Hesburgerin edustaja kuohuttaneesta tapauksesta - "Kaikki huonon palvelun tunnusmerkit täyttyivät"
Reijo Hietanen
Julkaistu: 22.9.2014 20:37
PIKARUOKA Makkaraperunat Kuopion Hesburgerin lattialle sunnuntai-iltapäivällä pudottanutta miestä ei ole tavoitettu, kertoo Osuuskauppa PeeÄssän
toimialajohtaja Ville Puustinen Ilta-Sanomille.
- Emme saa miestä valitettavasti kiinni. Olemme yrittäneet tavoittaa miestä kaikin käytettävissä olevin keinoin. Hän on maksanut käteisellä, josta ei jää meidän järjestelmiimme muistijälkeä, sanoo Osuuskauppa PeeÄssän toimialajohtaja Ville Puustinen IS:lle.
Tapahtumat alkoivat viime sunnuntaina, kun kuopiolainen Emma Kokkonen oli ollut syömässä kaverinsa kanssa Kuopion Sokoksen yhteydessä toimivassa Hesburgerissa. Kokkonen oli huomannut, että kassalle oli saapunut vanhahko mies, joka osti itselleen makkaraperunat.
Kokkonen kertoi tapauksesta runsaasti huomiota saaneessa Facebook-päivityksessään.
Aterian saatuaan mies lähti hakemaan ketsuppia tarjotin käsissään. Kokkosen mukaan kesken ketsupinhakemisen miehen tarjotin putosi käsistä ja makkaraperunat levisivät lattialle. Kokkosen mukaan osa
henkilökunnasta näki tapahtuman, mutta se ei puuttunut tilanteeseen mitenkään.
– Työntekijä rupesi naureskelemaan ja jatkoi pöytien pyyhkimistä. Mies joutui itse siivoamaan makkaraperunansa lattialta käsillä ja käsipapereilla. Hän lähti itku silmässä ottamaan pakkia. Hän oli tilanteesta nolona, Kokkonen kertoi Ilta-Sanomille aiemmin tänään.
Kokkonen osti miehelle omilla rahoillaan uudet makkaraperunat.
"Väärinkäsitystä mukana"
Ville Puustisen mukaan tapausta on selvitelty työntekijöiden kanssa. Tapahtuma-aikana ravintolassa oli ollut töissä kaksi työntekijää. Toinen heistä oli ollut paistopisteellä paistamassa ja toinen oli ollut siivoamassa toisessa päässä ravintolasalia. Kumpikaan työntekijöistä ei nähnyt tarjottimen putoamista käsistä.
- He tulivat paikalle kesken tilanteen, ja asiassa on hieman väärinkäsitystä mukana, Puustinen sanoo.
Puustinen ei kiistä tapahtunutta, mutta hän muistuttaa asioilla olevan aina kaksi puolta.
- Meillä on kokenut henkilöstö. He ovat tehneet hyvää työtä ja osallistuneet asian selvittämiseen sunnuntai-illasta lähtien. Tapaus oli onnettomien sattumusten summa, emmekä ole tieten tahtoen tätä tehneet.
Puustinen pahoitteli tapahtunutta Kokkosen FB-seinällä tänään maanantaina.
- Valitettavasti kaikki huonon palvelun tunnusmerkit ovat täyttyneet tuon tapahtumaketjun kohdalla ja on ilmiselvää, että olemme nyt epäonnistuneet pahoin, hän kirjoitti.
Hesburger on lähettänyt Emma Kokkoselle kiitoskukat. Puustinen kiittää Kokkosta välittäväksi ihmiseksi.
- Hän huomioi kanssaihmisen hienosti. Annoksen hintaa ei ole hyvitetty, kun Emma ei hyvitystä suostunut ottamaan vastaan. Hän totesi ihan oikein, että asiassa tulisi hyvittää vanhusta, Puustinen sanoo.
Epäinhimmillistä ´`palvelualalla riittää
7
355
Vastaukset
- ABÖ
En oikein käsitä jutun saanutta julkisuutta:
Asiakas itse pudotti tarjottimensa, miksi liikkeen olisi pitänyt tarjota hänelle uusi annos ? Jos jotakin ostan ja itse rikon, olen myös itse vastuussa, siihen ei vaikuta edes ikä !
Ehkä myös siivouksen osuutta liioitellaan, olisihan työntekijäkin sen varmaan siivonnut ehtiessään ...
Vaikuttaako asiaan se, että asiakas oli "vanhus" ? Jos sama kämmi olisi käynyt nuorelle huppupäiselle pojalle, riittäisikö sympatioita ??? - Asiakaspalvelija
Hyvä teko sinänsä, että meni auttamaan vanhusta, mutta aika säälittävää että menee julkisesti nöyryyttämään näitä työntekijöitä, vaikka väärin tekivätkin. Ei ihme, että yrittäjyys ja kiinnostus työntekoon vähenee Suomessa, kun ihmiset levittävät tällaisia vihatekstejä.
- savua ilman tulta
Kysehän on ymmärtääkseni siitä, että henkilökunta * Nauroi * vanhemman henkilön vahingolle.... Onko se oikein, ja asiallista asiakaspalvelua? EI savua ilman tulta...
- myyjätär
Kuka nöyryytti ja ketä.
Eikö ne työntekijät nöyryyttäneet/häpäisseet sen tarjottimen tiputtaneen asiakkaan.
Olen ollut palvelualalla 16-vuotta JA mottoni on, että kohtelen kaikkia asiakkaita tavalla jolla toivoisin itseäni kohdeltavan,-näin aurinko on paistanut joka päivä. - Asiakaspalvelija
myyjätär kirjoitti:
Kuka nöyryytti ja ketä.
Eikö ne työntekijät nöyryyttäneet/häpäisseet sen tarjottimen tiputtaneen asiakkaan.
Olen ollut palvelualalla 16-vuotta JA mottoni on, että kohtelen kaikkia asiakkaita tavalla jolla toivoisin itseäni kohdeltavan,-näin aurinko on paistanut joka päivä.Kyllä, he häpäisivät asiakkaan ja ansaitsevat siitä rangaistuksen, mutta nyt muutkin työntekijät tässä ravintolassa saavat uhkauksia ohikulkijoilta, vaikka he eivät olisi olleet töissä kun tämä tapahtui. Oikea tapa käsitellä tällaiset tapaukset on mennä heidän esimiehen puheille ja vaatia toimenpiteitä. Yleensä ravintoloiden omistajat ymmärtävät kuinka tärkeää on pitää asiakkaat tyytyväisinä.
- liikehdintää
Kyllä näillä hälyillä aina asiakaspalvelu hieman paranee, vähän kerrassaan. Olisi hauska tietää mitä tapahtuisi jos kaikki asiakkaat yhtäkkiä lakkaisivat kantamasta tajotinta ja roskia kiltisti keräyshyllyyn? Saataisiin ehkä muutama työpaikka lisää??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 213600
Olit ihan
Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu303413Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?
Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt503371Oletko keskustellut kaivatustasi muiden
Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka513045Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?
"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu1222849Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue
se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod212608Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.1142332MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,142145Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle
Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S281737IL- KELA:n pääjohtaja, lääke- ja oikeustieteen tohtori Lasse Lehtonen sekavassa tilassa Brysselissä!
"Iltalehden tietojen mukaan Lehtosen käytös Brysselin lentokentällä on herättänyt huomiota, ja hänen olemuksensa on tulk1341370