on "täydellinen" niin ajan vaikkapa 20 vuotta vanhaa autoa jos se ajaa asiansa.

        "kakkahommissa" pitää auton olla sitten viimeisen päälle, en todellakaan rupea ajamaan 10 tuntia maitoa päivässä 10 vuotiaalla autolla...

        No mikäs se kuljetusalan paras homma olikaan... Aivan, roskakuskin työt, helppo homma ja hyvä palkka, siksi näiden kuskien työtä saakin häiritä niinpaljon kuin mahdollista, eiks joo


      • 00145
        http://www.youtube.c kirjoitti:

        Mikos ihmeen Kiki, Laasonen vai? Ei valintakriteerit mitenkään tiukkoja ole, voisi olla esim.

        SU-TO 22:00-06:00

        tai vaikkapa MA-PE 21:00-04:00

        Tai vaikkapa MA-TI 03:00-13:00

        Tai vaikkapa ma-ke 08:00-16:00

        Tai vaikkapa ma 7:00 - ke 04:00 (Elloksen ulkomaan linja

        Ainut mihin EN suostu on törkeän pitkä työviikko, tai hankala työaika, tyyliin 12:00-20:00

        Ei sen sijaan, pisin vuoro minkä oon tehnyt oli ke 1:45 - to 5:00 ja ajoa lähes koko ajan...

        Kalustollakaan ei ole niin väliä, kunhan se ajaa tehtänsä

        Taitaa sua harmittaa kun jotkut uskaltaa valita paikkansa, eikä kuten moni täällä että kiroaa kun on huonossa paikassa

        Mutta siis en halua tehdä ma-pe 1:45-12:00 la 06:00-12:00... paitti jos ois jokatoinen viikko sit vapaata :)


      • 21072107210721072107
        00145 kirjoitti:

        Mutta siis en halua tehdä ma-pe 1:45-12:00 la 06:00-12:00... paitti jos ois jokatoinen viikko sit vapaata :)

        Ei mikään paskempi homma.... 13,05€ tuntipalkalla tuo tekee kahteen viikkoon 2107€


      • Miksi häiritä?
        23889 kirjoitti:

        Jos työ on "täydellinen" niin ajan vaikkapa 20 vuotta vanhaa autoa jos se ajaa asiansa.

        "kakkahommissa" pitää auton olla sitten viimeisen päälle, en todellakaan rupea ajamaan 10 tuntia maitoa päivässä 10 vuotiaalla autolla...

        No mikäs se kuljetusalan paras homma olikaan... Aivan, roskakuskin työt, helppo homma ja hyvä palkka, siksi näiden kuskien työtä saakin häiritä niinpaljon kuin mahdollista, eiks joo

        Miksi roskakuskin työtä tulee häiritä? Sehän on yksi tärkeimmistä kuljetusaloista. Ilman niitä hukkuisimme roskiin!


      • 45656
        Miksi häiritä? kirjoitti:

        Miksi roskakuskin työtä tulee häiritä? Sehän on yksi tärkeimmistä kuljetusaloista. Ilman niitä hukkuisimme roskiin!

        Jos on käynyt niin iso onnenpotku, että saanu parhaimman homman kuljetusalalla, niin ne jää kaikkien muiden jalkoihin, jos olen ajamassa esim. jakoajoa, ja joudun jättämään autoni roska-auton eteen, niin se auto odottaa että olen tehnyt työni (Prisma tampereentie, käykää kattomassa millanen järjestely)

        Toisessa ketjussa annoin vinkin miten saa UHF puhelimalla kätevästi lamautettua roska-auton kaukosäätimen toiminnan, höpöttelemällä sen taajuudelle jotain, en muista taajuutta, koska se on omassa puhelimessa muistissa


      • T P
        45656 kirjoitti:

        Jos on käynyt niin iso onnenpotku, että saanu parhaimman homman kuljetusalalla, niin ne jää kaikkien muiden jalkoihin, jos olen ajamassa esim. jakoajoa, ja joudun jättämään autoni roska-auton eteen, niin se auto odottaa että olen tehnyt työni (Prisma tampereentie, käykää kattomassa millanen järjestely)

        Toisessa ketjussa annoin vinkin miten saa UHF puhelimalla kätevästi lamautettua roska-auton kaukosäätimen toiminnan, höpöttelemällä sen taajuudelle jotain, en muista taajuutta, koska se on omassa puhelimessa muistissa

        Toinen ääripää on maitokuskit, äsken juuri olin muutaman kaljan jälkeen kävelemässä baarista kotio (kiitos YTK:n) ja siinä oli J. Ollin maitokuski peruuttelemassa autoa Wiklundin halliin...

        Kävi niin säälisi poikaa, koska tietää mimmosta paskahommaa toi on, ja pitkiä päiviä, jos oisin ollut vähä enemmän kännissä, niin oisin heti menny halailee ja pussailee sitä, oli niin söpö ja lutunen, mut iha vääräs työs


      • Mikäs mies?
        00145 kirjoitti:

        Mutta siis en halua tehdä ma-pe 1:45-12:00 la 06:00-12:00... paitti jos ois jokatoinen viikko sit vapaata :)

        Jätkä siis valittaa 4500€ kuukauspalkasta


      • Tyhmä, tyhmempi nolosika
        45656 kirjoitti:

        Jos on käynyt niin iso onnenpotku, että saanu parhaimman homman kuljetusalalla, niin ne jää kaikkien muiden jalkoihin, jos olen ajamassa esim. jakoajoa, ja joudun jättämään autoni roska-auton eteen, niin se auto odottaa että olen tehnyt työni (Prisma tampereentie, käykää kattomassa millanen järjestely)

        Toisessa ketjussa annoin vinkin miten saa UHF puhelimalla kätevästi lamautettua roska-auton kaukosäätimen toiminnan, höpöttelemällä sen taajuudelle jotain, en muista taajuutta, koska se on omassa puhelimessa muistissa

        Aivan samalla lailla sinäkin odotat jakoautollasi jos siihen eteen tulee roska-auto tai mikä tahansa kuljetusta harjoittava kulkuneuvo. Samalla viivalla olette kaikki.

        Kirjoitit tällä palstalla aiemmin että jos joku kuorma-auto ajaa maantiellä hitaammin kuin sinä alle 80km/h soitat aina poliisit poistamaan sen hitaamman edestäsi koska se tekee kiusaa ja haittaa sinulle. Itse nyt kuitenkin hankaloitat muiden lastaus/purkutyötä ja jopa näköjään nautit siitä. Sinun työtäsi ei siis kukaan saa haitata millään tavalla mutta sinulla on mielestäsi oikeus tehdä muiden työskentelystä hankalampaa?! Olet kyllä sellainen kusipää/kyrpä ettei mitään määrä. Ammattitaidoton itkijä.


      • Ronkelinna
        http://www.youtube.c kirjoitti:

        Mikos ihmeen Kiki, Laasonen vai? Ei valintakriteerit mitenkään tiukkoja ole, voisi olla esim.

        SU-TO 22:00-06:00

        tai vaikkapa MA-PE 21:00-04:00

        Tai vaikkapa MA-TI 03:00-13:00

        Tai vaikkapa ma-ke 08:00-16:00

        Tai vaikkapa ma 7:00 - ke 04:00 (Elloksen ulkomaan linja

        Ainut mihin EN suostu on törkeän pitkä työviikko, tai hankala työaika, tyyliin 12:00-20:00

        Ei sen sijaan, pisin vuoro minkä oon tehnyt oli ke 1:45 - to 5:00 ja ajoa lähes koko ajan...

        Kalustollakaan ei ole niin väliä, kunhan se ajaa tehtänsä

        Taitaa sua harmittaa kun jotkut uskaltaa valita paikkansa, eikä kuten moni täällä että kiroaa kun on huonossa paikassa

        Palanderin Kallea vapaasti mukaillen: ronkelit runkkaa.


      • Kuski 96
        T P kirjoitti:

        Toinen ääripää on maitokuskit, äsken juuri olin muutaman kaljan jälkeen kävelemässä baarista kotio (kiitos YTK:n) ja siinä oli J. Ollin maitokuski peruuttelemassa autoa Wiklundin halliin...

        Kävi niin säälisi poikaa, koska tietää mimmosta paskahommaa toi on, ja pitkiä päiviä, jos oisin ollut vähä enemmän kännissä, niin oisin heti menny halailee ja pussailee sitä, oli niin söpö ja lutunen, mut iha vääräs työs

        Taisin muuten nähdä sinut torstai aamuna. Ei tartte sääliä, ajan vain to, pe ja la noin 9h päivässä. Huomasin kyllä sut, aikamoinen namupala, oisin käyny heti kiin jos oisin tiennyt et oot kiinnostunut, ja ei ois ollut niin kiire


      • 465465465
        Tyhmä, tyhmempi nolosika kirjoitti:

        Aivan samalla lailla sinäkin odotat jakoautollasi jos siihen eteen tulee roska-auto tai mikä tahansa kuljetusta harjoittava kulkuneuvo. Samalla viivalla olette kaikki.

        Kirjoitit tällä palstalla aiemmin että jos joku kuorma-auto ajaa maantiellä hitaammin kuin sinä alle 80km/h soitat aina poliisit poistamaan sen hitaamman edestäsi koska se tekee kiusaa ja haittaa sinulle. Itse nyt kuitenkin hankaloitat muiden lastaus/purkutyötä ja jopa näköjään nautit siitä. Sinun työtäsi ei siis kukaan saa haitata millään tavalla mutta sinulla on mielestäsi oikeus tehdä muiden työskentelystä hankalampaa?! Olet kyllä sellainen kusipää/kyrpä ettei mitään määrä. Ammattitaidoton itkijä.

        En ole samalla viivalla, joudun tekemään TÖITÄ joissa joutuu käyttämänä aivoja, ja päivät vaihtelee.

        Roskakuskin työ on helpoin homma kuljetusallla, isoimmalla palkalla, heidän päälle saa vaikka kusta jos mieli tekee.... Homma on silti paras homma kuljetusallla


      • en lähtisi
        465465465 kirjoitti:

        En ole samalla viivalla, joudun tekemään TÖITÄ joissa joutuu käyttämänä aivoja, ja päivät vaihtelee.

        Roskakuskin työ on helpoin homma kuljetusallla, isoimmalla palkalla, heidän päälle saa vaikka kusta jos mieli tekee.... Homma on silti paras homma kuljetusallla

        Mitä minä olen jätekuskien kanssa ollut jutulla, niin en kovin äkkiä lähtisi niihin hommiin, vaikka isommissa kaupungeissa ihan kohtuu urakoille pääseekin. Kolmikymppisillä kavereilla alkaa jo olla rasituskulumia nivelissä työn skauden vuoksi. Autojen kuskinovissa on saranat ihan kulutustavaraa, kun toista sataa kertaa päivässä hypätään pihalla. Ajoneuvopäätteen kanssa joutuu siinäkin hommassa tekemisiin. Reittejä on aika monta muistettavaksi, kun tyhjennysvälit vaihtelevat jne. Itellä kun meinaa välillä yrjö lentää jo helteellä jätekartonkipaaleja kuskatessa, niin roska-autohommien hajumaailmaa en halua edes kuvitella.


      • Tyhmä,tyhmempi nolo sika
        465465465 kirjoitti:

        En ole samalla viivalla, joudun tekemään TÖITÄ joissa joutuu käyttämänä aivoja, ja päivät vaihtelee.

        Roskakuskin työ on helpoin homma kuljetusallla, isoimmalla palkalla, heidän päälle saa vaikka kusta jos mieli tekee.... Homma on silti paras homma kuljetusallla

        No et todella olekaan samalla viivalla roskakuskien kanssa. Roskakuskien homaan et fyysisesti edes kykenisi ja tyhmyytesi ylittää kaikki kuljetusalat. Ruikuttava älykääpiö joka ei koskaan tule löytämään itselleen sopivaa työtä kuljetusalalta. Ruikuttajat kun ei tälläkään alalla pärjää.


      • Toimintaa kiitos
        Tyhmä,tyhmempi nolo sika kirjoitti:

        No et todella olekaan samalla viivalla roskakuskien kanssa. Roskakuskien homaan et fyysisesti edes kykenisi ja tyhmyytesi ylittää kaikki kuljetusalat. Ruikuttava älykääpiö joka ei koskaan tule löytämään itselleen sopivaa työtä kuljetusalalta. Ruikuttajat kun ei tälläkään alalla pärjää.

        Totta, fyysistä työtä se on, mutta helpoin homma ikinä... ei pal tartte miettiä kuorman sitomista tai pakkausjärjestystä yms


      • roehuiga
        Toimintaa kiitos kirjoitti:

        Totta, fyysistä työtä se on, mutta helpoin homma ikinä... ei pal tartte miettiä kuorman sitomista tai pakkausjärjestystä yms

        Nohnoh, kyllä pitää tarkkaan miettiä rutataanko ensin Nolopossu vai Kapiryystäjä ja minkä aineen sekaan


      • got ya
        Toimintaa kiitos kirjoitti:

        Totta, fyysistä työtä se on, mutta helpoin homma ikinä... ei pal tartte miettiä kuorman sitomista tai pakkausjärjestystä yms

        No paljonko pullakuskin tarvitsee? Pelkillä pikkuliinoilla sitominen ja tavarat jakojärjestykseen. Vaatii valtavia aivoja.


      • Menikö oikein?
        http://www.youtube.c kirjoitti:

        Mikos ihmeen Kiki, Laasonen vai? Ei valintakriteerit mitenkään tiukkoja ole, voisi olla esim.

        SU-TO 22:00-06:00

        tai vaikkapa MA-PE 21:00-04:00

        Tai vaikkapa MA-TI 03:00-13:00

        Tai vaikkapa ma-ke 08:00-16:00

        Tai vaikkapa ma 7:00 - ke 04:00 (Elloksen ulkomaan linja

        Ainut mihin EN suostu on törkeän pitkä työviikko, tai hankala työaika, tyyliin 12:00-20:00

        Ei sen sijaan, pisin vuoro minkä oon tehnyt oli ke 1:45 - to 5:00 ja ajoa lähes koko ajan...

        Kalustollakaan ei ole niin väliä, kunhan se ajaa tehtänsä

        Taitaa sua harmittaa kun jotkut uskaltaa valita paikkansa, eikä kuten moni täällä että kiroaa kun on huonossa paikassa

        Homma haisee sille että luettelemasi vuorot ovat yrityksestä josta olet saanut kenkää. Sinä tykkäsit mutta työnantaja ei.


      • Ei rahapulaa
        Menikö oikein? kirjoitti:

        Homma haisee sille että luettelemasi vuorot ovat yrityksestä josta olet saanut kenkää. Sinä tykkäsit mutta työnantaja ei.

        Ei, En edes mene töihin JOS työhaastattelun aikana selviää homman todellinen luonne. Joskus se selviää vasta ekana päivänä, sitten vain puhelu että homma oli nyt tässä. Toki olis voinut jatkaa ja kirota itsekseen surkeaa työtä


      • Toimintaa kiitos
        got ya kirjoitti:

        No paljonko pullakuskin tarvitsee? Pelkillä pikkuliinoilla sitominen ja tavarat jakojärjestykseen. Vaatii valtavia aivoja.

        Kyllä se noin 10 kertaa enemmän vaatii kuin roskakuskin työ


      • vunteerataas
        Toimintaa kiitos kirjoitti:

        Kyllä se noin 10 kertaa enemmän vaatii kuin roskakuskin työ

        Meillä rahtiautoa ajavilla täytyy sit varmaan olla äo vähintään 200, kun täytyy vielä miettiä kuorman painopistetäkin sekä vetoauton ja perävaunun massasuhdetta. Puhumattakaan sidonnasta, johon ei yleensä riitä mikään pikkuliina seinästä seinään.

