Koirapuisto Okuun? Ei kiitos!

Eioomitään

Jälleen kerran on Okun fb:n sivuilla koiraihmiset keskustelemassa koirapuistosta. Joku jopa mainitsi sukulaistensa tarjoavan tarvikkeita puiston rakentamiseen talkootyönä. Itse en koirapuiston kannalla ole. Koirat aidatulla alueella eivät välttämättä olekaan niin sosiaalisia toisia vieraita koiria kohtaan, kuin ihmiset hihnakäytöksen perusteella olettavat. Kun lauma vieraita koiria ahdetaan puistoon (eri kokoisia ja rotuisia) eikä koiralla välttämättä olekaan riittävästi tilaa väistää niin halutessaan jotain toista koiraa, voi syntyä puolustautumisen tarve. Myöskin ihmisten paikoillaan seisoskelu voi saada koirankin vain seisoskelemaan ja siinäpä sillä onkin oiva tilaisuus tuijotella puistoon tulevaa/siellä jo olevaa lajitoveria tarkemmin ja siinä voi taas seurata konflikteja samaa sukupuolta kohtaan. Monet voivat olla eri mieltä, saako koiraa pitää irti metsässä, mutta itse ei-metsästysviettisen ja ketään metsässä liikkuvaa häiritsemätöntä koiraa kyllä mieluummin metsissä irti pidän, kuin ahdettuna sillipurkkiin (puistoon). Okussa on syrjäseudulla metsiä, joissa ei kukaan tule vastaan. Paljon mukavampi on myös koirastakin, kun omistajakin liikkuu ja leikkii vapaana juoksennellen, kuin vaan seisoskelisi paikoillaan tumput suorina. Tietysti mukavahan se olisi, jos olisi joku toinen koira lenkkikaverina/leikkikaverina mukana näillä syrjäisillä seuduilla, mutta Okusta ei taida toista syrjäseutua vaeltavia olla, kun joskus joku on aiemmin sanonutkin, että on hölmöä ajaa koiran kanssa metsään.

99

2589

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Buldoggi

      Hyvä näkökulma tuo sillipurkissa seisoskelun aiheuttama aggressioreaktio lajitovereita kohtaan.
      Koirapuiston tarpeellisuudesta olen samaa mieltä.

      • Anonyymi

        Kyl koirapuisto ku mä haluu nähä niie isot kullit


      • Anonyymi

        Mik ä o kaakki ja e oo horo älä kiusaaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mik ä o kaakki ja e oo horo älä kiusaaa

        ei vittx onko puskassa joku fetissi stalkkeribuumer?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei vittx onko puskassa joku fetissi stalkkeribuumer?

        taitaa vemputtaja olla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei vittx onko puskassa joku fetissi stalkkeribuumer?

        Mikä o stalkkeri ja e oo bumeri


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        taitaa vemputtaja olla

        Khrthitydvammasii ei saa kiisata!!!!!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei vittx onko puskassa joku fetissi stalkkeribuumer?

        Vastaa kumpupää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastaa kumpupää

        liev vammasii ei saa kisata oon tuhkiksel käyn ja koiraal isot kulliel puistoja olla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        liev vammasii ei saa kisata oon tuhkiksel käyn ja koiraal isot kulliel puistoja olla

        Owo hottei punasii rakettei


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        liev vammasii ei saa kisata oon tuhkiksel käyn ja koiraal isot kulliel puistoja olla

        Tykkääksieki punasist raketeist


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tykkääksieki punasist raketeist

        Joo kullei mie kahtelel


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo kullei mie kahtelel

        Owo hot ooks koskaa kokeilu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo kullei mie kahtelel

        Nii ookko


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nii ookko

        Nii oookko


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nii oookko

        Oon naispuolinen uroskoiran innokas omistaja koskettelen päivin öin ilma en oo ollu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oon naispuolinen uroskoiran innokas omistaja koskettelen päivin öin ilma en oo ollu!

        Nii oookko sama käy naapurin hevosta koskettelemassa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nii oookko sama käy naapurin hevosta koskettelemassa

        Toivoisi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oon naispuolinen uroskoiran innokas omistaja koskettelen päivin öin ilma en oo ollu!

