kaapeli-TV + DNA welho = KIERTÄKÄÄ JA KAUKAA !!!

Toivojan

DNA ei todellakaan palvele mutta laskutus on kohdallaan. Älkää hyvät ihmiset liittykö DNA:n kaapeli-TV-asiakkaiksi. Vuosimaksun hinnalla hankkii kattoantennin tai satelliittiantennin.
Perustelut:
27.11.2014 (noin) tein vikailmoituksen nettiin että taloyhtiömme (11 paritaloa) TV-näkyvyydessä on ollut liikaa häiriöitä (uutenavuotena, kesäkuussa, heinäkuussa).
Zoomasin DNA:n auton ja asentajan noin viikko tämän jälkeen (nopeaa, eikö?) tontilla ja autoin häntä pääsemään jyvälle verkon rakenteesta (siis minä dna:n miestä!). Hän sääteli ja mittaili vahvistimia ihan asiantuntevan oloisesti. Päivä tämän jälkeen yksi osakkaamme valitti että tv ei taas näy (asentajan käynnin jälkeen siis). Käskin isännöitsijän tehdä vika-ilmoituksen (olen itse siis hall.pj.).
Viikko tämän jälkeen (9.9.) pistin sähköpostikyselyn dna:n servicedeskiin että mikä mahtaa olla tilanne kun mitään vastausta valitukseen ja yhteydenottopyyntöön en ole saanut.
Nyt on 23.9.2014, eli kohta kuukausi vikailmoituksesta kulunut, eikä vieläkään mitään yhteydenottoa vaikka sitä on kahdesti pyydetty. Viime perjantaina oli dna:n auto taas bongattu tontilla ja pihapylväässä olevan kytkentärasian kannen löysi yksi hallituksemme jäsen kytkentärasian päältä. Kaappi siis jäänyt tai jätetty auki odottamaan syyssateita.
KIITOS DNA !!!
Odotan edelleen sitä yhteydenottoa ja palvelua. Sitä odotellessa varoitan kaikkia muita siirtymästä DNA:n asiakkaiksi.

32

10702

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei futuristi

      "27.11.2014 (noin) tein vikailmoituksen nettiin"

      Olet yli kaksi kuukautta etuajassa! :o)

      "Sitä odotellessa varoitan kaikkia muita siirtymästä DNA:n asiakkaiksi."

      Taloyhtiössämme on paitsi Welhon kaapeli-tv myös Welhon tarjoama koko kerrostalon kattava nettiyhteys. Ei mitään valittamista.

    • Vaihtui operaattori

      Paikkakuntaa tässä ei mainittu ja päivämäärässä on pieni virhe, mutta haitanneeko tuo. Vantaalainen taloyhtiömme on rakentamisvaiheessa v. 2000 liitetty silloiseen HTV:n verkkoon, josta tuli myöhemmin DNA Welho. Palvelutaso meni siinä vaiheessa menojaan ja muutama tunti tuli jonotettua ongelmieni kanssa joko puhelimessa ja myymälässä.

      Kilpailutettiin paikalliset operaattorit useamman kerrostalon yhteistyönä ja sen tuloksena vaihtui operaattori. DNA Welho olisi tarjonnut taloyhtiön laajakaistan koaksiaalikaapelin kautta, ja kapasiteetin riittävyys epäilytti. Kun hintakin oli mitä oli, niin siirtyminen kuituyhteyksien käyttöön oli helppoa.

      Ilmeisesti teilläkin on sama jako: Siirtoyhteys ja vahvistimet ovat operaattorin omistuksessa ja ne ovat siten heidän vastuullaan. Jakoverkko on taloyhtiön vastuualuetta. Kun operaattori vaihtui, niin uusi operaattori toi omat vahvistimensa. Heillä oli alkuvaiheessa kuituverkossa muutostöitä ja "valo" katosi kuidusta kokonaan. Kun tein vikailmoituksen, niin parissa tunnissa tuli asentaja ja selvitti muutostöissä tehdyn kytkentävirheen.

      Operaattoreilla ei nykyisin ole omia asentajia, vaan he käyttävät 3-4 firman asentajia. Tällä tavalla vikojen korjausajat säilyy kohtuullisena.

      Monesti ongelmana on huoltomiehen pääsy kohteeseen. Taloyhtiöiden pitäisi asentaa KTL1 -järjestelmän putkilukko, jossa on teletiloihin tarvittavat reittiavaimet. Nyt on menossa päivitys siten, että 1.11.2014 on käytössä KTL1E -järjestelmä https://www.yrityssuojelu.fi/fi/index.php/ktl1-jaerjestelmae ja se on säästänyt ainakin meillä kiinteistön huoltomiehen turhia käyntejä. Kun otettiin taloyhtiön laajakaistaa käyttöön, niin kytkentämuutoksia asentajat teki parin viikon ajan lähes päivittäin, joten KTL1 -putkilukko helpotti huomattavasti heidän elämäänsä..

      Kaapeli-TV:n sopimuksesta irti pääsy onnistuu vain sopimuskauden päättyessä 8 kk:n irtisanomisajalla. Näin ainakin meillä kävi ja vanha sopimus oli lusittava päivälleen loppuun saakka, vaikka olisimme mielellään ottaneet uuden operaattorin heti sopimuksen teon jälkeen (vuosimaksu oli maksettu etukäteen).

      • Toivojan

        - Juu, tuli ekaan kirjoitukseen päivämäärä väärin, eka vikailmo oli tietty elokuun puolella, 27.8.2014 siis.
        - pistin tuon ylimmän kirjoituksen linkin dna:n viestintäjohtajalle (dna:lla ei näköjään johtoryhmän jäsenistä kukaan vastaa viestinnästä tai asiakaspalvelusta, löytyy kuitenkin johtoryhmän ulkopuolinen viestintäjohtaja). Ei vastannut itse mutta yksi tiedottaja-tittelillä olevan henkilön sähköposti tuli, kohteliaasti valitellen palvelua.
        - Eilen, 29.9.2014, tuli sitten ensimmäinen yhteydenotto service-puolelta. Ei siitä mitään iloa ollut, tai hyötyä. Olin kysynyt mitä suosittelevat toimenpiteiksi että ongelmista päästään eroon, ei kommentteja. Pistivät myös viat tontilla aiemmin käyneen asentajan syyksi. On vaan sattumalta Welho DNA Pro asentaja, lisäksi häneltä löytyy Viestintäviraston valtuutus, SETI Telepätevyys A, Teleurakoitsija A sekä Sähköpätevyys 3 (häneltä on saanut palvelua kun DNA:lta itseltään ei ole, aiemminkaan..eli oletimme että olisi pätevä mutta on tietysti vahva dna-kytkös...). Eivätkä tietenkään millään tavoin pyytäneet anteeksi töpeksintäänsä (ekan käynnin jälkeen TV ei näkynyt ja tokan käynnin jälkeen rasiat oli pihatolpassa avonaisina).

