Eli takakontin valo ei kaikisita ponnisteluista huolimatta toimi (huomattu näin syksyllä). Katsottu citikan opuksista sähkökaaviot yms. luettu mm. ulkomaiset saitit etc.
Viikon aikana tsekattu sulakkeet, lamput, kontit ns. kytkin ja kaikki on varmasti kunnossa. Onko joku joskus paininut tämän ongelman kanssa ja ratkaissut sen, kaikista vihjeistä kiitän suuresti jo etukäteen. Ai niin, BX 16 -88 jos mallilla on väliä...
BX:n kontin valo...
3
375
Vastaukset
Itse taistelin saman kanssa. Itse valolle lähtevä johto oli takavalon takaa lähtevästä liittimestä eteenpäin hapettunut olemattomiin. Toisin sanoen, johdon eriste oli ehjä mutta sen sisällä oli pelkkää jauhoa. Irroita vasen takavalo, etsi sen takaa kontin valolle menevän johdon liitin ja mittaa tuleeko siihen sähköä. Jos tulee, tsekkaa kaikki siitä eteenpäin eli ensin se johto, kytkimen toiminta jne.
- sitroman
Kiitos vihjeestä, tuli todella tarpeeseen.
Tilanne on se että avattuani ko. takavalon kotelon, sisältä löytyi ne johdot mutta samalla se oli täytetty / täyttynyt jollain pikimäisellä mustalla mönjällä aivan kauttaaltaan (ei mielestäni ole ruostesuoja ainetta...!) ja sen saaminen pois johdoista yms. onkin oma savotta. Ei todennäköisesti vaadi muuta kuin kaikkien liitosten putsaamisen niin eiköhän virta löydy kontille asti. Pitänee kuitenkin käydä samalla tuo johtonivaska huolella läpi. - Pe´te
sitroman kirjoitti:
Kiitos vihjeestä, tuli todella tarpeeseen.
Tilanne on se että avattuani ko. takavalon kotelon, sisältä löytyi ne johdot mutta samalla se oli täytetty / täyttynyt jollain pikimäisellä mustalla mönjällä aivan kauttaaltaan (ei mielestäni ole ruostesuoja ainetta...!) ja sen saaminen pois johdoista yms. onkin oma savotta. Ei todennäköisesti vaadi muuta kuin kaikkien liitosten putsaamisen niin eiköhän virta löydy kontille asti. Pitänee kuitenkin käydä samalla tuo johtonivaska huolella läpi.Kannattaa pitää taskulamppua mukana, löytyy takapaksista kamat vaikka valo rikki olisikin...
Muutoinkin hyödyllinen kapistus!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101074
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82804Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat262586Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede17585- 65531
- 92518
- 26492
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 42457
- 47427