Moikka
Mikähän mahtais olla hyvä klapikone, kun pitäis tehä takka ja saunapuita, sekä mahdollisesti puuta riittää myyntiin saakka jos vain kunnon kone olisi niitten tekemiseen. Tuo perintö sirkkeli kun on aika ankea vehe jos enemmän tekee.
Klapikone
22
38172
Vastaukset
- ostettiin
Japa-klapikone.Tuntuis olevan hyvä peli,siihen hintaan kyl tarviikin olla(3400 ekua).Ei kauheen paljon halvemmallakaan uutta konetta mistään saa ja käytettyjä ei kauheesti oo myynnissä.
- puulämmittäjä
Se ketjusahalla, ne on helppoja pitää kunnossa, pyöröterän kun ajaa naulaan on ilkeä terittää, saahaahan viilaillaan metsässäkin.
Palaxia kehutaan, mut on kyllä aika arvokaskin.. - ketjusahalla
puulämmittäjä kirjoitti:
Se ketjusahalla, ne on helppoja pitää kunnossa, pyöröterän kun ajaa naulaan on ilkeä terittää, saahaahan viilaillaan metsässäkin.
Palaxia kehutaan, mut on kyllä aika arvokaskin..vaan sirkkelinterällä.Ketjusahalla varustettu tais olla vielä kalliimpi,olisko ollut Japan koneista kallein malli.Yks asia,mihin kantsii kiinnittää huomiota on kuljetin,joihinkin koneisiin saatavana lisävarusteena,meillä tais olla vakiona.Meidän mielestä ihan ehdoton laite,saa klapittaa suoraan traktorinkärryille.
Palaxin pitäis olla hyvä juu,mutta halvin tais olla muutaman satasen meidän koneesta kalliimpi(olisko ollut 4200 ekun paikkeilla). - nättelyssä nähnyt
ketjusahalla kirjoitti:
vaan sirkkelinterällä.Ketjusahalla varustettu tais olla vielä kalliimpi,olisko ollut Japan koneista kallein malli.Yks asia,mihin kantsii kiinnittää huomiota on kuljetin,joihinkin koneisiin saatavana lisävarusteena,meillä tais olla vakiona.Meidän mielestä ihan ehdoton laite,saa klapittaa suoraan traktorinkärryille.
Palaxin pitäis olla hyvä juu,mutta halvin tais olla muutaman satasen meidän koneesta kalliimpi(olisko ollut 4200 ekun paikkeilla).Tässä muutama viikko sitten näin esittelyssä palaxin käytössä ja täytyy sanoa, ettei siinä kauaa yhtä pölliä pätkitty, mutta hintaa tais olla kymppitonninpaikkeilla
- Jussi
puulämmittäjä kirjoitti:
Palaxia kehutaan, mut on kyllä aika arvokaskin..Viho viimeinen tuo ketjusaha-katkaisu!Koko ajan saa olla ketjua teroittamassa.Sirkkelinterä ei vielä naulasta ole moksiskaan.Eikä sen teroitus niin kummoinen homma ole.Itse olin aikonaan Agrimarketin myyjänä ja Japaa kaupattiin.Itse en ko.värkkiä suostuisi ostamaan.Helvetin huonosti tehty,lelu mikä lelu.
- Viki
Jussi kirjoitti:
Viho viimeinen tuo ketjusaha-katkaisu!Koko ajan saa olla ketjua teroittamassa.Sirkkelinterä ei vielä naulasta ole moksiskaan.Eikä sen teroitus niin kummoinen homma ole.Itse olin aikonaan Agrimarketin myyjänä ja Japaa kaupattiin.Itse en ko.värkkiä suostuisi ostamaan.Helvetin huonosti tehty,lelu mikä lelu.
Japa on siis mielestäsi lelu, mutta mitä merkkiä kehuisit?
- noin sanois
Jussi kirjoitti:
Viho viimeinen tuo ketjusaha-katkaisu!Koko ajan saa olla ketjua teroittamassa.Sirkkelinterä ei vielä naulasta ole moksiskaan.Eikä sen teroitus niin kummoinen homma ole.Itse olin aikonaan Agrimarketin myyjänä ja Japaa kaupattiin.Itse en ko.värkkiä suostuisi ostamaan.Helvetin huonosti tehty,lelu mikä lelu.
olen toi ylempänä kirjoitteleva Japan ostaja.Tunnen 2 lähes päätyökseen klapeja tekevää ja myyvää ihmistä,molemmilla Japat.Toisen kone on ketjusahalla ja toisella samanlainen ku meilläkin.Ja molemmille tuodaan polttopuurankaa tukkirekalla.Ei kai ammattilaiset viitsis ihan lelulla tommosia määriä tehdä.Itsellä ei vielä enempää ole kokemusta,keväällä hankittu kone ja omat talviset puut tehty hieman myyntiin.Eipä suuremmin valittamista löytynyt.
- Jussi
noin sanois kirjoitti:
olen toi ylempänä kirjoitteleva Japan ostaja.Tunnen 2 lähes päätyökseen klapeja tekevää ja myyvää ihmistä,molemmilla Japat.Toisen kone on ketjusahalla ja toisella samanlainen ku meilläkin.Ja molemmille tuodaan polttopuurankaa tukkirekalla.Ei kai ammattilaiset viitsis ihan lelulla tommosia määriä tehdä.Itsellä ei vielä enempää ole kokemusta,keväällä hankittu kone ja omat talviset puut tehty hieman myyntiin.Eipä suuremmin valittamista löytynyt.