        Eli edelleen on pakko ohjeistaa että kiertäkää DNA ja kaukaa...


      • Toivojan
        Toivojan kirjoitti:

        - Juu, tuli ekaan kirjoitukseen päivämäärä väärin, eka vikailmo oli tietty elokuun puolella, 27.8.2014 siis.
        - pistin tuon ylimmän kirjoituksen linkin dna:n viestintäjohtajalle (dna:lla ei näköjään johtoryhmän jäsenistä kukaan vastaa viestinnästä tai asiakaspalvelusta, löytyy kuitenkin johtoryhmän ulkopuolinen viestintäjohtaja). Ei vastannut itse mutta yksi tiedottaja-tittelillä olevan henkilön sähköposti tuli, kohteliaasti valitellen palvelua.
        - Eilen, 29.9.2014, tuli sitten ensimmäinen yhteydenotto service-puolelta. Ei siitä mitään iloa ollut, tai hyötyä. Olin kysynyt mitä suosittelevat toimenpiteiksi että ongelmista päästään eroon, ei kommentteja. Pistivät myös viat tontilla aiemmin käyneen asentajan syyksi. On vaan sattumalta Welho DNA Pro asentaja, lisäksi häneltä löytyy Viestintäviraston valtuutus, SETI Telepätevyys A, Teleurakoitsija A sekä Sähköpätevyys 3 (häneltä on saanut palvelua kun DNA:lta itseltään ei ole, aiemminkaan..eli oletimme että olisi pätevä mutta on tietysti vahva dna-kytkös...). Eivätkä tietenkään millään tavoin pyytäneet anteeksi töpeksintäänsä (ekan käynnin jälkeen TV ei näkynyt ja tokan käynnin jälkeen rasiat oli pihatolpassa avonaisina).

        Eli edelleen on pakko ohjeistaa että kiertäkää DNA ja kaukaa...

        30.9.2014:
        Vastasin dna:n viestiin ja mm. toistin pyynnön vastata mitä verkolle pitäisi tehdä jotta jatkossa ongelmia olisi vähemmän. Vastaus tuli tällä kertaa nopeasti:
        "Suljemme tapauksen ServiceDeskin vikapalvelun puolelta."
        No, mitä ilmeisemmin pallottelivat homman toiselle osastolle mutta olisi asian ehkä tyylikkäämminkin voinut viestiä. Ilmeisesti eivät enää tykkää minusta ;-)

        Tyylikkäämpää olisi ollut esimerkiksi sieltä toiselta osastolta tullut viesti että palaamme asiaan perehdyttyämme siihen (?)

        Herää vaan kysymys millä perehtyneisyydellä ja tietotasolla se toinen osasto kykenee homman hoitamaan ja vastauksen suositeltavista toimenpiteistä kirjoittamaan. DNA:n hyvällä ammattitaidolla sitten varmaan?

        Pyöritän pientä päätäni.


      • Vaihtui operaattori
        Toivojan kirjoitti:

        - Juu, tuli ekaan kirjoitukseen päivämäärä väärin, eka vikailmo oli tietty elokuun puolella, 27.8.2014 siis.
        - pistin tuon ylimmän kirjoituksen linkin dna:n viestintäjohtajalle (dna:lla ei näköjään johtoryhmän jäsenistä kukaan vastaa viestinnästä tai asiakaspalvelusta, löytyy kuitenkin johtoryhmän ulkopuolinen viestintäjohtaja). Ei vastannut itse mutta yksi tiedottaja-tittelillä olevan henkilön sähköposti tuli, kohteliaasti valitellen palvelua.
        - Eilen, 29.9.2014, tuli sitten ensimmäinen yhteydenotto service-puolelta. Ei siitä mitään iloa ollut, tai hyötyä. Olin kysynyt mitä suosittelevat toimenpiteiksi että ongelmista päästään eroon, ei kommentteja. Pistivät myös viat tontilla aiemmin käyneen asentajan syyksi. On vaan sattumalta Welho DNA Pro asentaja, lisäksi häneltä löytyy Viestintäviraston valtuutus, SETI Telepätevyys A, Teleurakoitsija A sekä Sähköpätevyys 3 (häneltä on saanut palvelua kun DNA:lta itseltään ei ole, aiemminkaan..eli oletimme että olisi pätevä mutta on tietysti vahva dna-kytkös...). Eivätkä tietenkään millään tavoin pyytäneet anteeksi töpeksintäänsä (ekan käynnin jälkeen TV ei näkynyt ja tokan käynnin jälkeen rasiat oli pihatolpassa avonaisina).

        Eli edelleen on pakko ohjeistaa että kiertäkää DNA ja kaukaa...

        Tuskin kyseessä oli asentajan syy, vaan signaalitiellä voi olla useita vahvistimia ja vikaantumisen aiheuttaja voi olla joku niistä. Et maininnut paikkakuntaa, mutta kun esim. pääkaupunkiseudulla HTV:n Welho alkoi digitalisoida kaapeli-tv:n verkkoa, niin he havaitsivat verkossaan laatuongelmia. Runkovahvistimissa oli automaattista tasonsäätöä, joka ei enää toiminutkaan digitaalisen tv-verkon kanssa. Suuri osa vahvistimista piti vaihtaa eikä se ollut ihan halpa juttu operaattorille ja aiheutti viivettä verkon päivityksessä.

        DNA Welhon verkko alkaa olla mielestäni ylikuormitettu, sillä siinä kuljetetaan signaalia suuntaan ja toiseen. Alimmilla taajuuksilla on kaapelimodeemien paluusuunta, on ULA-radion kanavat, sen jälkeen pääosin S-kanavilla digitv:tä ja niiden yläpuolella taas kaapelimodeemeja. Koska kapasiteettia nostetaan koko ajan, niin jossain vaiheessa ns. tappi tulee vastaan. Tämän takia haluttiin taloyhtiömme pois DNA Welhon verkosta. Nyt tulee kaapeli-tv ja taloyhtiön laajakaista kuidulla, eikä ylikuormitusta ole, sillä kuituja on vielä varalla jos kapasiteetti alkaa loppua..