        Oot sairas ku naita koirallas ihtees


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oot sairas ku naita koirallas ihtees

        Mikä siin o sairast jos kummatki tykkää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä siin o sairast jos kummatki tykkää

        Mie annan koiran nuolla vaikka mitä sanoisivat yx hailee. Elän omaa elämääni Okussa koirulini kaa puskissa pyörien:)))


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mie annan koiran nuolla vaikka mitä sanoisivat yx hailee. Elän omaa elämääni Okussa koirulini kaa puskissa pyörien:)))

        Josse o uros ni kanattaa kokeilla myös muuta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Josse o uros ni kanattaa kokeilla myös muuta

        ma nuole raketia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ma nuole raketia

        Joo mieki haluu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ma nuole raketia

        Mikä rotu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ma nuole raketia

        Nii mikä rotu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nii mikä rotu

        mäyräkoiraa ma ulkoilutan ja voin muutaman tuhkikselt ottaa sammal


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mäyräkoiraa ma ulkoilutan ja voin muutaman tuhkikselt ottaa sammal

        Ei niil ees oo iso muna


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei niil ees oo iso muna

        punasii rakettej puistossa kahtelen jaonanoo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        punasii rakettej puistossa kahtelen jaonanoo

        Nii mut kantsii hankkkii iso rotu kute huski


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nii mut kantsii hankkkii iso rotu kute huski

        Tuhkiksel juttel poltteltiin yhes isot munaat kun mäyriksel tai euroopan suurin koiraat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuhkiksel juttel poltteltiin yhes isot munaat kun mäyriksel tai euroopan suurin koiraat

        Häh


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Häh

        Olen naisihminen kummusta ja katselen myös muiden koirien vehkeitä puistossa ollessa se on semmoista silmäniloa kohta mummo ikäiselle. Kerron tämän kauan olleen ennakkoluulon että miehet vain vahtaavat vehkeitä kusiessaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen naisihminen kummusta ja katselen myös muiden koirien vehkeitä puistossa ollessa se on semmoista silmäniloa kohta mummo ikäiselle. Kerron tämän kauan olleen ennakkoluulon että miehet vain vahtaavat vehkeitä kusiessaan.

        Ootko samainen nainen joka pyörii koiransa kanssa keskustassa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen naisihminen kummusta ja katselen myös muiden koirien vehkeitä puistossa ollessa se on semmoista silmäniloa kohta mummo ikäiselle. Kerron tämän kauan olleen ennakkoluulon että miehet vain vahtaavat vehkeitä kusiessaan.

        Onksiul iso uros rotu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onksiul iso uros rotu

        Keskikokoisella mennään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keskikokoisella mennään

        Huskit ja gsd parhait


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huskit ja gsd parhait

        Joo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huskit ja gsd parhait

        Nii


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huskit ja gsd parhait

        Joo tää


    • Kyllä Kiitos

      Ootko ottanut huomioon että kaikilla ei ole autoa millä viedään koira metsään, ei omaa metsää kymmentä hehtaaria (näin sanoo laki) missä sen voi ulkoiluttaa irti ja että kaikki koirat ovat perusluonteeltaan sosaalisia laumaeläimiä.
      Koirapuistoilla on aina säännöt, joita noudatetaan.

      Jos puisto saadaan, hyvä asia, talkoilla : vielä parempi.
      Ei sinne ole pakko mennä, ihan vapaaehtoista se on.

      Joensuun Linnunlahden puistossa ainakin hyvin pitkälle samat koirat ja omistajat käy ja jokainen tietää vastuunsa sen toiminnasta. Säännöt on niitattu porttiin.

    • eioomitään

      Vaikka kuinka Joensuun puistoissa on säännöt, ei niitä aina noudateta. Meitä ihmisiä on moneksi, eikä säännöt aina päde. Monesti olen saanut kiltimmän koiran kanssa tylymmän ihmisen koiraa joensuussa. Sinä siis luulet, että Okussa säännöt pelaa? Hah! Koirapuistot on laiskoja ihmisiä varten, sellaisia, kuten sinä, joka mariset, ettei saa metsässä irti pitää koiraa. Ei tietenkään saa, jos ei viitsi kouluttaa koiraa tottelevaiseksi. Itsellä ei ole ikinä ollut yhdenkään koiran kanssa ongelmia metsässä, aina on koira luokse tullut. Monesti en vastaantulijjan kohdalla ole edes kytkenyt koiraa, ainoastaan pannasta hiukan kiinni pitänyt, ettei kenenkään sitä pelätä ole tarvinnut. Edelleenkin olen sitä mieltä, ei koiria pieneen aidattuun tilaan. Laiskat siellä seisköön.