Aivan,kyllä nämä uudemmat japat ovat varmaan ihan hyviä pelejä.Tarkoitn kirjoituksessani 5 v ja sitä vanhempia masiinoita.Ne oli perin ohkosesta pellistä värkkäilty.Niitä useampi vehje laitettiin tehtaalle takaisin korjattavaksi.Itse olen kyllä Palaxin kannalla.Hakilla olen joskus tehnyt paljonkin klapeja,alkoi vituttamaan se ketjun teroitus..Sirkkeli-Hakki on kanssa ihan ok.
- asukki
palax 55 ja tekeekö sillä mitään jos omaan käyttöön vaan hankkii sen saa vissiin sähkökäyttöisenäkin?
- kiinnostunut
Näin täs syksyllä esittelyn tuosta palaxista ja muistaakseni 55 hinnat alkoi vähän reippaasta tonnista, jos pyörittää traktorilla sit muutama parisataa eukkoa saattoi olla sähkömoottori, polttomoottoria oli kahta merkkiä honda ja kama ne oli sit aika paljon kalliimpia
- Jari M.
Muutaman vuoden on kotitarpeisiin polttopuut tehty voimavirtakäyttöisellä Palax 55:llä. Ei ole mitään syytä moittia, niin paljon helpompaa on tehdä klapit tällä kuin sillä aiemmalla moottorisahan, kirveen, halkaisukiilan ja lekan yhdistelmällä.
Ainut ongelma on ollut se, että halkaisuruuvi jumiutuu ja pysäyttää koneen, jos yrittää halkaista isoa, sitkeää ja joka suuntaan oksaista pölliä. - asukki
Jari M. kirjoitti:
Muutaman vuoden on kotitarpeisiin polttopuut tehty voimavirtakäyttöisellä Palax 55:llä. Ei ole mitään syytä moittia, niin paljon helpompaa on tehdä klapit tällä kuin sillä aiemmalla moottorisahan, kirveen, halkaisukiilan ja lekan yhdistelmällä.
Ainut ongelma on ollut se, että halkaisuruuvi jumiutuu ja pysäyttää koneen, jos yrittää halkaista isoa, sitkeää ja joka suuntaan oksaista pölliä.hinta oli sähkömoottorilla varustettuna?
- Ostettiin
asukki kirjoitti:
hinta oli sähkömoottorilla varustettuna?
Meille ostettiin loppukesästä semmonen 55 sähkömoottorilla ja se oli lähtöhinnaltaan noin 1300 eukkoa, mutta kannattaa kattoa lähin jälleenmyyjä niitten nettisivuilta palax.fi niitten kanssa kaupat joudut kuitenkin tekemään ja saat keskustella alennuksistakin.. niin ja kone on ollut ihan hyvä.
- mynkhausen
Vaihdoin toistakymmenta vuotta sitten ruuvihalkaisijasirkkelin Japa 600 Hydroon kuljettimella ja sen jalkeen silla on tehty paitsi omat halot myos muillekin. Suurin osa puista on ollut isoa tuulenkaatotukkia eika maksimi 40 sentin paksuus ole tuottanut mitaan vaikeuksia. Ainoat harmit ovat tulleet omasta tonttuilusta ja ainakaan isoja raitoja tai pajuja en enaa koneeseen laita, koska puu on naissa niin kovaa ja painavaa, etta tera pyrkii juuttumaan usein kiinni katkeamisvaiheessa. Yhtaan koneesta johtuvaa kayttokatkoa ei ole tullut ja oljynvaihto kerran vuodessa on riittanyt. Kun joskus vaihdan koneen uuteen, uskon sen olevan saman merkkinen.
- tuiko
kerätkää porukka yhteen ja ostakaa samalla kunnon traktorkäyttöinen kone, esim klapi tuiko jne. ei tarvi keskustella riittääkö tehot toimiiko ym sellaista.tuolla maalaiskylissä on sitä paljon tehty tosin siellä ei harrasteta polttopuun tekoa vaan tehdään osana metsänhoitoa .
- puulämmittäjä
nyt ees kunnon vastausta?Mä oon edelleenkin se japan ostaja,myös täydellisesti puulämmittäjä(öljylämmitys heivattiin pari vuotta sitten).Hommaa ihmeessä kunnon klapimasiina,on se sitten japa tai palax.Tuskinpa harmittaa jälkeenpäin.Kirpasee kerran ja kunnolla,mut taitaa kirpaista enemmän nykyisillä öljynhinnoilla.
- puulämmittäjä..
Vaimolta.. (asiaton huomautus) anteeksi..
Niin klapikoneista sen verran, että tuo linkkisivu oli hyvä ja lehdestä näin, että täälläpäin on pikapuoliin esittely, joten käyn tutustumassa ennen ostopäätöstä.
Kiitos kaikille asiallisista vastauksista
- toimii
Meillä on kylä porukalla maalla Palaxin kone. Sähkö- ja Traktoripyöritteinen.
Pientä remonttia on ollut. Puita on 13 taloutta leikkonut 11 vuoden aikana noin 1500-2000 klapimottia.
Kone on pyöröterällä (kovapala on ainoa joka toimii kimppakoneessa, uuden terän hinta noin 1 mummon tonni).
Kone on luotettava kunhan öljyt vaihtaa ja muistaa halkaisijakelkkaa rasvata tippakannulla.
Ei ole kokemusta Japasta, Palax toimii ja varaosia saa. Uuden vastaavan hinta noin 5000€. - r.a
hakki 2x ollut nyt vuoden käytössä ja n:200 m3 klapeja tehty, eipä mitään valittamista koneesta. edellinen oli hakki 1x, sekin pelas ihan hyvin...
- Entä BILKE
Onko kenelläkään kokemusta BILKE merkkisestä koneesta, kertokaa jos on...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991578Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43974Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44812Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760