        DNA Welho on epäonnistunut asiakaspalvelussaan, jos otetaan esimerkiksi vaikka heidän tekemä EPG-muutos, joka pudotti mm. osan digibokseista vaikeuksiin. Jos digiboksi ei pysty näyttämään "parannettua" EPG:tä, niin se on asiakkaan vika, jos on ostanut laitteen, jota ei enää päivitetä. Näin asia tietenkin on, mutta asiakas ei voi itse valita kaapeli-tv:n operaattoria, vaan on mentävä ostamaan uusi laite ja se johtaa siihen, että tulee sanottua tietyn yhtiön muut palvelut irti.


      • Toivojan
        Vaihtui operaattori kirjoitti:

        Tuskin kyseessä oli asentajan syy, vaan signaalitiellä voi olla useita vahvistimia ja vikaantumisen aiheuttaja voi olla joku niistä. Et maininnut paikkakuntaa, mutta kun esim. pääkaupunkiseudulla HTV:n Welho alkoi digitalisoida kaapeli-tv:n verkkoa, niin he havaitsivat verkossaan laatuongelmia. Runkovahvistimissa oli automaattista tasonsäätöä, joka ei enää toiminutkaan digitaalisen tv-verkon kanssa. Suuri osa vahvistimista piti vaihtaa eikä se ollut ihan halpa juttu operaattorille ja aiheutti viivettä verkon päivityksessä.

        DNA Welhon verkko alkaa olla mielestäni ylikuormitettu, sillä siinä kuljetetaan signaalia suuntaan ja toiseen. Alimmilla taajuuksilla on kaapelimodeemien paluusuunta, on ULA-radion kanavat, sen jälkeen pääosin S-kanavilla digitv:tä ja niiden yläpuolella taas kaapelimodeemeja. Koska kapasiteettia nostetaan koko ajan, niin jossain vaiheessa ns. tappi tulee vastaan. Tämän takia haluttiin taloyhtiömme pois DNA Welhon verkosta. Nyt tulee kaapeli-tv ja taloyhtiön laajakaista kuidulla, eikä ylikuormitusta ole, sillä kuituja on vielä varalla jos kapasiteetti alkaa loppua..

        DNA Welho on epäonnistunut asiakaspalvelussaan, jos otetaan esimerkiksi vaikka heidän tekemä EPG-muutos, joka pudotti mm. osan digibokseista vaikeuksiin. Jos digiboksi ei pysty näyttämään "parannettua" EPG:tä, niin se on asiakkaan vika, jos on ostanut laitteen, jota ei enää päivitetä. Näin asia tietenkin on, mutta asiakas ei voi itse valita kaapeli-tv:n operaattoria, vaan on mentävä ostamaan uusi laite ja se johtaa siihen, että tulee sanottua tietyn yhtiön muut palvelut irti.

        Totta puhut, DNA kisaa enemmän hinnalla kuin laadulla, myös puhelimen datasiirrossa (nettisurffailussa) huomaa että DNA ei pärjää esim. Saunalahdelle (olen kokeillut muutaman vuoden aikana sekä Saunalahtea, Soneraa että DNA:ta). Aluksi olin jopa tyytyväinen DNA:n 4G -palveluun mutta ihan jatkuvaa on että toimittuaan hetken surffailu yhtäkkiä vaan hidastuu murto-osaan perusnopeudesta. Ilmeisesti tuo ominaisuus ei edes nopeustesteissä yleensä tule ilmi, tekee vaan käytöstä todella ikävää. Olisko kyse sitten sitten siitä että 4G/3G vaihdot on automaattisia ja ihan pe**eelleen säädetty, eikä puhelin (edes mun Samsung S4 = yritän sanoa että puhelimessa tuskin on vika, sitä joku ekana kuitenkin ehdottaa) saa palvelua DNA:n verkosta. Suosittelen tässäkin kiertämään DNA:n kaukaa, normihan on että jos kerran lähdet kelkkaan niin koko sopimuskauden äkkiä joudut kärvistelemään. No, kohta se mun siviilipuhelinsopimus taitaa olla katkolla, arvatkaa jatkanko.

        Elämä kallis, DNA halpa ***** ?


    • Toivojan

      Edelleenkään DNA ei ole yhteyttä ottanut, käsittämättömän kovaa pelaavat kun asiakkaalle ei edes vastata. Tietävät varmaan mikä on edessä kun asiakas herää vertaamaan hyöty-kulu näkökohtia ja toivovat tällä pitkittävänsä peliä.

      Tänään vaihtuu "siviili" -puhelimen operaattori DNA:sta Saunalahteen.Hinta tippuu kympillä ja nopeus kasvaa. Uskoisin että DNA:n takkuilu jää myös pelkäksi muistoksi. :-)

      Yhtiökokous on kolmen viikon päästä, siellä käsitellään DNA Welhon kaapelidiilin kohtaloa. Irtisanomisaika on muuten 9 kuukautta kun DNA:n kaapelipalvelun haluaa irtisanoa. Kuulostaako järkevältä ?

      Jos nyt vielä hieman avaan asiaa niin DNA:n vuosimaksu taloyhtiöltä on reilut 1300 euroa, jolla saa yhden kaapelinpään ja luvan jakaa se taloyhtiön huoneistoihin. Pihamaalla talosta toiseen kiertävä verkko vahvistimineen on meidän ylläpidettävä. Jos ja kun siirrymme antenniverkkoon niin vuosikustannukset ovat 0 euroa. Siirtymiskustannukset noin 250 euroa (markkinoiden paras antenni vahvistin asennustarvikkeet) työkulut.

    • Vaihtamalla ei paran

      Ei tuo autuutta Elisan tai Sonerankaan kaapeliverkko, ongelmia on niissäkin joten turhaa vaan haukkua pelkästään Dnan verkkoa! Ei se kaapeli-tv verkko vaihtamalla parane.

      • Vaihtamalla parani

        Meillä oli ennen DNA:n kaapeli-tv koaksiaalikaapelin kautta Vantaalla. Kilpailutettiin kaapeli-tv ja taloyhtiön laajakaista, ja DNA jätti tarjouskisan jotenkin vaiheeseen. Kun he kuulivat hävinneensä kisan, niin jälkikäteen tuli tarjoukseen päivitys. Jos ei ajallaan tiedä oikeaa hintaa, niin se oli sitten siinä, sillä huutokauppaa emme halunneet tarjouksista. Elisa kieltäytyi tarjoamasta kaapeli-tv:tä ja taloyhtiön laajakaistaa, joten päätös oli helppo ja yhtiökokous oli samaa mieltä.

