Mitkä öljyt legacyyn?

Suosituksia?

Minulla on -95 vm legacy 2 litran koneella. Pitäisi vaihtaa uudet moottoriöljyt 1 tkm päästä. Ohjekirjassa suositellaan 10w30 tai 10w40 öljyä (nämä riittävät ohjekirjan mukaan -20 asti pakkasella). Sitten maininta että talviöljyksi suositellaan 5w30 öljyä jos olosuhteet ovat sellaiset että ajetaan jatkuvasti nollan alapuolella. Talvi on tulossa joten mietin soveltuuko suomen keleihin tuo 5w30 öljy vai pistänkö suosiolla vain 5w30 sisään? Talvella ajan varmaan keskimäärin sen 6 - 8 tkm, joten kesäksi joutuu varmaan tekemään taas öljynvaihdon jolloin voisi laittaa 10w30 tai 10w 40 sisään. Ei taida näillä olla niin suurta eroa keskenään?

6

201

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suosituksia?

Kyseessä on siis bensamoottori

• Suosituksia?

Huh huh kun tulee kirjoitusvirheitä.

Korjataanpas tuo sekava lause: Talvi on tulossa joten mietin soveltuuko suomen keleihin tuo 5w30 öljy vai pistänkö suosiolla vain 10w30 sisään?

• Suosituksia?
        Suosituksia? kirjoitti:

Huh huh kun tulee kirjoitusvirheitä.

Korjataanpas tuo sekava lause: Talvi on tulossa joten mietin soveltuuko suomen keleihin tuo 5w30 öljy vai pistänkö suosiolla vain 10w30 sisään?

Vielä sellainen juttu että legacyyn joutuu lisäämään öljyä vähän väliä. Keskimäärin puoli litraa per tuhat kilometriä arviolta. Autolla on ajettu hieman yli 200 tkm. Bokserikoneiden väitetään syövän öljyä enemmän kuin tavallisten rivimoottorien. Liene siinä selitys vai huonoissa öljyissä? Onhan autokin jo vanha itessään. Edellinen omistaja oli tehnyt huollon jossain paikallisessa autokorjaamossa ja öljynä käytetty Liquid Moly SYNT.HC TOP TEC merkkistä litkua. Täyttää ainakin vaatimukset.

• uah
        Suosituksia? kirjoitti:

Vielä sellainen juttu että legacyyn joutuu lisäämään öljyä vähän väliä. Keskimäärin puoli litraa per tuhat kilometriä arviolta. Autolla on ajettu hieman yli 200 tkm. Bokserikoneiden väitetään syövän öljyä enemmän kuin tavallisten rivimoottorien. Liene siinä selitys vai huonoissa öljyissä? Onhan autokin jo vanha itessään. Edellinen omistaja oli tehnyt huollon jossain paikallisessa autokorjaamossa ja öljynä käytetty Liquid Moly SYNT.HC TOP TEC merkkistä litkua. Täyttää ainakin vaatimukset.

Se on melkein sama mitä laittaa 5w-40 tai vaikka 0w-30, kuten itellä nyt vm 00 ja 2 l kone. Öljyä ei tartte lisätä vaihtojen välillä, ajettu 250tkm. Olen käyttänyt Teboilia, Castrolia ja Mobilia kaikki käy.

• Lega 2.0 vm99

... oli minulla ja käytin siinä muistaakseni

Mobil 5W-40 3000 täyssynteettistä läpi vuoden. Vaihdoin filtterin kanssa itse 10000 km välein.

Kyseistä öljyä löytyi yleensä jostain tarjouksessa n 23-26 euroa se 4 litran pönttö, mikä meni sellaisenaan kerralla sisään. Ei siis jäänyt vajaita.
      Ei tarvinnut lisäillä vaihtojen välissä.

• subarumies2

Castrol edge 5w-30 omassa legasyssä läpi vuoden. hyvin toimii.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      43
      3753
    2. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      38
      2508
    3. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      34
      2031
    4. Jalkapalloa

Ura ja Kokkola Cup?
      Kannus
      23
      1782
    5. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      17
      1699
    6. Ihmetteletkö, mihin sinussa ihastuin?

Pikkuhiljaa huomasin, että olet ainutlaatuinen luonne, plussana tietysti ulkoiset avut. Toista ei taida löytyä koko maai
      Ikävä
      100
      1612
    7. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      23
      1598
    8. Mitä yhteistä on sulla ja kaivatulla?

Onko teillä samantyyppinen olemus tai luonne? Vai muistuttaako vartalonne toisiaan? Tai kasvot? Entä pukeutuminen? Onko
      Ikävä
      99
      1466
    9. Mikset vain

Unohtaisi?
      Ikävä
      24
      1457
    10. En ymmärrä miksi minä

Maailma on täynnä sinulle muita
      Ikävä
      22