      • Kyllä Kiitos

        No tota.. meidä koiralla on kaksi työpaikkaa, vaikeavammaisia. Vapaalla pidän irti ja koulutan samalla. Sokeain opaskoirakoultus on ja hoidan muita harrastuksen vuoksi. Oma osaa kyllä kaikki mahdolliset toko- käyttäytymiset.

        Se on välillä Joensuussa joten puiston säännöt on tiedetään hyvin.

        Meniköhän sun "haukut " nyt vähän väärään osoitteeseen ?

        Siirtäkkän huuolimatta kaikilla ei ole autoa.
        Minulla on.
        Eikä se seisoa tökötä paitsi käskystä.


    • riivaama

      Samaa mieltä olen aloittajan kanssa. Koirapuistot on laiskoja ihmisiä varten. On jopa ollut keskustelua siitä, että puiston tulisi olla sopivasti lenkkipolun varrella. Eli siis jokaiselle laiskalle pitäisi olla puisto sopivan matkan päästä kotoa omalla asuinalueella tai ainakin lähellä. Miksi sitten ottaa koira, jos ei jaksa/viitsi/jouda sen kanssa edes sen vertaa liikkua, että lenkkeilee puistoon, joka olisi jossain syrjemmällä poissa ihmisten asuinalueelta? Vaikkapa teollisuuskylässä. Miksi ottaa koira, jos siihen ei sen vertaa voi panostaa, että opettaisi sille luoksetulon.? Se mahdollistaisi koiran irtipidonkin jossain rauhallisessa paikassa.

    • "rottakoira"

      Kuulehan -eioomitään tietoa. Sitä sinulla ei tunnu koirapuisto asiassa olevan ja tuokin koiran ulkoiluttaminen metsässä on vähän niin ja näin. Laki ei mainitse mitään ei.metsästysviettisestä koirasta.
      Se siitä ja toivon että käyt tutustumassa Joensuussa vaikka Linnunlahden tai Aavarannan koirapuistoihin niin näet millaisia "sillipurkkeja" ne ovat ? Vielä sekin että isot ja pienet koirat ovat erillään.

      • koulutus/leikkipuisto

        KYLLÄ,koirapuisto kumpuun,kiitos. Aloittaja sekä muut parjaajat voivat sitten kävellä kiireellä ohi puiston kun se sinne saadaan. Voitte katsoa sivusta kuinka muut,aivojaan käyttämään oppineet koiran vastuulliset omistajat koiraansa sosiaalistavat,ohjaavat ja kouluttavat turvallisesti. Juuri niin,siellä voit kouluttaa ja leikittää koiraasi turvallisesti! Pallon nouto on hupia ja mikä parasta,alue on superturvallinen: ei roskia,lasinsiruja eikä muita häiriötekijöitä. ;) Minä ainakin koko ajan huomioin muut tulijat ja väistyn pois koirani kanssa,sillä uros ei kaikkia siedä. Mix pitäisikään sietää,en minäkään kaikista ihmisistä pidä. Ja useasti kun käy,tulee niitä koirakamuja joiden kanssa on lysti temmeltää turvallisesti. Tunne koirasi ja toimi sen mukaan. Eli asian pointti oli että pysy aloittaja siellä metsässä,älä vaan missään nimessä tuo koiraasi leikkimään lajitoverien kanssa.