        DNA:n ajoissa irtisanottu sopimuskausi piti lusia loppuun, koska asukkaat olivat ostaneet kanavapaketteja ja niistä pääsi eroon ilman lisämaksuja vasta sopimuskauden päättyessä. Nyt meillä on ollut kuidun kautta Soneran kaapeli-tv vuoden verran ja taloyhtiön laajakaista vajaat kaksi vuotta. Laadussa ei ollut valittamista ja koko paketti saadaan halvemmalla kuin pelkkä DNA:n kaapeli-tv.


      • Sonera on surkea
        Vaihtamalla parani kirjoitti:

        Meillä oli ennen DNA:n kaapeli-tv koaksiaalikaapelin kautta Vantaalla. Kilpailutettiin kaapeli-tv ja taloyhtiön laajakaista, ja DNA jätti tarjouskisan jotenkin vaiheeseen. Kun he kuulivat hävinneensä kisan, niin jälkikäteen tuli tarjoukseen päivitys. Jos ei ajallaan tiedä oikeaa hintaa, niin se oli sitten siinä, sillä huutokauppaa emme halunneet tarjouksista. Elisa kieltäytyi tarjoamasta kaapeli-tv:tä ja taloyhtiön laajakaistaa, joten päätös oli helppo ja yhtiökokous oli samaa mieltä.

        DNA:n ajoissa irtisanottu sopimuskausi piti lusia loppuun, koska asukkaat olivat ostaneet kanavapaketteja ja niistä pääsi eroon ilman lisämaksuja vasta sopimuskauden päättyessä. Nyt meillä on ollut kuidun kautta Soneran kaapeli-tv vuoden verran ja taloyhtiön laajakaista vajaat kaksi vuotta. Laadussa ei ollut valittamista ja koko paketti saadaan halvemmalla kuin pelkkä DNA:n kaapeli-tv.

        Soneralla on surkein kanavavalikoima, paras on Dnalla. Minulle se ainakin merkitsee todella paljon!


      • pinkkiä roskaa
        Vaihtamalla parani kirjoitti:

        Meillä oli ennen DNA:n kaapeli-tv koaksiaalikaapelin kautta Vantaalla. Kilpailutettiin kaapeli-tv ja taloyhtiön laajakaista, ja DNA jätti tarjouskisan jotenkin vaiheeseen. Kun he kuulivat hävinneensä kisan, niin jälkikäteen tuli tarjoukseen päivitys. Jos ei ajallaan tiedä oikeaa hintaa, niin se oli sitten siinä, sillä huutokauppaa emme halunneet tarjouksista. Elisa kieltäytyi tarjoamasta kaapeli-tv:tä ja taloyhtiön laajakaistaa, joten päätös oli helppo ja yhtiökokous oli samaa mieltä.

        DNA:n ajoissa irtisanottu sopimuskausi piti lusia loppuun, koska asukkaat olivat ostaneet kanavapaketteja ja niistä pääsi eroon ilman lisämaksuja vasta sopimuskauden päättyessä. Nyt meillä on ollut kuidun kautta Soneran kaapeli-tv vuoden verran ja taloyhtiön laajakaista vajaat kaksi vuotta. Laadussa ei ollut valittamista ja koko paketti saadaan halvemmalla kuin pelkkä DNA:n kaapeli-tv.

        "Elisa kieltäytyi tarjoamasta kaapeli-tv:tä ja taloyhtiön laajakaistaa...."

        Koska asut "Soneran alueella":)) Operaattorit ovat jakaneet pääkaupunkiseudun, kuka operoi missäkin. Onkohan ihan laillista ?

        Minulla oli aikoinaan Welhon netti ja TV-palvelut. Noin 4kk ennen omistajan vaihdosta Welho tarjosi sopimusta jossa sitoudun vuodeksi taas Welhon asiakkaaksi ja saan bonuksena erään kanavapaketin hintaan -50%, 12kk sopimus.

        Kun DNA osti Welhon, DNA nosti ko.paketin hinnan normaaliksi. Perustelut oli; "..ei koske vanhan omistajan tarjoukset meitä.." Minä irtisanoin kaikki sopimukset.
        DNA ilmoitti että en voi irtisanoa määräaikaisia sopimuksia. Minä lähetin kopiom em.DNA:n omasta kirjeestä ja totesin että ei kai minun Welhon kanssa tekemät sopimukset minua sido mihinkään, enkä minä en ole tehnyt ainoatakaan sopimusta DNA nimisen firman kanssa. Sopimukset loppuivat kuukauden lopussa;)


      • Vaihtamalla parani
        pinkkiä roskaa kirjoitti:

        "Elisa kieltäytyi tarjoamasta kaapeli-tv:tä ja taloyhtiön laajakaistaa...."

        Koska asut "Soneran alueella":)) Operaattorit ovat jakaneet pääkaupunkiseudun, kuka operoi missäkin. Onkohan ihan laillista ?

        Minulla oli aikoinaan Welhon netti ja TV-palvelut. Noin 4kk ennen omistajan vaihdosta Welho tarjosi sopimusta jossa sitoudun vuodeksi taas Welhon asiakkaaksi ja saan bonuksena erään kanavapaketin hintaan -50%, 12kk sopimus.

        Kun DNA osti Welhon, DNA nosti ko.paketin hinnan normaaliksi. Perustelut oli; "..ei koske vanhan omistajan tarjoukset meitä.." Minä irtisanoin kaikki sopimukset.
        DNA ilmoitti että en voi irtisanoa määräaikaisia sopimuksia. Minä lähetin kopiom em.DNA:n omasta kirjeestä ja totesin että ei kai minun Welhon kanssa tekemät sopimukset minua sido mihinkään, enkä minä en ole tehnyt ainoatakaan sopimusta DNA nimisen firman kanssa. Sopimukset loppuivat kuukauden lopussa;)

        Elisa ei halunnut vetää kuitua taloihimme (kyseessä oli kolmen taloyhtiön yhteinen kilpailuttaminen) vaan he luottivat siihen, että pystyvät tarjoamaan Elisa Viihdettä "kuparin" kautta. Yhteys paikalliseen Dslamiin oli liian pitkä, mutta sitkeästi he koettivat saada palvelujaan kaupaksi. Minulla oli joskus aikaisemmin Elisan ADSL-yhteys, jonka pätkimistä selitettiin sillä, etten osaa käyttää laitteitani. Heillä ei ole mitään vikaa. Sanoin silloisen yhteyden saman tien irti ja vaihdoin operaattoria. Uuden operaattorin yhteys ei pätkinyt, joten se Elisasta.