        On sulla oikeesti kummallinen kuva jätekuljettajan työstä. Tajuatko kuinka paljon heillä reitit vaihtelevat? Esim. mun omakotitalon jäteastia tyhjennetään kahden viikon välein torstaina. Tyhjennysväliksi voi valita viikon, kaksi viikkoa tai neljä viikkoa. Kyllä saa olla ajoneuvopäätteen kanssa tarkkana, että tyhjää oikeat pöntöt oikeana päivänä.


      • Totuus tässä
        vunteerataas kirjoitti:

        Meillä rahtiautoa ajavilla täytyy sit varmaan olla äo vähintään 200, kun täytyy vielä miettiä kuorman painopistetäkin sekä vetoauton ja perävaunun massasuhdetta. Puhumattakaan sidonnasta, johon ei yleensä riitä mikään pikkuliina seinästä seinään.

        On sulla oikeesti kummallinen kuva jätekuljettajan työstä. Tajuatko kuinka paljon heillä reitit vaihtelevat? Esim. mun omakotitalon jäteastia tyhjennetään kahden viikon välein torstaina. Tyhjennysväliksi voi valita viikon, kaksi viikkoa tai neljä viikkoa. Kyllä saa olla ajoneuvopäätteen kanssa tarkkana, että tyhjää oikeat pöntöt oikeana päivänä.

        Mitä roskakuskin EI tarvitse miettiä:

        - Kuorman sidontaa

        - Päivän alkaessa ei tarvitse pakata autoa jakojärjestyksessä

        - Samasta syystä voi jakojärjestystä muuttaa hieman päivän aikana, ilman että pitää myllätä kuorma uusiksi

        - Ei tarvitse huolehtia kuorman lämpötiloista, ei ole ikinä kyydissä lämpöä, kylmää tai pakkasta vaativaa kuormaa

        - Ei tarvitse miettiä miten sijoittaa paluukuorman, tai mahtuuko kaikki mukaan, tai otetaanko huomenna, tai päivän päätteeksi toisella kertaa

        - Ei tarvitse laskea jätettyjä/otettuja tavaroita, ei tarvitse täyttää rahtikirjoja, ei tarvitse täyttää yhteenvetolappuja päivän keikoista. Riittää että aamulla kirjaantuu koneelle, ja klikkaa paikan käydyksi sitä mukaan kun on käyty, tai että ei ole käyty, jos on ollut este.

        - Ei tarvitse olla tarkkana että menee oikeat tavarat oikeaan paikkaan (esim. jokaisessa leipälaatikossa ei lue mihin se menee), riittää että ottaa oikean pöntön/oikeat pöntöt

        - Lähes aina on vain yksi "lenkki" päivässä, jakeluhommissa on normaalia että tehdään monta reissua

        - Ei ole pelkoa kuorman hajoamisesta, saa paiskia sen minkä jaksaa, ja ajaa kuinka rajusti tykkää

        - Usein ei ole tiukkoja "aikaikkunoita" vaan riittää että hoitaa päivän aikana, ja koska jakojärjestystä on helppo muuttaa, niin helpottaa sekin työtä... Toista on muiden kuskien homma. Hankala viedä tavaraa esim. Silja Galaxylle 08:20.... Laiva kun on lähtenyt 8:15

        Eikö nuo kaikki mainitsemani ole totta... Eli kyllä se roskakuskin homma on se helpoin, siksi en kunnioita niitä pätkääkään, niillä on aikaa odottaa... Eipä kyllä roskakuskeja liiemmin haetaan missään, mutta en miettisi sekuntiakaan jos olis hommaa tarjolla....

        Sun mielestä kai sitten esim. DHL:n tai Itellan "kotijakelu" on vasta hanka homma, IKINÄ ei ole kahta kertaa samaa lenkkiä, johonkin paikkaan voi mennä tavaraa päivittäin, johonkin kotiin vain kerran


      • PAha Ex Pomo
        Menikö oikein? kirjoitti:

        Homma haisee sille että luettelemasi vuorot ovat yrityksestä josta olet saanut kenkää. Sinä tykkäsit mutta työnantaja ei.

        Jos olisit tehnyt töitä, niin tietäisit että tuo "kengän saaminen" on myytti, sillä vakkarin irtisanominen on todella hankala juttu, ja jos työntekijää "ketuttaa" se että sai potkut, voi helpolla saada isot korvaukset...

        Eli jos työntekijästä halutaan eroon, niin oikea tapa on "savustaa" hänet pihalle, eli laitetaan tekemään niin huonoa hommaa että lopettaa itse.

        Itse olin aikoinaan esimiehenä, ja talossa oli hankala kuski, joka oli aina soittelemassa liittoon joka asiasta yms... No halusin hänet pois, niin vaihdoin hänen maaseutulenkkinsä kaupunkipyörittelyyn, ja muokkasin lenkkiä niin että työaika oli MA-KE-PE-LA 03:00-13:00, ja samalla kun tein reittiuudistusta, tuli lenkille vähän isompi auto, jonka kanssa ei päässyt Wilundille, Stocmannilla, Anttilaan, eikä juuri mihinkään muuhunkaan parkkihalliin, no olihan autossa pumppukärryt... Ei mennyt kun kuukausi kun hän laittoi irtisanomisajan menemään


      • helpompiakin on
        Totuus tässä kirjoitti:

        Mitä roskakuskin EI tarvitse miettiä:

        - Kuorman sidontaa

        - Päivän alkaessa ei tarvitse pakata autoa jakojärjestyksessä

        - Samasta syystä voi jakojärjestystä muuttaa hieman päivän aikana, ilman että pitää myllätä kuorma uusiksi

        - Ei tarvitse huolehtia kuorman lämpötiloista, ei ole ikinä kyydissä lämpöä, kylmää tai pakkasta vaativaa kuormaa

        - Ei tarvitse miettiä miten sijoittaa paluukuorman, tai mahtuuko kaikki mukaan, tai otetaanko huomenna, tai päivän päätteeksi toisella kertaa

        - Ei tarvitse laskea jätettyjä/otettuja tavaroita, ei tarvitse täyttää rahtikirjoja, ei tarvitse täyttää yhteenvetolappuja päivän keikoista. Riittää että aamulla kirjaantuu koneelle, ja klikkaa paikan käydyksi sitä mukaan kun on käyty, tai että ei ole käyty, jos on ollut este.

        - Ei tarvitse olla tarkkana että menee oikeat tavarat oikeaan paikkaan (esim. jokaisessa leipälaatikossa ei lue mihin se menee), riittää että ottaa oikean pöntön/oikeat pöntöt

        - Lähes aina on vain yksi "lenkki" päivässä, jakeluhommissa on normaalia että tehdään monta reissua

        - Ei ole pelkoa kuorman hajoamisesta, saa paiskia sen minkä jaksaa, ja ajaa kuinka rajusti tykkää

        - Usein ei ole tiukkoja "aikaikkunoita" vaan riittää että hoitaa päivän aikana, ja koska jakojärjestystä on helppo muuttaa, niin helpottaa sekin työtä... Toista on muiden kuskien homma. Hankala viedä tavaraa esim. Silja Galaxylle 08:20.... Laiva kun on lähtenyt 8:15

        Eikö nuo kaikki mainitsemani ole totta... Eli kyllä se roskakuskin homma on se helpoin, siksi en kunnioita niitä pätkääkään, niillä on aikaa odottaa... Eipä kyllä roskakuskeja liiemmin haetaan missään, mutta en miettisi sekuntiakaan jos olis hommaa tarjolla....

        Sun mielestä kai sitten esim. DHL:n tai Itellan "kotijakelu" on vasta hanka homma, IKINÄ ei ole kahta kertaa samaa lenkkiä, johonkin paikkaan voi mennä tavaraa päivittäin, johonkin kotiin vain kerran

        Mitä itse oon autohommia tehnyt, jos koku homma on ollut helppoa, niin nuppiajo sora-autolla. Hytistä ei tarvitse usein nousta kuin luselle, kahville ja tankkaamaan. Kuormat on aina yhden paikan kaatoja ja ne tehdään aina koneella. On vaan äärettömän tylsää hommaa. Välillä isommilla työmailla joutuu ajamaan viikkotolkulla samaa väliä edestakas.


      • http://keskustelu.su
        helpompiakin on kirjoitti:

        Mitä itse oon autohommia tehnyt, jos koku homma on ollut helppoa, niin nuppiajo sora-autolla. Hytistä ei tarvitse usein nousta kuin luselle, kahville ja tankkaamaan. Kuormat on aina yhden paikan kaatoja ja ne tehdään aina koneella. On vaan äärettömän tylsää hommaa. Välillä isommilla työmailla joutuu ajamaan viikkotolkulla samaa väliä edestakas.

        Huomaa että vaikea ja raskas eikä helppo ja kevyt ole synonyymeja.

        Roskakuskin työ on helpoin homma kuljetusalalla, mutta ehkäpä 1 raskaimmista....


      • helpompia on
        http://keskustelu.su kirjoitti:

        Huomaa että vaikea ja raskas eikä helppo ja kevyt ole synonyymeja.

        Roskakuskin työ on helpoin homma kuljetusalalla, mutta ehkäpä 1 raskaimmista....

        Yhtä vähän tai paljon helppo on synonyymi yksinkertaisen kanssa synonyymi. Ei kai 100 metrin maailmanennätyksen juoksemisenkaan voi sanoa helppoa olevan, vaikka se on hyvin yksinkertaista. Juoksee vain nopeammin kuin muut.

        Joku tehtaan siirtoajo esimerkiksi voi olla sekä yksinkertaista, että kevyttä. Moneltakin tehtaalta ajetaan tavaraa varastoon puolikkailla, joissa on kuljettimet. Ei täytellä rahtikirjoja, ei sidota, kone hoitaa lastaukset ja purut, parhaimmillaan takaovikin on automaattitoiminen rullaovi.

        Palkkauskin on usein enemmän kuin kohdillaan, kun tehdään esim. jatkuvaa 5-vuoroa ja lisät juoksee.


    • kjulle

      Itsekkin oli 8vuotta töissä, kunnes kuljetusyrittäjä yksipuolisesti alensi palkkaa puhumatta mitään.
      Otin lopputilin :)
      Tämä oli just niitä läpituntipalkka taloja ...

      • qweeeeedccccccfg

        säälittää


      • Kyrvät oikeuteen!!

        Kai sentään hait kyrvältä työnantajalta sulle kuuluvat rahat oikeusteitse?


    • tilanne elää

      Jos nyt vaan kuljettajantöitä mietitään niin...

      Ensimmäinen firma oli kesätyöpaikka. Olin vielä käyvinäni koulu-ja seuraavan talven. Keväällä kysyttiin takaisin, mutta menin toiseen firmaan.

      Toisessa paikassa viihdyinkin melkein 5 vuotta, kunnes työnantaja teki konkurssin. Jatkoin vielä pari kuukautta samojen omistajien toisessa firmassa, kunnes sekin kaatui.

      Kolmannessa paikassa olin pari vuotta. Tämä yritys sulautettiin saman omistajan toiseen yritykseen, jossa hommat loppuivat vuoden kuluttua työnantajan lopetettua toimintansa asuinpaikkakunnallani.

      Reilu 6 vuotta sitten aloitin nykyisessä työssäni. Keväällä tämäkin firma sulautettiin toiseen firmaan. Oikeastaan työnantaja vaihtui jo kerran aiemminkin, kun työnantaja teki konsernissa järjestelyjä, jonka seurauksena y-tunnus vaihtui, vaikka työnantajan nimi tuolloin pysyikin samana.

      Summa summarum. Olen oikeastaan ollut neljässä eri työpaikassa. Kuitenkin tilinauhoissa on ollut palkanmaksajana 7 erinimistä firmaa 8:lla eri y-tunnuksella.

      • tilanne elää

        Ai niin listasta unohtui vielä 5 firmaa, joissa olen käynyt tekemässä tuurauskeikkoja lomina ja vapaapäivinä.


    • homo

      vittu homo paskahousu

      • Hei!Hei!Hei!

        En ole homo, korkeintaan vähän bi


      • jokainen vähän

    • Että näin

      Kysyin kerran kapitalistiriistäjältä töitä, mutta ulosottomies saapui samoihin sanoihin paikalle, ja sanoi minulle, että nyt tämän juopon omaisuus menee vasaran alle.. Totesi kyllä samaan hengenvetoon, että paskat rekat eivät riitä kuin 10% velkojen määrästä.