      • eioomitään
        koulutus/leikkipuisto kirjoitti:

        KYLLÄ,koirapuisto kumpuun,kiitos. Aloittaja sekä muut parjaajat voivat sitten kävellä kiireellä ohi puiston kun se sinne saadaan. Voitte katsoa sivusta kuinka muut,aivojaan käyttämään oppineet koiran vastuulliset omistajat koiraansa sosiaalistavat,ohjaavat ja kouluttavat turvallisesti. Juuri niin,siellä voit kouluttaa ja leikittää koiraasi turvallisesti! Pallon nouto on hupia ja mikä parasta,alue on superturvallinen: ei roskia,lasinsiruja eikä muita häiriötekijöitä. ;) Minä ainakin koko ajan huomioin muut tulijat ja väistyn pois koirani kanssa,sillä uros ei kaikkia siedä. Mix pitäisikään sietää,en minäkään kaikista ihmisistä pidä. Ja useasti kun käy,tulee niitä koirakamuja joiden kanssa on lysti temmeltää turvallisesti. Tunne koirasi ja toimi sen mukaan. Eli asian pointti oli että pysy aloittaja siellä metsässä,älä vaan missään nimessä tuo koiraasi leikkimään lajitoverien kanssa.

        Koirapuisto ei ole paikka, jossa omat lelut saa olla mukana. Niin on jo puiston säännöissä, mutta sääntöjähän ei tarvitse noudattaa. Mistä tiedä,että puistossa ei ole lasinsiruja?Monissa Jns puistoissa on ollut eikä koiranmyrkyttäjätkään puistoa kierrä. Metsässä on vapaampaa leikkiä koirakaverinkin kanssa. Ainakin mun koira enempi arvostaa vapaata liikkumista, ei tilkun kokoisella alueella. Ja ei taatusti ihmiset häiriinny, kun ei asutusta lähimaillakaan Myös hiekkakuopat on hyviä leikkipaikkoja,


    • Eioomitään

      Olen käynyt molemmissa. Juurikin Linnunlahdella kiltin koirani kanssa poistuin puistosta töykeän koiranomistajan kanssa. Linnunlahdella käy hyvin monenlaisia ihmisiä, jotkut ihan nauttivat, jos saavat alkaa riidan jonkun kanssa. Okuun suunnitellaan n. 30 * 30 kokoista aluetta. Se ei hyvin suurelta vaikuta isomman koiran kanssa. Jopa koirankoulutuskentän ohjaajat ja monet muut koiraihmiset kyllä pitävät koiriaan irti metsässä ja hankikannon aikaan hangella. Mikä sinua siinä risoo, jos koira on irti? Jos se on omistajansa kanssa eikä ryntää sinne tänne? Mitäpä jos ensi kerralla soittaisit poliisit, kun näet jonkun koiran olevan irti, kun niin lainkuuliainen olet.? Kauhea rikoshan tuo kiltin koiran irti pitäminen tuntuukin olevan :)! Puhumattakaan niistä, jotka asuu keskustan lähellä ja joiden pihalla irti oleva koira tulee kadulle ohikulkijan luo. Ja entäs tämä urheilutalon lähellä asuva koirankouluttaja, jonka pieni snautseri lukemattomia kertoja irti juoksenteli urheilukentän läheisyydessä häiriten koiran kanssa ohi kulkevia ihmisiä? Sinun kanssasi olenkin tainnut tästä asiasta aiemmin vääntää, tunnistan nimittäin sinut, kun mainitsit kouluttavasi opas ja vammaisavustajakoiria.

      • Kyllä Kiitos

        Syvänteen Henri tietää ne säännökset, sieltä tarkistin itekkin. Oli semmonen hevosen pulolikkaan kokoinen hoidokki - tarhakoira - ja tämä oma fifi. Ennenkun päästää valloilleen minnekkään pitää tietää vastuut ja velvollisuudet. Se ei ihan riitä että pidät omaa kioiraasi kilttinä ja parhaana- kaikki ei vaan ajattele niin.

        Perus periaatehhan on että koira osaa käyttäytyä- sinun, minun tai meidän.

        No ihan hyvä jos tunnet.. tietty on aina parmepmpi että jos käyt sitten juttelemassa ihan face to face kun tapaamme ulkona .

        Tämmöinen netissä räksyttäminen ei oikein johda mihinkään, kun nyt sulla näyttää olevan jotain hampaankolosssa niin soita vaikka, jutellaan. 046 525 7782.


      • eioomitään
        Kyllä Kiitos kirjoitti:

        Syvänteen Henri tietää ne säännökset, sieltä tarkistin itekkin. Oli semmonen hevosen pulolikkaan kokoinen hoidokki - tarhakoira - ja tämä oma fifi. Ennenkun päästää valloilleen minnekkään pitää tietää vastuut ja velvollisuudet. Se ei ihan riitä että pidät omaa kioiraasi kilttinä ja parhaana- kaikki ei vaan ajattele niin.

        Perus periaatehhan on että koira osaa käyttäytyä- sinun, minun tai meidän.

        No ihan hyvä jos tunnet.. tietty on aina parmepmpi että jos käyt sitten juttelemassa ihan face to face kun tapaamme ulkona .

        Tämmöinen netissä räksyttäminen ei oikein johda mihinkään, kun nyt sulla näyttää olevan jotain hampaankolosssa niin soita vaikka, jutellaan. 046 525 7782.

        Just joo, Syvänteen Henri :D! No äläs nyt sanna kiihdy. Kuinka monet koiran koulutuskentän ohjaajatkin metsissä ja talviaikaan hangella irti koiriaan ulkoiluttavat. Laki sanoo: kiinni tai välittömästi kytkettävissä oleva. Ootsä muuten mainio tapaus. Ihan julkisesti tälle palstalle numerosikin jaat :D!


      • Kyllä Kiitos
        eioomitään kirjoitti:

        Just joo, Syvänteen Henri :D! No äläs nyt sanna kiihdy. Kuinka monet koiran koulutuskentän ohjaajatkin metsissä ja talviaikaan hangella irti koiriaan ulkoiluttavat. Laki sanoo: kiinni tai välittömästi kytkettävissä oleva. Ootsä muuten mainio tapaus. Ihan julkisesti tälle palstalle numerosikin jaat :D!

        No tuon neuvon sain minäkin. Mutta on se hyvä tietää että jotkut osaa asiat paremmin, jaa tietosi kun olet ammattilainen.
        Ja mitäs sulla on Henriä vastaan ?

        Mulla ei todellakkaan ole mitään koirien irtipitämistä vastaan- päinvastoin.
        Joka koiran pitää saada vähintään tunti päivässä juosta vapaana.

        Jos ei ole mhadollista mennä metsään on koirapuisto oiva vaihtoehto.
        En nyt vaan ymmärrä mikä siinä on vaikea /ahdistavaa.. siis koirapuistossa.

        Joka ikinen koira kuitenkin tarviaa sosiaalistumista.. ettei käy kun vasta viikko sitten meillä. Tässä ollaan pitkällä kipulääkekuurilla .. rescue oli päivän hoidossa ja onneksi ei tarvinnut lapioo, lääkkeet riiti omalle. Eikä tosiaan ole koiran vika ettei sitä ole koulutettu , hihnan toisessa päässä ollut aikoinaan se syy ja tämäkin yksilö vielä koiraksi saadaan. Luovuttaneelle eläintenpitokielto.

        jotta ? vielä jotain herjattavaa ?


      • Kyllä Kiitos
        Kyllä Kiitos kirjoitti:

        No tuon neuvon sain minäkin. Mutta on se hyvä tietää että jotkut osaa asiat paremmin, jaa tietosi kun olet ammattilainen.
        Ja mitäs sulla on Henriä vastaan ?

        Mulla ei todellakkaan ole mitään koirien irtipitämistä vastaan- päinvastoin.
        Joka koiran pitää saada vähintään tunti päivässä juosta vapaana.

        Jos ei ole mhadollista mennä metsään on koirapuisto oiva vaihtoehto.
        En nyt vaan ymmärrä mikä siinä on vaikea /ahdistavaa.. siis koirapuistossa.

        Joka ikinen koira kuitenkin tarviaa sosiaalistumista.. ettei käy kun vasta viikko sitten meillä. Tässä ollaan pitkällä kipulääkekuurilla .. rescue oli päivän hoidossa ja onneksi ei tarvinnut lapioo, lääkkeet riiti omalle. Eikä tosiaan ole koiran vika ettei sitä ole koulutettu , hihnan toisessa päässä ollut aikoinaan se syy ja tämäkin yksilö vielä koiraksi saadaan. Luovuttaneelle eläintenpitokielto.

        jotta ? vielä jotain herjattavaa ?

        Kirsi Väisänen on kaikki nämä hoitanut / lopettanut ja edellen Suomen Paras !


      • vuh
        Kyllä Kiitos kirjoitti:

        Kirsi Väisänen on kaikki nämä hoitanut / lopettanut ja edellen Suomen Paras !

