Minulla on -95 vm legacy 2 litran koneella. Pitäisi vaihtaa uudet moottoriöljyt 1 tkm päästä. Ohjekirjassa suositellaan 10w30 tai 10w40 öljyä (nämä riittävät ohjekirjan mukaan -20 asti pakkasella). Sitten maininta että talviöljyksi suositellaan 5w30 öljyä jos olosuhteet ovat sellaiset että ajetaan jatkuvasti nollan alapuolella. Talvi on tulossa joten mietin soveltuuko suomen keleihin tuo 5w30 öljy vai pistänkö suosiolla vain 5w30 sisään? Talvella ajan varmaan keskimäärin sen 6 - 8 tkm, joten kesäksi joutuu varmaan tekemään taas öljynvaihdon jolloin voisi laittaa 10w30 tai 10w 40 sisään. Ei taida näillä olla niin suurta eroa keskenään?
Mitkä öljyt legacyyn?
6
177
Vastaukset
- Suosituksia?
Kyseessä on siis bensamoottori
- Suosituksia?
Huh huh kun tulee kirjoitusvirheitä.
Korjataanpas tuo sekava lause: Talvi on tulossa joten mietin soveltuuko suomen keleihin tuo 5w30 öljy vai pistänkö suosiolla vain 10w30 sisään? - Suosituksia?
Suosituksia? kirjoitti:
Huh huh kun tulee kirjoitusvirheitä.
Korjataanpas tuo sekava lause: Talvi on tulossa joten mietin soveltuuko suomen keleihin tuo 5w30 öljy vai pistänkö suosiolla vain 10w30 sisään?Vielä sellainen juttu että legacyyn joutuu lisäämään öljyä vähän väliä. Keskimäärin puoli litraa per tuhat kilometriä arviolta. Autolla on ajettu hieman yli 200 tkm. Bokserikoneiden väitetään syövän öljyä enemmän kuin tavallisten rivimoottorien. Liene siinä selitys vai huonoissa öljyissä? Onhan autokin jo vanha itessään. Edellinen omistaja oli tehnyt huollon jossain paikallisessa autokorjaamossa ja öljynä käytetty Liquid Moly SYNT.HC TOP TEC merkkistä litkua. Täyttää ainakin vaatimukset.
- uah
Suosituksia? kirjoitti:
Vielä sellainen juttu että legacyyn joutuu lisäämään öljyä vähän väliä. Keskimäärin puoli litraa per tuhat kilometriä arviolta. Autolla on ajettu hieman yli 200 tkm. Bokserikoneiden väitetään syövän öljyä enemmän kuin tavallisten rivimoottorien. Liene siinä selitys vai huonoissa öljyissä? Onhan autokin jo vanha itessään. Edellinen omistaja oli tehnyt huollon jossain paikallisessa autokorjaamossa ja öljynä käytetty Liquid Moly SYNT.HC TOP TEC merkkistä litkua. Täyttää ainakin vaatimukset.
Se on melkein sama mitä laittaa 5w-40 tai vaikka 0w-30, kuten itellä nyt vm 00 ja 2 l kone. Öljyä ei tartte lisätä vaihtojen välillä, ajettu 250tkm. Olen käyttänyt Teboilia, Castrolia ja Mobilia kaikki käy.
- Lega 2.0 vm99
... oli minulla ja käytin siinä muistaakseni
Mobil 5W-40 3000 täyssynteettistä läpi vuoden. Vaihdoin filtterin kanssa itse 10000 km välein.
Kyseistä öljyä löytyi yleensä jostain tarjouksessa n 23-26 euroa se 4 litran pönttö, mikä meni sellaisenaan kerralla sisään. Ei siis jäänyt vajaita.
Ei tarvinnut lisäillä vaihtojen välissä. - subarumies2
Castrol edge 5w-30 omassa legasyssä läpi vuoden. hyvin toimii.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau394697Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html473280Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens343246Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4912866Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin2142093Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1511967- 481719
Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat301577Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,61311- 781262