      Samaan aikaan tuli paikalle joku velkoja joka harvensi riistäjän hammaskalustoa, mottaamalla häntä turpaan.

    • 24,20 tuntipalkka

      kävin tosiaan kapitalistiriistäjältä kyselemässä töitä,olen hyvä hampainen ,pukeudun asiallisesti ,ylioppilas ,kortissa kaikki mahdolliset kirjaimet,helikopterilupakirja,omatalo,kesämökki.matkailuauto.Nämä olen hankkinut aikanaan kun ajoin hyvämaineisessa yrityksessä jossa sinivalkoiset säiliöautot,mutta tämän kakkosaukosta tykkäävän yrittäjän kalustosta kun katselin siinä paskasen peltihallinpihalla niin meinas tulla paskat housuun an isännälä taisi olla jo hajusta päätellen,voi vittu mitä kalustoa vanhaa 88 volvoo 110 scaniaa sisua 370 koneella ja kärryistä ei voi puhua ollenkaan mutta epäilen että raatteentien sotasaaliskalustoa.Palkka olisi ollut 6.50 läpituntipalkkana ja kuskeja näytti lojuvan hallin pihalla kännissä ja puhe oli ilmeisesti jotain slaavilaista.Eniten kummastutti kun kapitalistiriistäjän eukko myi pillua vanhassa meijerin kylmäkontissa jossa lappu kyljessä pilua 5 euroa

    • Saksanseisojavoimaa

      Minäkin kerran hain töitä Kapirunkkarilta töitä. Oli todellinen läävä kyseinen firman konttorikin. Kalusto tosiaan oli kertomasi kaltaista. Ja kun Kapin kanssa kasvotusten jutustelin en voinut olla huomaamatta miten pahanhajuinen oli kyseisen kyrpänaaman hengitys. Ei ihme sillä pari kustaa tikkua oli kaverin suussa enää. Siitä ilmeisesti Kapin pelko huonohampaisia kuljettajia kohtaan koska itse varmasti kärsii kovista hammaskivuista.

      Palkkaa olisi kuulemma voinut nostaa osittain polttoaineiden muodossa eli imemällä Kapin luvalla kaluston tankeista löpöä omaan kannuun. Osa palkkaroposista olisi kuulemma maksettu nk. käteen. Pankkitilille ei kenellekään ollut tapana maksaa mitään koska pankkipalvelut ovat Kapirunkun firmalle liian kalliita.

      Sellainen kaveri tämä palstan suurin kyrpä eli Kapitalistirunkkari on.

    • jeesussatanelkytviis

      On jo aloituksestaan huomattavissa säälittävä provo, mutta heitetään kakkaa tuulettimeen :3

      Kun tekee vuokratyön kautta tarjottavia päivän parin ajokeikkoja montakin esim kk aikana eri yrittäjälle, siitä kertyy kasa työtodistuksia. Te yrittäjät kun haluatte suuremmasta vastuusta luistaa ja käytätte siksi näitä vuokrafirmoja. Laiskuuttako? :)))

      Yrityksesi mikäli sitä on edes olemassa (ei lasketa niitä hiekkalaatikon rekkaleikkejä mukaan.. emekkirahtarit on erikseen..) lienee tyypillinen alihankintana ajava joka saa välttämättömät toimeentulonsa siitä. Ja koska rahaa ei ylimääräistä ole, täällä huutelet katkeruuttasi ja mustamaalaat muita.

      Alkaa jo vähän vituttamaan kun tämän palstan luotsit eivät tartu näihin tyypillisiin puukenkä yms sonnan levittäjiin ja nakkaa näitä elämäm kovia koululaisia pihalle. Olkaa vaikka virtuaalirahtareita, mutta antakaa nyt oikeiden ammattilaisten tehdä työnsä rauhassa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      429
      3013
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      102
      2354
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      363
      2092
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1933
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1787
    6. 161
      1231
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1227
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1156
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1072
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      947
    Aihe