        Ei kai koirapuistosta kellekään haittaakaan ole.Hieno systeemi mutta minne ja mistä rahat?


      • Kyllä Kiitos
        vuh kirjoitti:

        Ei kai koirapuistosta kellekään haittaakaan ole.Hieno systeemi mutta minne ja mistä rahat?

        Niin no tämähän oisi onnistunut Kyykerin kentälle kun siellä on puolivamiit aidat vaan kun se on Ilmarisen varalaskeutmispaikka, onnistu ei. Kysytty on ! Mitä itelle tulee mieleen ois Kaivoksen takana olevat alueet- ja tarviaako niitä aitoja ? Eikö nyt riitä alue missä koira saa juosta laillisesti irti.. onahan siellä frisbeegolffia tms. Miksi aidat? Pitäsi olla ihan kävelymatkan päässä ja onhan meillä tätä lääniä.


      • eioomitään
        Kyllä Kiitos kirjoitti:

        Niin no tämähän oisi onnistunut Kyykerin kentälle kun siellä on puolivamiit aidat vaan kun se on Ilmarisen varalaskeutmispaikka, onnistu ei. Kysytty on ! Mitä itelle tulee mieleen ois Kaivoksen takana olevat alueet- ja tarviaako niitä aitoja ? Eikö nyt riitä alue missä koira saa juosta laillisesti irti.. onahan siellä frisbeegolffia tms. Miksi aidat? Pitäsi olla ihan kävelymatkan päässä ja onhan meillä tätä lääniä.

        No, nyt alkaia kuulostamaan siltä, mitä sen pitäisi; miksi aidat? Olen kanssasi samaa mieltä, että alue jossa koirat sais juosta irti ois ihan jees ;)!


      • Tsi 57
        eioomitään kirjoitti:

        Just joo, Syvänteen Henri :D! No äläs nyt sanna kiihdy. Kuinka monet koiran koulutuskentän ohjaajatkin metsissä ja talviaikaan hangella irti koiriaan ulkoiluttavat. Laki sanoo: kiinni tai välittömästi kytkettävissä oleva. Ootsä muuten mainio tapaus. Ihan julkisesti tälle palstalle numerosikin jaat :D!

        Tollo! Henryn nimi miksi


      • koulutus/leikkipuisto
        Tsi 57 kirjoitti:

        Tollo! Henryn nimi miksi

        just joo ja säännöistä viis vaikka itse urputti tuolla aiemmin säännöistä...kukaan niitä tottele jne. Eli johan se kuulostaa hyvältä kun koirat juoksis irti kaupungilla...ei tuu toteutumaan tommoset. Koirat kiinni keskustassa,vaikka olis kuin "kiltti",kiitos. Eli se koirapuisto aidoilla,kiitos! Ja paikka olis siinä pyörätien varressa agrille päin mennessä,entisen lukion lähellä... Eikä täällä toisten nimiä tarvii jaella,älyhoi.


      • eioomitään
        koulutus/leikkipuisto kirjoitti:

        just joo ja säännöistä viis vaikka itse urputti tuolla aiemmin säännöistä...kukaan niitä tottele jne. Eli johan se kuulostaa hyvältä kun koirat juoksis irti kaupungilla...ei tuu toteutumaan tommoset. Koirat kiinni keskustassa,vaikka olis kuin "kiltti",kiitos. Eli se koirapuisto aidoilla,kiitos! Ja paikka olis siinä pyörätien varressa agrille päin mennessä,entisen lukion lähellä... Eikä täällä toisten nimiä tarvii jaella,älyhoi.

        Ei koiria keskustassa tietenkään irti vois pitää. Mutta onhan noita alueita syrjemmälläkin, joissa on ihan turvallista antaa koirien juoksennella. Tähän tietysti tulee vastaus, että ei kaikki koirat pysy alueella ilman aitoja. No, se taas on rotuvalinta/koulutuskysymys. Itse menisin vaikka jollekin pellolle, jossa ei enää viljelyä harjoiteta. Esim. Jätevesipuhdistamon luona Jokipohjassa on hyvää syrjäistä paikkaa.


