Epäinhimmillistä ´`palvelualalla riittää

itsekkin palvelualal

Hesburgerin edustaja kuohuttaneesta tapauksesta - "Kaikki huonon palvelun tunnusmerkit täyttyivät"
Reijo Hietanen
Julkaistu: 22.9.2014 20:37

PIKARUOKA Makkaraperunat Kuopion Hesburgerin lattialle sunnuntai-iltapäivällä pudottanutta miestä ei ole tavoitettu, kertoo Osuuskauppa PeeÄssän
toimialajohtaja Ville Puustinen Ilta-Sanomille.
- Emme saa miestä valitettavasti kiinni. Olemme yrittäneet tavoittaa miestä kaikin käytettävissä olevin keinoin. Hän on maksanut käteisellä, josta ei jää meidän järjestelmiimme muistijälkeä, sanoo Osuuskauppa PeeÄssän toimialajohtaja Ville Puustinen IS:lle.

Tapahtumat alkoivat viime sunnuntaina, kun kuopiolainen Emma Kokkonen oli ollut syömässä kaverinsa kanssa Kuopion Sokoksen yhteydessä toimivassa Hesburgerissa. Kokkonen oli huomannut, että kassalle oli saapunut vanhahko mies, joka osti itselleen makkaraperunat.

Kokkonen kertoi tapauksesta runsaasti huomiota saaneessa Facebook-päivityksessään.

Aterian saatuaan mies lähti hakemaan ketsuppia tarjotin käsissään. Kokkosen mukaan kesken ketsupinhakemisen miehen tarjotin putosi käsistä ja makkaraperunat levisivät lattialle. Kokkosen mukaan osa
henkilökunnasta näki tapahtuman, mutta se ei puuttunut tilanteeseen mitenkään.

– Työntekijä rupesi naureskelemaan ja jatkoi pöytien pyyhkimistä. Mies joutui itse siivoamaan makkaraperunansa lattialta käsillä ja käsipapereilla. Hän lähti itku silmässä ottamaan pakkia. Hän oli tilanteesta nolona, Kokkonen kertoi Ilta-Sanomille aiemmin tänään.

Kokkonen osti miehelle omilla rahoillaan uudet makkaraperunat.

"Väärinkäsitystä mukana"

Ville Puustisen mukaan tapausta on selvitelty työntekijöiden kanssa. Tapahtuma-aikana ravintolassa oli ollut töissä kaksi työntekijää. Toinen heistä oli ollut paistopisteellä paistamassa ja toinen oli ollut siivoamassa toisessa päässä ravintolasalia. Kumpikaan työntekijöistä ei nähnyt tarjottimen putoamista käsistä.

- He tulivat paikalle kesken tilanteen, ja asiassa on hieman väärinkäsitystä mukana, Puustinen sanoo.

Puustinen ei kiistä tapahtunutta, mutta hän muistuttaa asioilla olevan aina kaksi puolta.

- Meillä on kokenut henkilöstö. He ovat tehneet hyvää työtä ja osallistuneet asian selvittämiseen sunnuntai-illasta lähtien. Tapaus oli onnettomien sattumusten summa, emmekä ole tieten tahtoen tätä tehneet.

Puustinen pahoitteli tapahtunutta Kokkosen FB-seinällä tänään maanantaina.

- Valitettavasti kaikki huonon palvelun tunnusmerkit ovat täyttyneet tuon tapahtumaketjun kohdalla ja on ilmiselvää, että olemme nyt epäonnistuneet pahoin, hän kirjoitti.

Hesburger on lähettänyt Emma Kokkoselle kiitoskukat. Puustinen kiittää Kokkosta välittäväksi ihmiseksi.

- Hän huomioi kanssaihmisen hienosti. Annoksen hintaa ei ole hyvitetty, kun Emma ei hyvitystä suostunut ottamaan vastaan. Hän totesi ihan oikein, että asiassa tulisi hyvittää vanhusta, Puustinen sanoo.

7

244

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ABÖ

      En oikein käsitä jutun saanutta julkisuutta:
      Asiakas itse pudotti tarjottimensa, miksi liikkeen olisi pitänyt tarjota hänelle uusi annos ? Jos jotakin ostan ja itse rikon, olen myös itse vastuussa, siihen ei vaikuta edes ikä !
      Ehkä myös siivouksen osuutta liioitellaan, olisihan työntekijäkin sen varmaan siivonnut ehtiessään ...
      Vaikuttaako asiaan se, että asiakas oli "vanhus" ? Jos sama kämmi olisi käynyt nuorelle huppupäiselle pojalle, riittäisikö sympatioita ???

    • Asiakaspalvelija

      Hyvä teko sinänsä, että meni auttamaan vanhusta, mutta aika säälittävää että menee julkisesti nöyryyttämään näitä työntekijöitä, vaikka väärin tekivätkin. Ei ihme, että yrittäjyys ja kiinnostus työntekoon vähenee Suomessa, kun ihmiset levittävät tällaisia vihatekstejä.

      • savua ilman tulta

        Kysehän on ymmärtääkseni siitä, että henkilökunta * Nauroi * vanhemman henkilön vahingolle.... Onko se oikein, ja asiallista asiakaspalvelua? EI savua ilman tulta...


      • myyjätär

        Kuka nöyryytti ja ketä.
        Eikö ne työntekijät nöyryyttäneet/häpäisseet sen tarjottimen tiputtaneen asiakkaan.

        Olen ollut palvelualalla 16-vuotta JA mottoni on, että kohtelen kaikkia asiakkaita tavalla jolla toivoisin itseäni kohdeltavan,-näin aurinko on paistanut joka päivä.


      • Asiakaspalvelija
        myyjätär kirjoitti:

        Kuka nöyryytti ja ketä.
        Eikö ne työntekijät nöyryyttäneet/häpäisseet sen tarjottimen tiputtaneen asiakkaan.

        Olen ollut palvelualalla 16-vuotta JA mottoni on, että kohtelen kaikkia asiakkaita tavalla jolla toivoisin itseäni kohdeltavan,-näin aurinko on paistanut joka päivä.

        Kyllä, he häpäisivät asiakkaan ja ansaitsevat siitä rangaistuksen, mutta nyt muutkin työntekijät tässä ravintolassa saavat uhkauksia ohikulkijoilta, vaikka he eivät olisi olleet töissä kun tämä tapahtui. Oikea tapa käsitellä tällaiset tapaukset on mennä heidän esimiehen puheille ja vaatia toimenpiteitä. Yleensä ravintoloiden omistajat ymmärtävät kuinka tärkeää on pitää asiakkaat tyytyväisinä.


    • liikehdintää

      Kyllä näillä hälyillä aina asiakaspalvelu hieman paranee, vähän kerrassaan. Olisi hauska tietää mitä tapahtuisi jos kaikki asiakkaat yhtäkkiä lakkaisivat kantamasta tajotinta ja roskia kiltisti keräyshyllyyn? Saataisiin ehkä muutama työpaikka lisää??

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10300
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      421
      4563
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      92
      3104
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2875
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2714
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2698
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      154
      1889
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      73
      1748
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1640
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1443
    Aihe