Epäinhimmillistä ´`palvelualalla riittää

itsekkin palvelualal

Hesburgerin edustaja kuohuttaneesta tapauksesta - "Kaikki huonon palvelun tunnusmerkit täyttyivät"
Reijo Hietanen
Julkaistu: 22.9.2014 20:37

PIKARUOKA Makkaraperunat Kuopion Hesburgerin lattialle sunnuntai-iltapäivällä pudottanutta miestä ei ole tavoitettu, kertoo Osuuskauppa PeeÄssän
toimialajohtaja Ville Puustinen Ilta-Sanomille.
- Emme saa miestä valitettavasti kiinni. Olemme yrittäneet tavoittaa miestä kaikin käytettävissä olevin keinoin. Hän on maksanut käteisellä, josta ei jää meidän järjestelmiimme muistijälkeä, sanoo Osuuskauppa PeeÄssän toimialajohtaja Ville Puustinen IS:lle.

Tapahtumat alkoivat viime sunnuntaina, kun kuopiolainen Emma Kokkonen oli ollut syömässä kaverinsa kanssa Kuopion Sokoksen yhteydessä toimivassa Hesburgerissa. Kokkonen oli huomannut, että kassalle oli saapunut vanhahko mies, joka osti itselleen makkaraperunat.

Kokkonen kertoi tapauksesta runsaasti huomiota saaneessa Facebook-päivityksessään.

Aterian saatuaan mies lähti hakemaan ketsuppia tarjotin käsissään. Kokkosen mukaan kesken ketsupinhakemisen miehen tarjotin putosi käsistä ja makkaraperunat levisivät lattialle. Kokkosen mukaan osa
henkilökunnasta näki tapahtuman, mutta se ei puuttunut tilanteeseen mitenkään.

– Työntekijä rupesi naureskelemaan ja jatkoi pöytien pyyhkimistä. Mies joutui itse siivoamaan makkaraperunansa lattialta käsillä ja käsipapereilla. Hän lähti itku silmässä ottamaan pakkia. Hän oli tilanteesta nolona, Kokkonen kertoi Ilta-Sanomille aiemmin tänään.

Kokkonen osti miehelle omilla rahoillaan uudet makkaraperunat.

"Väärinkäsitystä mukana"

Ville Puustisen mukaan tapausta on selvitelty työntekijöiden kanssa. Tapahtuma-aikana ravintolassa oli ollut töissä kaksi työntekijää. Toinen heistä oli ollut paistopisteellä paistamassa ja toinen oli ollut siivoamassa toisessa päässä ravintolasalia. Kumpikaan työntekijöistä ei nähnyt tarjottimen putoamista käsistä.

- He tulivat paikalle kesken tilanteen, ja asiassa on hieman väärinkäsitystä mukana, Puustinen sanoo.

Puustinen ei kiistä tapahtunutta, mutta hän muistuttaa asioilla olevan aina kaksi puolta.

- Meillä on kokenut henkilöstö. He ovat tehneet hyvää työtä ja osallistuneet asian selvittämiseen sunnuntai-illasta lähtien. Tapaus oli onnettomien sattumusten summa, emmekä ole tieten tahtoen tätä tehneet.

Puustinen pahoitteli tapahtunutta Kokkosen FB-seinällä tänään maanantaina.

- Valitettavasti kaikki huonon palvelun tunnusmerkit ovat täyttyneet tuon tapahtumaketjun kohdalla ja on ilmiselvää, että olemme nyt epäonnistuneet pahoin, hän kirjoitti.

Hesburger on lähettänyt Emma Kokkoselle kiitoskukat. Puustinen kiittää Kokkosta välittäväksi ihmiseksi.

- Hän huomioi kanssaihmisen hienosti. Annoksen hintaa ei ole hyvitetty, kun Emma ei hyvitystä suostunut ottamaan vastaan. Hän totesi ihan oikein, että asiassa tulisi hyvittää vanhusta, Puustinen sanoo.

7

256

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ABÖ

      En oikein käsitä jutun saanutta julkisuutta:
      Asiakas itse pudotti tarjottimensa, miksi liikkeen olisi pitänyt tarjota hänelle uusi annos ? Jos jotakin ostan ja itse rikon, olen myös itse vastuussa, siihen ei vaikuta edes ikä !
      Ehkä myös siivouksen osuutta liioitellaan, olisihan työntekijäkin sen varmaan siivonnut ehtiessään ...
      Vaikuttaako asiaan se, että asiakas oli "vanhus" ? Jos sama kämmi olisi käynyt nuorelle huppupäiselle pojalle, riittäisikö sympatioita ???

    • Asiakaspalvelija

      Hyvä teko sinänsä, että meni auttamaan vanhusta, mutta aika säälittävää että menee julkisesti nöyryyttämään näitä työntekijöitä, vaikka väärin tekivätkin. Ei ihme, että yrittäjyys ja kiinnostus työntekoon vähenee Suomessa, kun ihmiset levittävät tällaisia vihatekstejä.

      • savua ilman tulta

        Kysehän on ymmärtääkseni siitä, että henkilökunta * Nauroi * vanhemman henkilön vahingolle.... Onko se oikein, ja asiallista asiakaspalvelua? EI savua ilman tulta...


      • myyjätär

        Kuka nöyryytti ja ketä.
        Eikö ne työntekijät nöyryyttäneet/häpäisseet sen tarjottimen tiputtaneen asiakkaan.

        Olen ollut palvelualalla 16-vuotta JA mottoni on, että kohtelen kaikkia asiakkaita tavalla jolla toivoisin itseäni kohdeltavan,-näin aurinko on paistanut joka päivä.


      • Asiakaspalvelija
        myyjätär kirjoitti:

        Kuka nöyryytti ja ketä.
        Eikö ne työntekijät nöyryyttäneet/häpäisseet sen tarjottimen tiputtaneen asiakkaan.

        Olen ollut palvelualalla 16-vuotta JA mottoni on, että kohtelen kaikkia asiakkaita tavalla jolla toivoisin itseäni kohdeltavan,-näin aurinko on paistanut joka päivä.

        Kyllä, he häpäisivät asiakkaan ja ansaitsevat siitä rangaistuksen, mutta nyt muutkin työntekijät tässä ravintolassa saavat uhkauksia ohikulkijoilta, vaikka he eivät olisi olleet töissä kun tämä tapahtui. Oikea tapa käsitellä tällaiset tapaukset on mennä heidän esimiehen puheille ja vaatia toimenpiteitä. Yleensä ravintoloiden omistajat ymmärtävät kuinka tärkeää on pitää asiakkaat tyytyväisinä.


    • liikehdintää

      Kyllä näillä hälyillä aina asiakaspalvelu hieman paranee, vähän kerrassaan. Olisi hauska tietää mitä tapahtuisi jos kaikki asiakkaat yhtäkkiä lakkaisivat kantamasta tajotinta ja roskia kiltisti keräyshyllyyn? Saataisiin ehkä muutama työpaikka lisää??

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      137
      7689
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1925
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

      Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1880
    4. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1623
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1555
    6. Tunnekylmä olet

      En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      104
      988
    7. Oletko miten

      Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      49
      920
    8. Taisit sä sit kuiteski

      Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      4
      839
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

      Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      820
    10. Muistatko hänen

      Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      33
      783
    Aihe