      • Kyllä kiitos
        eioomitään kirjoitti:

        Ei koiria keskustassa tietenkään irti vois pitää. Mutta onhan noita alueita syrjemmälläkin, joissa on ihan turvallista antaa koirien juoksennella. Tähän tietysti tulee vastaus, että ei kaikki koirat pysy alueella ilman aitoja. No, se taas on rotuvalinta/koulutuskysymys. Itse menisin vaikka jollekin pellolle, jossa ei enää viljelyä harjoiteta. Esim. Jätevesipuhdistamon luona Jokipohjassa on hyvää syrjäistä paikkaa.

        No mene sinne metsään...huh huh...ja koirapuisto kumpuun,kiitos.
        Puistot ovat yleensä asutusalueilla joissa liikutaan paljon. Pitääkö vääntää rautalangasta että mix aidat....hoh hoijjaa...


      • eioomitään
        Kyllä kiitos kirjoitti:

        No mene sinne metsään...huh huh...ja koirapuisto kumpuun,kiitos.
        Puistot ovat yleensä asutusalueilla joissa liikutaan paljon. Pitääkö vääntää rautalangasta että mix aidat....hoh hoijjaa...

        Tottakai menen metsään, Kyllä kiitos. Koirani on onnellinen, kun se saa olla irti useita tunteja päivittäin. Entäpä sinun?


      • Kyllä Kiitos
        eioomitään kirjoitti:

        Tottakai menen metsään, Kyllä kiitos. Koirani on onnellinen, kun se saa olla irti useita tunteja päivittäin. Entäpä sinun?

        On joo kiitos kysymästä. Toivottavasti myös hänen joka käyttää samaa nimimerkkiä.


      • koulutus/leikkipuisto
        Kyllä Kiitos kirjoitti:

        On joo kiitos kysymästä. Toivottavasti myös hänen joka käyttää samaa nimimerkkiä.

        hups,sori,tarkotus oli vain painottaa sanoja,ei ryöstää nimmaria. Ei kuulu tapoihin.
        Eli kiitos kysymästä, kyllä, koirani voi hyvin. On terve ja onnellinen. :) Siitä huolimatta koirapuisto on tarpeellinen.


      • Joo tältä koirankouluttajalta joka asuu likellä urkkahallii oli kerran isompi koira eli belgianpaimen koira just siin risteyksessä mist käännytään katsastukseen meinas tulla sylttyy


    • kurjuus

      Laiskat koiranomistajat, jotka ei jaksa syrjemmälle liikkua, ei puistoa tarvitse :=)! Asuinalueella tulisi vain valitusta, Eikä jokaisen pikkufifin kodin lähelle puistoa

    • Rekun rekku

      Ei Okuun tarvita koirapuistoa, mistä rahat, minne mahtuu ??? Eihän täällä ole kohta ihmisiäkään saati sitten koiria. Jokunen irtorekku kyllä mahtuu juoksemaan missä vaan, naurettavaa vaatiakkaan mitään koirille... Aarrekaivos autioittaa koko paikkakunnan aikojen saatossa Aavekaupungiksi...

      • Anonyymi

        Koirapuisto ei paljoa vaadi, tolppia ja aitaverkkoa, yksi roskis, jätesäkkejä, lapio ja harava.
        Portit vielä..tietysti.


    • Anonyymi

      Heheheee, "viedä koira metsään"... ja kun kysyt tarkemmin, tätä ehdottaa yleensä lihava maastopukumies, joka pistää Trackerin koiran kaulaan ja jäkittää autossa sillä välin, kun koira ulkoiluttaa itse itsensä. Ei ihme, että maakunnat tyhjenee varsinkin naisista. :D

    • Anonyymi

      Koirapuisto Outokumpuun ja kiitos vielä sellainen jossa on kamerat. Paljon on puhuttu myrkkysyöteistä,niitä ei pääse viljelemään kun laitetaan kamerat. Toivottavasti tällaiset jää kiinni ei vissiin oo saatu kiinni

      • Anonyymi

        ikäviä nuo myrkky syötit. olivat siinä pohjoiskaarteessa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ikäviä nuo myrkky syötit. olivat siinä pohjoiskaarteessa

        Vieläkö se kaavin naisihminen heittelee myrkky nakinpalasia?


    • Anonyymi

      Pitää omistaa metsää tai metsänomistajan lupa Pitää koiraa irti. Älkää yllyttäkö rikokseen. Ja metsästyslaki rajoittaa koiran irtipitoa metsässä vaikka ois lupa tai omistaa metsää.

      • Anonyymi

        myrkkysyötit ei ole oikein siltikään


    • Anonyymi

      Toivottavasti saadaan lähelle keskustaa ja kamerat sinne

      • Anonyymi

        eikä löydy enää myrkkysyöttejä


    • Anonyymi

      Niin pitkään kun kameroita ei koirapuistoihin saada on turha perustaa. Itse en ainakaan ota riskiä myrkkysyöttien uhriksi joutumisesta mistä paljon kummussa on puhuttu

      • Anonyymi

        On puhuttu ja myrkkysyöttejä löytyy puhumisesta huolimatta.


    • Anonyymi

      On todella ikävä jos syöttejä yhä löytyy. Sitten ilman kameravalvontaa on turha mitään puistoa perustaa. Itse en uskalla ainakaan viedä.

      • Anonyymi

        En miekään halua koiralleni samanlaista tautia kun viime vuonna


    • Anonyymi

      Onko koirapuisto tulossa ja saadaanko sinne valvontakamerat ettei myrkkysyöttien viskoja tule sinnekin? Olisi kiva ulkoiluttaa koiraa puistossa kun tietäisi että turvallisuus olisi taattu.

    • Anonyymi

      Niin pitkään kun myrkkysyöttien viskojia löytyy tältä kylältä en puistoon koiraani vie

      • Anonyymi

        ei pääse koirien munia kahtomaa


    • Anonyymi

      Olisko vielä sen verran jäljellä jossain kirstun pohjalla siitä kun energialaitos myytiin että saatais uus koirapuisto uusimmilla dronekameroilla heti lähelle kaikkea!

      • Anonyymi

        Minä vastustan kameroita jos housut jostain syystä kintuissa tuolla uudessa puistossa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä vastustan kameroita jos housut jostain syystä kintuissa tuolla uudessa puistossa

        Kamerat ehdottomasti heti käyttöön kun puisto tulee niin myrkkysyöttejä ei tarvitsisi väistellä niin kun entisessä puistossa oli epämääräisiä lihapullanpuolikkaita xylitolilla


    • Anonyymi

      Toivottavasti xylitol syöttien viskoja saadaan kiinni

      • Anonyymi

        Sanos muuta nakinpaloja oli siinä pohjoiskaaressa useasti. Uuteen koirapuistoon kamerat että uskaltaa koiran viedä rauhassa tepastelemaanja kameroista näkee jos isot koirat ei anna olla koiraani rauhassa!


    • Anonyymi

      On se per...e ettei myrkkysyötin viskojia saada ikinä kiinni verekseltään.

      Ei ole ihan tervettä touhua että joku saa mielihyvää siitä että toisen eläin kärsii

      • Anonyymi

        Meidän ja monen muunkin koirat ovat kärsineet oudoista oireista kun ovat käyneet koirapuistossa


    • Anonyymi

      En vie puistoon niin kauan kun myrkkysyöttien vihkoja pysyy Outokummussa...

      • Anonyymi

        Samoin kun myrkkysyöttejä löytyi Alavinkadun varrelta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samoin kun myrkkysyöttejä löytyi Alavinkadun varrelta

        Mitä myrkkyä noissa oli?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä myrkkyä noissa oli?

        Ne oli uuden grillin makkaroita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne oli uuden grillin makkaroita.

        Uuden grillin ateriat on niin herkullisia, että verisuonet räjähtää.
        Maltillisesti nautittuna ovat vaarattomia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne oli uuden grillin makkaroita.

        Hui onko niissäkin myrkkyy YÖK!!


    • Anonyymi

      Renkaan polttoo yöaikaan please!

      • Anonyymi

        Katukisoja yöllä lisää


    • Anonyymi

      Ei ne myrkkysyötit lopu ennen kuin tekijä saadaan vastuuseen. Monenko koiran pitää vielä kärsiä. Onneksi ihmiset ymmärtävät vähän varoa ja moni tietää tapauksen..

    • Anonyymi

      Pääseekö tuonne poikeavat vai onko koira olla?

    • Anonyymi

      Joko tuli puisto

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1392
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1265
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1182
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1062
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1016
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1005
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      993
    8. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      979
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      971
    Aihe