        Viimeisin puolisen vuotta sitten Elisalta tullut mainos kertoi, että Elisa Viihde on saatavilla, koska talossamme on Elisan kuitu. Elisan kuitua ei edelleenkään ole ja asiakaspalvelu sanoi, että voi voi, kun he eivät tälle virheelliselle tiedolle voi mitään;) Kävin jonottamassa paikallisessa Elisan myymälässä, mutta jono oli liian pitkä ja jätin palautteeni sillä kertaa kertomatta..

        Meillä on vielä DNA:n koaksiaalikaapeli talojakamossa, sillä se jatkaa siitä naapuritaloon.. Suloisessa operaattoreiden sekamelskassa tässä ollaan, ja saadaan aikaan ihan oikeaa kilpailua. Vaikka meillä on Soneran taloyhtiön laajakaista, niin joillakin on siinä rinnalla muidenkin operaattoreiden yhteyksiä.


      • Vaihtamalla parani kirjoitti:

        Elisa ei halunnut vetää kuitua taloihimme (kyseessä oli kolmen taloyhtiön yhteinen kilpailuttaminen) vaan he luottivat siihen, että pystyvät tarjoamaan Elisa Viihdettä "kuparin" kautta. Yhteys paikalliseen Dslamiin oli liian pitkä, mutta sitkeästi he koettivat saada palvelujaan kaupaksi. Minulla oli joskus aikaisemmin Elisan ADSL-yhteys, jonka pätkimistä selitettiin sillä, etten osaa käyttää laitteitani. Heillä ei ole mitään vikaa. Sanoin silloisen yhteyden saman tien irti ja vaihdoin operaattoria. Uuden operaattorin yhteys ei pätkinyt, joten se Elisasta.

        Viimeisin puolisen vuotta sitten Elisalta tullut mainos kertoi, että Elisa Viihde on saatavilla, koska talossamme on Elisan kuitu. Elisan kuitua ei edelleenkään ole ja asiakaspalvelu sanoi, että voi voi, kun he eivät tälle virheelliselle tiedolle voi mitään;) Kävin jonottamassa paikallisessa Elisan myymälässä, mutta jono oli liian pitkä ja jätin palautteeni sillä kertaa kertomatta..

        Meillä on vielä DNA:n koaksiaalikaapeli talojakamossa, sillä se jatkaa siitä naapuritaloon.. Suloisessa operaattoreiden sekamelskassa tässä ollaan, ja saadaan aikaan ihan oikeaa kilpailua. Vaikka meillä on Soneran taloyhtiön laajakaista, niin joillakin on siinä rinnalla muidenkin operaattoreiden yhteyksiä.

        Hei!

        Ikävä kuulla, että ollut noin epäselvä tapaus. Pahoittelen myös myyjän kommenttia, palautetta he voivat virheestä laittaa, jotta saadaan asia korjatuksi! Palaute tulee perille myös elisa.fi/yhteydenotto lomakkeen kautta.

        Jokaisella operaattorilla on omat linjansa ja yleensä vain yksi linja yhdessä paikassa. Muut operaattorit ovat sitten "toisen alueella" tässä linjassa vuokralla. Asiakkaalle päin tämä ei näy, jos vikaa linjoihin tulee, niin vikailmoitus jätetään sille operaattorille, kenen kautta yhteys on otettu. Eikä toki kaikkien ole ihan joka alueella järkevää toimiakaan. Pääkaupunkiseudulla asiakkaita on sen verran paljon, että on myös vaihtoehtoja operaattorin suhteen :)

        Jos taloyhtiö päättää ottaa tietyn operaattorin palvelut yksinoikeudella, ei sinne silloin muilla ole mahdollisuutta tarjota laajakaistayhteyttä, onkohan mahdollisesti tästä ollut kyse "pinkkiä roskaa"?

        -Mariette / Palstatiimi
        http://palsta.elisa.fi http://palsta.saunalahti.fi


      • nxii
        palstatiimi kirjoitti:

        Hei!

        Ikävä kuulla, että ollut noin epäselvä tapaus. Pahoittelen myös myyjän kommenttia, palautetta he voivat virheestä laittaa, jotta saadaan asia korjatuksi! Palaute tulee perille myös elisa.fi/yhteydenotto lomakkeen kautta.

        Jokaisella operaattorilla on omat linjansa ja yleensä vain yksi linja yhdessä paikassa. Muut operaattorit ovat sitten "toisen alueella" tässä linjassa vuokralla. Asiakkaalle päin tämä ei näy, jos vikaa linjoihin tulee, niin vikailmoitus jätetään sille operaattorille, kenen kautta yhteys on otettu. Eikä toki kaikkien ole ihan joka alueella järkevää toimiakaan. Pääkaupunkiseudulla asiakkaita on sen verran paljon, että on myös vaihtoehtoja operaattorin suhteen :)

        Jos taloyhtiö päättää ottaa tietyn operaattorin palvelut yksinoikeudella, ei sinne silloin muilla ole mahdollisuutta tarjota laajakaistayhteyttä, onkohan mahdollisesti tästä ollut kyse "pinkkiä roskaa"?

        -Mariette / Palstatiimi
        http://palsta.elisa.fi http://palsta.saunalahti.fi

        "Jos taloyhtiö päättää ottaa tietyn operaattorin palvelut yksinoikeudella, ei sinne silloin muilla ole mahdollisuutta tarjota laajakaistayhteyttä, onkohan mahdollisesti tästä ollut kyse "pinkkiä roskaa"?"

        Soneran tiskiltä kuultua, kun kyselin netti ja TV palveluita. Kerroin osoitteen ja vastaus oli"...se on Elisan aluetta..."

        Talossa ei ollut minkään yhtiön linjaa. Oulunkylä, Helsinki.


      • Vaihtamalla parani
        palstatiimi kirjoitti:

        Hei!

        Ikävä kuulla, että ollut noin epäselvä tapaus. Pahoittelen myös myyjän kommenttia, palautetta he voivat virheestä laittaa, jotta saadaan asia korjatuksi! Palaute tulee perille myös elisa.fi/yhteydenotto lomakkeen kautta.

        Jokaisella operaattorilla on omat linjansa ja yleensä vain yksi linja yhdessä paikassa. Muut operaattorit ovat sitten "toisen alueella" tässä linjassa vuokralla. Asiakkaalle päin tämä ei näy, jos vikaa linjoihin tulee, niin vikailmoitus jätetään sille operaattorille, kenen kautta yhteys on otettu. Eikä toki kaikkien ole ihan joka alueella järkevää toimiakaan. Pääkaupunkiseudulla asiakkaita on sen verran paljon, että on myös vaihtoehtoja operaattorin suhteen :)

        Jos taloyhtiö päättää ottaa tietyn operaattorin palvelut yksinoikeudella, ei sinne silloin muilla ole mahdollisuutta tarjota laajakaistayhteyttä, onkohan mahdollisesti tästä ollut kyse "pinkkiä roskaa"?

        -Mariette / Palstatiimi
        http://palsta.elisa.fi http://palsta.saunalahti.fi

        Ei sopimuksissa missään lue, että ollaan annettu yksinoikeus yhdelle operaattorille. Itsellänikin oli pienen operaattorin yhteys muutamia vuosia sitten ja sen rinnalla oli työnantajani kustantama laajakaista. Näin on monella asukkaalla vielä tällä hetkelläkin. Taloyhtiön laajakaistaa ei kytketä väkisin huoneistoon, vaan asukas tekee ensin operaattorin kanssa sopimuksen ja vasta sen jälkeen saa siihen tarvittavan modeemin. Taloyhtiön laajakaista varaa yhden puhelinparin ja vielä jäi kaksi paria muuhun vapaaseen käyttöön.

        Osakas maksaa perusmaksun laajakaistavastikkeen muodossa, mutta ei sitä pakko ole ottaa käyttöön eivätkä monet asukkaat sitä ole ottaneetkaan käyttöön, kun ei ole läppäriä tai muuta vastaavaa laitetta. Kupariyhteydet ovat edelleen olemassa ja niissä on lankapuhelimia laajakaistayhteyksiä Elisallekin. Esim. taloyhtiöllämme on mm. muutama puhelinlinja käytössä mm. hissien hätäpuhelimien yhteytenä, joten linjat ovat edelleen osittain aktiivikäytössä.

        Eri juttu on maakunnassa, jossa kuparit on vetänyt joku operaattori eikä niihin muilla ole ihan pikkurahalla pääsyä. Vanhojen lankapuhelimien yhteyksien ylläpito on niin kallista, että paikallinen operaattori tarjoaa lankalinjan korvaavaa GSM-puhelinta edullisesti. On jo aika saada viimeisetkin tolppiin asennetut kuparit purettua.. Kaupungissa lankayhteydet menee sentään maakaapeleilla, joita ei kannata käydä kaivamaan ylös vaikkakin niiden käyttöä valvoo joku operaattori hyvin mustasukkaisesti.


      • Toivojan

        Me ei varmaankaan oteta toista kaapelia tilalle vaan mennään omaan antenniverkkoon kuten tuossa jo sanoinkin. Eikä kyse ole meillä siitä että dna:n signaali nyt olisi huono tontille tullessaan. Se on vaan sikamaisen kallis. Tonttiverkkoa jouduttaneen korjaamaan. Hatuttaa seuraavat:
        - dna:lta ei saanut pätkän vertaa neuvoja siihen miten tonttiverkkoa pitäisi korjata (ensimmäinen kysymys dna:lle)
        - toisen kysymyksen esitin siten että haluaako dna joko osallistua tonttiverkon korjauskuluihin tai neuvotella vuosihintaa uusiksi, kun yhden signaalipisteen hinta 1300 eur/v kuulostaa suurelta. Tämä varmaan oli heidän mielestään väärä kysymys...
        Ja edelleen selvityksenä uteliaille että tuota 1300 euroa vuodessa on maksettu vuodesta 1999, eli tonttiverkko vaan kaipaa jo huoltoa. Ja se pitää siis itse maksaa.. .. dna haluaa vaan rahastaa.. ja minun mielestä tuollaiselle vuosimaksuille pitäisi saada jotain vastinetta.

        Olen sitä mieltä että meille ei kaapeli-kaapeliliittymiä tule, antennia voi täydentää satelliitilla, ja sitten ostaa auki ne kanavat jos jotain tarvitsee. satelliittiakaan en ikinä ostaisi viasat:ina tai muuna kuukausimaksullisena vaan ikioma antenni ilman mitää perusmaksuja, ja yli tuhat kanavaa näkymään.. (tämä vaan noista soneroista ja elisoista..)

        Kännykän netti muuten nopeutui viisinkertaitaiseksi kun siirryin dna:sta elisaan. Uusi liittymä on 50 meganen ja sen kyllä huomaa. (8800->47000 ja 1100->5500 kbit/s ja latency 49->30ms // nettitutka) Eli ei tuu DNA:ta ikävä. Varsinkaan kun se kymppi vielä lähti hinnasta pois. Goodbye DNA.


      • Vaihtamalla parani
        Toivojan kirjoitti:

        Me ei varmaankaan oteta toista kaapelia tilalle vaan mennään omaan antenniverkkoon kuten tuossa jo sanoinkin. Eikä kyse ole meillä siitä että dna:n signaali nyt olisi huono tontille tullessaan. Se on vaan sikamaisen kallis. Tonttiverkkoa jouduttaneen korjaamaan. Hatuttaa seuraavat:
        - dna:lta ei saanut pätkän vertaa neuvoja siihen miten tonttiverkkoa pitäisi korjata (ensimmäinen kysymys dna:lle)
        - toisen kysymyksen esitin siten että haluaako dna joko osallistua tonttiverkon korjauskuluihin tai neuvotella vuosihintaa uusiksi, kun yhden signaalipisteen hinta 1300 eur/v kuulostaa suurelta. Tämä varmaan oli heidän mielestään väärä kysymys...
        Ja edelleen selvityksenä uteliaille että tuota 1300 euroa vuodessa on maksettu vuodesta 1999, eli tonttiverkko vaan kaipaa jo huoltoa. Ja se pitää siis itse maksaa.. .. dna haluaa vaan rahastaa.. ja minun mielestä tuollaiselle vuosimaksuille pitäisi saada jotain vastinetta.

        Olen sitä mieltä että meille ei kaapeli-kaapeliliittymiä tule, antennia voi täydentää satelliitilla, ja sitten ostaa auki ne kanavat jos jotain tarvitsee. satelliittiakaan en ikinä ostaisi viasat:ina tai muuna kuukausimaksullisena vaan ikioma antenni ilman mitää perusmaksuja, ja yli tuhat kanavaa näkymään.. (tämä vaan noista soneroista ja elisoista..)

        Kännykän netti muuten nopeutui viisinkertaitaiseksi kun siirryin dna:sta elisaan. Uusi liittymä on 50 meganen ja sen kyllä huomaa. (8800->47000 ja 1100->5500 kbit/s ja latency 49->30ms // nettitutka) Eli ei tuu DNA:ta ikävä. Varsinkaan kun se kymppi vielä lähti hinnasta pois. Goodbye DNA.

        DNA vie jakovahvistimensa pois ja DVB-C digiboksit menee vaihtoon, mutta se lienee pieni ongelma.

        Kun hankitte uudet vahvistimet, niin ottakaa ohjelmoitava järjestelmä. Nyt vuoteen 2017 mennessä järjestellään UHF-alueen kanavia uusiksi. Ohjelmoitavalla vahvistimella muutos menee helposti. Lisäksi on tarkistettava, että antenniverkon kaistaleveys on riittävä. Kannattaa silmaillä tuota alla mainittua SANTin opasta ja poimia siitä osia omaan järjestelmään. Siinä on otettu huomioon Viestintäviraston uusitun M65 määräyksen kohtia.

        http://www.sant.fi/doc/2014/Asuinkiinteiston_tietoliikenneverkon_uudistaminen_2014.pdf

        Meillä on v.2000 rakennetussa kerrostalossa antenniverkko rakennettu tähtiverkkona asuntokohtaisilla kaapeleilla (jakovahvistimet talojakamossa) ja asunnossa haaroitetaan signaali eri huoneisiin. Ketjutetusta verkosta kannattaa luopua tai ainakin sitä kannattaa pätkiä lyhyempiin ketjuihin, jos se vain on mahdollista.


      • Kiinnostunt
        Toivojan kirjoitti:

        Me ei varmaankaan oteta toista kaapelia tilalle vaan mennään omaan antenniverkkoon kuten tuossa jo sanoinkin. Eikä kyse ole meillä siitä että dna:n signaali nyt olisi huono tontille tullessaan. Se on vaan sikamaisen kallis. Tonttiverkkoa jouduttaneen korjaamaan. Hatuttaa seuraavat:
        - dna:lta ei saanut pätkän vertaa neuvoja siihen miten tonttiverkkoa pitäisi korjata (ensimmäinen kysymys dna:lle)
        - toisen kysymyksen esitin siten että haluaako dna joko osallistua tonttiverkon korjauskuluihin tai neuvotella vuosihintaa uusiksi, kun yhden signaalipisteen hinta 1300 eur/v kuulostaa suurelta. Tämä varmaan oli heidän mielestään väärä kysymys...
        Ja edelleen selvityksenä uteliaille että tuota 1300 euroa vuodessa on maksettu vuodesta 1999, eli tonttiverkko vaan kaipaa jo huoltoa. Ja se pitää siis itse maksaa.. .. dna haluaa vaan rahastaa.. ja minun mielestä tuollaiselle vuosimaksuille pitäisi saada jotain vastinetta.

        Olen sitä mieltä että meille ei kaapeli-kaapeliliittymiä tule, antennia voi täydentää satelliitilla, ja sitten ostaa auki ne kanavat jos jotain tarvitsee. satelliittiakaan en ikinä ostaisi viasat:ina tai muuna kuukausimaksullisena vaan ikioma antenni ilman mitää perusmaksuja, ja yli tuhat kanavaa näkymään.. (tämä vaan noista soneroista ja elisoista..)

        Kännykän netti muuten nopeutui viisinkertaitaiseksi kun siirryin dna:sta elisaan. Uusi liittymä on 50 meganen ja sen kyllä huomaa. (8800->47000 ja 1100->5500 kbit/s ja latency 49->30ms // nettitutka) Eli ei tuu DNA:ta ikävä. Varsinkaan kun se kymppi vielä lähti hinnasta pois. Goodbye DNA.

        Eli loppujen lopuksi vika olikin omassa taloyhtiön kaapeloinnissa/jakoverkossa? Eikä DNA:ssa? Yrititkö korjaukset siis maksattaa DNA:n piikkiin...huhuh?


    • keiboltiivii

      Asun malmilla ja meillä on dna welhon kaapeli-tv. Muuten ihan hyvä mutta FOX ja tämä uusi HERO kanava ei näy vaikka olen yrittänyt kanavahakua monta kertaa. Onko muilla sama ongelma?

      • kokeile tätä

        Ootko tehnyt myös tehdasasetusten palautuksen ennen uutta kanavahakua? Se voi joskus auttaa. Myös antennikaapelissa voi olla vikaa, suosittelen kaksoissuojattua kaapelia, mielellään sellaista jossa on molemmissa päissä häiriönsuojausferriitit eli sellaiset "mokkulat", laitan kuvankin tähän:

        http://cdn-c.verkkokauppa.com/images/71/2_21097-400x400.jpeg


      • Murska-arvostelu

        "keiboltiivii", Fox on minulla kantakaupungissa Hki aina toiminut huonosti ja hyvin vaihtelevasti ( vuoden verran katsonut ). Tein nyt viimeksi 11-12 kertaa tehdasasetusten palautuksen ja sain Foxin toimimaan edes joskus kohtuullisesti.
        Herosta pyynnöstäsi vain 20 min kokemusta, mutta sen vähän perusteella kuva nykii ja pahaa pikselöitymistä - ei hyvä.
        Kaikki muut ilmaiskanavat toimivat hyvin.
        Minulla oli aikaisemmin ei-tallentava boxi, jolla ei saanut Foxia näkyviin ollenkaan. En nyt muista merkkiä.
        Nyt on Topfield CRC-1400. Mikä boxi sinulla?

        "kokeile tätä", oletko sitä mieltä, että tuo suojattu kaapeli vaikuttaisi vain näiden kahden kanavan toimintaan, kun muut toimivat hyvin. Minun logiikalla kaikissa olisi silloin häiriöitä.


      • kokeile tätä
        Murska-arvostelu kirjoitti:

        "keiboltiivii", Fox on minulla kantakaupungissa Hki aina toiminut huonosti ja hyvin vaihtelevasti ( vuoden verran katsonut ). Tein nyt viimeksi 11-12 kertaa tehdasasetusten palautuksen ja sain Foxin toimimaan edes joskus kohtuullisesti.
        Herosta pyynnöstäsi vain 20 min kokemusta, mutta sen vähän perusteella kuva nykii ja pahaa pikselöitymistä - ei hyvä.
        Kaikki muut ilmaiskanavat toimivat hyvin.
        Minulla oli aikaisemmin ei-tallentava boxi, jolla ei saanut Foxia näkyviin ollenkaan. En nyt muista merkkiä.
        Nyt on Topfield CRC-1400. Mikä boxi sinulla?

        "kokeile tätä", oletko sitä mieltä, että tuo suojattu kaapeli vaikuttaisi vain näiden kahden kanavan toimintaan, kun muut toimivat hyvin. Minun logiikalla kaikissa olisi silloin häiriöitä.

        Kyllä se voi vaikuttaa, olen nimittäin lukenut että juuri Foxin kohdalla voi suojaamaton kaapeli estää ko. kanavan näkymisen.


      • juu, kokeilla voi
        kokeile tätä kirjoitti:

        Kyllä se voi vaikuttaa, olen nimittäin lukenut että juuri Foxin kohdalla voi suojaamaton kaapeli estää ko. kanavan näkymisen.

        Mulla oli kylläkin toisin päin. Vanha TV:n tai digiboksin mukana tullut "naru" toimi paremmin kuin uusi, paremmin suojattu ja paksumpi. Uusi oli vieläpä lyhyempi. Käsittääkseni ferriittirenkaat on tarkoitettu estämään paremminkin laitteesta (erityisesti virtalähteestä ja tietokoneesta) lähteviä kuin tulevia häiriöitä eli ettei kaapeli toimisi lähetinantennina. Ei sen pitäisikään vaikuttaa varsinaiseen antennisignaaliin, ainoastaan suurtaajuushäiriöihin. Tästä syystä ferriittirenkaita voidaan käyttää virtajohdoissakin. Mun TV:n mukana tuli ferriittisydämet, jotka piti laittaa ethernet-kaapelin päihin.

        Silti kaapeleiden vaihtamista kannattaa kokeilla. Vastaanottohäiriöt voivat esiintyä ihan tavallisesti tietyllä taajuudella, eli kanavanipussa.


    • BER0

      DNA Welhon kaapelissa on vapaat SD kanavat yleensä QAM128 moduloitu, mutta FOX ja HERO ovat QAM256 moduloituja. QAM256 lähetyksessä on mukana vähemmänvirheenkorjausdataa kuin QAM128, jolloin QAM256 kanavat tarvitsevat vahvemman signaalin (SNR eli ns. signaalin laatu) näkyäkseen ilman virheitä kuin QAM128 lähetykset.

      Eli jos sinulla on useampi viritin ketjutettuna toisiinsa, niin ketjutuksissa signaali vaimentuu. Minulla oli sama ongelma, joten otin käyttöön 1:4 jakajan. Toiselle boksille kaksi kaapelia, toiselle boksille yksi (siinä herkemmät virittimet, joten ketjutus onnistuu) ja vielä yksi telkulle. Toinen vaihtoehto on käyttää antennivahvistinta. On sen verran vanha kämppä, ettei ole kuin yksi antennipistoke. Ongelmana oli juuri tuo FOX. Ne mosaiikkikanavat taisi myös olla QAM256.

    • Murska-arvostelu

      ”keiboltiivii”, Helsingissä DNA Welhon kaapeliverkossa DNA jakaa myös maanpäällistä antennisignaalia.
      Tee television tehdasasennus antenniverkkoon, niin ainakin Fox pitäisi näkyä virheettömästi.

      • Vaihtamalla parani

        http://dvb.welho.fi/cable.php on Helsingin kaapeliverkon kanavaniput.

        Fox on DNA Welhon kaapeliverkon kanavanipussa 30 (186 MHz) ja Helsingin VHF-antenniverkon A-kanavanippu menee osittain sen päälle (184,5 MHz). Jos taloyhtiön ja katsojan käyttämät kaapelit ovat vanhaa versiota (suojavaippa on harvaa kupariverkkoa), niin antenniverkon signaali voi sotkea DVB-C signaalia. mahdollisuus on pieni, mutta kuitenkin olemassa. VHF-lähettime ovat Helsingissä Oulunkylässä keskellä asutusta.

        Suurin ongelma oli se, että antenniverkossa olevissa taloissa olivat vanhat VHF-antennit vahvistimineen kiinni ja kun lähelle tuli DNA:n VHF-lähettimet, niin ne yliohjasivat antennivahvistimia ja vastaanottimia.

        Pääkaupunkiseudun DVB-T ilmaiskanavat olivat DNA:n kaapeliverkossa kanavilla 32, 33 ja 34. Myöhemmin niitä on lisätty DNA:lla useamman alueen kaapelijakeluun (toistaiseksi?).


      • Petettykele

        Jees. Abaout samat sanat lisäyksellä; jääkiekon ajaksi otettu 3 kk tarjous muuttui mystisesti myyjän vilpillä ( malmin nk palvelupiste) VUODEN mittaiseksi. En saanut sitä peruttua, mutta sainpa neljä liittymääni sen kohdosta irtisanottua ja liittyä Saunalahteen. Toistaiseksi ok.


    • Mistämaksetaan

      Taloyhtiössä Espoon Tapiolassa Welho.Mistä johtuu että noin vuoden verran jatkuneet häiriöt ihan tavan tv kanavilla,kuva häiriöt ,pikseleitä ja teksti 'kanavaa ei ole viritetty' vaikka ed.päivänä tehty automaatti viritys.tv 5 v vanha Sony Bravia.

    • tietäjä666

      tuo fox ja hero vika tulee siitä että T-singaali tulee niin lujaa ulkoota ja sotkeutuu kaapelisingaalin kanssa.

      95% korjautuu antennijohdon vaihdolla. välttämättä gigantin kullitetut liitosjohdot ei oo parhaita.

    • Anonyymi

      Aivan samaa mieltä; huolto ei pelaa, eikä vikoja korjata ajallaan!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      196
      4592
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      261
      2627
    3. 133
      1687
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1391
    5. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      202
      1293
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1126
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1104
    8. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      74
      1057
    9. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1047
    10. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1041
    Aihe