BX:n kontin valo...

sitroman

Eli takakontin valo ei kaikisita ponnisteluista huolimatta toimi (huomattu näin syksyllä). Katsottu citikan opuksista sähkökaaviot yms. luettu mm. ulkomaiset saitit etc.

Viikon aikana tsekattu sulakkeet, lamput, kontit ns. kytkin ja kaikki on varmasti kunnossa. Onko joku joskus paininut tämän ongelman kanssa ja ratkaissut sen, kaikista vihjeistä kiitän suuresti jo etukäteen. Ai niin, BX 16 -88 jos mallilla on väliä...

3

375

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itse taistelin saman kanssa. Itse valolle lähtevä johto oli takavalon takaa lähtevästä liittimestä eteenpäin hapettunut olemattomiin. Toisin sanoen, johdon eriste oli ehjä mutta sen sisällä oli pelkkää jauhoa. Irroita vasen takavalo, etsi sen takaa kontin valolle menevän johdon liitin ja mittaa tuleeko siihen sähköä. Jos tulee, tsekkaa kaikki siitä eteenpäin eli ensin se johto, kytkimen toiminta jne.

      • sitroman

        Kiitos vihjeestä, tuli todella tarpeeseen.

        Tilanne on se että avattuani ko. takavalon kotelon, sisältä löytyi ne johdot mutta samalla se oli täytetty / täyttynyt jollain pikimäisellä mustalla mönjällä aivan kauttaaltaan (ei mielestäni ole ruostesuoja ainetta...!) ja sen saaminen pois johdoista yms. onkin oma savotta. Ei todennäköisesti vaadi muuta kuin kaikkien liitosten putsaamisen niin eiköhän virta löydy kontille asti. Pitänee kuitenkin käydä samalla tuo johtonivaska huolella läpi.


      • Pe´te
        sitroman kirjoitti:

        Kiitos vihjeestä, tuli todella tarpeeseen.

        Tilanne on se että avattuani ko. takavalon kotelon, sisältä löytyi ne johdot mutta samalla se oli täytetty / täyttynyt jollain pikimäisellä mustalla mönjällä aivan kauttaaltaan (ei mielestäni ole ruostesuoja ainetta...!) ja sen saaminen pois johdoista yms. onkin oma savotta. Ei todennäköisesti vaadi muuta kuin kaikkien liitosten putsaamisen niin eiköhän virta löydy kontille asti. Pitänee kuitenkin käydä samalla tuo johtonivaska huolella läpi.

        Kannattaa pitää taskulamppua mukana, löytyy takapaksista kamat vaikka valo rikki olisikin...
        Muutoinkin hyödyllinen kapistus!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      804
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      518
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      42
      457
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe