Kutsu talkooväelle

Huomasin tuossa että vuokrasopimus umpeutuu,ja ajattelin että tarvetta baarilla vielä olisi.
Mitä jos uusisimme vielä sopimuksen.
Ajattelin että nämä tilat ovat hyvät ,jos pieniä muutoksia talkoilla tehtäisiin ja jatkettaisiin baarin pitoa.

Jouluksi tai pikku-joulun seutuihin voisimme avata taas uudistettu baari.

Olisiko ideaa,tuletteko talkoisiin. Touhtaan ja keskustellaan ,juodaan kahvit ja nauretaan ja itketään,kaikkea mitä tähänkin asti on tehty.

Mukavasti yhdessä olo on sujunut,innostutteko mukaan.
Ilmoittautukaa pikimmin, osaan vuokrasopimuksen uusia.
Intoa täynnä oleva Skillan hiiri

199

8541

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiittelette minua punaisen tiplun saannista ,yhteinen se on,tehän sitä baaria täytitte.

Lämpimät kiitokset kaikille kirjoittelijoille.
      (mitähän tämä tiplu nyt sitten onkaan,kunniamerkkikö,en ymmärrä,kai se jotakin hienoa on,kun sitä takaa ajetaa.)

• sinne suljettuun juuri ehdin viedä, no lähtökahveillehan ehtivät.

Ota se taulu sieltä suljetun baarin seinältä, samoilla sanoilla toivotan alkuun tätä uutta.

Omenapiirakkaakin nyt olisi tarjolla mutta kukkia en ehdi nyt hakemaan.

Paistan tuossa muutaman sisäfile pihvin, mediumiksi vaan, mutta jos joku pitää enemmän kypsästä, laitan muutaman uuniin hautumaan, seuraksi uuniperuna ja hyvää kastiketta, ( kermaviiliä, ruohosipulia, pippuria, suolaa, caiennepippuria, ja tuoreita yrttejä maun mukaan.)
        Salaattiin olen lisännyt mustia oliiveja ja se maustuu hyvällä oliiviöljyllä.

Jälkiruoaksi on kai vielä sitä puolukkapuuroa jäljellä, ja kermamaitoa, sitä pitää olla.

Hyvää jatkoa, syökää hyvin ja nauttikaa toistemnne seurasta. Menen nyt laittamaan sitä ateriaa, muitakin vieraita on tulossa.

• Anu.
        kirjar kirjoitti:

sinne suljettuun juuri ehdin viedä, no lähtökahveillehan ehtivät.

Ota se taulu sieltä suljetun baarin seinältä, samoilla sanoilla toivotan alkuun tätä uutta.

Paistan tuossa muutaman sisäfile pihvin, mediumiksi vaan, mutta jos joku pitää enemmän kypsästä, laitan muutaman uuniin hautumaan, seuraksi uuniperuna ja hyvää kastiketta, ( kermaviiliä, ruohosipulia, pippuria, suolaa, caiennepippuria, ja tuoreita yrttejä maun mukaan.)

Jälkiruoaksi on kai vielä sitä puolukkapuuroa jäljellä, ja kermamaitoa, sitä pitää olla.

Hyvää jatkoa, syökää hyvin ja nauttikaa toistemnne seurasta. Menen nyt laittamaan sitä ateriaa, muitakin vieraita on tulossa.

Toivotan Paljon Onnea sinulle uudistettuun Baariin, poikkeamme taas tuttuun tapaan.

Aamukahvit pitää saada ja myös päivä kahvit vielä, ja tietenkin ne iltanäkäräiset.

Onnea vain.Tuon kaalipataa kunhan ehdin, mutta nautitaan nyt ensin tämä Kirjr´in tuoma ateria.

• ellumari
        kirjar kirjoitti:

sinne suljettuun juuri ehdin viedä, no lähtökahveillehan ehtivät.

talkoisiin?
        Minä tosin ehdin vasta illalla, sillä menen teatterin päivänäytökseen, mutta voin tehdä jotain hyödyllistä sitten myöhemmin.
        Voisin vaikka haastataella mahdollisia uusia portsarin paikkaa hakevia.

Aika ontto olo tuli kun aamulenkilläni yritin tuttuun baariin kahville ja ovella olikin kyltti, että:

"Suljettu toistaiseki."
        Sitten siinä ovessa oli punainen lukko ja minä en voinut ymmärtää yhtään mitään, enkä ymmärrä vieläkään.
        Käympähän illan suussa näillä nurkilla katsahtamassa, onko mitään tapahtumassa.

• Rituli

Skillan sinulle tuosta tilpusta. Hieno
        suoritus ja loisto aloitus.

Mitä sitä hyvää aihetta unohtamaan.
        Jatkoa vaan. Täällähän sitä on
        mukava jutustella kaikki kuulumiset.

Minä ennätän vain näin keskiyön
        aikaan tänne kurkistelemaan.

Pitipä kysymän sinulta kun siitä
        tirripaistista oli puhe.
        Onko teillä tapana ollut syödä
        savolaista talkkunaa tirripaistin
        kanssa.
        Minä en ole nähnyt vuosiin savo-
        laista talkkunaa tarjottavan
        siellä Savossa.

Muistuu mieleeni lapsuudestani
        sellainen asia.
        Kun äitini kysyi minulta: "Mitä
        söisimme tänään".
        Vastaukseni oli useimmiten:
        "Talkkunaa tai perunapuuroa".
        Ne olivat lempiruokiani siihen
        aikaan.
        Näin syksyllä uutisviljan aikaan
        saatiin vasta riihitettyä
        talkkunaa ja se oli hyvää.

Satutko tuntemaan asiaa?

• Rituli
        Anu. kirjoitti:

Toivotan Paljon Onnea sinulle uudistettuun Baariin, poikkeamme taas tuttuun tapaan.

Aamukahvit pitää saada ja myös päivä kahvit vielä, ja tietenkin ne iltanäkäräiset.

Onnea vain.Tuon kaalipataa kunhan ehdin, mutta nautitaan nyt ensin tämä Kirjr´in tuoma ateria.

onnittelu tilpusta(onko se muuten tiplu vai
        tilpu?).
        Hyvältä näyttää ateria kokonaisuudessaan,
        mutta tokko sitä näin myöhään enää on
        tarjolla.
        Taitaa olla vähän huono aika syödä pihvejä.
        Taitanee olla parempi pysyä salaatti-
        linjalla.

Huomenna on sitten vaalipäivä. Joko olette
        äänestäneet?
        Minä kävin jo ensimmäisenä päivänä
        hoitamassa asian pois päiväjärjestyksestä.

• Rituli kirjoitti:

Skillan sinulle tuosta tilpusta. Hieno
        suoritus ja loisto aloitus.

Mitä sitä hyvää aihetta unohtamaan.
        Jatkoa vaan. Täällähän sitä on
        mukava jutustella kaikki kuulumiset.

Minä ennätän vain näin keskiyön
        aikaan tänne kurkistelemaan.

Pitipä kysymän sinulta kun siitä
        tirripaistista oli puhe.
        Onko teillä tapana ollut syödä
        savolaista talkkunaa tirripaistin
        kanssa.
        Minä en ole nähnyt vuosiin savo-
        laista talkkunaa tarjottavan
        siellä Savossa.

Muistuu mieleeni lapsuudestani
        sellainen asia.
        Kun äitini kysyi minulta: "Mitä
        söisimme tänään".
        Vastaukseni oli useimmiten:
        "Talkkunaa tai perunapuuroa".
        Ne olivat lempiruokiani siihen
        aikaan.
        Näin syksyllä uutisviljan aikaan
        saatiin vasta riihitettyä
        talkkunaa ja se oli hyvää.

Satutko tuntemaan asiaa?

kiitos onnitteluista,ja pistäydy silloin ,kun sinulle sopii,yhdessähän me toimimme.

Minä muistelen talkkunasta sellaista,että sitä paistettiin sian rasvassa pannulla ja otettiin nyrkiin ja syötiin. Kai meillä harvemmin oli ,kun ei oikein mielikuvaa tule,muistan vain nimen ,nyrkkitalkkuna.
        Olin Viialassa pienenä ja siellä opin syömään talkunaa piimään sekoitettune ja se oli hyvää.
        Nykyään ei maistu yhtä hyvälle.

• Rituli
        SkillaN kirjoitti:

kiitos onnitteluista,ja pistäydy silloin ,kun sinulle sopii,yhdessähän me toimimme.

Minä muistelen talkkunasta sellaista,että sitä paistettiin sian rasvassa pannulla ja otettiin nyrkiin ja syötiin. Kai meillä harvemmin oli ,kun ei oikein mielikuvaa tule,muistan vain nimen ,nyrkkitalkkuna.
        Olin Viialassa pienenä ja siellä opin syömään talkunaa piimään sekoitettune ja se oli hyvää.
        Nykyään ei maistu yhtä hyvälle.

Tämä minun lapsuuteni talkkuna sekoitettiin
        kiehuvaan veteen. Siitä tuli melko paksu puuro.
        Tämä sitten syötiin tirripaistin kanssa haarukalla.

Tämä on perinneruoka. Liekö haihtunut
        savolaisten ruokavalikoimasta.
        Minä en tuollaista nyrkkitalkkunaa
        muista ollenkaan.

Näistä on muuten mukava kuulla, erillaisista
        heimoruokatavoista.
        Vai mitäpä arvelet?

• Lokari
        Rituli kirjoitti:

muista ollenkaan.

heimoruokatavoista.
        Vai mitäpä arvelet?

Savolainen talkkuna on ?
        Hämäläisen talkkunan kyllä tunnen , mutta tuo oli jotain uutta minulle.
        Kertokaapas kuinka sitä tehtiin .
        No voitte alkaa siittä mitä jyville tehtiin ensin.
        Ja sitten miten se varsinaine talkkuna tehtiin.
        Saiskos sitä maistaa siellä Baarissa?
        Olisin utelias sitäkin talkkunaa maistaan.
        Terv; lokari.

• iltavire
        Lokari kirjoitti:

Savolainen talkkuna on ?
        Terv; lokari.

Anteeksi tulin myös tänne kahvilaan tutustumaan ja huomasin keskusteltavan talkkunasta,
        Itse opin nauttimaan penskana talkkunasta nimenomaan kesä ruokana viilin tai piimän päällä ja ravitsevaa ja hyvää olikin.
        Mutta kun olin Oulussa ja etsin talkkunaa sain
        käsiini karkeita ryynejä josta tehtiin puuroa samaan tapaan kuin "meillä" tehtiin ohrapuuro
        uunissa, paitsi se tuntui paksummalta.
        Oli outo kokemus ja syön edelleen talkkunan ohuena jauhona mielummin viilini kanssa kuten ennen.

• Lokari
        iltavire kirjoitti:

Anteeksi tulin myös tänne kahvilaan tutustumaan ja huomasin keskusteltavan talkkunasta,
        Itse opin nauttimaan penskana talkkunasta nimenomaan kesä ruokana viilin tai piimän päällä ja ravitsevaa ja hyvää olikin.
        Mutta kun olin Oulussa ja etsin talkkunaa sain
        käsiini karkeita ryynejä josta tehtiin puuroa samaan tapaan kuin "meillä" tehtiin ohrapuuro
        uunissa, paitsi se tuntui paksummalta.
        Oli outo kokemus ja syön edelleen talkkunan ohuena jauhona mielummin viilini kanssa kuten ennen.

Kyllä minä sen viilin tai pitkänpiimän kanssa syötävän talkkunan hyvin tunnen , koska olen sitä syönyt joka kesä suomessa asuessani ja vieraisilla ollessani.
        Mutta toi Savolainen ja nyt tuli tämä uusi Oululainen talkkuna vielä kuvioihin.
        Minä haluaisin tietä kumpaisenkin teko tavan jyvistä alkaen, ja mitä viljaa sinä käytetään?
        Kiitos Sinulle Iltavire, kunn toit jotain uuttakin tästä talkkuna jutusta tietooni.
        Terv: Lokari.

• Rituli kirjoitti:

muista ollenkaan.

heimoruokatavoista.
        Vai mitäpä arvelet?

muistikuva tuli,se varmaan keitettiin todella sakeaksi puuroksi, ja sen jälkeen käytettiin siinä panulla rasvassa.Kai sen voi syödä haarukalla,mutta olisiko ollut tilanne jostakin syystä sellainen,että nyrkkiin otetiin ja puristetiin kovaksi ja syötiin.Rasva hyytyi kylmetessään ja oli helppo tehdä syötävä pötky.
        Makua en muista.

Muuten toinen nyt harvinainen herkku oli lanttuhaavikas,lantut pantiin jälkiuuniin (puilla lämitettyyn) ja annettiin kypsyä ja sitten se "jältetiin"muistini mukaan oli hyvää.(jos ei sattunut tikkuinen lanttu)
        Vielä yksi ,perunarieskan ainekset laitetiin kaalin lehdelle ja uuniin , sekin oli hyvää,kaalin maku tarttui rieskaa.
        Kultaako aika muistot,mutta kaikki oli silloin "hyvää",vai eikö saanut muuta todella hyvää.

Minulta tulee aina "kirjeitä" nämä viestit,kuvitelkaa minut luonnossa,ette jaksaisi kunnella,nyt taas hei ,hiiri/hengetär höh.

• Lokari kirjoitti:

Kyllä minä sen viilin tai pitkänpiimän kanssa syötävän talkkunan hyvin tunnen , koska olen sitä syönyt joka kesä suomessa asuessani ja vieraisilla ollessani.
        Minä haluaisin tietä kumpaisenkin teko tavan jyvistä alkaen, ja mitä viljaa sinä käytetään?
        Kiitos Sinulle Iltavire, kunn toit jotain uuttakin tästä talkkuna jutusta tietooni.

kiva kun muistit vielä meidätkin.
        Kaikki hyvin Amerikoissa, pelimies on kai tienannut ?

Oulun talkkuna minullekin outo.
        Mitä viljaa,minäpä en tiedä ,olisiko ohra,kertokaa kuka tietää.

• yks vaan
        Lokari kirjoitti:

Talkkunan valmistuksessa käytetään ohraa, kauraa, ruista ja hernettä. Talkkuna valmistetaan kypsentämällä jyvät. Valutettuina ne kuivataan uunissa ja sen jälkeen jauhetaan ja seulotaan.

• yks vaan
        Lokari kirjoitti:

Talkkuna.
        Raaka-aineet

I
        II
        III 10 dl Vettä (qs. ad 1000)
        Talkkunaksia q.s.
        natr.chlor. (constit. & corrig., qs.).

1. Kuumenna I kiehuvaksi.
        2. Lisää II että sakenee puuromaiseksi. Huomaa, että sakeus lisääntyy vielä haudutettaessa.
        3. Tarjoa Tirripaistin kanssa.

• Rituli
        Lokari kirjoitti:

Savolainen talkkuna on ?
        Terv; lokari.

Varmaan huomasitkin. että tuolla
        jäljempänä tulee informaatiota
        talkkunasta.
        Joku kertoi, mitä se talkkuna
        sisältää. Se oli minulle aivan
        outo sekoitus.

Savolainen talkkuna tehdään
        ohrasta ja on karkeampaa
        laadultaan kuin hämäläinen.

Sitä minä en tiedä, miten jyvät
        käsitellään ennen jauhamista,
        mutta talkkunassa on aivan
        mystillinen riihen maku.

En tiedä, kultautuuko nuo lapsuuden
        muistot, mutta vesi kielelle herahtaa
        kun ajattelen talkkunaa ja tirripaistia.

Keitto-ohje tuolla jäljempänä oli
        aivan oikein. Lisää noista perinne
        ruuista löytyy Googlesta.

• Rituli
        SkillaN kirjoitti:

muistikuva tuli,se varmaan keitettiin todella sakeaksi puuroksi, ja sen jälkeen käytettiin siinä panulla rasvassa.Kai sen voi syödä haarukalla,mutta olisiko ollut tilanne jostakin syystä sellainen,että nyrkkiin otetiin ja puristetiin kovaksi ja syötiin.Rasva hyytyi kylmetessään ja oli helppo tehdä syötävä pötky.
        Makua en muista.

Muuten toinen nyt harvinainen herkku oli lanttuhaavikas,lantut pantiin jälkiuuniin (puilla lämitettyyn) ja annettiin kypsyä ja sitten se "jältetiin"muistini mukaan oli hyvää.(jos ei sattunut tikkuinen lanttu)
        Vielä yksi ,perunarieskan ainekset laitetiin kaalin lehdelle ja uuniin , sekin oli hyvää,kaalin maku tarttui rieskaa.
        Kultaako aika muistot,mutta kaikki oli silloin "hyvää",vai eikö saanut muuta todella hyvää.

Minulta tulee aina "kirjeitä" nämä viestit,kuvitelkaa minut luonnossa,ette jaksaisi kunnella,nyt taas hei ,hiiri/hengetär höh.

Hupaisaa, kun tulin lukemaan sinun
        viestiäsi, niin sinullakin nuo
        muistot kultautuu. Olin juuri
        kirjoittanut vastaavaa.

Puhuit lantuista, minä en muista
        lanttuja, mutta naurishaudikkaita
        oli saunailtoina sotatalvena usein.
        Launtaina oli leipomispäivä talossa,
        jossa olin ja jälkiuuniin heitettiin
        sitten nauriita ja sipuleita.

Nauriit oli hyviä, sipuleita en syönyt.
        Nyt voisin syödä sipulitkin.

Miten niin "hengetär" Höh?

• Rituli kirjoitti:

Hupaisaa, kun tulin lukemaan sinun
        viestiäsi, niin sinullakin nuo
        muistot kultautuu. Olin juuri
        kirjoittanut vastaavaa.

Puhuit lantuista, minä en muista
        lanttuja, mutta naurishaudikkaita
        oli saunailtoina sotatalvena usein.
        Launtaina oli leipomispäivä talossa,
        jossa olin ja jälkiuuniin heitettiin
        sitten nauriita ja sipuleita.

Nauriit oli hyviä, sipuleita en syönyt.
        Nyt voisin syödä sipulitkin.

Miten niin "hengetär" Höh?

toisetkin.
        Minä muistan yhden puolukka herkun lapsuudestani,
        Puolukkasurvosta,sokeria ja vehnä-tai ruisjauhoa sekoitetiin ,ja voi kuinka se oli herkkua.
        Eihän karkkeja sun muita ollut.

Toinen mikä oli hyvää,
        kuivat tai kuivumassa olevat leivät pienittiin lautaselle,suolaa vähän ja kiehuva maito päälle, pienen hetken jälkeen syötiin,nam.
        Pannussa voi saman tehdä,voita pannulle leipäviipaleet siihen ,suolaa ja maitoa,annetaan kiehua,että leivät imevät melkein kaiken maidon,sekin on hyvää ,teen joskus vieläkin.
        Leipäressuksi nimettiin.
        Kyllä ennen kaikki käytetiin tarkkaan,sodan jälkeen eläneet osasivat "säästää"olisi hyväksi oppia tänä päivänäkin.

Hengetär,minä tälläinen pallukka,no eihän nimi miestä pahenna.;)))))

Lapseksi tullaan,kun vanhoja muistellaan,.
        Ainakin ,SkillaN

• fiiuliN
        SkillaN kirjoitti:

toisetkin.
        Puolukkasurvosta,sokeria ja vehnä-tai ruisjauhoa sekoitetiin ,ja voi kuinka se oli herkkua.

Toinen mikä oli hyvää,
        kuivat tai kuivumassa olevat leivät pienittiin lautaselle,suolaa vähän ja kiehuva maito päälle, pienen hetken jälkeen syötiin,nam.
        Pannussa voi saman tehdä,voita pannulle leipäviipaleet siihen ,suolaa ja maitoa,annetaan kiehua,että leivät imevät melkein kaiken maidon,sekin on hyvää ,teen joskus vieläkin.
        Leipäressuksi nimettiin.
        Kyllä ennen kaikki käytetiin tarkkaan,sodan jälkeen eläneet osasivat "säästää"olisi hyväksi oppia tänä päivänäkin.

Ainakin ,SkillaN

Tuskinpa nykyaikaiset lapset sellaisia herkkuina pitäisivät joita me muistelemme.

Muistan kuitenkin kun äidin leipoessa ruisleipää, me tytöt teimme taikinasta ohuita kakkaroita jotka paistoimme hellan päällä. (puuhella) Kun laittoi niihin lämpimänä voita päälle , niin ei paremmasta väliä.

Samoin paistoimme myöskin hellanpäällä ohuita perunalastuja.
        Ne muistuttivat nykyisiä perunalastuja, mutta olivat terveellisempiä syödä, kun eivät sisältäneet rasvaa eikä mausteita.

Äidillä ehkä vain oli enemmän hommaa pitäessään hellan päällyksen puhtaana.

• fiiuliN
        SkillaN kirjoitti:

toisetkin.

Toinen mikä oli hyvää,
        Leipäressuksi nimettiin.

Ainakin ,SkillaN

Voissa pannulla paistetut kuivahtaneet leivän ja pullan palat, nekin oli herkkua. Emme koskaan kastaneet niitä ennen eikä jälkeen maidolla, siksi vieläkin pidän enemmän kun pullan pala paistetaan vain rasvassa ilman maitoon kastamista. (köyhät ritarit)

Usein nytkin mielitekooni paistelen noita paloja, mutta mieluummin ruis-, kuin vehnäleivän paloja.

• fiiuliN kirjoitti:

Voissa pannulla paistetut kuivahtaneet leivän ja pullan palat, nekin oli herkkua. Emme koskaan kastaneet niitä ennen eikä jälkeen maidolla, siksi vieläkin pidän enemmän kun pullan pala paistetaan vain rasvassa ilman maitoon kastamista. (köyhät ritarit)

Usein nytkin mielitekooni paistelen noita paloja, mutta mieluummin ruis-, kuin vehnäleivän paloja.

Saman tapaisia tuntuvat olevan nuo lapsuuden ruokamuistot.

Leipäressu oli hieman erilaista kuin Skillanin kertoma, meillä siinä oli mukana maitoa enemmän.
        Ja leipäpaisti, siihen ruskistettiin sianlihaa ja sipulia, lisättiin vettä ja suolaa, haudutettiin ja kun liha oli kypsää, leikattiin kuivuneista leivänkannikoista paloja , lisättiin lihojen joukkoon, haudutettiin kunnes leivät pehmisivät. Vanhakin leipä käytettiin tarkoin ja hyvälle maistui.

Kuinka tuo muovipussiin pakattu leipä onkaan muuttanut tottumuksia, aina pitäisi leivän olla tuoretta ja pehmeää. Siellä muovisäilössä se homehtuu ennen kuin ehtii kuivua.

Fiiuliinin tavoin paistan leipäviipaleita voissa, ilman kostuttamista. Kesälapset, joita oli viime kesänä useita, halusivat aamupalakseen "paistettua leipää", ja nekin kaksi jotka muutoin huolivat vain vaaleaa leipää, söivät tummaa paistettua mieluummin.
        Joten, se ruokaperinne on saanut jatkoa.

• iltavire
        kirjar kirjoitti:

Saman tapaisia tuntuvat olevan nuo lapsuuden ruokamuistot.

Leipäressu oli hieman erilaista kuin Skillanin kertoma, meillä siinä oli mukana maitoa enemmän.
        Ja leipäpaisti, siihen ruskistettiin sianlihaa ja sipulia, lisättiin vettä ja suolaa, haudutettiin ja kun liha oli kypsää, leikattiin kuivuneista leivänkannikoista paloja , lisättiin lihojen joukkoon, haudutettiin kunnes leivät pehmisivät. Vanhakin leipä käytettiin tarkoin ja hyvälle maistui.

Kuinka tuo muovipussiin pakattu leipä onkaan muuttanut tottumuksia, aina pitäisi leivän olla tuoretta ja pehmeää. Siellä muovisäilössä se homehtuu ennen kuin ehtii kuivua.

Fiiuliinin tavoin paistan leipäviipaleita voissa, ilman kostuttamista. Kesälapset, joita oli viime kesänä useita, halusivat aamupalakseen "paistettua leipää", ja nekin kaksi jotka muutoin huolivat vain vaaleaa leipää, söivät tummaa paistettua mieluummin.
        Joten, se ruokaperinne on saanut jatkoa.

Tuli itselle mieleen myös meidän välipala tai
        jäkiruoka herkku, joka oli tummaa leipää murennettuna, siihen mustikoita ja hieman sokeria ja maitoa päälle, eli mustikkamöllöksi äiti sitä kutsui. Yksinkertaista, ravitsevaa ja hyvää.

• fiiuliN
        iltavire kirjoitti:

Tuli itselle mieleen myös meidän välipala tai
        jäkiruoka herkku, joka oli tummaa leipää murennettuna, siihen mustikoita ja hieman sokeria ja maitoa päälle, eli mustikkamöllöksi äiti sitä kutsui. Yksinkertaista, ravitsevaa ja hyvää.

Sinun kertomastasi mustikkamöllöstä tuli mieleeni kun eräänä kesäpäivänä olimme olleet koko päivän mustikassa.
        Olihan meillä aina jotain pientä eväänä, mutta nälkähän se lapsen vatsaa alkoi siellä kurnimaan. Söin siis nälkääni metsässä mustikoita, mutta kun tulimme kotiin, äidillä oli varmankin myös kova nälkä, koska hän kiireesti teki vähän samantapaista möllöä josta sinäkin kerroit.

Arvaa vain , luulitko sen maistuvan lapsen suussa joka oli jo koko päivän nälkäänsä syönyt mustikoita metsässä.

• Rituli
        SkillaN kirjoitti:

toisetkin.

Toinen mikä oli hyvää,
        Leipäressuksi nimettiin.

Ainakin ,SkillaN

lapsuusmuistot mieleen.
        Tuo puolukkasurvos tuo mieleeni
        erään syysloman erään sukulaisen
        luona maalla.

Sairastuin siellä kuumeeseen.
        Lääkkeekssi annettiin kuumassa
        mehussa kirkasta viinaa.

Iltapalakssi sain juuri tuollaista
        jäistä puolukkasurvosta ruisjauhojen
        ja sokerin
        kanssa sekoitettuna. Hyvältä se
        muistaakseni maistui. Vieläkin
        oikeastaan tulee sellainen kirpeä
        jauhoinen maku suuhun kun tässä
        makustelen.

Leipäressu on hyvinkin tuttu. Varsinkin
        sota-aikaan sitä oli usein. Mutta minä
        muistelen maidon sijasta käytettävän
        kiehuvaa vettä ja voita(jos sitä sattui
        olemaan).
        Se syötiin sitten puolukkahillon kera.
        Hyvää sekin oli.
        Voisi sitä tehdä vieläkin, mutta
        meillä ei ehdi leipä kuivamaan.

Niin se oli, mitään ei heitetty pois.
        ruoka oli tosi kallisarvoista.

• iltavire
        Rituli kirjoitti:

lapsuusmuistot mieleen.
        Tuo puolukkasurvos tuo mieleeni
        erään syysloman erään sukulaisen
        luona maalla.

Sairastuin siellä kuumeeseen.
        Lääkkeekssi annettiin kuumassa
        mehussa kirkasta viinaa.

Iltapalakssi sain juuri tuollaista
        jäistä puolukkasurvosta ruisjauhojen
        ja sokerin
        kanssa sekoitettuna. Hyvältä se
        muistaakseni maistui. Vieläkin
        oikeastaan tulee sellainen kirpeä
        jauhoinen maku suuhun kun tässä
        makustelen.

Leipäressu on hyvinkin tuttu. Varsinkin
        sota-aikaan sitä oli usein. Mutta minä
        muistelen maidon sijasta käytettävän
        kiehuvaa vettä ja voita(jos sitä sattui
        olemaan).
        Se syötiin sitten puolukkahillon kera.
        Hyvää sekin oli.
        Voisi sitä tehdä vieläkin, mutta
        meillä ei ehdi leipä kuivamaan.

Niin se oli, mitään ei heitetty pois.
        ruoka oli tosi kallisarvoista.

Todella muistot tupsahtavat mieleen kun muiden tarinointia lukee. Meillä oli kuumelääkkeenä
        kuumaa kahvia, siihen sokeria ja liraus kirkasta,
        tai myöhemmin jopa tilkka konjakkia.
        Se oli pakko irvistellen juoda, sillä oli parantunut aikoinaan hinkuyskäkin.
        Kestipä kauan, ennenkuin aikuisena konjakkia
        pystyi kahvin kanssa nauttimaan.

• iltavire kirjoitti:

Todella muistot tupsahtavat mieleen kun muiden tarinointia lukee. Meillä oli kuumelääkkeenä

tai rommia, niitä lapsellekin annettiin lääkkeeksi pieni tippa meilläkin.

Mummoni keitti kyllä yskänlääkettä yrteistä, ja yksi lääke yskään oli kun hellan päälle laitettiin "tiiliskivi" kuumenemaan. Kivelle tipautettiin tervaa ( joskus kanferitippojakin ) ja sitä hajua sitten hengiteltiin posket hehkuen hellan päällä.

Joskus laitettiin valerianatippa sokeriin kun kuumeisena oli huono olo, se kai rauhoitti ja antoi levollisemman olon, en tiedä alensiko kuumetta.

• iltavire kirjoitti:

korvasärky oli muistini mukaan kovaa,oliko jatkuvampaa,en muista.
        (nyt laitetaan putkia,puhkotaan,kai mullekin olisi tehty niin,näiden tietojen valossa)
        Olin varmaan kolme vuotias.
        Isä puhalsi tupakan savua korvaan,mikähän siinä olisi auttanut,savuko.
        Ei auttanut,kun sitten muistan omaa pissaani otetiin lusikkaan,kuumennettiin ja korvaan.
        Se kaiketi auttoi,kun en muista korviini milloinkaan koskeneen ja kuulo on nytkin,turhankin hyvä.
        (seköhän läikkyy joskus)
        Kyllä ne oli lääkkeitä ennen,kai tämän ajan
        lääkärit ihmetellen kuuntelevat moisia lääkityksiä.
        Eihän tiedä ,josko joutuvat joihinkin vanhoihin konsteihin palaamaan,kun nykylääkitys ei enää pure,halpoja ainakin oli vanhat konstit.

• Rituli
        SkillaN kirjoitti:

(nyt laitetaan putkia,puhkotaan,kai mullekin olisi tehty niin,näiden tietojen valossa)
        Ei auttanut,kun sitten muistan omaa pissaani otetiin lusikkaan,kuumennettiin ja korvaan.
        Se kaiketi auttoi,kun en muista korviini milloinkaan koskeneen ja kuulo on nytkin,turhankin hyvä.
        (seköhän läikkyy joskus)
        Eihän tiedä ,josko joutuvat joihinkin vanhoihin konsteihin palaamaan,kun nykylääkitys ei enää pure,halpoja ainakin oli vanhat konstit.

Minunkin korvaani isäni puhalsi ja kyllä
        se ilmeisesti auttoi, koska lääkärissä
        en koskaan korvien takia käynyt.

Tuo pissa-juttu oli kyllä uutta, mutta
        varmaan kansanparantajien käyttämä
        keino.

Tuostapa muistuukinn mieleen, että kyllä
        sitä tuota tupakan himoa on hyödyllisestikin
        osattu käyttää.

Eräänä kesänä sain maalla käsiini jostain
        kauheita ajettumia ja niistä lähti punaisia
        juovia ylöspäin käsivartta pitkin.

Setäni laittoi piipun "iffestä"(en tiedä oikeaa
        nimeä sille mönjälle) renkaita käsivarteeni.
        Sehän auttoi, juovat pysähtyivät siihen
        paikkaan.

Ajokset hoidettiin kuumalla puurolla. Lääkäriä
        ei tarvittu.

• Rituli kirjoitti:

Minunkin korvaani isäni puhalsi ja kyllä
        se ilmeisesti auttoi, koska lääkärissä
        en koskaan korvien takia käynyt.

Tuo pissa-juttu oli kyllä uutta, mutta
        varmaan kansanparantajien käyttämä
        keino.

Tuostapa muistuukinn mieleen, että kyllä
        sitä tuota tupakan himoa on hyödyllisestikin
        osattu käyttää.

Eräänä kesänä sain maalla käsiini jostain
        kauheita ajettumia ja niistä lähti punaisia
        juovia ylöspäin käsivartta pitkin.

Setäni laittoi piipun "iffestä"(en tiedä oikeaa
        nimeä sille mönjälle) renkaita käsivarteeni.
        Sehän auttoi, juovat pysähtyivät siihen
        paikkaan.

Ajokset hoidettiin kuumalla puurolla. Lääkäriä
        ei tarvittu.

oliko ne verenmyrkytyksiä.

Minulle jos tulee joku ärtynyt paikka ,tutkin tarkkaan lähteekö siitä punainen viiva.
        Jostakin kai olen saanut pelon verenmyrkytyksestä.
        Ei niitä paljon lääkäreitä ollutkaan, ja usein paikkakunnan lääkäri oli humalassa,kun olisi häntä tarvinnut.(40 luvun alussa)

Muistan sellaisen muiston,kun tuli hälytys,äiti kääri minut täkkiin ja mentiin perunakuoppaan,siis maakellariin,olin kai parivuotias.
        Sellaistakin muistan,ulkona kiersi valojen tarkastaja,joka katsoi ,että ei valoa näkynyt ikkunoista,oli pimennysverhot.
        Olisiko ollut kodinturvamies,ne oli vihasia ,jos valoa näkyi.

• iltavire
        SkillaN kirjoitti:

(seköhän läikkyy joskus)

Niin nyt muistin isäni kertoneen, että ennen
        varsinkin pyykkärit käyttivät konstina käsiään
        säästääkseen pissiä niille ja hieroa kädet,
        niin eivät "ajettuneet" niin pahasti raskaassa
        työssä. Joten kaipa sitä on voitu käyttää moneen muuhunkin.

• Rituli
        SkillaN kirjoitti:

oliko ne verenmyrkytyksiä.

Minulle jos tulee joku ärtynyt paikka ,tutkin tarkkaan lähteekö siitä punainen viiva.
        Jostakin kai olen saanut pelon verenmyrkytyksestä.
        Ei niitä paljon lääkäreitä ollutkaan, ja usein paikkakunnan lääkäri oli humalassa,kun olisi häntä tarvinnut.(40 luvun alussa)

Muistan sellaisen muiston,kun tuli hälytys,äiti kääri minut täkkiin ja mentiin perunakuoppaan,siis maakellariin,olin kai parivuotias.
        Sellaistakin muistan,ulkona kiersi valojen tarkastaja,joka katsoi ,että ei valoa näkynyt ikkunoista,oli pimennysverhot.
        Olisiko ollut kodinturvamies,ne oli vihasia ,jos valoa näkyi.

Juu, oli ne verenmyrkytysjuovia.
        Mutta kuten sanoin niin paranivat ne ilman
        tohtoria.

Minäkin muistan nuo ikkunoiden pimennykset.
        Meillä oli filttejä ikkunoissa.

Kerran meille työntyi mustalaisnaisia kolme
        kappaletta iltamyöhällä. Emmekä saaneet niitä
        ulos. Kotonahan ei ollut ketään miespuolista
        henkilöä, isä oli sodassa, ja he viis veisasivat äitini pyynnöistä lähteä.
        He vain laittautuivat lattialle nukkumaan.
        Ulkona oli kova pakkanen ja he tulivat lämmitte-
        lemään.

Äitini kuiskasi siskolleni, joka oli 13 vuotias,
        että menehän naapurista hakemaan setä tänne.
        Kohta tuli naapurin suutarisetä ja mölisi jo
        porstuassa: "Onkos tänne ilmestynyt kutsumattomia
        vieraita?"

Eipä muuta tarvinnut, vieraat ponkaisivat ulos
        mitään sanomatta. Taisivat mennä naapurin
        saunaan yöksi.
        Lapsen mieleen tuo on jäännyt ja aina kun näen
        romaaneja, se muistuu mieleen.
        Sekin on yksi sota-ajan muistoja.

• iltavire kirjoitti:

Niin nyt muistin isäni kertoneen, että ennen
        varsinkin pyykkärit käyttivät konstina käsiään
        säästääkseen pissiä niille ja hieroa kädet,
        niin eivät "ajettuneet" niin pahasti raskaassa
        työssä. Joten kaipa sitä on voitu käyttää moneen muuhunkin.

Tuo ns, "piipunrassi öljy" mustaa mönjää, oli vanhan kansan lääke verenmyrkytyksen estämiseksi.
        Olisiko ollut jodin korvike?

Paiseita hoidettiin pihkalla ja kaalinlehdellä, sekä ratamonlehdellä kesällä.
        Pihkahan on tehnyt uuden tulemuksen, sitä käytetään nyt öljyyn pehmitettynä, radiossa oli muutama kuukausi sitten oikein enemmänkin juttua siitä.

Ratamonlehteä olen nykyisinkin käyttänyt tulehtuneeseen, märkivään haavaan, varsinkin jos tikku on syvällä, se nousee pois.

Ja hammas särkyyn oli yksi lääke; otettiin sanomalehteä, kierrettiin tötteröksi, laitettiin lautasen päälle ja sytytettiin palamaan sieltä ylä huipusta. Kun paperi oli palanut, jäi lautaselle ruskeaa öljymäistä ainetta jota tulitikun päällä hierottiin, usein reikäiseen hampaaseen ja kipu lakkasi.
        Toinen hammaskivun lievittäjä oli Neilikkaöljy, jota saa nykyisinkin apteekista, pumpulipuikolla vain hampaaseen, ensiksi kipu lisääntyy mutta loppuu.
        Niitä hampaita kun ei ennen niin paikkamalla hoidettu, aina oli reikiä ja särkyäkin usein.

• iltavire
        kirjar kirjoitti:

Tuo ns, "piipunrassi öljy" mustaa mönjää, oli vanhan kansan lääke verenmyrkytyksen estämiseksi.
        Olisiko ollut jodin korvike?

Paiseita hoidettiin pihkalla ja kaalinlehdellä, sekä ratamonlehdellä kesällä.
        Pihkahan on tehnyt uuden tulemuksen, sitä käytetään nyt öljyyn pehmitettynä, radiossa oli muutama kuukausi sitten oikein enemmänkin juttua siitä.

Ratamonlehteä olen nykyisinkin käyttänyt tulehtuneeseen, märkivään haavaan, varsinkin jos tikku on syvällä, se nousee pois.

Ja hammas särkyyn oli yksi lääke; otettiin sanomalehteä, kierrettiin tötteröksi, laitettiin lautasen päälle ja sytytettiin palamaan sieltä ylä huipusta. Kun paperi oli palanut, jäi lautaselle ruskeaa öljymäistä ainetta jota tulitikun päällä hierottiin, usein reikäiseen hampaaseen ja kipu lakkasi.
        Toinen hammaskivun lievittäjä oli Neilikkaöljy, jota saa nykyisinkin apteekista, pumpulipuikolla vain hampaaseen, ensiksi kipu lisääntyy mutta loppuu.
        Niitä hampaita kun ei ennen niin paikkamalla hoidettu, aina oli reikiä ja särkyäkin usein.

kaalinlehti on muuten tänäkin päivänä erittäin
        hyvä erilaisiin turvotuksiin nivelissä, siihen
        voipaperi päälle ja sitten side, niin kyllä auttaa.
        Käytetään kuulemma Saksassa imettävien äitien rintatulehdukseen.
        Ja palovammoihin (äitini resepti) ensin raakaa
        perunaa, sitten ratamonlehtiä (joita voi myös
        pakastaa)päälle ja tietysti voipaperi ja side niin eipä jäänyt tyttärellenikään edes arpea.
        Tosin itse sain myös ohjeen hautoa turvonnutta polveani siteellä joka oli ensin kasteltu vedellä
        sitten siihen kirkasta,voipaperi (mutta minäpä
        laitoin muovin) ja side jonka piti viedä turvotus pois leikkauksen jälkeen. No kun oli muovi välissä
        paloi polveen kaunis neliö, mutta olipa ylimääräinen turvotuskin pois. Näin sitä nuorena ohjeet kuuntelee.

• iltavire kirjoitti:

pakastaa)päälle ja tietysti voipaperi ja side niin eipä jäänyt tyttärellenikään edes arpea.
        Tosin itse sain myös ohjeen hautoa turvonnutta polveani siteellä joka oli ensin kasteltu vedellä
        laitoin muovin) ja side jonka piti viedä turvotus pois leikkauksen jälkeen. No kun oli muovi välissä
        paloi polveen kaunis neliö, mutta olipa ylimääräinen turvotuskin pois. Näin sitä nuorena ohjeet kuuntelee.

lehdessä oli tänä aamuna hehkutettu valkosipulin tehosta ja villaisista vaatteista.

Valkosipulin kynsiä sieraimiin,nenä aukeaa,valkosipulinkynsiä sukkiin ja yöksi jalkaan (villasukat)valkosipulia murskattuna kuppiin hunajaa ja kuuma vettä päälle ja juodaan.
        Tavallinenkin sipuli käy.
        Vielä voi laitta sipulit pussiin ja sänkyyn.(sipulit lohkottuina)
        Sitten se villa. Flunssan iskiessä tai sen ehkäisyyn ,paras konsti on heittää keinokuidut sivuun,
        villasukat jalkaan,jalat pysyy kuivana ja lämpiminä,villainen kaulaliina kaulan ypärillä auttaa kurkkuun.
        Itse olen kokenut,kaikki flunsat sivuuttaneena(koputin puuta)villasukkien tehon,pidän kotonakin villasukat jalassa,vetoa on aina lattian rajassa,uskon sen auttaneen.
        Vielä silloin kun "räkä" ei irtoa,kuuma pyyhe nenä päälle,uusitaan ja kyllä tepsii,myös höyryhenkitys hyvä.
        Kuumeeseen ,viinalla voitelu ulkoisesti auttaa kuumeen häviämiseen.(perustuu haihtumiseen kai.)
        Housut jalassa ,auttaa kuulema muihinkin tauteihin,
        näillä ohjeilla jos ei parane,ei sitten millään,uskoo SkillaN

• Anu.
        SkillaN kirjoitti:

lehdessä oli tänä aamuna hehkutettu valkosipulin tehosta ja villaisista vaatteista.

Valkosipulin kynsiä sieraimiin,nenä aukeaa,valkosipulinkynsiä sukkiin ja yöksi jalkaan (villasukat)valkosipulia murskattuna kuppiin hunajaa ja kuuma vettä päälle ja juodaan.
        Tavallinenkin sipuli käy.
        Vielä voi laitta sipulit pussiin ja sänkyyn.(sipulit lohkottuina)
        Sitten se villa. Flunssan iskiessä tai sen ehkäisyyn ,paras konsti on heittää keinokuidut sivuun,
        villasukat jalkaan,jalat pysyy kuivana ja lämpiminä,villainen kaulaliina kaulan ypärillä auttaa kurkkuun.
        Itse olen kokenut,kaikki flunsat sivuuttaneena(koputin puuta)villasukkien tehon,pidän kotonakin villasukat jalassa,vetoa on aina lattian rajassa,uskon sen auttaneen.
        Vielä silloin kun "räkä" ei irtoa,kuuma pyyhe nenä päälle,uusitaan ja kyllä tepsii,myös höyryhenkitys hyvä.
        Kuumeeseen ,viinalla voitelu ulkoisesti auttaa kuumeen häviämiseen.(perustuu haihtumiseen kai.)
        Housut jalassa ,auttaa kuulema muihinkin tauteihin,
        näillä ohjeilla jos ei parane,ei sitten millään,uskoo SkillaN

Täälläkin oli mieshenkilö mennyt laittamaan korvaansa valkosipulikynnen, kun oli ollut kova korvasärky.

Mutta sitten olikin tullut tenkkapoo eteen kun
        ei saanutkaan sitä pois sieltä.

Joutui mennä lääkärin juttusille, että sai korvansa kuntoon.

Ei se sitten tullutkaan halvemmaksi se itse
        hoito, vaan tuli aika kallista.

Meinasi näet kuulokin mennä saman tien.
        Että semmostakin sattuu.

• Anu. kirjoitti:

Täälläkin oli mieshenkilö mennyt laittamaan korvaansa valkosipulikynnen, kun oli ollut kova korvasärky.

Mutta sitten olikin tullut tenkkapoo eteen kun
        ei saanutkaan sitä pois sieltä.

Joutui mennä lääkärin juttusille, että sai korvansa kuntoon.

Ei se sitten tullutkaan halvemmaksi se itse
        hoito, vaan tuli aika kallista.

Meinasi näet kuulokin mennä saman tien.
        Että semmostakin sattuu.

Jos kokonaan valkosipulin kynnen korvaansa laittaa, on jo aika ajattelematon.
        Lapset usein työntävät korviinsa ja nenäänsä mitä ihmeellisempiä esineitä, nauhasta irronneet helmet ovat kai niitä pahimpia lasten käsissä.

Pikkuveljeni laittoi puu helmen nenäänsä ja siinä oli ohuellakin virkkauskoukulla tekemistä että saatiin pois ilman lääkäriä.

• Kokeiltu on
        iltavire kirjoitti:

Kaali on tosiaan loistava. Toisellakin palstalla juuri hehkutin sitä, että kun viimein sain aikaiseksi kokeilla isoäitivainaan ja äidin suosittelemaa kaalinlehti ristiselkään -ohjetta, niin iskias-tyyppiset PMS-oireet hävisivät. Ihan mieletöntä, jos toimii jatkossakin yhtä hyvin.

• Reetta

Onnea SkillaN, aloittamasi ketju saavutti punasen tilpun varsin lyhyessä ajassa. Kauniin syksynvärisen kimpun ojennan sinulle yllätyksenä!

• olen aivan mykistynyt,ikänkuin olisin tehnyt jotakin ihmettä.
        Minä kun en ymmärrä yhtään mitään,mikä on tämän tiplun tarkoitus,ketju vain loppuu.

Nyt alamme sitten toista tiplua jahtaamaan ,hih.
        Puhelimet on soinut ja kukkia tullut aivan kauheasti,en ehtinyt ruokaa laittaa,perunalastuja mutustan.
        Höpö, höpö, nyt sitten remontin tekoon.
        Ellumari,haastattele vain uusia portsareita,tuo entinen taisi livistää, sinun kurin pitoako säikähti.

Kirjar toi niin hyviä pullia ja ikäänkuin kiusaksi, vielä tuon ruuankin tuossa laittoi,kun en ehdi syömään.

Anu ,tuo toki sitä ,oliko se kaalipataa,talkoolaisille varmaan ruokakin maistuu,pitkiä tulee päivät olemaan.

Kirjarin taulun otin jo seinältä kaappiin, ei pölyynny ja lisää tuot sitten uudistetuun baariimme.

Kyllähän nyt kumminkin odotan ,että ZOZ tulee pensseliä heiluttamaan,lupailee vaikka mitä ,sitten häippäsee. Hameen taa piiloon ,muka,,,

Nyt häippäsen vähäksi aikaa, laittakaa nimenne paperiin ,mikä on baarin pöydällä.
        (ihan hiljaa kuiskaan ,että avain sisään on kukkaruukussa,jos menette kirjautumaan,
        Moikkelis ,baarin hiirulainen.

• Rituli
        SkillaN kirjoitti:

olen aivan mykistynyt,ikänkuin olisin tehnyt jotakin ihmettä.
        Minä kun en ymmärrä yhtään mitään,mikä on tämän tiplun tarkoitus,ketju vain loppuu.

Nyt alamme sitten toista tiplua jahtaamaan ,hih.
        Puhelimet on soinut ja kukkia tullut aivan kauheasti,en ehtinyt ruokaa laittaa,perunalastuja mutustan.
        Höpö, höpö, nyt sitten remontin tekoon.
        Ellumari,haastattele vain uusia portsareita,tuo entinen taisi livistää, sinun kurin pitoako säikähti.

Kirjar toi niin hyviä pullia ja ikäänkuin kiusaksi, vielä tuon ruuankin tuossa laittoi,kun en ehdi syömään.

Anu ,tuo toki sitä ,oliko se kaalipataa,talkoolaisille varmaan ruokakin maistuu,pitkiä tulee päivät olemaan.

Kirjarin taulun otin jo seinältä kaappiin, ei pölyynny ja lisää tuot sitten uudistetuun baariimme.

Kyllähän nyt kumminkin odotan ,että ZOZ tulee pensseliä heiluttamaan,lupailee vaikka mitä ,sitten häippäsee. Hameen taa piiloon ,muka,,,

Nyt häippäsen vähäksi aikaa, laittakaa nimenne paperiin ,mikä on baarin pöydällä.
        (ihan hiljaa kuiskaan ,että avain sisään on kukkaruukussa,jos menette kirjautumaan,
        Moikkelis ,baarin hiirulainen.

Jospas olisit Baarin Hengetär kun et
        siitä emäntänimityksestä tykkää.

Ethän sinä nyt mikään harmaa hiiru-
        lainen ole. Olet oikein värikäs ja eloisa
        persoona, joten tuo hiirulainen nyt ei
        oikein sovi.

Mitä ajattelet asiasta?

P.S.
        Kyllä minä talkoisiin tulen. Paha vain,
        että minä harvoin ehdin päiväsaikaan
        touhuamaan siellä. Olen tällainen
        puolenyön kukkuja. Ehkä sentään joskus
        selviän oikeaan aikaan solalle.

• Yritin tulla kahville tuonne baariisi mutta se oli jo suljettu. Kupposen joisin vaikkapa munavoilla hoystetyn karjalanpiirakan kera. Sokeria en kayta.

Vuokraa ihmeessa baari ikiajoiksi. Yksi hyva keskustelupaikka on naillakin palstoilla oltava - olkoon se Sinun baarisi.

Kun ei ole muita tuomisia, ei evaita eika rakennuspuita, lahetan lampimimmat terveiseni taalta Espanjan n. 25-asteisesta "kesasta" teille kaikille.

• talkootupaan,kyllä täällä kahvi kuumana on termarissa,sitä varten ihan pidän ,jos joku piipahtaa.
        Piirakat on kyllä nyt loppu,mutta Kirjarin paistamia kanelipullia on vielä jokunen.
        Kunhan nyt tämä remontti saadaan tehtyä,tarjoiltavaakin löytyy.

On meillä ollut kivan rauhaisaa ja mukava tänne on ollut piipahdella,kyllä uskon ,että tarvetta on jatkossakin.
        Mitään tiplun metsästystä ei tässä mielessä ole,vaikka tuolla ylempänä huulta heitin,kunhan vain jutustamme tarpeittemme mukaan.

Tuomisesi ovat tällä hetkellä oikein hyvät,täällä sataa nimittäin vettä ja syksy on armotta tullut.

Pistäydy katsomassa miten täällä menee ja tuo tuulahdus etelästä,terv Skilla hiiri

• ellumari
        SkillaN kirjoitti:

talkootupaan,kyllä täällä kahvi kuumana on termarissa,sitä varten ihan pidän ,jos joku piipahtaa.
        Piirakat on kyllä nyt loppu,mutta Kirjarin paistamia kanelipullia on vielä jokunen.

On meillä ollut kivan rauhaisaa ja mukava tänne on ollut piipahdella,kyllä uskon ,että tarvetta on jatkossakin.
        Mitään tiplun metsästystä ei tässä mielessä ole,vaikka tuolla ylempänä huulta heitin,kunhan vain jutustamme tarpeittemme mukaan.

Tuomisesi ovat tällä hetkellä oikein hyvät,täällä sataa nimittäin vettä ja syksy on armotta tullut.

Pistäydy katsomassa miten täällä menee ja tuo tuulahdus etelästä,terv Skilla hiiri

Terveisiä teatterista!
        Minulla on Tsehovilaiskausi menossa.
        Viimeksi kävin katsomassa Kirsikkapuiston ja nyt "Kolme sisarta."

Päivänäytäntö Lilla Teatterissa ja sen jälkeen drinkillä.

Tänne poikkesin katsomaan joskohan olisi portsariksi hakijoita haastateltavana.

Entisen portsarimme ura ei ollut kovin nousujohteinen, mutta luulen, että olisi hyvä hänen antaa yrittää vielä uudestaan. Eihän niitä virkavirheitä tullut kuin se yksi, oliko se eilen, kun päästi sen häirikön livahtamaan sisään.
        Sitä paitsi reippain otteinhan hän sitten hoiteli sen "suppoukon" tiehensä.

Tulisipa joitain tuttuja vielä, että saisi vähän jutella!

• ellumari kirjoitti:

Terveisiä teatterista!

Entisen portsarimme ura ei ollut kovin nousujohteinen, mutta luulen, että olisi hyvä hänen antaa yrittää vielä uudestaan. Eihän niitä virkavirheitä tullut kuin se yksi, oliko se eilen, kun päästi sen häirikön livahtamaan sisään.

aukaisin jo aikaisemmin koneen mutta en ehtinyt istahtaa tähän. Nyt huomasin kun tästä lähdin liikkeelle, että baarissahan on ollut jo liikettä ja tuttujakin sattui.

Minulla olis tytöille yksi päivän ohje tuolla web sivulla, uskallankohan laittaa.
        No uskallan; http://personal.inet.fi/koti/kirjar/
        sitä voitte vilkaista, ei ole viruksia.

Hyvin syöneenä jaksaa taas seurustellakin.
        Istunpa tähän Ellumarin viereen. Kerro mitä pidit näytöksestä.

• ellumari
        kirjar kirjoitti:

aukaisin jo aikaisemmin koneen mutta en ehtinyt istahtaa tähän. Nyt huomasin kun tästä lähdin liikkeelle, että baarissahan on ollut jo liikettä ja tuttujakin sattui.

Minulla olis tytöille yksi päivän ohje tuolla web sivulla, uskallankohan laittaa.

mutta pessimistinen satiiri(teatterissa)saa jäädä
        vähäksi aikaa.
        Tunnelmakylläisyys yleensäkin.
        Maanantaina menen ensimmäistä päivää loman jälkeen töihin ja luulen, etten jaksa sitten ajatella alkuun ainakaan mitään muuta.

Olitko Kirjar tehnyt itse tuon mainion rentouttamis ja elämän laatua parantavan ohjeen, mikä löytyi tuosta linkistä?

Vaude!Arvaahan mitä, minä olen ollutkin jo pikkuisen orientoitunut tuohon suuntaan, mutta löysin uusiakin vinkkejä.

Kyllä tästäkin paikasta oikein mukava ja viihtyisä tulee...siis tästä baarista.
        Vaki porukka käy ja uudet ovat lämpimästi tervetulleita, eikö?

• kirjar kirjoitti:

Kirjar,olet taitava,olen sanonut ennenkin,
        kateeks käy.
        Emmehän täällä kadehdi,ystäviä ollaan.

Ellumarista tulee kultturelli,tai kai jo oletkin,pirteä jaksat ainakin olla.

Laittaisin sinut ZOZ:sin kanssa maalaus hommiin ,kun nyt uskaltaisi tulla esiin.
        Kyllä Maalaismiehenkin apu olisi tarpeen,nuo keittiön kaapit pitäisivaihtaa.
        Ostaisimmeko uuden astiaston,löytyisiköhän mistään ponssori apua.
        Valaisimiakin olisi uusittava ja kivoja tuikku kynttilä kuppeja,,, paljon on hommeleita,mutta yhteishenki kun on hyvä ,onnistuu.

Ruuneperi lähettelee aurinkoisia viestejä,iloksemme ja kaikki muut teemme ,työtä laulellen,,, minä sitä ruoka puolta yritän.

• ellumari kirjoitti:

mutta pessimistinen satiiri(teatterissa)saa jäädä
        vähäksi aikaa.
        Tunnelmakylläisyys yleensäkin.
        Maanantaina menen ensimmäistä päivää loman jälkeen töihin ja luulen, etten jaksa sitten ajatella alkuun ainakaan mitään muuta.

Olitko Kirjar tehnyt itse tuon mainion rentouttamis ja elämän laatua parantavan ohjeen, mikä löytyi tuosta linkistä?

Vaude!Arvaahan mitä, minä olen ollutkin jo pikkuisen orientoitunut tuohon suuntaan, mutta löysin uusiakin vinkkejä.

Kyllä tästäkin paikasta oikein mukava ja viihtyisä tulee...siis tästä baarista.
        Vaki porukka käy ja uudet ovat lämpimästi tervetulleita, eikö?

vain pikku harjoitus yhtenä iltana, kiva jos piditte. Pitää osata ottaa rennostikin välillä, vaikka harrastaisi hikijumppaakin.

Teatterissa käynti on minulla vähäistä. Siskoni tarjosi tässä lippua mutta kun tuo selkä, se ei tykkää istumisesta ja näytöksestä ei viitsi kesken kaiken poistua, joten jätän menemättä.
        Edellinen teatterireissu aiheutti kahden päivän selkäkivun.

Olen lukenut noita venäläisiä klassikoita ja niitä on kirjahyllyssäni useita. Joskus ne tuntuvat vähän vanhahtavilta, mutta tarinoista löytää aina jotain uuttakin kun lukee useampaan kertaan.

Minun aiheeni on napattu. Katsoin jo aiemmin ja mietin vastaisiko, nyt vastasin. Mikä ettei uskalla jatkaa, sanaleikki olikin yksi huulenheitto homma.

Taas jotain uutta tekemään tällä koneella.
        Nyt yritän saada noita sivuja kasaan ja kotisivut takaisin koneelle.
        Katsellaan taas, kunhan keritään.
        Päiväni on ollut pikkuisen kiireinen, nyt on taas aikaa.

• pertucia
        SkillaN kirjoitti:

Kirjar,olet taitava,olen sanonut ennenkin,
        kateeks käy.
        Emmehän täällä kadehdi,ystäviä ollaan.

Ellumarista tulee kultturelli,tai kai jo oletkin,pirteä jaksat ainakin olla.

Laittaisin sinut ZOZ:sin kanssa maalaus hommiin ,kun nyt uskaltaisi tulla esiin.
        Kyllä Maalaismiehenkin apu olisi tarpeen,nuo keittiön kaapit pitäisivaihtaa.
        Ostaisimmeko uuden astiaston,löytyisiköhän mistään ponssori apua.
        Valaisimiakin olisi uusittava ja kivoja tuikku kynttilä kuppeja,,, paljon on hommeleita,mutta yhteishenki kun on hyvä ,onnistuu.

Ruuneperi lähettelee aurinkoisia viestejä,iloksemme ja kaikki muut teemme ,työtä laulellen,,, minä sitä ruoka puolta yritän.

Vieläkö baarissa on vapaita paikkoja? Tulisin mielelläni nauttimaan kupillisen cappucinoa.
        Viihtyisältä näyttää...

• ellumari
        pertucia kirjoitti:

Vieläkö baarissa on vapaita paikkoja? Tulisin mielelläni nauttimaan kupillisen cappucinoa.
        Viihtyisältä näyttää...

mutta hänen, kuten meidän kaikkien puolesta toivotan sinut lämpimästi tervetulleeksi.
        Viihdytään yhdessä ja jaetaan ilot, sekä surut ja sanonpahan kuitenkin, että nauretaankin yhdessä, itsellemme ja kaikille hassuille ilmiöille!
        Huumorin kukka on kaunis kukka.

• pertucia
        ellumari kirjoitti:

mutta hänen, kuten meidän kaikkien puolesta toivotan sinut lämpimästi tervetulleeksi.
        Viihdytään yhdessä ja jaetaan ilot, sekä surut ja sanonpahan kuitenkin, että nauretaankin yhdessä, itsellemme ja kaikille hassuille ilmiöille!

Saatoin kyllä jo ounastella, että "yhteisöön" pääsee sisään.
        Yritetäänpä keksiä tänne "cafeehen" joku mukava puheen aihe, vai?
        Eikä välitetä, hm, häiriköistä.

• ellumari kirjoitti:

täällä on sellainen työjako,että kun vieraita(uusia) ilmestyy baariimme niin kaikki joukolla toivottavat tervetulleeksi,niinkuin ellumari teitkin.
        Uusi asiakas on kohta vanha"kamu",silleen hänet pitää saaha kottiutumaan baariimme.

Fiiuulin ,älä siellä nurkassa piileksi,tule pitämään seuraa,ei työtä tarvitse tehdä,jos ei jaksa,tarvitaan perään katsojiakin.

Kyllä tytöt tiukoilla ollaan ,jos nuo miehen puolet kiertää,mutta sisulla puskemme,kyllä se onnistuu ja pikku-joulua vietämme ja tanssitaan vaikka letkajenkkaa.(ne kuuluisat kahvatkin on )
        Taitaa mennä uinumaan baarin hiironen harmaa,hyv´´ yötä.

• ellumari
        pertucia kirjoitti:

Saatoin kyllä jo ounastella, että "yhteisöön" pääsee sisään.
        Yritetäänpä keksiä tänne "cafeehen" joku mukava puheen aihe, vai?
        Eikä välitetä, hm, häiriköistä.

Ja nyt kun sinä tulit, niin ne eivät sitäkään vertaa uskalla näihin maisemiin.

Pidetään kuitenkin sitä portsarin paikkaa auki.
        Onhan se mukavaa lisäansiota nuorelle kundille(me otetaan vaan mies)ja hän saa luontaisetuna kaljaa ja kasvatusta.
        Keskustellaan asiallisestikin, mutta minun täytyy kyllä saada hassutellakin välillä.
        Olen sillä tavalla jäänyt "lapsen asteelle."

• Rituli
        ellumari kirjoitti:

Terveisiä teatterista!

Sinä varmaan olet vielä Tsehovin lumoissa.
        Kuinka maltoitkaan vielä talkoisiin tulla?

Tottahan se on, että kun on mukavaa seuraa
        niin ei voi vastustaa kiusausta.

Hyvin se sinun holhokkisi pärjäsi ja har-
        joitus tekee mestarin.

Tuo "Suppoukko" oli kyllä ylivertainen
        nikki. Kukaties ottaa vielä käyttöönsä.
        Naurun poikanen kukertaa tuolla kurkunpäässä.

Hyvää illan jatkoa sinulle!

• ellumari
        Rituli kirjoitti:

Sinä varmaan olet vielä Tsehovin lumoissa.
        Kuinka maltoitkaan vielä talkoisiin tulla?

Tottahan se on, että kun on mukavaa seuraa
        niin ei voi vastustaa kiusausta.

Hyvin se sinun holhokkisi pärjäsi ja har-
        joitus tekee mestarin.

Tuo "Suppoukko" oli kyllä ylivertainen
        nikki. Kukaties ottaa vielä käyttöönsä.
        Naurun poikanen kukertaa tuolla kurkunpäässä.

Hyvää illan jatkoa sinulle!

Nyyssikoulun puolella, mutta ei siellä mitään "lieräriä"tarvitsijaa ollut.

Sielläkö sen piti käydä niiden suppojensa kanssa?

• Rituli
        kirjar kirjoitti:

Webin elämän ohjeista. Noin kun sen päivänsä
        aina muistaisi viettää niin ei varmaankaan
        väsymys pääsisi yllättämään.

Olen kyllä taas tälläkin viikolla kolmena
        päivänä jumpannut niin, että lihakset ovat
        suorastaan kipeät. Oli kai tavallista
        kovemmat liikkeet, kun noin vaikutti.

Mukava kun tämä SkillaNin juttu jatkuu.
        Tänne on eksynyt sellaisia harvinaisiakin
        kulkijoita, joten ilmeisesti tämä on
        turvallinen paikka pistäytyä. Ehkäpä
        tulevaisuus tuo vielä lisääkin uusia
        baarivieraita.

Tarjoilu on ainakin paras mahdollinen.
        Ei tällaisia baareja joka nurkalta löydy.
        LOISTAVAA!

• Rituli
        ellumari kirjoitti:

Nyyssikoulun puolella, mutta ei siellä mitään "lieräriä"tarvitsijaa ollut.

Sielläkö sen piti käydä niiden suppojensa kanssa?

jälleen HYVÄÄ YÖTÄ!
        Ehkäpä se "suppomieskin" on luiskahtanut
        levolle. En ole vielä ehtinyt surffailla
        muilla palstoilla, joten ei ole juuri
        tietoa, minkälaiset meiningit on eri
        puolilla menossa.

Mutta nyt huomisiin.

• ellumari
        Rituli kirjoitti:

jälleen HYVÄÄ YÖTÄ!
        Ehkäpä se "suppomieskin" on luiskahtanut
        levolle. En ole vielä ehtinyt surffailla
        muilla palstoilla, joten ei ole juuri
        tietoa, minkälaiset meiningit on eri
        puolilla menossa.

Mutta nyt huomisiin.

Se meidän uudessa baarissamme nautittu punkku alkoikin nukuttaa, joten parasta mennä jo nukkumaan.
        On ollut kiva viikonloppu.
        Nähdään taas huomenna johonkin aikaan!

• ZOZ
        ellumari kirjoitti:

Ja nyt kun sinä tulit, niin ne eivät sitäkään vertaa uskalla näihin maisemiin.

Pidetään kuitenkin sitä portsarin paikkaa auki.
        Onhan se mukavaa lisäansiota nuorelle kundille(me otetaan vaan mies)ja hän saa luontaisetuna kaljaa ja kasvatusta.
        Keskustellaan asiallisestikin, mutta minun täytyy kyllä saada hassutellakin välillä.
        Olen sillä tavalla jäänyt "lapsen asteelle."

vapaana vielä ? Vai annoitteko jo monoa mulle tuolta edellisestä paikasta ?
        Taisi olla lyhin työsuhde mitä koskaan ollut...

pertucialle tervehdykset myöskin!
        Kivaahan se on kun uusia "kasvoja" ilmestyy.
        Pöytään vaan istumaan ja juomaan....ja pappoja odottelemahan ;)
        (Minuahan kun nämä naiset eivät tanssimaan kerran vie...hmph!!!)

Vai luontaiseduksi kaljaa ja kasvatusta (hmmm... pitäsköhän taas piiloutua SkillaN:in hameen alle...eikun siis taakse)
        Kun minulla oli palkaksi ihan muuta mielessä mutta olkoon...kyllä se kaljakin kai käy.

Alipalkattu mikä alipalkattu...*jupinaa* *murinaa*

Asiasta toiseen:
        Tuhersin taas hieman. Silläkin uhalla että tämän uuden baarin henkilökunta hirttää minut kulkusista niin pistän linkin tuohon:

http://koti.mbnet.fi/~baludar/sN.jpg

Eipä tässä muuta.
        Tulen varmaan taas iltasella katsomaan onko tuo poken paikka täytetty...
        Yötä!

• ZOZ kirjoitti:

Vai luontaiseduksi kaljaa ja kasvatusta (hmmm... pitäsköhän taas piiloutua SkillaN:in hameen alle...eikun siis taakse)
        Kun minulla oli palkaksi ihan muuta mielessä mutta olkoon...kyllä se kaljakin kai käy.

Asiasta toiseen:
        Tuhersin taas hieman. Silläkin uhalla että tämän uuden baarin henkilökunta hirttää minut kulkusista niin pistän linkin tuohon:

Eipä tässä muuta.
        Yötä!

tavoitit oikean tyyppini.Kiitoksia paljon.
        Tukkani on ehkä vähän "pöyhkeämmin" ja lantioni suhteessa ylävartaloon ,pyöreämpi,siksi peitän pitkällä liivillä.Silmälasit osuivat ja ilme tyypillinen,oletan että "pienet" rypyt ja heltat,on kohteliaisuus syistä (on pelosta )poistettu.
        Olet sielusi silmin luonut oivan Skillanin.

No se portsarin paikka on ellumarin hommia,minä tyydyn hänen päätöksiin.
        Uskon että ellumarikin tulee vaatimaan useimpaa käyntiä baarissa,niin minäkin.(kulkijoita on)

Mitäs mutiset palkastasi ja mitähän muuta,minun hameen taakse et piiloon pääse(tai sovi) kerroithan tuolla edellisessä ketjussa mittasi ja lupailit muuten muutakin,käväise katsomassa.
        Kyllä sinut tanssimaan opetetaan, takaan, pakkaksi minä vaikka ylitöinä ,tuosta kuvastani.
        Ripustan sen baarin seinälle,ihastukseksi tai pelokkeeksi,kuka mitenkin katsoo.
        Vielä kuvasta,kyllä sielun kauneus näkyy.(kun osaa katsoa oikein,eikö näykkin)
        Oliko kritiikkini liian ankaraa, hyvä kuva kiitos vielä.Skilla hiiri,Ritulin mielestä baarin hengetär,en tiedä,vaatimaton olen.
        p.s.
        Nyt jätän baari päiväksi teidän hoivaan,otin valtion viran täksi päiväksi,vahdin tuimana viivan vetäjiä,nähdään;)))))

• ellumari
        ZOZ kirjoitti:

Asiasta toiseen:

Eipä tässä muuta.
        Yötä!

palkkalistoillamme.
        Emme antaneet monoa, sillä ethän ollut vielä saanut yhtään varoitustakaan ennen sitä "virkavirhettäsi."
        Nyt sitten meillä on vain se ehto, että ilmaannut duunimestaasi työaikana, ainakin näyttäydyt.Sinun kunnioitettava kokosikin saa jo häiriköt käpälämäkeen.
        Sanoit ajatelleesi luontaiseduiksi jotain muuta kuin kaljaa ja kasvatusta.
        Voi kuule, kun väkevämpiä emme tahtoisi sinun oppivan käyttämään ..ainakaan vielä, kerrotaan, että niihin voi jäädä koukkuun.Tarkoitithan viskiä ja konjakkia ja muita väkeviä sillä "muulla?"
        Minä olen lähdössä maalle siskoni perheen kanssa. Laitamme tulppaanin sipulit maahan. Vielä ehtii, vaikka vähän myöhäiseksi jäikin.

Äläkä nyt palkastasi sitten urputa. Saatat saada jotain pientä ylimääräistä joskus. Riippuu siitä tarmokkuudesta miten työsi hoidat. Ymmärräthän, ettei makailemalla ja televisiota katselemalla missään työpaikassa voi elantoaan ansaita...luulisin.
        Minullakin on viikon loman jälkeen taas huomenna työpäivä ja vaikka sanotaankin ettei sota yhtä miestä/naista kaipaa,niin luulen että se "sota" on kaivannut.
        Pidämme siis sovittuna, että tämä työpaikka on nyt tästä hetkestä lähtien sinun, ei muuta kuin onnea ja menestystä!
        Vielä tässä lopussa haluaisin mainita tuosta liukuvasta työajasta, joka suo sinulle mahdollisuuden harrastaa kaikkea sitä mitä olet harrastanut tähänkin asti, eli piirtämistä, missä olet erittäin lahjakas.
        Katselin emäntämme muotokuvaa ja totesin, että olit osannut tuoda työssäsi esiin hänen sisimpänsä, mikä on tärkeintä. Herttaisuuteen, yhdistynyt määrätietoisuus ja tarmokkuus.
        Nyt minun todellakin täytyy mennä.
        Palaillaan illan suussa.

• Rituli
        ellumari kirjoitti:

palkkalistoillamme.
        Emme antaneet monoa, sillä ethän ollut vielä saanut yhtään varoitustakaan ennen sitä "virkavirhettäsi."
        Nyt sitten meillä on vain se ehto, että ilmaannut duunimestaasi työaikana, ainakin näyttäydyt.Sinun kunnioitettava kokosikin saa jo häiriköt käpälämäkeen.
        Sanoit ajatelleesi luontaiseduiksi jotain muuta kuin kaljaa ja kasvatusta.
        Voi kuule, kun väkevämpiä emme tahtoisi sinun oppivan käyttämään ..ainakaan vielä, kerrotaan, että niihin voi jäädä koukkuun.Tarkoitithan viskiä ja konjakkia ja muita väkeviä sillä "muulla?"
        Minä olen lähdössä maalle siskoni perheen kanssa. Laitamme tulppaanin sipulit maahan. Vielä ehtii, vaikka vähän myöhäiseksi jäikin.

Äläkä nyt palkastasi sitten urputa. Saatat saada jotain pientä ylimääräistä joskus. Riippuu siitä tarmokkuudesta miten työsi hoidat. Ymmärräthän, ettei makailemalla ja televisiota katselemalla missään työpaikassa voi elantoaan ansaita...luulisin.
        Minullakin on viikon loman jälkeen taas huomenna työpäivä ja vaikka sanotaankin ettei sota yhtä miestä/naista kaipaa,niin luulen että se "sota" on kaivannut.
        Pidämme siis sovittuna, että tämä työpaikka on nyt tästä hetkestä lähtien sinun, ei muuta kuin onnea ja menestystä!
        Vielä tässä lopussa haluaisin mainita tuosta liukuvasta työajasta, joka suo sinulle mahdollisuuden harrastaa kaikkea sitä mitä olet harrastanut tähänkin asti, eli piirtämistä, missä olet erittäin lahjakas.
        Katselin emäntämme muotokuvaa ja totesin, että olit osannut tuoda työssäsi esiin hänen sisimpänsä, mikä on tärkeintä. Herttaisuuteen, yhdistynyt määrätietoisuus ja tarmokkuus.
        Nyt minun todellakin täytyy mennä.
        Palaillaan illan suussa.

portsarille tuleekin noista kuvien
        värkkäämisistä.

Ovenpieleen vaan piirustusteline ja
        portsari istuttaa jokaisen tulijan
        malliksi ja myy sitten kuvan sopivaksi
        katsomaansa hintaa.

Veroton tulo, mikä sen mukavampaa!

• ZOZ
        SkillaN kirjoitti:

tavoitit oikean tyyppini.Kiitoksia paljon.
        Tukkani on ehkä vähän "pöyhkeämmin" ja lantioni suhteessa ylävartaloon ,pyöreämpi,siksi peitän pitkällä liivillä.Silmälasit osuivat ja ilme tyypillinen,oletan että "pienet" rypyt ja heltat,on kohteliaisuus syistä (on pelosta )poistettu.
        Olet sielusi silmin luonut oivan Skillanin.

No se portsarin paikka on ellumarin hommia,minä tyydyn hänen päätöksiin.
        Uskon että ellumarikin tulee vaatimaan useimpaa käyntiä baarissa,niin minäkin.(kulkijoita on)

Mitäs mutiset palkastasi ja mitähän muuta,minun hameen taakse et piiloon pääse(tai sovi) kerroithan tuolla edellisessä ketjussa mittasi ja lupailit muuten muutakin,käväise katsomassa.
        Kyllä sinut tanssimaan opetetaan, takaan, pakkaksi minä vaikka ylitöinä ,tuosta kuvastani.
        Ripustan sen baarin seinälle,ihastukseksi tai pelokkeeksi,kuka mitenkin katsoo.
        Vielä kuvasta,kyllä sielun kauneus näkyy.(kun osaa katsoa oikein,eikö näykkin)
        Oliko kritiikkini liian ankaraa, hyvä kuva kiitos vielä.Skilla hiiri,Ritulin mielestä baarin hengetär,en tiedä,vaatimaton olen.
        p.s.
        Nyt jätän baari päiväksi teidän hoivaan,otin valtion viran täksi päiväksi,vahdin tuimana viivan vetäjiä,nähdään;)))))

jos minulla olisi valta muokata todellisuutta yhtä helposti kuin piirroksissa.
        Päihittäisin maailman parhaat plastiikkakirurgit
        mennen tullen :)

Mitäköhän on tullut luvattua...muisti pätkii...tarkoitatko sitä puhemiehenä toimimista?

Kyllähän se minulle passaa jos viittit jäädä ylitöihin opettamaan meikäläiselle tanssin alkeita :)

Kiva että tykkäsit potretista.

Oli aika vaikeaa kun piti oikein tarkkaan varoa ettei tule liian nuoren näköistä ja toisaalta ettei mitään "mummo lookkiakaan", arvelin että aika arka paikka (niinkuin varmasti kaikille naisille :) )
        Mahdolliset rypyt tosiaan jätin (ehkä puolittain pelosta) pois...enkä varmaan niitä olisi pahemmin osannut/jaksanut kunnolla piirtääkään...

Semmosta...
        Seurailen aina joskus mitä täällä baarissa touhutaan.
        Ainakin Maalaismies näyttää olevan jo vauhdissa uuden asiakkaan kanssa :D !!!

• ZOZ
        Rituli kirjoitti:

portsarille tuleekin noista kuvien
        värkkäämisistä.

Ovenpieleen vaan piirustusteline ja
        portsari istuttaa jokaisen tulijan
        malliksi ja myy sitten kuvan sopivaksi
        katsomaansa hintaa.

Veroton tulo, mikä sen mukavampaa!

5 € per kuva.
        Alastonmallista MINÄ maksan 5 € :)
        Paitsi mies sellaisilta.
        Ne saa maksaa mulle 10 € että teen heistä sellasen kuvan :D !

Heh, no ei...kaippa minä edelleen päästän porukkaa ilmaiseksi.

• SkillaN kirjoitti:

talkootupaan,kyllä täällä kahvi kuumana on termarissa,sitä varten ihan pidän ,jos joku piipahtaa.

En huomannut edes kysya kelpaanko baarin asiakkaaksi. Taalla on lampoa noin 25 astetta ja siis tosi lamminta. Paivan pituus on 11 h.

Rattoisia hetkia Baarissanne t. Ruuneperi

• Ruuneperi kirjoitti:

En huomannut edes kysya kelpaanko baarin asiakkaaksi. Taalla on lampoa noin 25 astetta ja siis tosi lamminta. Paivan pituus on 11 h.

Rattoisia hetkia Baarissanne t. Ruuneperi

taitaa sielläkin olla tänään matalampi, jos noihin ennusteisiin voi luottaa, sadetta sinnekin näyttivät lupaavan.

Tottahan toki, baarihan on kaikille avoin.
        Kivahan se on kuulla sinunkin näkökantojasi, mukaan vain.

Monia vanhan ajan lääkkeitä tässä muistelin, mutta tuonne ylemmäs nyt en kaikista kertonut.
        Sinullakin niitä muistoja varmasti on.

• fiiuliN

Kaikki palstalaiset ovat tainneet kokoontua tänne talkoisiin, kun "huvipaikoissa" ei näy ketään.
      Minä tulin näin iltamyöhäsellä kurkkailemaan vain,
      etten vaan joutuisi mukaan talkoisiin.

En ole edes kenenkään mielipiteitä udellut, ryntäsin heti vain tänne
      pimeään nurkka pöytään.
      Joko kaikki on tullut kuntoon, niin että huomenna rohkenen pistytyä aiemmin.
      Kyllä se työnteko ei minua naurata, mieluummin haastelisin jonninjoutavia.

Onkos täällä yhtään miestäkään jota voisi kiusotella??
      Tulkaa tänne nurkkikseen vain,,,, supatellaan....

• joten poikkesin kurkkimaan.
        Moni on jo ehtinyt eilen piipahtaa ja osa viipynyt pitempäänkin.

Fiiulin vain istunut nurkkapöydässä, niinkö?
        Istuhan vain keskemmälle sinäkin.

Talkkuna on hyvää piimän tai viilin kanssa, kesäruokaa. Entis aikoina kun taloissa oli pärekatot, olen kuullut kerrottavan että talkkunaa syötiin helteillä, silloin ei tarvinnut viritellä tulia. Tämä on anoppivainajan kertomaa, Hämeestä. Suolaiseksi syötiin suolattua kalaa.
        Talkkunajauhojen maku on muuttunut. Johtuneeko siitä että viljaa ei kuivateta riihessä, jossa siihen tuli hieno savun aromi mukaan. Talkkunajauho on jauhettu "imelletyistä" jyvistä, yleensä se on kai ohra ja kaura, mukaan jossain laitetaan myös hernettä. Tekotapaa en täysin tunne, mutta samalla tavallahan se imellytetään ruiskin kun maltaiksi imelletään.

Katsellaan, ehkä joku tietää tarkemmin.
        Ritulikin näemmä jumppaa, täällähän on timmissä moni. Niin sitä pitää, sen jumpaa minkä kykenee ja aina on vähän parempi olo kun kunto kasvaa.

Sori kun unohdin lisätä musiikkitiedoston siihen sivuun, mutta kuvitelkaa ääni mieleiseksenne.

Reipasta sunnuntaita ja kiitos aamukahvista.

• Lokari
        kirjar kirjoitti:

joten poikkesin kurkkimaan.
        Moni on jo ehtinyt eilen piipahtaa ja osa viipynyt pitempäänkin.

Fiiulin vain istunut nurkkapöydässä, niinkö?
        Istuhan vain keskemmälle sinäkin.

Talkkuna on hyvää piimän tai viilin kanssa, kesäruokaa. Entis aikoina kun taloissa oli pärekatot, olen kuullut kerrottavan että talkkunaa syötiin helteillä, silloin ei tarvinnut viritellä tulia. Tämä on anoppivainajan kertomaa, Hämeestä. Suolaiseksi syötiin suolattua kalaa.
        Talkkunajauhojen maku on muuttunut. Johtuneeko siitä että viljaa ei kuivateta riihessä, jossa siihen tuli hieno savun aromi mukaan. Talkkunajauho on jauhettu "imelletyistä" jyvistä, yleensä se on kai ohra ja kaura, mukaan jossain laitetaan myös hernettä. Tekotapaa en täysin tunne, mutta samalla tavallahan se imellytetään ruiskin kun maltaiksi imelletään.

Katsellaan, ehkä joku tietää tarkemmin.
        Ritulikin näemmä jumppaa, täällähän on timmissä moni. Niin sitä pitää, sen jumpaa minkä kykenee ja aina on vähän parempi olo kun kunto kasvaa.

Sori kun unohdin lisätä musiikkitiedoston siihen sivuun, mutta kuvitelkaa ääni mieleiseksenne.

Reipasta sunnuntaita ja kiitos aamukahvista.

Maltaita ja talkkunoita.
        Kyllä maltaat imellytetään , mutta taklkunoita ei varmasti.
        Niin jos Hämäläisestä talkkunasta puhut, Savolaisesta ja siittä Oululaisesta en voi sanoa mitään , kun en tunne niitä.
        Sen Hämäläisen talkkunan tekotavan kyllä tunnen kun rikkaat sukulaiset teki talkkunaa myyntin asti, useimpia hehtoja vuosittain.
        Niin ja sitten minun koti kulmillani syötiin talkkunan kanssa savustettua kinkkua, kukas sitä nyt olis silaloita kesällä syönyt, kun muutenkin jo janotti tarpeeksi.
        Vaikka talkkuna kyllä vei sen janon tunteen pois pitkäksi aikaa,siksi kai sitä syötiinkin , kun esm. heinä pellolla oli kuuma ja janottikin.
        En sano mitenkään pahalla , mutta oikaisin sen talkkunan teko tavan, siis talkkunaa ei imellytetty.
        Heippä. Lokari.

• Maalaismies

Ole huoletta, Skillan, teen tarpeelliset korjaustyöt, maalaan keittiön kalusteet,korjaan tippuvat kraanat, vaihdan lamput ja sulakkeet, kiinnitän taulut jne. Hyvä siitä tulee!

Onneksi siinä ei ollut homevaurioita - eihän, Skillan. Ne ovat hankalia korjattavia.

• Anu.

Huomenra vain täältäkin, vai pitäisikö sanoa aamupäivää.

Tulin nyt kysymään jokos teillä on täytettynä tiskijukan paikka.

Ajattelin kun tuolla joskus keskustelijoissa
        on piipahtantut sellainen kuin junior.

Missähänpäin hän nyt mahtaa liikuskella
        kun ei ole vähään aikaan näkynyt.

Koettakaa laittaa hänelle etsintäkuulutus
        tänne seinälle jos vaikke ilmaantuisi.

Ja onhan toki ollut muitakin miespuolisia,
        en vain nyt satu muistamaan.

Kiitos hyvästä kahvista ja oikein hauskaa
        YK:päivää, muistakaa liputtaa täälläkin.

• Anu

Aina pitäs katsoa ettei tarvitsisi katua,mikä möhläys, se piti olla TISKIJUKKA. ANTEEKSI
        kirjoitus virhe.

• Kenkään
        Anu. kirjoitti:

Huomenra vain täältäkin, vai pitäisikö sanoa aamupäivää.

Tulin nyt kysymään jokos teillä on täytettynä tiskijukan paikka.

Ajattelin kun tuolla joskus keskustelijoissa
        on piipahtantut sellainen kuin junior.

Missähänpäin hän nyt mahtaa liikuskella
        kun ei ole vähään aikaan näkynyt.

Koettakaa laittaa hänelle etsintäkuulutus
        tänne seinälle jos vaikke ilmaantuisi.

Ja onhan toki ollut muitakin miespuolisia,
        en vain nyt satu muistamaan.

Kiitos hyvästä kahvista ja oikein hauskaa
        YK:päivää, muistakaa liputtaa täälläkin.

Anulle vastannut, ei kynttilöistäkään mitään

• ANU.
        Kenkään kirjoitti:

Joshan sinä sytyttäisit ne kynttilät.
        Mutta älä sytytä kenkään.

• ANU. kirjoitti:

Joshan sinä sytyttäisit ne kynttilät.
        Mutta älä sytytä kenkään.

Anu vointisi, mukava kun annat merkkejä itsestäsi.
        Sinua ikävöidään ,pistäydy ,kun vain jaksat.
        Virkistäisikö kuppi kahvia ja tilkka konjakkia,ole hyvä.

• Maalaismies
        Kenkään kirjoitti:

Tuo oli mun moka. Lippuahan meillä ei ole, mutta YK:ta olisi tietenkin pitänyt jotenkin juhlistaa. Tiskijukka on haussa. Ehdotuksia otetaan vastaan.

• Anu.
        SkillaN kirjoitti:

Anu vointisi, mukava kun annat merkkejä itsestäsi.
        Sinua ikävöidään ,pistäydy ,kun vain jaksat.
        Virkistäisikö kuppi kahvia ja tilkka konjakkia,ole hyvä.

Maistuupa hyvinkin, kyllä sitä hyvin mennään vaikka kipeää tekisikin.

Olipa kahvi hyvää ja konjamiinikin.
        Menen nyt naapuriin vähäksi aikaa.

Hyvää yötä teille.

• pertucia

Hyvänen aika, baari on ihan tyhjä, vaikka on lounasaika?! No, onpahan minulla vara valita, missä haluan istua.
      Haluan syödä jotain oikein hyvää, ei mitään raskasta. Jotain hemmotteluruokaa. En näe kyllä ruokalistaa,ja taitaa henkilökuntakin olla äänestämässä.
      Minä tässä kuitenkin istun kuin tatti enkä hievahda minnekään, ennenkuin saan menyyn;)

Mikä bonuskortti täällä muuten käy?

• Maalaismies

Minä täällä pöydän alla kontallani säädän lämpöpatteria. Ai että lounasaika? Ei, ei tämä baari vielä ole toiminnassa. SkillaN taitaa olla vaalitöissä. Saa nähdä ehtiikö kukaan tytöistä tuuraamaan. Kaikki on vielä vinksin vonksin.

• kun en muistanut että olin luvannut tuurata.
        Laitoin sinulle Caesarin salaatin kun eilen jäi tuota jäävuorisalaattiakin.
        Laitoin kyllä vaaleasta ja tummasta leivästä noita crutonkeja joukkoon, on enemmän makua ja väriä.
        Tykkäätkös sinä anjoviksesta, ne laitoin varovasti tuohon lautasen reunalle, voit siirtää syrjään jos et välitä mausta.

Tuossa on Feta kuutioitakin, otahan lisäksi niitäkin jos tuntuu muuten köyhältä tämä annos.

Hyvää ruokahalua, minä syön täällä takahuoneen puolella, että Maalaismies saa hoitaa nuo asennus ja säätöhommat rauhassa.

• pertucia
        Maalaismies kirjoitti:

Minä täällä pöydän alla kontallani säädän lämpöpatteria. Ai että lounasaika? Ei, ei tämä baari vielä ole toiminnassa. SkillaN taitaa olla vaalitöissä. Saa nähdä ehtiikö kukaan tytöistä tuuraamaan. Kaikki on vielä vinksin vonksin.

Ettet olisi siellä kontallasi vain sääriä kurkkimassa;)
        Lämpöpattereita, muka!
        P.S. Huomasitko silmäpaon? Jos olisin arvannut, että lattiatasolla on mies, no, kontallaan, olisin ainakin katsonut, että sukkahousut ovat ehjät.

• pertucia
        kirjar kirjoitti:

kun en muistanut että olin luvannut tuurata.
        Laitoin kyllä vaaleasta ja tummasta leivästä noita crutonkeja joukkoon, on enemmän makua ja väriä.
        Tykkäätkös sinä anjoviksesta, ne laitoin varovasti tuohon lautasen reunalle, voit siirtää syrjään jos et välitä mausta.

Tuossa on Feta kuutioitakin, otahan lisäksi niitäkin jos tuntuu muuten köyhältä tämä annos.

Hyvää ruokahalua, minä syön täällä takahuoneen puolella, että Maalaismies saa hoitaa nuo asennus ja säätöhommat rauhassa.

Hyvältä näyttää laittamasi lounas. Anjoviksesta en pidä ja viisaasti teit, kun laitoitkin ne lautasen reunalle, ei tule muuhun ruokaan makua.

Jotain hyvää jälkiruokaa vielä, hmm, mitähän sitä ottaisi...Mansikkarahkaa pieni annos, kiitos.
        Ja sitten päivätorkuille.

• pertucia kirjoitti:

Hyvältä näyttää laittamasi lounas. Anjoviksesta en pidä ja viisaasti teit, kun laitoitkin ne lautasen reunalle, ei tule muuhun ruokaan makua.

Jotain hyvää jälkiruokaa vielä, hmm, mitähän sitä ottaisi...Mansikkarahkaa pieni annos, kiitos.
        Ja sitten päivätorkuille.

kun tuli laitettua useampi tuonne vuokaan.

Kermaa olisi ja rahkaakin mutta nyt lorautan tuota kermaa kuuman omenan päälle kun en mitään erikois kastiketta valmistanut.
        Hyvää se on ilman kermaakin, uuniomena.

• Maalaismies
        pertucia kirjoitti:

Ettet olisi siellä kontallasi vain sääriä kurkkimassa;)
        Lämpöpattereita, muka!
        P.S. Huomasitko silmäpaon? Jos olisin arvannut, että lattiatasolla on mies, no, kontallaan, olisin ainakin katsonut, että sukkahousut ovat ehjät.

On näissä säätöhommissa hyvätkin puolensa. Silmäpakohan se antaa naisten sukkahousuille sellaisen katkeran suloisen maun. Mutta kyllä tässä minun hommassa oli toiset lähtökohdat. Energian hinta, öljy mitä se on jo 55 dollaria barrelilta Nykissä. Ajattelin, kysymättä tosin SkillaNilta, laskea baarin lämpötilaa pari astetta. Mittari näytti 23 Celsiusta.

• Maalaismies kirjoitti:

On näissä säätöhommissa hyvätkin puolensa. Silmäpakohan se antaa naisten sukkahousuille sellaisen katkeran suloisen maun. Mutta kyllä tässä minun hommassa oli toiset lähtökohdat. Energian hinta, öljy mitä se on jo 55 dollaria barrelilta Nykissä. Ajattelin, kysymättä tosin SkillaNilta, laskea baarin lämpötilaa pari astetta. Mittari näytti 23 Celsiusta.

ja tulin katsomaan olisiko täällä mitään haukattavaa.
        Kirjar on onneksi hoitanut nuo tarjoilu tehtävät, on saaneet haluamansa kaikki.

Maalaismies upeeta ,että heti tulit hommiin,hoida vain oman tietämyksesi mukaan,minä en juurikaan ymmärrä, mikä hyvä on.
        Hometta ei ole.
        Tunnollinenkin olet ja työ ennen naisia,oikein.
        kyllähän niitä houkutuksia tulee,ole lujana.

Taitaa jäädä äänestys prosentti alhaiseksi,tällä kertaa,ainakin näyttää siltä,mutta päivähän on vielä kesken.
        Oletteko muuten äänestäneet kaikki baarin kävijät.

• caprioleN
        kirjar kirjoitti:

kun tuli laitettua useampi tuonne vuokaan.

Kermaa olisi ja rahkaakin mutta nyt lorautan tuota kermaa kuuman omenan päälle kun en mitään erikois kastiketta valmistanut.
        Hyvää se on ilman kermaakin, uuniomena.

Nyt voi ihan hyvällä omallatunnolla maistella vaikka kerman kera niitä uuniomenoita, kun tuli tuli äänestysvelvollisuus täytettyä. Saahan sitä palkita itsensä aina kun on kunnon syy. Tuolla minun äänestysalueella oli oikein jonoa, hyvä juttu.
        Toin tänne tuikkukynttilöitä illan pimeyteen, ne ovat niin kauniita, kunhan kukaan ei leikittele tulen kanssa, mutta täällähän käy vaan fiksua porukkaa, siis ei syytä huoleen.

• Maalaismies
        caprioleN kirjoitti:

Nyt voi ihan hyvällä omallatunnolla maistella vaikka kerman kera niitä uuniomenoita, kun tuli tuli äänestysvelvollisuus täytettyä. Saahan sitä palkita itsensä aina kun on kunnon syy. Tuolla minun äänestysalueella oli oikein jonoa, hyvä juttu.
        Toin tänne tuikkukynttilöitä illan pimeyteen, ne ovat niin kauniita, kunhan kukaan ei leikittele tulen kanssa, mutta täällähän käy vaan fiksua porukkaa, siis ei syytä huoleen.

Noista kynttilöistä tuli mieleeni, että on vielä tarkistettava, toimiiko palohälytin. Huomasin sellaisen talossa olevan. Elo ja olo vaatii jatkuvaa tsekkaamista.

Äänestäminen tuli hoidetuksi jo ajat sitten ennakkoon.

• caprioleN kirjoitti:

Kävin myöskin äänestämässä ja samalla vein haudalle kynttilän.
        Rauhoittavaa hidas kävely, laitettujen hautakumpujen ihailu ja hetki siinä rakkaan haudalla hiljentyneenä muistellen hänen elämäänsä. Tippa tuli taas silmään, sitä ei voi estää. Kävelin myös lapsenlapseni haudalla mutta en ollut varannut mukaani kuin yhden kynttilän ja niin siinä vain muistin pientä enkeliä. Aiemmin viemäni kynttilä oli loppuun palanut, niinhän se loppuu liekki kerran kaikilla, hänellä vain 3 kk. ikäisenä. Muistot eivät katoa ja on hyvä joskus hiljentyä miettimään ihmisen elämää vähän vakavamminkin.

Että kerman kanssa söitkin, jos kävellen kävit äänestyspsikalla niin siinähän se kermalle aukeni paikka täyttää enrgiavarastoa.

Kai se omistajakin pian on paikalla, minulla on vähän tehtäviä vielä ennen formuloiden alkua ja se on tärkeää nähdä alusta loppuun.

Tiskijukkakin on paikassa, uutta henkilkökuntaa ja asiakkaita virtaa sisään.

Ota nyt Maalaismies jo ilta sinäkin, eihän kaikkia hommia pidä samana päivänä urakoida. Istu muiden joukkoon, me varomme noiden kynttilöiden kanssa.

• ellumari
        kirjar kirjoitti:

Rauhoittavaa hidas kävely, laitettujen hautakumpujen ihailu ja hetki siinä rakkaan haudalla hiljentyneenä muistellen hänen elämäänsä. Tippa tuli taas silmään, sitä ei voi estää. Kävelin myös lapsenlapseni haudalla mutta en ollut varannut mukaani kuin yhden kynttilän ja niin siinä vain muistin pientä enkeliä. Aiemmin viemäni kynttilä oli loppuun palanut, niinhän se loppuu liekki kerran kaikilla, hänellä vain 3 kk. ikäisenä. Muistot eivät katoa ja on hyvä joskus hiljentyä miettimään ihmisen elämää vähän vakavamminkin.

Että kerman kanssa söitkin, jos kävellen kävit äänestyspsikalla niin siinähän se kermalle aukeni paikka täyttää enrgiavarastoa.

Kai se omistajakin pian on paikalla, minulla on vähän tehtäviä vielä ennen formuloiden alkua ja se on tärkeää nähdä alusta loppuun.

Ota nyt Maalaismies jo ilta sinäkin, eihän kaikkia hommia pidä samana päivänä urakoida. Istu muiden joukkoon, me varomme noiden kynttilöiden kanssa.

ja haikeutta.
        Olimme maalla ja istutimme epälukuisan määrän tulppaaneja kukkapenkkiin.Epälukuisan siksi, kun niistä jotkut olivat pilaantuneita, mustuneita ja ne jouduimme hylkäämään kelvotomina.Asettamaan pois heitettävien pinoon.
        Herätti ajatuksia tämän tehoyhteiskunnan arvotuksista siinä tulppaanin sipuleita "arvottaessamme."
        Tulin tänne baariin haikeilemaan. On ikävä jotain, tai johonkin.Varmaankin sinne lapsuuteni kesämaisemaan ja niihin asioihin ja tilanteisiin, mihin ei ole enää paluuta.
        Nyt otan kupin kahvia, menen kotiin suihkuun ja
        vietän rentouttavan illan hyvän kirjan parissa.
        Huomenna on arki ja työ, eikä aikaa muistella menneitä ja antaa itselleen lupaa melankoliseen haikailuun.

• ZOZ
        ellumari kirjoitti:

ja haikeutta.
        Olimme maalla ja istutimme epälukuisan määrän tulppaaneja kukkapenkkiin.Epälukuisan siksi, kun niistä jotkut olivat pilaantuneita, mustuneita ja ne jouduimme hylkäämään kelvotomina.Asettamaan pois heitettävien pinoon.
        Herätti ajatuksia tämän tehoyhteiskunnan arvotuksista siinä tulppaanin sipuleita "arvottaessamme."
        Tulin tänne baariin haikeilemaan. On ikävä jotain, tai johonkin.Varmaankin sinne lapsuuteni kesämaisemaan ja niihin asioihin ja tilanteisiin, mihin ei ole enää paluuta.
        Nyt otan kupin kahvia, menen kotiin suihkuun ja
        vietän rentouttavan illan hyvän kirjan parissa.
        Huomenna on arki ja työ, eikä aikaa muistella menneitä ja antaa itselleen lupaa melankoliseen haikailuun.

sitä sentimentaaliseksi ?
        Aika harvinaista kummitädiltä...
        Ehkä kovan kuoren alta löytyykin pehmoinen sydän :)

Olen nyt sitten duunissa, ainakin toistaiseksi ...

*odottelee palkankorotusta*

• ellumari
        ZOZ kirjoitti:

sitä sentimentaaliseksi ?
        Aika harvinaista kummitädiltä...
        Ehkä kovan kuoren alta löytyykin pehmoinen sydän :)

Olen nyt sitten duunissa, ainakin toistaiseksi ...

*odottelee palkankorotusta*

koska olit ollut tarkaavainen ovella tässä iltana muutamana.
        Tarkoitan sinä iltana kun olit yleensä vaivautunut työpaikallesi.
        Kuntoisuuslomasta taisin mainita, mutta ehkä ylimääräiset kaljat on parempi idea. Sinulla kun on nyt sitä pensselin heiluttamistakin. Tarkoitan maalaamista, vai oliko se piirtämstä.
        Sentimentaalisuuden puuskani, niinkuin huomaat oli ja meni.

• ZOZ
        ellumari kirjoitti:

koska olit ollut tarkaavainen ovella tässä iltana muutamana.
        Tarkoitan sinä iltana kun olit yleensä vaivautunut työpaikallesi.
        Kuntoisuuslomasta taisin mainita, mutta ehkä ylimääräiset kaljat on parempi idea. Sinulla kun on nyt sitä pensselin heiluttamistakin. Tarkoitan maalaamista, vai oliko se piirtämstä.
        Sentimentaalisuuden puuskani, niinkuin huomaat oli ja meni.

se nyt katosi!
        Olisi ollut kiva nähdä kummitädin pehmoinenkin puoli ;)

Käyppä vielä siellä naapurissa tsekkaamassa kitinäni. Liittyy palkkaan :D

Olen jo valmiiksi kokoontunut neuvottelupöydän ääreen...

• iltavire
        kirjar kirjoitti:

kun en muistanut että olin luvannut tuurata.

Vieläkö tähän aikaan illasta iltakahvia saa,
        vai joko kahvila on kiinni ja kaikki vaalien
        tuloksia katsomassa.
        Löysin vasta eilen tämän kahvilan ja mukavalta
        paikalta tuntuu. Tutustun himan aikaisempaan
        toimintaanne ja voisin tarjoutua avuksi välillä vaikka tiskauspuolelle jos on tarvetta !

• nuorikundi
        iltavire kirjoitti:

Vieläkö tähän aikaan illasta iltakahvia saa,
        vai joko kahvila on kiinni ja kaikki vaalien
        tuloksia katsomassa.
        Löysin vasta eilen tämän kahvilan ja mukavalta
        paikalta tuntuu. Tutustun himan aikaisempaan
        toimintaanne ja voisin tarjoutua avuksi välillä vaikka tiskauspuolelle jos on tarvetta !

olla töllöttimien ääressä kaikki.

Mutta eiköhän se kupponen järjesty.
        Täytyy käydä takahuoneessa kurkkaamassa...

• ZOZ
        nuorikundi kirjoitti:

olla töllöttimien ääressä kaikki.

Mutta eiköhän se kupponen järjesty.
        Täytyy käydä takahuoneessa kurkkaamassa...

Kappas kun tuli käytettyä ikivanhaa nikkiä noilta chatti ajoiltaa !
        (en yhtään ajatellut mitä naputtelin kirjautumis vaiheessa)
        Hyvin näyttää vielä ainakin toimivan :)

• iltavire
        ZOZ kirjoitti:

mielelläni kahvia ottaisin, jos sitä on tarjolla
        vielä. Voiko muuten todella olla useampikin tuollainen nikki, vai pelleiletkö ?
        Olisko mitään suolaista kahvin kanssa ?

• ellumari
        ZOZ kirjoitti:

Tässä ei omiin alaisiinsakaan enää uskalla luottaa.

• iltavire
        ellumari kirjoitti:

On täällä hyvä portsari kun heti kahvit toi,
        vaikka ensimmäistä kertaa tänne astuin.
        Ja mukavaa oli rauhassa iltakahvia juoda,
        kiitoksia paljon.

• ellumari
        iltavire kirjoitti:

mielelläni kahvia ottaisin, jos sitä on tarjolla
        vielä. Voiko muuten todella olla useampikin tuollainen nikki, vai pelleiletkö ?
        Olisko mitään suolaista kahvin kanssa ?

Voi niitä nikkejä olla, vaikka minulle ainakin riittää tämä, enkä olisi rekannut tätäkään, mutta oli melkein sellainen puolipakko.
        Löytyy varmaan suolaistakin kahvin kanssa. Minä en kyllä tähän tarjoilupuoleen ole paljonkaan panostanut, sillä muut hallitsevat sen paremmin.
        Itse olen vähän sellainen henkilöstöpäällikkö ja portsarin kouluttaja, etten sanoisi kasvattaja.

• fiiuliN
        ellumari kirjoitti:

Täältä on tosiaan hyvä tarkkailla jokaisen touhuja.
        Hyvin huomaa kuka on luottamuksen arvoinen.
        On muutenkin kiva istuskella ja seurata toisten jutustelua, itse kun olen vähän kankeanpuoleinen tuossa seurustelussa.

Mutta ei kai tämä ole vain se kuuluisa puutorin vessa................

• ellumari
        fiiuliN kirjoitti:

Täältä on tosiaan hyvä tarkkailla jokaisen touhuja.
        Hyvin huomaa kuka on luottamuksen arvoinen.
        On muutenkin kiva istuskella ja seurata toisten jutustelua, itse kun olen vähän kankeanpuoleinen tuossa seurustelussa.

Mutta ei kai tämä ole vain se kuuluisa puutorin vessa................

istuvansa vaikka vessassa.
        Tule valoon sieltä pimennosta!
        Epäluulo on kuin aurinkolasit. Kun ne riisuu, kaikki näyttää selkeämmältä.
        Neuvoskelen muita, vaikka itsekin kävin "nuoren kundin" nikin tsekkaamassa.
        Siinä ei totta puhuen kaikki täsmääkään, mutta mitä siitä!
        Kaikillahan meillä on salaisuutemme.

• ZOZ
        ellumari kirjoitti:

on nyt niin että minulla oli aikaisemmin yksi toinen nikki käytössä silloin kun kävin
        tuolla reaaliaikaisessa chätissä.
        Tarkemmin sanottuna...
        (jatkuu seuraavassa viestissä)

• nuorikundi
        ZOZ kirjoitti:

on nyt niin että minulla oli aikaisemmin yksi toinen nikki käytössä silloin kun kävin
        Tarkemmin sanottuna...

...tämä "nuorikundi" nikki nimittäin.
        Sitten jossain vaiheessa kyllästyin chättäillyyn.

Tekstit perkuleet mennä vilistivät ja muutenkin tuli siitä touhusta sekava fiilinki. Täällä kaikki soljuu omalla painollaan...

Kun tuossa iltavireelle tarjosin kaffeta niin tiedostamatta kirjoitin vanhan nikin käyttäjätunnuksen ja salasanan. Käytän sitä vielä sähköpostissa.
        Joten vahingossa tulin kirjautuneeksi "nuoreksikundiksi" enkä "ZOZ":iksi.
        Riittikö selitykseksi ?
        Saanko nyt synninpäästön ?
        Syyllinen vai syytön ?

Kai voin jatkaa vielä portsarina...pliiiis
        (Vaihdan takaisin tuttuun "ZOZ":iin)

• ZOZ
        nuorikundi kirjoitti:

...tämä "nuorikundi" nikki nimittäin.
        Sitten jossain vaiheessa kyllästyin chättäillyyn.

Tekstit perkuleet mennä vilistivät ja muutenkin tuli siitä touhusta sekava fiilinki. Täällä kaikki soljuu omalla painollaan...

Kun tuossa iltavireelle tarjosin kaffeta niin tiedostamatta kirjoitin vanhan nikin käyttäjätunnuksen ja salasanan. Käytän sitä vielä sähköpostissa.
        Joten vahingossa tulin kirjautuneeksi "nuoreksikundiksi" enkä "ZOZ":iksi.
        Riittikö selitykseksi ?
        Saanko nyt synninpäästön ?
        Syyllinen vai syytön ?

Kai voin jatkaa vielä portsarina...pliiiis
        (Vaihdan takaisin tuttuun "ZOZ":iin)

odottamaan tuomiota....
        Hyvää yötä siksi aikaa !

P.S: fiiuliN, tule pois sieltä varjoista että voi sinuakin ihailla.

• ZOZ kirjoitti:

Tarkemmin sanottuna...

Vaalit pidetty ja vaalivalvojauset,hyvin kaikki meni.
        Nyt olen vähän uupahtanut,pitihän sitä vähän juhliakkin, ex-miniä meni läpi.
        Rankka oli päivä ja ilta yhtä rankka ,mutta arki on huomennaaaja pitää olla pirteä.

Mitäs ZOZ salailet, kerro heti,missä chatissa olit ja montako nikkiä sinullakin on.
        Olenko keskustellut kanssasi chatissa.
        Nyt lähden lepäämään ,hyvää yötä kaikille ,.SkillaN

• fiiuliN
        SkillaN kirjoitti:

Rankka oli päivä ja ilta yhtä rankka ,mutta arki on huomennaaaja pitää olla pirteä.

Mitäs ZOZ salailet, kerro heti,missä chatissa olit ja montako nikkiä sinullakin on.

Ei kannata olla pikkumainen nikin vaihdon suhteen, jos se kerran avoimesti tunnustetaan.

Mutta tuo on vielä selvitettävä, onko tämä ZOZ, alias nuorikundi, myöskin palstalla joskun lorvaillut juniori.
        Nuo nuoret kundithan ovat niin mukavia, eivät ole vielä ehtineen katkeroitua edes meihin höyrähtäneisiin mummeleihin.

Ja kaiken lisäksi hän on vieä "naapurin poikia"...

Minä en jaksanut katsoa noita "kehujaisia", enkä vieläkään tiedä pääsikö äänestämäni ehdokas läpi.
        Hänkin oli muuten oikea naapurin poika, tosin hieman vanhempi poika.

Hyvää päivää jokaiselle täältä nurkkapöydästä.

• Maalaismies
        ZOZ kirjoitti:

odottamaan tuomiota....
        Hyvää yötä siksi aikaa !

P.S: fiiuliN, tule pois sieltä varjoista että voi sinuakin ihailla.

Kyllä ZOZ antoi mielestäni riittävän meriselityksen. Mieshän on pläkkiselvästi paitsi huumorintajuinen myös rehellinen. Kaikilla meillä on menneisyys. Mutta nyt olemme tässä emmekä muuta voi.

• fiiuliN kirjoitti:

Ei kannata olla pikkumainen nikin vaihdon suhteen, jos se kerran avoimesti tunnustetaan.

Mutta tuo on vielä selvitettävä, onko tämä ZOZ, alias nuorikundi, myöskin palstalla joskun lorvaillut juniori.
        Nuo nuoret kundithan ovat niin mukavia, eivät ole vielä ehtineen katkeroitua edes meihin höyrähtäneisiin mummeleihin.

Ja kaiken lisäksi hän on vieä "naapurin poikia"...

Minä en jaksanut katsoa noita "kehujaisia", enkä vieläkään tiedä pääsikö äänestämäni ehdokas läpi.
        Hänkin oli muuten oikea naapurin poika, tosin hieman vanhempi poika.

Hyvää päivää jokaiselle täältä nurkkapöydästä.

minun huumoria,joskus mietin pitäisikö minunkin vaihtaa,tuntuu kuin tulisi liian "tutuksi".
        Minä olen sellainen jääräpää,kun minkä sanoin,sen myös pidän.
        Tulee vain auottua päätään ja sitten saa punastellen lukea aikaansaannoksiaan.

Minun keskustelu kumppaneina olleet nuoret,ovat olleet hyvin kivoja,mutta ihania "mummoja"mekin olemme fiiulin.

Kansa on puhunut ,kunnat ovat saaneet päättäjänsä, olkaamme tyytyväisiä.
        (tiedän,ei kaikki ole)
        Yhteiset asiat on hoidettava,antamalla äänensä,voi omalta pieneltä osalta vaikuttaa,kuka niitä hoitaa.(joskus onnistaa)

Baarissa taitaa kaikki olla kohta kunnossa,Maalaismies on ollut ahkerana,kiitokset hänelle, kaikki muutkin ovat osansa tehneet,kohta on komeassa kunnossa ,baarimme.

Nyt on lähdettävä hoitelemaan näitä todellisia asioita (tarkoittaa siivoamaanjälkiä eilisestä)
        ja lepäilykään ei pahaksi.
        Palaillaan,Skillan

• SkillaN kirjoitti:

minun huumoria,joskus mietin pitäisikö minunkin vaihtaa,tuntuu kuin tulisi liian "tutuksi".
        Minä olen sellainen jääräpää,kun minkä sanoin,sen myös pidän.
        Tulee vain auottua päätään ja sitten saa punastellen lukea aikaansaannoksiaan.

Minun keskustelu kumppaneina olleet nuoret,ovat olleet hyvin kivoja,mutta ihania "mummoja"mekin olemme fiiulin.

Kansa on puhunut ,kunnat ovat saaneet päättäjänsä, olkaamme tyytyväisiä.
        (tiedän,ei kaikki ole)
        Yhteiset asiat on hoidettava,antamalla äänensä,voi omalta pieneltä osalta vaikuttaa,kuka niitä hoitaa.(joskus onnistaa)

Baarissa taitaa kaikki olla kohta kunnossa,Maalaismies on ollut ahkerana,kiitokset hänelle, kaikki muutkin ovat osansa tehneet,kohta on komeassa kunnossa ,baarimme.

Nyt on lähdettävä hoitelemaan näitä todellisia asioita (tarkoittaa siivoamaanjälkiä eilisestä)
        ja lepäilykään ei pahaksi.
        Palaillaan,Skillan

Rehellisyys ei ole pahe, paremminkin niitä parhaita ominaisuuksia meissä jokaisessa.

Suora puhe taas, joskus ei voi sanoa suoraan mitä ajattelee, ettei loukkaisi vastapuolta, mutta ajattelemalla kuinka sen sanoo asiallisesti, saa usein ihan oman mielipiteensä mukaan olla suora puheissaan, ilmaista ajatuksensa kiertelemättä ja kaartelematta. Sekin on taito, merkki rehellisyydestä.

Zoz on ihan rehellinen, tämän tuttavuutemme puitteissa, muusta emme tiedä, eikä kaikkea pidäkään paljastaa.

SkillaN meni muihin töihin, minä lähden opiskelemaan uusia asioita, joten siirryhän Fiiulin keskipöytään ja kysele kuulumisia sisääntulijoilta.
        Hyvää jatkoa alkaneelle viikolle 44.

• SkillaN kirjoitti:

vai untako näin,oliko tuossa yllä eilen ketjualoitus,mielestäni vastasinkin.
        Hyvä vaan, kun ei ole enää,jos on poistettu ,hyvin jouti.

Taitaa näkö mennä ja dementia vaivata.
        Vanhuus ei tule yksin.

• fiiuliN
        SkillaN kirjoitti:

vai untako näin,oliko tuossa yllä eilen ketjualoitus,mielestäni vastasinkin.
        Hyvä vaan, kun ei ole enää,jos on poistettu ,hyvin jouti.

Taitaa näkö mennä ja dementia vaivata.
        Vanhuus ei tule yksin.

Olihan siinä kutsu hutsuille talkoisiin, ei vain taitanut olla niitä näillä palstoilla.
        Tai mikä se hutsu nyt oikeastaan olisi, samanlainen ihminen kuin kaikki muutkin, mutta ehkä luonteeltaan vähän erilainen.
        Niinkuin me kaikki olemme myöskin eriluonteisia.

• Anu.
        fiiuliN kirjoitti:

Olihan siinä kutsu hutsuille talkoisiin, ei vain taitanut olla niitä näillä palstoilla.
        Tai mikä se hutsu nyt oikeastaan olisi, samanlainen ihminen kuin kaikki muutkin, mutta ehkä luonteeltaan vähän erilainen.

Ehdottelin tänne yhtä tiskijukkaa, mutta ei ole kuulunut.

Taisi ehdotukseni mennä tuuleen, kun ei ole
        kuulunut.

Junioria tässä ehdottelin, vaan taitaa se juniori olla täällä jo toisissa hommissa.

Tulin nyt kuitenkin toivottamaan hyvät huomenet,
        ja juomaan kupillisen kahvia.

Hyvää päivän jatkoa vain kaikille, myös sinne nurkkapöytäänkin.

• Maalaismies
        Anu. kirjoitti:

Ehdottelin tänne yhtä tiskijukkaa, mutta ei ole kuulunut.

Taisi ehdotukseni mennä tuuleen, kun ei ole
        kuulunut.

Junioria tässä ehdottelin, vaan taitaa se juniori olla täällä jo toisissa hommissa.

Tulin nyt kuitenkin toivottamaan hyvät huomenet,
        ja juomaan kupillisen kahvia.

Hyvää päivän jatkoa vain kaikille, myös sinne nurkkapöytäänkin.

Huomenta! On vähän uskallettua kysyä niin yksinkertaista kuin ruispuuroa. Muistan vain kaukaa 1960-luvulta erään ison metsäherran, Juuso Waldenin, jonka kerrotaan uskaltaneen tilata hienosta ravintelista ruispuuroa. Hänelle sitä tehtiin mutta eipä muille.

Tarkoitukseni ei ole isotella, mutta ruispuurokin näkyy olevan häviämässä oleva luonnonvara. Johtuneeko pitkästä kypsymisajasta.

• fiiuliN
        Maalaismies kirjoitti:

Huomenta! On vähän uskallettua kysyä niin yksinkertaista kuin ruispuuroa. Muistan vain kaukaa 1960-luvulta erään ison metsäherran, Juuso Waldenin, jonka kerrotaan uskaltaneen tilata hienosta ravintelista ruispuuroa. Hänelle sitä tehtiin mutta eipä muille.

Tarkoitukseni ei ole isotella, mutta ruispuurokin näkyy olevan häviämässä oleva luonnonvara. Johtuneeko pitkästä kypsymisajasta.

Minä keitän usein ruispuuroa, useimminkin saisi tulla keitettyä.
        Sitten myöskin ruispuolukka puuroa joka on mitä parhainta pienen kermatilkan kanssa.
        Muita marjaruokia en saa syötyäkään (mansikoitten lisäksi)kun ne tuntuvat mahassa liian happamilta.

Poikkeaap täällä nurkassakin niin voin tuoda sinulle silloin ruisjauhoista tehtyä puuroa.
        Saat halutessasi siihen voisilmänkin.

• Maalaismies kirjoitti:

Ethän pahastu jo tungen tähän muistoja ruispuurosta jota ilokseni olen huomannut joissain hotelleissa nykyisinkin aamupuuroksi keitetyn. Olin kolme viikkoa kuntoutuksessa ja siellä oli useampanakin aamuna ihan jauhoista keitetty ruispuuro, siihen voisilmä ja hyvää oli.

Silloin -50 luvulla maaseudulla oli tapana pitää syksyllä perunannosto talkoot. Me lapset tietysti aina saimme kutsun ensimmäisenä. Isännät kyllä maksoivat pienen päiväpalkankin, aikuisille tietenkin enemmän, mutta kutsu oli talkoisiin.
        Erään ison talon aamiaispöydässä oli joka aamu kunnon ruispuuro. Joinakin aamuina siihen oli laitettu survottuja puolukoita joukkoon, toisinaan se puolukkasurvos oli kupissa josta sai itse lisätä puuroonsa halutessaan.

Ihmettelen nyt kuinka se ei tuntunut yhtään yksipuoliselta vaikka joka aamu sitä puuroa tarjottiin. Oli kai niin kypsää ja hyvää.

Nykyäänhän kaikki puurot opetetaan keittämään esikypsytetyistä hiutaleista ja puuroista on hävinnyt makukin. Harvoin tulee ruispuuroa keitettyä.

• fiiuliN
        kirjar kirjoitti:

Ethän pahastu jo tungen tähän muistoja ruispuurosta jota ilokseni olen huomannut joissain hotelleissa nykyisinkin aamupuuroksi keitetyn. Olin kolme viikkoa kuntoutuksessa ja siellä oli useampanakin aamuna ihan jauhoista keitetty ruispuuro, siihen voisilmä ja hyvää oli.

Silloin -50 luvulla maaseudulla oli tapana pitää syksyllä perunannosto talkoot. Me lapset tietysti aina saimme kutsun ensimmäisenä. Isännät kyllä maksoivat pienen päiväpalkankin, aikuisille tietenkin enemmän, mutta kutsu oli talkoisiin.
        Erään ison talon aamiaispöydässä oli joka aamu kunnon ruispuuro. Joinakin aamuina siihen oli laitettu survottuja puolukoita joukkoon, toisinaan se puolukkasurvos oli kupissa josta sai itse lisätä puuroonsa halutessaan.

Ihmettelen nyt kuinka se ei tuntunut yhtään yksipuoliselta vaikka joka aamu sitä puuroa tarjottiin. Oli kai niin kypsää ja hyvää.

Nykyäänhän kaikki puurot opetetaan keittämään esikypsytetyistä hiutaleista ja puuroista on hävinnyt makukin. Harvoin tulee ruispuuroa keitettyä.

Ruispuurosta kaurapuuroon.

Sodanjälkeen auimme väliaikaisesti eräässä maalaiskunnassa joka nykyisin on tosin jo Turkua.

Minun tyttökaverini oli orpokodissa ja kun menin joskus iltaisin häntä hakemaan ulos, istuin keittiössä odotellen.

Siellä illalla valmistettiin seuraavan aamun kaurapuuron ensivaihe isossa padassa ja sitten se laitettiin myöskin isoon, oljilla täytettyyn laatikkoon hautumaan.
        Oli aamulla varmasti kypsää se puuro.

Mutta noista lapsuudenajan puuroista mainitsen senverran etten tykännyt niistä silloin ollenkaan.
        En edes nuorena aikuisenakaan ole ollut puurojen ystävä, perunaa sen piti olla.
        Nyt vasta parisenkymmentä vuotta ovat alkaneet puurot maistumaan hyviltä.

• ellumari
        Maalaismies kirjoitti:

Kyllä ZOZ antoi mielestäni riittävän meriselityksen. Mieshän on pläkkiselvästi paitsi huumorintajuinen myös rehellinen. Kaikilla meillä on menneisyys. Mutta nyt olemme tässä emmekä muuta voi.

jos nyt selittää olisi tarvinnutkaan.
        Portsarimme nimittäin.
        Minä vaan ilahduin ennenaikaisesti ja sitten petyin.Ennätin nimittäin riemastua, että baarin on tullut uusi "kundi."
        Se oli kuitenkin vain meidän ZOZ.*ellumainen virnistys.*
        Päivä pulkassa meikäläisellä ja melkoista sählinkiä.
        Viivähdän hetken seurassanne ja kuuntelen noita ruokajuttuja.
        Skillan muistaakseni sanoi ettei kannata aina puntaroida mitä, tai miten paljon syö.
        Minä en vielä ole uskaltanut heittäytyä kovin rennoksi syömisteni kanssa. Ne kilot tulevat kuulemma hyvin helposti takaisin, mitkä työllä ja tuskalla on saanut lähtemään.Huh!

• Sini-vuokko
        Maalaismies kirjoitti:

piimäkokkeloa ja rukihistapuurua sitä ennen oli aina joka ruoka pöydässä,mutta koulussa keitettiin ruispuolukka puuroo,ite oppilaat joutuivat syksyisin poimia metsästä puolukat ja viemään kouluun sellaiset kaksi-kolmelitraa jokainen.Alkaa se puuroilu kyllästyttää kun tenavana niistä sai tarpeeksi,riisipuuro menettelee jouluna.

• fiiuliN kirjoitti:

helpotus,seoli siis totta,en tarvitse itseäni epäillä.

Ruispuuro on hyvää,mutta on kunnolla hauduttava.

Muistan lapsena tein usein kuutamokiisseliä,(maitokiisseli)kun mieleni teki jotain hyvää,äitini sanoi tee kiisseliä,hän oli opettanut teon minulle.
        Kylmä maito perunajauho suurus, sokeria vaniljasokeria makua antamaan.
        Hilloa päälle ja nopea herkku oli valmis.
        Lapsenlapsetkin pitävät siitä,teen sitä joskus jälkiruuaksi.

Äitini teki alatoopia ja se oli hyvää,muistan myös perunajauhon teon ja saippuan keiton.
        Kyllä entisaikaiset ihmiset osasivat olla taitavia, pula kaikesta, opetti.

Olisipa kiva nykyajan ihmistä tekemässä esimerkiksi alatoopia,osaisikohan Skillankaan.

• SkillaN kirjoitti:

helpotus,seoli siis totta,en tarvitse itseäni epäillä.

Ruispuuro on hyvää,mutta on kunnolla hauduttava.

Muistan lapsena tein usein kuutamokiisseliä,(maitokiisseli)kun mieleni teki jotain hyvää,äitini sanoi tee kiisseliä,hän oli opettanut teon minulle.
        Kylmä maito perunajauho suurus, sokeria vaniljasokeria makua antamaan.
        Hilloa päälle ja nopea herkku oli valmis.
        Lapsenlapsetkin pitävät siitä,teen sitä joskus jälkiruuaksi.

Äitini teki alatoopia ja se oli hyvää,muistan myös perunajauhon teon ja saippuan keiton.
        Kyllä entisaikaiset ihmiset osasivat olla taitavia, pula kaikesta, opetti.

Olisipa kiva nykyajan ihmistä tekemässä esimerkiksi alatoopia,osaisikohan Skillankaan.

sanottakoon nyt millä nimellä tahansa, sitä mieheni suorastaan vaati tekemään.
        Tapanamme oli ostaa 1/2 sika, josta osa pakastettiin ja päästä sekä sorkista keittelin herkullista aladopia. Lisäksi vasikan lihaa joukkoon. Olen tehnyt sitä yksin ollessanikin, osan vien lasten perheille, rakastavat sitä ruokaa.

Nyt olen kaupoista kysellyt sian päätä, tehdäkseni tuota herkkua, mutta enää ei päitä kaupat myy ja se on tuohon tarkoitukseen parasta.
        Jouluksi taas keitän, pakko vain käyttää muuta lihaa ja silloin on ehdottomasti laitettava sorkat ja potkat mukaan, muutoin ei hyydy.

Helppoa se valmistus on, anoppini kanssa sitä vuosikaudet harjoittelin ja nyt osaan.

• ZOZ
        ellumari kirjoitti:

jos nyt selittää olisi tarvinnutkaan.
        Portsarimme nimittäin.
        Minä vaan ilahduin ennenaikaisesti ja sitten petyin.Ennätin nimittäin riemastua, että baarin on tullut uusi "kundi."
        Se oli kuitenkin vain meidän ZOZ.*ellumainen virnistys.*
        Päivä pulkassa meikäläisellä ja melkoista sählinkiä.
        Viivähdän hetken seurassanne ja kuuntelen noita ruokajuttuja.
        Skillan muistaakseni sanoi ettei kannata aina puntaroida mitä, tai miten paljon syö.
        Minä en vielä ole uskaltanut heittäytyä kovin rennoksi syömisteni kanssa. Ne kilot tulevat kuulemma hyvin helposti takaisin, mitkä työllä ja tuskalla on saanut lähtemään.Huh!

meidän ZOZ" :/
        Murrr....

Taidan mennä fiiuliN luo samaan nurkkapöytää vähäksi aikaa murjottaa...
        hmph!

Täytyis varmaan haukatakin jotain että jaksais hoitaa velvollisuuksia...

*poistuu takaovesta*

• fiiuliN
        ZOZ kirjoitti:

meidän ZOZ" :/
        Murrr....

Taidan mennä fiiuliN luo samaan nurkkapöytää vähäksi aikaa murjottaa...
        hmph!

Täytyis varmaan haukatakin jotain että jaksais hoitaa velvollisuuksia...

*poistuu takaovesta*

Ei täällä nurkkapöydässä murjotella.
        Tule silloin kun olet iloisella päällä.
        Laulussakin muinoin sanottiin " tule meille vaan, meille leivotaan, saat lämmintä pullaa ...jos annetaan"

No eihän tämä laulu nyt mitenkään tähän sopinut.

• fiiuliN
        kirjar kirjoitti:

sanottakoon nyt millä nimellä tahansa, sitä mieheni suorastaan vaati tekemään.
        Tapanamme oli ostaa 1/2 sika, josta osa pakastettiin ja päästä sekä sorkista keittelin herkullista aladopia. Lisäksi vasikan lihaa joukkoon. Olen tehnyt sitä yksin ollessanikin, osan vien lasten perheille, rakastavat sitä ruokaa.

Nyt olen kaupoista kysellyt sian päätä, tehdäkseni tuota herkkua, mutta enää ei päitä kaupat myy ja se on tuohon tarkoitukseen parasta.
        Jouluksi taas keitän, pakko vain käyttää muuta lihaa ja silloin on ehdottomasti laitettava sorkat ja potkat mukaan, muutoin ei hyydy.

Helppoa se valmistus on, anoppini kanssa sitä vuosikaudet harjoittelin ja nyt osaan.

Tytinäksi meillä karjalassa sitä sanottiin.
        Minäkin olen nähnyt kun äiti sitä teki, mutta en muista ohjetta.
        Meillä tapettiin lehmä välirauhan aikana, kun se muuttui "sonnitautiseksi" silloin oli kova pula ruoasta,mutta äiti kun laittoi tytinää niin meillä oli pitkäksi aikaa hyvää ruokaa.

Kaikki ruoka oli kortilla, mutta isä myi sitä lihaa salaa jopa Halilan parantoloihin sijoitetuille sotilaille ja "heerroille".
        Sitten koko ajan pelkäsi jos vaikka jää kiinni.
        Sotilaat toivat maksuksi korkeisiin puulaatikoihin pakattua näkkileipää, joita sitten piiloteltiin sängyn alla.

Nuo samaiset puulaatikot taas olivat hyviä pakkauslaatikoita joihin pakattiin tavaroita kun "naapuri" hyökkäsi ja oli lähdettävä pakosalle.
        Mutta nyt tuli muutakin kuin tytinää, joka täällä
        Turun puolessa tosin on silettä.

• ZOZ
        fiiuliN kirjoitti:

Ei täällä nurkkapöydässä murjotella.
        Tule silloin kun olet iloisella päällä.
        Laulussakin muinoin sanottiin " tule meille vaan, meille leivotaan, saat lämmintä pullaa ...jos annetaan"

No eihän tämä laulu nyt mitenkään tähän sopinut.

Vai ei fiiuliN:sen sylkkyyn pääse...
        Höh!
        Taidan mennä sitten takahuoneeseen ettimään emännän pullo kätköä, tuli potkut tai ei...

P.S: Alkaa kerääntyä aika mukavasti noita sapuska reseptejä. Opin ainakin jotain.
        Mulla on kaalipadan resepti, haluaako joku ? :D !!!

• ellumari
        ZOZ kirjoitti:

Vai ei fiiuliN:sen sylkkyyn pääse...
        Höh!
        Taidan mennä sitten takahuoneeseen ettimään emännän pullo kätköä, tuli potkut tai ei...

P.S: Alkaa kerääntyä aika mukavasti noita sapuska reseptejä. Opin ainakin jotain.
        Mulla on kaalipadan resepti, haluaako joku ? :D !!!

päin.
        Lopetahan nuo ylimääräiset herkkujen napostelut ja käy vapaa-aikanasi lenkillä ja kuntosalilla.
        Onkohan sinulle tullut luvattua liikaa kaljaa luontaisetuna?
        Meidän paikan imago kärsii, jos portsari muistuttaa nasse-setää.
        Muuten olet hoitanut työsi hyvin.Eivät ole häiriköt uskaltautuneet lähimaillekaan.

• ZOZ
        ellumari kirjoitti:

päin.
        Lopetahan nuo ylimääräiset herkkujen napostelut ja käy vapaa-aikanasi lenkillä ja kuntosalilla.
        Muuten olet hoitanut työsi hyvin.Eivät ole häiriköt uskaltautuneet lähimaillekaan.

pulskistumaan !
        Kyllä nyt mollataan...nyyh

Lähtisköhän tuo Maalaismies ottamaan pari neuvoo antavaa...

• ZOZ
        ellumari kirjoitti:

päin.

"Täti on sitten kiltti ja puhaltaa tähän letkuun. Ihan vaan tädin omaksi parhaaksi.
        Ja ruumiintarkastus on sitten myöskin pakollinen tähän aikaan illasta.
        Ettei vaan tule mitään päihteitä salakuljetettua."

• ellumari
        ZOZ kirjoitti:

pulskistumaan !

mutta ymmärräthän imagon.
        Tämä on sentään tasokas paikka.

Nyt menen pitkälle lenkille.
        Hoida hommaa huolellisesti.
        Olemme valtuuttaneet sinut myöskin seurustelemaan vieraiden kanssa, joten muistathan herrasmiehen käytöstavat!

• ellumari
        ZOZ kirjoitti:

"Täti on sitten kiltti ja puhaltaa tähän letkuun. Ihan vaan tädin omaksi parhaaksi.
        Ja ruumiintarkastus on sitten myöskin pakollinen tähän aikaan illasta.
        Ettei vaan tule mitään päihteitä salakuljetettua."

Eihän sinun nyt noin virkaintoiseksi pidä heittäytyä!
        Ruumiintarkastusta et ainakaan pidä!
        Minä olen lenkille menossa, ninkuin sanoinkin ja ettei tulisi liian kuuma jätin sukkahousutkin pois ja muutkin....

• Maalaismies
        ZOZ kirjoitti:

pulskistumaan !

Älä hemmetissä hullua yllytä! Sinä muuten saisit ehdottaa ja pyytää ellumaria kertomaan baarissa Tsehovista. Ellumari on innostunut sen näytelmistä. Saatas semmonen sivistynyt iltamatinea vai mitä ne on.

Ennenvanhaan lähikaupungissa oli sellaisia tilaisuuksia. Siellä näki elävältä F.E: Sillanpäätä ja Valtaria, puhumattakaan nuoremmista, Veijo Merestä tai Rintalasta.

Ja sun piirroksia sekä kirjarin maalauksia kun ripustas seinille, saataisiin hyvä fiilis. Tää ei olis mikä hyvänsä paikka.

Tää tuli mieleen, kun ehdotit paria huurteista.

• ZOZ
        Maalaismies kirjoitti:

Älä hemmetissä hullua yllytä! Sinä muuten saisit ehdottaa ja pyytää ellumaria kertomaan baarissa Tsehovista. Ellumari on innostunut sen näytelmistä. Saatas semmonen sivistynyt iltamatinea vai mitä ne on.

Ennenvanhaan lähikaupungissa oli sellaisia tilaisuuksia. Siellä näki elävältä F.E: Sillanpäätä ja Valtaria, puhumattakaan nuoremmista, Veijo Merestä tai Rintalasta.

Ja sun piirroksia sekä kirjarin maalauksia kun ripustas seinille, saataisiin hyvä fiilis. Tää ei olis mikä hyvänsä paikka.

Tää tuli mieleen, kun ehdotit paria huurteista.

olut on ihmeellinen juoma.
        Heti alkoi tulla hienoja ideoita baarin tason nostamiseksi kun vain mainitsikin asiasta :)

Saa nähdä jos Ellu-tätsy innostuu...jahka tulee tuolta lenkiltänsä...

Sitä odotellessa..
        Kippis!

• ZOZ
        ellumari kirjoitti:

mutta ymmärräthän imagon.
        Tämä on sentään tasokas paikka.

Nyt menen pitkälle lenkille.
        Hoida hommaa huolellisesti.
        Olemme valtuuttaneet sinut myöskin seurustelemaan vieraiden kanssa, joten muistathan herrasmiehen käytöstavat!

Minähän olen "täydellinen gentlemanni "...(siis selvänä)
        Vaikka taisi tuo fiiuliN pikkaisen pelästyä kun tämmönen körmy meinasi hänen pöytäänsä istahtaa.

• ZOZ
        ellumari kirjoitti:

Eihän sinun nyt noin virkaintoiseksi pidä heittäytyä!
        Ruumiintarkastusta et ainakaan pidä!
        Minä olen lenkille menossa, ninkuin sanoinkin ja ettei tulisi liian kuuma jätin sukkahousutkin pois ja muutkin....

baarin säännöissä lue että: "Omien juomien ja päihteiden tuominen baariin tiukasti kielletty." *plaraa sääntökirjaa*

Vaikka huolehditkin kasvattajan velvollisuuksista niin silti ei sinullekaan myönnetä mitään etuoikeuksia.
        Joten saat luvan varautua tiukkaan syyniin.

Vai jätit sukkahousut pois ja muutkin...hmmmm
        Niissä onkin hyvä koittaa muiluttaa jotakin :D !

• ellumari
        fiiuliN kirjoitti:

Tytinäksi meillä karjalassa sitä sanottiin.
        Minäkin olen nähnyt kun äiti sitä teki, mutta en muista ohjetta.
        Meillä tapettiin lehmä välirauhan aikana, kun se muuttui "sonnitautiseksi" silloin oli kova pula ruoasta,mutta äiti kun laittoi tytinää niin meillä oli pitkäksi aikaa hyvää ruokaa.

Kaikki ruoka oli kortilla, mutta isä myi sitä lihaa salaa jopa Halilan parantoloihin sijoitetuille sotilaille ja "heerroille".
        Sitten koko ajan pelkäsi jos vaikka jää kiinni.
        Sotilaat toivat maksuksi korkeisiin puulaatikoihin pakattua näkkileipää, joita sitten piiloteltiin sängyn alla.

Nuo samaiset puulaatikot taas olivat hyviä pakkauslaatikoita joihin pakattiin tavaroita kun "naapuri" hyökkäsi ja oli lähdettävä pakosalle.
        Mutta nyt tuli muutakin kuin tytinää, joka täällä
        Turun puolessa tosin on silettä.

Poikkesin taas työmatkallani katsomassa tapaanko tuttuja.
        Nyt voin minäkin tuoda korteni kekoon ruokakeskusteluun, sillä tiedän tuosta vasikanhyytelöstä, eli aladooopista.
        Minun lapsuudessani mummo osasi tehdä sitä, Hyvää olikin.
        Sanotaanko sitä Karjalassa tytinäksi ja miksihän?
        Aina oppii jotain uutta.
        Jatkan tästä matkaani ja poikkean erään tuttuni luona hakemassa levyn jonka hän antaa minulle. Se on vanha savikiekko.(minulla on vanha grammarikin)
        Mahtaako soida? Dixielandia, amerikkalaisten jazzmuusikoiden "kollektiivisesti improvisoima."

• kirjar kirjoitti:

viittaus tiskijukkaan. Anu oli ehdottanut ja tässä ainakin sen huomioin kuin tiskijukka jo olisi ollut tehtävissä.
        Siis Kynttilöitä ja äänikin on tuossa yllä.

• pertucia

Onkos kukaan maistellut maustekahvia? Keitin tuossa äsken kupillisen tiramisu-kahvia, maistuu ihan suklaalle. Olen kokeillut myös pähkinän makuista, siinä kyllä pähkinä enemmänkin tuoksuu kuin maistuu.

Kupillisen, tai pari korkeintaan näitä maustekahveja voi kerrallaan juoda, ei enempää. Aamukahviksi ei oikein sovi, ainakaan, jos on tottunut useamman kupillisen aamuisin juomaan.
      "Jälkiruokana" myös oikein sopiva. Ei kaipaa kahvileipää.

• ellumari

Kulttuuria kehiin, muutakin kuin ruokakulttuuria!
      Tarkoitan Maalaismiehen ehdottamia kirjallisuus matineoita ja taulunäyttelyjä.
      Musiikkia olisi kiva saada, elävää.
      Minä voisin laulaakin teille. Se on ainut taiteellisen lahjakkuuden laji, mitä minulla on.
      Pikkuisen soitan pianoakin.

ZOZ, onhan minulla nyt jotain erivapauksia.
      Olitpas sinä ärhäkkänä.
      Me skorpioonit olemme aika ehdottomia.

• ellumari

tarkoitettu portsarillemme.

• ZOZ

etten pistä!
        Hmmm...
        Kai sitä nyt pitäisi ryömiä kotikoloon..
        Tuo oli tosiaan hyvä tuo Maalaismiehen ehdotus hengen ravinnosta.

Työt taitaa olla ohi tältä päivältä, vai kuinka ?

Hyvää yötä sinulle, Maalaismiehelle, SkillaNille, fiiuliNille, Ritulille, Anulle...koko konkkaronkalle.

P.S: Ja jätetään se tarkastus toiseen kertaan ;)

• ellumari
        ZOZ kirjoitti:

etten pistä!
        Hmmm...
        Kai sitä nyt pitäisi ryömiä kotikoloon..
        Tuo oli tosiaan hyvä tuo Maalaismiehen ehdotus hengen ravinnosta.

Työt taitaa olla ohi tältä päivältä, vai kuinka ?

Hyvää yötä sinulle, Maalaismiehelle, SkillaNille, fiiuliNille, Ritulille, Anulle...koko konkkaronkalle.

P.S: Ja jätetään se tarkastus toiseen kertaan ;)

tulee tuolla menolla ajankohtaiseksi lähiaikoina.
        Olemme sinuun tyytyväisiä.
        Eihän sinun olisi tietenkään tarvinnut työaikana ryypätä, mutta saat anteeksi, niinkuin sen tarkastusuhkauksenkin.
        Menkööt kaikki rikkeesi samaan anteeksiantamus nippuun.

• ellumari kirjoitti:

tulee tuolla menolla ajankohtaiseksi lähiaikoina.
        Olemme sinuun tyytyväisiä.
        Eihän sinun olisi tietenkään tarvinnut työaikana ryypätä, mutta saat anteeksi, niinkuin sen tarkastusuhkauksenkin.
        Menkööt kaikki rikkeesi samaan anteeksiantamus nippuun.

vaihtui tihkusateiseksi aamuksi.
        Sainhan eilen käytyä oppitunnilla, haravoitua pihasta vaahteran ja omenapuiten lehtiä mahtavan kasan kompostiin ja välillä piipahdin täälläkin henkeä vetämässä.

Ilalla uppouduin Venny Kontturin; Paperikengät,
        kirjan maailmaan joka liikkuu sekä rauhan ajassa, että sodan muistoissa. Alettuani en irti päässyt siitä elävän kuvan muodostavasta kerronnasta noilla sivuilla.

Niinhän se elämä, muistoja omasta elämästä ja muistoja toisen kertomasta, aina kiva kuulla ja lukea... rentoutua ja uusia omia ajatuksia.

Tänään on taas koulutusta, Engliskaa kuuntelemaan
        kymmeneltä ja kuinkahan sen sateen kanssa, pitäneekö istahtaa päivällä vain tänne baariin ja kuunnella kuulumisia vaikka Fiiuliinin kanssa tuolla sivummalla.

Ruokapuoleksi suunnittelin lihapullia joihin laitan suppilovahveroita joukkoon, on tuota " saalista kertynyt" ja hyviä hivenaineita sisältävinä tungen vähän joka ruokaan.
        Punajuurisalaatti on kiva lisäke ja tietysti porkkanaraastetta vitamiinilähteeksi.
        Ilman hiivaa leipomaani ruisleipää leikkaan viipaleiksi, ladon voideltuun uunivuokaa, kerros sokeroitua puolukkasurvosta, leipää ja taas puolukkaa, vettä sen verran että
        sitä on juuri ja juuri leipäkerrosten tasalla.
        Kansi päälle ja 125 - 150 asteiseen uuniin muhimaan siksi aikaa kun olen koulussa, sitten tarkistan (ja lisään vettä tarvittaessa), sekoitan vähän ja lisään lämmön 175 asteeseen. Hetken kuluttua onkin makea ruispuuro valmiin lautaselle.

Ps. Kuka muistaa ja kuka käyttää vielä Helmi- ryynejä. Meillä keitetään ja nuoriso esittää minulle usein toivomuksen; jos et keitä riisipuuroa niin keitä helmipuuroa.

Huomenta samalla.

• kirjar kirjoitti:

vaihtui tihkusateiseksi aamuksi.
        Sainhan eilen käytyä oppitunnilla, haravoitua pihasta vaahteran ja omenapuiten lehtiä mahtavan kasan kompostiin ja välillä piipahdin täälläkin henkeä vetämässä.

Ilalla uppouduin Venny Kontturin; Paperikengät,
        kirjan maailmaan joka liikkuu sekä rauhan ajassa, että sodan muistoissa. Alettuani en irti päässyt siitä elävän kuvan muodostavasta kerronnasta noilla sivuilla.

Niinhän se elämä, muistoja omasta elämästä ja muistoja toisen kertomasta, aina kiva kuulla ja lukea... rentoutua ja uusia omia ajatuksia.

Tänään on taas koulutusta, Engliskaa kuuntelemaan
        kymmeneltä ja kuinkahan sen sateen kanssa, pitäneekö istahtaa päivällä vain tänne baariin ja kuunnella kuulumisia vaikka Fiiuliinin kanssa tuolla sivummalla.

Ruokapuoleksi suunnittelin lihapullia joihin laitan suppilovahveroita joukkoon, on tuota " saalista kertynyt" ja hyviä hivenaineita sisältävinä tungen vähän joka ruokaan.
        Punajuurisalaatti on kiva lisäke ja tietysti porkkanaraastetta vitamiinilähteeksi.
        Ilman hiivaa leipomaani ruisleipää leikkaan viipaleiksi, ladon voideltuun uunivuokaa, kerros sokeroitua puolukkasurvosta, leipää ja taas puolukkaa, vettä sen verran että
        sitä on juuri ja juuri leipäkerrosten tasalla.
        Kansi päälle ja 125 - 150 asteiseen uuniin muhimaan siksi aikaa kun olen koulussa, sitten tarkistan (ja lisään vettä tarvittaessa), sekoitan vähän ja lisään lämmön 175 asteeseen. Hetken kuluttua onkin makea ruispuuro valmiin lautaselle.

Ps. Kuka muistaa ja kuka käyttää vielä Helmi- ryynejä. Meillä keitetään ja nuoriso esittää minulle usein toivomuksen; jos et keitä riisipuuroa niin keitä helmipuuroa.

Huomenta samalla.

todella harmaata ja vettä lotisee taivaalta.
        Totaalisesti luonto on kuollut ja taivas itkee sitä kesän ja alkusyksyn kauneutta.
        Katsellessani ikkunasta tuota alakuloista näkymää ,mieleni on kuitenkin rauhaisa,on hyvä lämmin olo.
        Kahvia nautin tässä ,kahden sormen työskennellessä
        ja hyvin nukutun yön jälkeen,tuolla päässä taas
        suunittelu on vauhdissa.

Taidan pyhittää tämän päivän kirjeiden kirjoitukseen ja jos lehteenkin saisin jutun aikaan.
        Parvekkeella on metsästä kerättyjä sammalia ,jäkälää,puolukan varsia ja jotakin muuta,mistä kyhäilen pyhäinpäivän seppeleet haudoille,teenpä jonkun myyjäisiimme.
        (tekivät hyvin kauppansa viime vuonna)
        Illalla maalaamaan,se ei nyt tunnu vetävän,olisiko liikaa touhua,tulee ylitarjontaa.

Kirjar ,tuota leipä-puolukka "sotkua" tehtiin meilläkin,muistelen maistuneen hyvältä.

Taidan laittaa pannukakun uuniin,pannukakkuhan aina onnistuu,tuon iltapäiväksi baarin talkooväelle.
        Nyt kynä käteen ,ja sanoja peräkkäin,aikoo laitta SkillaN

• MUMMELI 1
        SkillaN kirjoitti:

todella harmaata ja vettä lotisee taivaalta.
        Totaalisesti luonto on kuollut ja taivas itkee sitä kesän ja alkusyksyn kauneutta.
        Katsellessani ikkunasta tuota alakuloista näkymää ,mieleni on kuitenkin rauhaisa,on hyvä lämmin olo.
        Kahvia nautin tässä ,kahden sormen työskennellessä
        ja hyvin nukutun yön jälkeen,tuolla päässä taas
        suunittelu on vauhdissa.

Taidan pyhittää tämän päivän kirjeiden kirjoitukseen ja jos lehteenkin saisin jutun aikaan.
        Parvekkeella on metsästä kerättyjä sammalia ,jäkälää,puolukan varsia ja jotakin muuta,mistä kyhäilen pyhäinpäivän seppeleet haudoille,teenpä jonkun myyjäisiimme.
        (tekivät hyvin kauppansa viime vuonna)
        Illalla maalaamaan,se ei nyt tunnu vetävän,olisiko liikaa touhua,tulee ylitarjontaa.

Kirjar ,tuota leipä-puolukka "sotkua" tehtiin meilläkin,muistelen maistuneen hyvältä.

Taidan laittaa pannukakun uuniin,pannukakkuhan aina onnistuu,tuon iltapäiväksi baarin talkooväelle.
        Nyt kynä käteen ,ja sanoja peräkkäin,aikoo laitta SkillaN

Olisin voinut olla tänään tilapäisenä tiskijukkana kun kuuntelin kehuttuja uusia levyjä silittäessäni pyykkiä. Katri Helenan uusimmassa ei oluut mitään hittiä tai erityisen hyvää. Yksi niistä on soinut ehkä enemmän radiossa,nyt jo unohdin mikä. Ei siis tosi hyvä.
        Samoin Marionin mainostettu rakkaimmat laulut oli pettymys (tai ainakin Marionin uusin). Se sisälsi puolet juutalaisia lauluja jotka voi kyllä kerran kuunnella läpi ,mutta en omaksi osta.
        Anneli ja Anne Mattilan muutamia kappaleita olen nauhoittanut ,jos tulisi kuunneltua kuntopyörää polkiessa.Eilen polkumusiikkina kuuntelin Tähtitaivas 40 hittiä....ihan ala-arvoinen levy. Kerätty artistien ns. levyn täyttöbiisiä.
        Olisiko mikään näistä kolahtanut baarilaisille?
        Pitää etsiä netin kautta kirjastosta taas uusia
        yritänkö VirveRostin parhaat sekin uusi vai Tapani Kansan Rautavaaran lauluja? Nythän Rakovalkealla kappale soi paljon radiossa?

• Maalaismies
        MUMMELI 1 kirjoitti:

Olisin voinut olla tänään tilapäisenä tiskijukkana kun kuuntelin kehuttuja uusia levyjä silittäessäni pyykkiä. Katri Helenan uusimmassa ei oluut mitään hittiä tai erityisen hyvää. Yksi niistä on soinut ehkä enemmän radiossa,nyt jo unohdin mikä. Ei siis tosi hyvä.
        Samoin Marionin mainostettu rakkaimmat laulut oli pettymys (tai ainakin Marionin uusin). Se sisälsi puolet juutalaisia lauluja jotka voi kyllä kerran kuunnella läpi ,mutta en omaksi osta.
        Anneli ja Anne Mattilan muutamia kappaleita olen nauhoittanut ,jos tulisi kuunneltua kuntopyörää polkiessa.Eilen polkumusiikkina kuuntelin Tähtitaivas 40 hittiä....ihan ala-arvoinen levy. Kerätty artistien ns. levyn täyttöbiisiä.
        Olisiko mikään näistä kolahtanut baarilaisille?
        Pitää etsiä netin kautta kirjastosta taas uusia
        yritänkö VirveRostin parhaat sekin uusi vai Tapani Kansan Rautavaaran lauluja? Nythän Rakovalkealla kappale soi paljon radiossa?

Jee jee, MUMMELI1:stä tulisi oivallinen tiskijukka! Hurmaavan nuorekas musiikin tuntija, täynnä naisenergiaa; kaikki joukolla MUMMELI1:tä kannattamaan!

• ellumari
        Maalaismies kirjoitti:

Jee jee, MUMMELI1:stä tulisi oivallinen tiskijukka! Hurmaavan nuorekas musiikin tuntija, täynnä naisenergiaa; kaikki joukolla MUMMELI1:tä kannattamaan!

Tasapuolisesti sitten musaa!
        Minä pidän jazzista ja toivottavasti saamme kuulla ainakin joskus vanhaa, edesmennyttä Louis Armstrongia!

• Maalaismies kirjoitti:

kirjautua sisään.
        En ole niin kiireinen,mutta aikaa menee silti,kun pitää aina joka paikkaan kirjautua.

Tuo musiikki puoli olisi hyvässä hoidossa,Mummeli otathan pestin vastaan.
        Voisimme esittää toiveen ja Mummeli antaisi levyn soida.

Minä olen melko kaikkiruokainen, sinfoniaa, ei oopperaa, mieliala voi joskus muuttaa tuntemuksia.
        Tapani Kansalta voisin nyt toivoa Hopeista kuuta,kai siksi ,että alan jo odotella talvipakkasia ja kuutamoita ,tähtitaivasta,tämän apeisen sateen lomaan.
        Minusta Kansa laulaa hyvin tuon kappaleen.

Pitäisikö tavata tuo teksti uusiksi,että ei tulisi virhettä,olen niin hätäinen,en millään ehtisi.
        Baari alkaa olla edustus kunnossa,vielä verhoja ja joitakin tauluja ja kalusteita puuttuu.

• ilmari
        SkillaN kirjoitti:

kirjautua sisään.
        En ole niin kiireinen,mutta aikaa menee silti,kun pitää aina joka paikkaan kirjautua.

Minä olen melko kaikkiruokainen, sinfoniaa, ei oopperaa, mieliala voi joskus muuttaa tuntemuksia.
        Tapani Kansalta voisin nyt toivoa Hopeista kuuta,kai siksi ,että alan jo odotella talvipakkasia ja kuutamoita ,tähtitaivasta,tämän apeisen sateen lomaan.

Pitäisikö tavata tuo teksti uusiksi,että ei tulisi virhettä,olen niin hätäinen,en millään ehtisi.
        Baari alkaa olla edustus kunnossa,vielä verhoja ja joitakin tauluja ja kalusteita puuttuu.

eiks anu ehdottanu tänne tiskijukkaa vaan ei tainnu kukaan noteerata sitä,junioria hän ehdotteli,mutta tais mennä kaikilt ohi.
        Laittasitte äänestyksen käyntiin niin ois vähä tasapuolisempaa.

eiks anu ehdottanu tänne tiskijukkaa vaan ei tainnu kukaan noteerata sitä,junioria hän ehdotteli,mutta tais mennä kaikilt ohi.

Eihän niitä jokaisen puheita huomioonoteta,
        fiksut vain tulevat kysymykseen vissiin.
        Vaaleissakin putoavat huonommat pois.
        Ja kaikki ehdottavat "nuoret hoitamaan asioita"

• MUMMELI1
        SkillaN kirjoitti:

kirjautua sisään.

En taida olla sopiva tiskijukaksi .Kiitos vaan ehdotuksista.Minun musiikkimakuni saattaisi olla yksipuolinen,mutta jos ehdotatte musiikkia kyllä minä voin etsiä ja soittaa sitä.
        Musiikki on perheessä läsnä joka päivä ,kun puoliso on työelämässä vielä sen parissa ja nyt kun minulla on aikaa monesti autan häntä joissakin työasoissa.
        Minustakin on hauskaa järjestää omassa kerhossa musiikkitietokilpailuja ,levyraateja ja butsibumia siksi kuuntelen itsekin paljon musiikkia. Silti heti ensimmäinen ´toivomus jazz, on minulle aika tuntematon musiikinlaji ,siis voin ollavain tilapäisesti tiskijukka.
        Nyt lähden kuitenkin laulamaan yhteislaulua ,se on mukavaa,ei mikään kuoro .

• ilmari kirjoitti:

Anun ehdotuksesta, tein pienen viittauksen viestissä Kynttilöitä...
        Siinä kyllä mainitsin että tiskijukkakin on, sillä pidin erehdyksessä selvänä että se junioro tulee paikan täyttämään, koska Anu häntä siihen hommaan esitti.

Taitaa vain olla että kaikkia viestejä eivät kaikki lue, sekin on ymmärrettävää.

Hyvähän se olisi jos joku kertoisi mitä musiikkia kuulemme täällä istuessamme, ja voisimme esittää toivomuksiakin.

Kukahan sitä tiskijukan hommaa hoitisi. Pitäisihän hänellä kai olla jotain tieto ja tuntemuksia erilaisesta musiikista, makuja kun on niin monia.
        Niin, äänestyskö tiskijukasta, onko ehdokkaita, en tiedä.

Toivoisin joskus kuulevani Lasse Mortensonin:
        Aamu-usva ;n jonka muistamme Myrskyluodon Maijasta, tai May it Be, elokuvasta Sormusten herra.

• ilmari kirjoitti:

Siinä kyllä mainitsin että tiskijukkakin on, sillä pidin erehdyksessä selvänä että se junioro tulee paikan täyttämään, koska Anu häntä siihen hommaan esitti.

Taitaa vain olla että kaikkia viestejä eivät kaikki lue, sekin on ymmärrettävää.

Hyvähän se olisi jos joku kertoisi mitä musiikkia kuulemme täällä istuessamme, ja voisimme esittää toivomuksiakin.

Kukahan sitä tiskijukan hommaa hoitisi. Pitäisihän hänellä kai olla jotain tieto ja tuntemuksia erilaisesta musiikista, makuja kun on niin monia.

Aamu-usva ;n jonka muistamme Myrskyluodon Maijasta, tai May it Be, elokuvasta Sormusten herra.

• kirjar kirjoitti:

ja joskus karkaa kun kirjoitusvirheitä tarkastelee. Nyt eka karkasi.

• ilmari kirjoitti:

junioria huudeltiin,vaan kun ei ole ilmaantunut.

Luulen että tähän baariin sopii useampikin,vuoroiltoina, olisi sitten vähän eri tyyleillekin, voisi täyttä useampien musiikki toiveet.
        Olen valmis myös äänestys ehdotuksiin,kun vain hakijoita löytyy.
        Portsareitakin tarvittaisiin enemmän, ei nuori mies jaksa joka ilta baaria vahtia,pitäisi päästä sitä toista puoliskoa etsimään.
        Joten työpaikkoja olisi useammallekin miespuoliselle.
        Ellumari on henkilöstö asioiden hoitajana toiminut,hän varmaan tekee valinnat edelleen,ehdokkaat vain riviin.
        Tämä baari onkin sellainen,että hylkäys prosentti on nolla,työtä kaikille löytyy,vaikkaseuran pitäjäksi,lupaa SkillaN

• Maalaismies
        SkillaN kirjoitti:

junioria huudeltiin,vaan kun ei ole ilmaantunut.

Luulen että tähän baariin sopii useampikin,vuoroiltoina, olisi sitten vähän eri tyyleillekin, voisi täyttä useampien musiikki toiveet.
        Olen valmis myös äänestys ehdotuksiin,kun vain hakijoita löytyy.
        Portsareitakin tarvittaisiin enemmän, ei nuori mies jaksa joka ilta baaria vahtia,pitäisi päästä sitä toista puoliskoa etsimään.
        Joten työpaikkoja olisi useammallekin miespuoliselle.
        Ellumari on henkilöstö asioiden hoitajana toiminut,hän varmaan tekee valinnat edelleen,ehdokkaat vain riviin.
        Tämä baari onkin sellainen,että hylkäys prosentti on nolla,työtä kaikille löytyy,vaikkaseuran pitäjäksi,lupaa SkillaN

Sisältä käsin paikat alkavat olla kunnossa, mutta ulkoa sade ja putoavat lehdet sekä myrskytuuli ovat tahrineet ikkunoita. Minä helposti auton ikkunapesimillä putsaisin lasit. Mitä tykkäät SkillaN?

ZOZ voisi tehdä kyltin ulko-oven päälle, eikö? Mikä nimeksi: SkillaNin baari?

• Maalaismies kirjoitti:

Sisältä käsin paikat alkavat olla kunnossa, mutta ulkoa sade ja putoavat lehdet sekä myrskytuuli ovat tahrineet ikkunoita. Minä helposti auton ikkunapesimillä putsaisin lasit. Mitä tykkäät SkillaN?

Minä olenkin vähän kompura nousemaan jakkaralle,suostun toki.
        Minä en vielä noita verhoja ole ommellut,mutta ehtii vielä,avataan virallisesti vähän myöhemmin.
        Se nimijuttukin,minulla on kyllä mielessä,mutta sekin hiukan myöhemmin. Sano vain ZOZ:lle että hakee kyltin valmiiksi.
        Palataan siihen asiaan aivan pian.Onko jalkojenpyyhin laitettu rapun eteen,kun nyt kurakelit tuli,lattia on nyt hienossa kunnossa ei pilata sitä,tanssia tulee olemaan,kun tuo musiikkipuoli saadaan kuntoon.
        Ihan tässä jännittää,mieten uusittu paikka otetaan vastaan.

Laitan tähän Ruuneperillekin terveiset ,että runoja vain väsäämään,seinille sopii.
        Toivottavasti huomaat täältä viestini,en viitsi joka väliin nikkiäni ahtaa,hei vaan,Skillan

• Anu.
        kirjar kirjoitti:

Tulihan sieltä vastaus hyvinkin vaikkakin tekaistulla nikillä." Kenkään" en tiedä sitten mihin kenkään. ;-)

• Ville kirjoitti:

Eihän niitä jokaisen puheita huomioonoteta,
        fiksut vain tulevat kysymykseen vissiin.
        Vaaleissakin putoavat huonommat pois.
        Ja kaikki ehdottavat "nuoret hoitamaan asioita"

mehän ollaan fiksuja kaikki ,sinä ja minäkin,vai epäiletkös.
        Täällä hoitelemme asiat porukalla nuoret ja vanhat,köyhät ja rikkaat.
        Tule ryyppäämään kuppi hyvää kahvia ,pyydä ilmari mukaan,pannukakkua on vielä vähän,rupatellaan.

• Anu.
        Maalaismies kirjoitti:

Oikein hyvä ehdotus Maalaismies.
        Tietenkin nimeksi ehdottamasi nimi.

• ellumari
        kirjar kirjoitti:

ja joskus karkaa kun kirjoitusvirheitä tarkastelee. Nyt eka karkasi.

meidän portsaristamme. Näyttäisi, että hänellä olisi vaikka kuinka paljon töitä täällä.
        Onkohan se nyt mennyt ottamaan sitä omaa lomaa, niinkuin uhkaili?

Kysyn sinulta kun liikut niin paljon, jos olit sattunut näkemään vaikka jossain viihteellä.

• iltavire
        MUMMELI1 kirjoitti:

En taida olla sopiva tiskijukaksi .Kiitos vaan ehdotuksista.Minun musiikkimakuni saattaisi olla yksipuolinen,mutta jos ehdotatte musiikkia kyllä minä voin etsiä ja soittaa sitä.
        Musiikki on perheessä läsnä joka päivä ,kun puoliso on työelämässä vielä sen parissa ja nyt kun minulla on aikaa monesti autan häntä joissakin työasoissa.
        Minustakin on hauskaa järjestää omassa kerhossa musiikkitietokilpailuja ,levyraateja ja butsibumia siksi kuuntelen itsekin paljon musiikkia. Silti heti ensimmäinen ´toivomus jazz, on minulle aika tuntematon musiikinlaji ,siis voin ollavain tilapäisesti tiskijukka.
        Nyt lähden kuitenkin laulamaan yhteislaulua ,se on mukavaa,ei mikään kuoro .

voisin kyllä tuoda levyinä tiskijukalle lainaksi
        Benny Goodmannia, Lois Armstrongia, Bing Crosbya
        ja vaikka Elvistäkin jos kelpaa !

• ellumari kirjoitti:

meidän portsaristamme. Näyttäisi, että hänellä olisi vaikka kuinka paljon töitä täällä.
        Onkohan se nyt mennyt ottamaan sitä omaa lomaa, niinkuin uhkaili?

Kysyn sinulta kun liikut niin paljon, jos olit sattunut näkemään vaikka jossain viihteellä.

Ei sattunut tuolla pimeällä tiellä kulkevan ja jos oli niin ainakaan ei ollut varautunut heijastimella, koska en nähnyt kulkijoita.

Olin engliskaa opettelemassa ja tulomatkalla ihan pimeää ja mustaa asfalttia joten heijasteeton kulkija siellä ei erottunut.
        Vaikka eihän se Zox ilman heijastimia... on tainnut valvoa yön ja nukkuu päivän.

Liikevaihto sen kun kasvaa ja paikka pysyy kunnossa. Pittäköhän kääriä hihat ylös ja alkaa valmistamaan myöhäistä iltapalaa?

Tarjoaisinko palan kuumaa sipulipiirakkaa, vai kävisikö höyryävä kuoillinen sipulikeittoa, juustoisella leivällä kuorrutettuna?
        Ei, nyt tuli nälkä.

• ellumari
        iltavire kirjoitti:

voisin kyllä tuoda levyinä tiskijukalle lainaksi
        Benny Goodmannia, Lois Armstrongia, Bing Crosbya
        ja vaikka Elvistäkin jos kelpaa !

Tuo "Satchmon"levyjä!
        Minulla on lähes kaikki hänen tuotantonsa, mutta en tuo tänne särjettäväksi, sillä emmehän tiedä minkälaisen tiskijukan saamme.
        Kerään vanhoja levyjä ja kirjoja.
        Kuka keräilee mitäkin.

• Maalaismies
        kirjar kirjoitti:

Ei sattunut tuolla pimeällä tiellä kulkevan ja jos oli niin ainakaan ei ollut varautunut heijastimella, koska en nähnyt kulkijoita.

Olin engliskaa opettelemassa ja tulomatkalla ihan pimeää ja mustaa asfalttia joten heijasteeton kulkija siellä ei erottunut.
        Vaikka eihän se Zox ilman heijastimia... on tainnut valvoa yön ja nukkuu päivän.

Liikevaihto sen kun kasvaa ja paikka pysyy kunnossa. Pittäköhän kääriä hihat ylös ja alkaa valmistamaan myöhäistä iltapalaa?

Tarjoaisinko palan kuumaa sipulipiirakkaa, vai kävisikö höyryävä kuoillinen sipulikeittoa, juustoisella leivällä kuorrutettuna?
        Ei, nyt tuli nälkä.

Rauhallista kuin budapestiläisessä ravintolassa. Mustalaismusiikkia taustalla. Mitä sanoit, kirjar: sipulikeittoa, nam, minkä kanssa?

• ellumari
        kirjar kirjoitti:

Ei, nyt tuli nälkä.

Luullakseni muillekin.
        Olet sinäkin mahtava ruokaihminen.
        Minä jäin varmaan osaksi sen takia vanhaksipiiaksi kun en koskaan opetellut tekemään ruokaa.
        Sanotaanhan, että tie miehen sydämeen käy vatsan kautta.
        Vieläkään ei saata olla myöhäistä.
        Muistathan sen T-kirjaimella alkavan ketjutarinamme!

• Maalaismies kirjoitti:

Rauhallista kuin budapestiläisessä ravintolassa. Mustalaismusiikkia taustalla. Mitä sanoit, kirjar: sipulikeittoa, nam, minkä kanssa?

tietenkin kotitekoista hiivaleipää ja lasillinenhyvää viiniä.
        Otatko valko- vai punaviiniä, sellaista puolihapanta, sopisi hyvin.

Siinä keiton pinnalla on viipale paahtoleipää, päällä juusta ja koko komeus on kratinoitu grillissä.

• ellumari kirjoitti:

Tuo "Satchmon"levyjä!
        Minulla on lähes kaikki hänen tuotantonsa, mutta en tuo tänne särjettäväksi, sillä emmehän tiedä minkälaisen tiskijukan saamme.
        Kerään vanhoja levyjä ja kirjoja.
        Kuka keräilee mitäkin.

Paul Anka, Bill Haley, Eddie Cochran, Fats Domino, jne.. muistoja, muistoja, ei mitään stereo musiikkia, vaan sitä vanhaa, isolta kiekolta, kuuntelin viikonloppuna.
        Oi niitä aikoja, nuoruus on mennyt mutta mieli aina nuori ja muistoissa ihana nuoruus ja se rokkikin.

• ellumari
        kirjar kirjoitti:

Paul Anka, Bill Haley, Eddie Cochran, Fats Domino, jne.. muistoja, muistoja, ei mitään stereo musiikkia, vaan sitä vanhaa, isolta kiekolta, kuuntelin viikonloppuna.
        Oi niitä aikoja, nuoruus on mennyt mutta mieli aina nuori ja muistoissa ihana nuoruus ja se rokkikin.

mutta ei mitään heavyä.
        Muistatko Tom Jonesin?
        Vieläkin menee väristykset selkärangassa.

Kuka sen lauloi suomeksi :"luonaan on toinen , tuskani vallassa hillinnyt en itseäin......

• Kansa
        ellumari kirjoitti:

mutta ei mitään heavyä.
        Muistatko Tom Jonesin?
        Vieläkin menee väristykset selkärangassa.

Kuka sen lauloi suomeksi :"luonaan on toinen , tuskani vallassa hillinnyt en itseäin......

Lauleli Dilailaa

• ellumari
        Kansa kirjoitti:

Lauleli Dilailaa

Siinä oli sellaista syvää kohtalonomaisuutta.
        Valtavan intohimon sävyttämää.
        Niihin aikoihin kuin tilauksesta minulle tehty.
        Soittelin sitä Ton Jonesin levyä, mutta radiosta tuli myöskin paljon tätä Tapani kansan laulamana.
        "Kaihdinta vasten näin varjojen liittyvän yhteen....."

• ellumari kirjoitti:

Siinä oli sellaista syvää kohtalonomaisuutta.
        Valtavan intohimon sävyttämää.
        Niihin aikoihin kuin tilauksesta minulle tehty.
        Soittelin sitä Ton Jonesin levyä, mutta radiosta tuli myöskin paljon tätä Tapani kansan laulamana.
        "Kaihdinta vasten näin varjojen liittyvän yhteen....."

on minullakin vaihdellut, joskus rokkia, sitten jatsia ja tunteellisia tangoja.
        Usein laitan kyllä tuon Vivaldin Neljä vuodenaikaa, tai Frank Sinatraa, Benny Goodmania yms. tuohon taustalle soimaan kun istun koneella tai teen käsitöitä.

Kauniita ja rohkeita en katsele ja tv on usein kiinni.

Nyt Hyvät yöt, huomenna ompelukone surraa ja uusia asusteita itselleni aion saada valmiiksi.

• Suurinpiirtein
        kirjar kirjoitti:

on minullakin vaihdellut, joskus rokkia, sitten jatsia ja tunteellisia tangoja.
        Usein laitan kyllä tuon Vivaldin Neljä vuodenaikaa, tai Frank Sinatraa, Benny Goodmania yms. tuohon taustalle soimaan kun istun koneella tai teen käsitöitä.

Kauniita ja rohkeita en katsele ja tv on usein kiinni.

Nyt Hyvät yöt, huomenna ompelukone surraa ja uusia asusteita itselleni aion saada valmiiksi.

Vuosiluvunkin jolloin Kansa ponnahti uudelleen tuon kanssa pinnalle. Se oli joko 1967 tai -68. Silloin sattui minun elämässäni eräs tapahtuma josta tuon laulun tulon muistan.

Minä tässä vain fiiulin, kun en enää jaksa kirjautua. Hyvää yötä kaikille, nyt pujahdan petiin.

• Maalaismies
        kirjar kirjoitti:

tietenkin kotitekoista hiivaleipää ja lasillinenhyvää viiniä.
        Otatko valko- vai punaviiniä, sellaista puolihapanta, sopisi hyvin.

Siinä keiton pinnalla on viipale paahtoleipää, päällä juusta ja koko komeus on kratinoitu grillissä.

Enhän minä viiniä voinut ajatella, koska olin autolla liikkeellä. Huomasin äkkiä iltalomani päättyvän. Sipulikeitto lisukkeineen oli maittava. Tuhannet kiitokset!

• Maalaismies kirjoitti:

Enhän minä viiniä voinut ajatella, koska olin autolla liikkeellä. Huomasin äkkiä iltalomani päättyvän. Sipulikeitto lisukkeineen oli maittava. Tuhannet kiitokset!

Mitäs tänä iltana syötäisiin? Taitaa tulla nuo laajennushommat eteen illalla ja olisi kai syötävä jotain juhlavampaa siellä avajais illallisella.

Ja nappaskengät jalkaan niin päästään tanssimaankin. Tilaisinko polkkaa tuolta tiskijukalta? Sen jälkeen syödään vähän paremmin.

Nyt taas ompelemaan että saan uuden puseron ylleni illaksi.

• Tarvittaisiinkohan baarin seinalle tunnusruno?

Tiedan, etta palstalla on monia runoilevia kirjoittajia mutta voisi kai aiheesta kirjoittaa useampikin.

Saisikohan jotain hauskoja vihjeita eri kirjoittajilta, jotka sitten vaannettaisiin runomuotoon.

Saa on tosiaan viileampaa taalla mutta mieli kuin SkillaNin baarissa.

• Anu.

Laitahan sinä Ruuneperi nyt runosuonesi pulppuamaan.

Totta kai pitää SkillaN;in Baarin seinällä runoutta olla.

Ensin runo SkillaN;ista ja sitten vaikka tästä
        Baarista.

Toiset jatkakoon ehdotuksia, heillä niitä varmaan on.

• fiiuliN

Tänä iltana taidankin jäädä tähän ovenpieleen ,
      kun on niin pahuksen pitkä matka tuonne nurkkaan.
      Tästähän on kiva tirkistellä kuka milloinkin ovesta sisään astuu.

Voisin kyllä piruuttani tehdä jollekin vaikka jalkakampin.
      Onkohan se täällä sallittua vai
      heittääkö ZOZ minut pellolle.
      No, tästähän ei onneksi tule pitkää lentomatkaa
      kun ulos on lyhyt matka.

Kuka seuraavana tulee, niin kokeilen,
      mitä oikein tapahtuu.

• ellumari

Niinhän me sovimme.

Täällähän on kohtelias ja tehokas itsepalvelu.

Minulla kyllä on vähän sellaista pomottajan vikaa, mutta nyt palvelen itseäni.Tuon sinullekin.

• ZOZ

väelle !

Vähän myöhäinen aika tulla töihin mutta muistaakseni työehtosopimuksessa mainittiin että minulla on liukuva työaika.
        Kiirrettä on ollut ja otin äsken muutaman tunnin tirsat.

"Pomo" näemmä jo huhuillut ja koittanut pistää agentti kirjarin kannoilleni.
        Turha toivo, ei minua turhaan kutsuta "invisible man":iksi :)

Anyway, oli tooosi magea uni...
        " Siinä lekottelin valkoisella, kuumalla hiekkarannalla palmujen huojuessa. Lämmin, kostea tuuli puhalsi mereltä.
        Drinkkiä siemaillen samalla kun tummahipiäinen pikku-pikku bikineissä oleva hierojatar lievitti kireitä hartioitani sekä laukaisten paikkojen jännityksiä.............."

Jaa, takaisin arkeen..

Vai meinaa fiiuliN pistää rattaliksi!
        Eihän sellainen sovi että asiakkaita ruvetaan kampittelemaan.
        Oleppas kiltisti ettei tartte ärähtää...murh!

Mitäs muuta..jaa niin tuo Maalaismiehen ehdottama kyltti.
        Naputtelen sen huomenna jahka saan itteni liikkeelle vaikka kyllähän se vasara Maalaismihelläkin handussa näyttää pysyvän.

Huomenna on siis viralliset avajaiset vai ?

Vedämpä hiukan henkeä..

• Tuossa -1970 luvulla kun ammattiliittonikin usein piti lakkokokouksia nykyisessä Paasitalossa, ja porukkaa oli iso sali täynnä, usein menimme ystävieni kanssa istumaan penkin päähän lähelle ovea, jollin kysyttiin että miksi siihen jäätte onhan tilaa keskelläkin.

Ja tietysti selitin; jos tulee tappelu niin pääsee äkkiä ulos. Joskus niissä kokouksissa oli todella kuumat tunnelmat ja kiihkeitä kannanottoja.

Muuten se on vetoisa paikka, vaikka paras tarkkailuun. Ellu, tuohan minullekin yksi monopoli, tai kuuma rommi, olutta ja lonkeroa en huoli. Ja konjakin kanssa vaikka capuccino.

• ellumari
        kirjar kirjoitti:

Tuossa -1970 luvulla kun ammattiliittonikin usein piti lakkokokouksia nykyisessä Paasitalossa, ja porukkaa oli iso sali täynnä, usein menimme ystävieni kanssa istumaan penkin päähän lähelle ovea, jollin kysyttiin että miksi siihen jäätte onhan tilaa keskelläkin.

Ja tietysti selitin; jos tulee tappelu niin pääsee äkkiä ulos. Joskus niissä kokouksissa oli todella kuumat tunnelmat ja kiihkeitä kannanottoja.

Muuten se on vetoisa paikka, vaikka paras tarkkailuun. Ellu, tuohan minullekin yksi monopoli, tai kuuma rommi, olutta ja lonkeroa en huoli. Ja konjakin kanssa vaikka capuccino.

monopoli ja cappucino.
        Itse otan aina cappuciinon kanssa tilkan anis likööriä.
        Se on hyvää siinä seassa.Minun mielestäni.
        Onpa taas ollut mukava ilta ja uusia asiakkaitakin näkyy tulleen. Nuo kaverukset tuolla nurkkapöydässä. Villeksi ja Ilmariksihan ne esittäytyivät.
        Tuskin on röyhkeää ja tunkeilevaa, jos menen vähän juttelemaan heidän pöytäänsä. Onhan täällä aika rento meininki muutenkin, vaikka onkin tasokas paikka samalla.

• kirjar kirjoitti:

Tuossa -1970 luvulla kun ammattiliittonikin usein piti lakkokokouksia nykyisessä Paasitalossa, ja porukkaa oli iso sali täynnä, usein menimme ystävieni kanssa istumaan penkin päähän lähelle ovea, jollin kysyttiin että miksi siihen jäätte onhan tilaa keskelläkin.

vielä avatko ,on uusittava vuokrasopimus, pitäisikö pyrkiä tekemään pidemmäksi aikaa, aina saa paperia allekirjoitella.
        Tuo nimijuttukin on vielä auki,ja verhot ompelen huomenissa.
        Mutta aattot juhlista jaloimpia ,juhlikaa vaan ja valitkaa musiikkia ,mikä olisi kaikkien makuun. Tiskijukkat ,Mummelin lisäksi,portsareita lisää,taitaa tämä nykyinen olla aika itsevarma asemastaan,voisi tietysti nokkamiehen homman antaa,ainakin kokeeksi,vai mitä mieltä on tämä kouluttaja ellumari.
        Kirjar taitaa tuota ruokapuolta ,ja Sumppi-Ruusa lupaili juomapiolet hoitaa,ei kyllä ole näkynyt,mutta jos tulee huommenissa.

Ruuneperi runoja ehdotti,minä kyllä hänelle tuonne toisaalle sanoinkin,että runot olisivat mukavia.

Liekö Maalaismies jo pesaissut ikkunat,jopa alkaa helpottaa,homma on hanskassa.

Kunpa Anukin jaksaisi tulla uuteen paikkaan virallisesti tutustumaan, fiiulia ei nurkkapöytään saa laskea valoon ja vieraita vastaanottamaan.
        Rituli,Helena ,Sini-vuokko,iltavire,kaikki muut joita en jaksa muistaa,miehet mukaan lukien tervetulleeksi toivotetaan.
        Katsotaan huommenissa joko kynttilät loistaa,fanfaarit kumajaa.

• Helena04
        SkillaN kirjoitti:

vielä avatko ,on uusittava vuokrasopimus, pitäisikö pyrkiä tekemään pidemmäksi aikaa, aina saa paperia allekirjoitella.
        Tuo nimijuttukin on vielä auki,ja verhot ompelen huomenissa.
        Mutta aattot juhlista jaloimpia ,juhlikaa vaan ja valitkaa musiikkia ,mikä olisi kaikkien makuun. Tiskijukkat ,Mummelin lisäksi,portsareita lisää,taitaa tämä nykyinen olla aika itsevarma asemastaan,voisi tietysti nokkamiehen homman antaa,ainakin kokeeksi,vai mitä mieltä on tämä kouluttaja ellumari.
        Kirjar taitaa tuota ruokapuolta ,ja Sumppi-Ruusa lupaili juomapiolet hoitaa,ei kyllä ole näkynyt,mutta jos tulee huommenissa.

Ruuneperi runoja ehdotti,minä kyllä hänelle tuonne toisaalle sanoinkin,että runot olisivat mukavia.

Liekö Maalaismies jo pesaissut ikkunat,jopa alkaa helpottaa,homma on hanskassa.

Kunpa Anukin jaksaisi tulla uuteen paikkaan virallisesti tutustumaan, fiiulia ei nurkkapöytään saa laskea valoon ja vieraita vastaanottamaan.
        Rituli,Helena ,Sini-vuokko,iltavire,kaikki muut joita en jaksa muistaa,miehet mukaan lukien tervetulleeksi toivotetaan.
        Katsotaan huommenissa joko kynttilät loistaa,fanfaarit kumajaa.

Satuinpa sopivaan aikaan, onko ristinsieluakaan paikalla!?
        Ei, en ole ihmisarka, mutta tunnustan viihtyväni nykyisin pienemmissä porukoissa. Enkä ole baareissaviihtyvää sorttiakaan. Miksi tulin sitten? No, kun SkillaN kutsui tuossa edellä eilen. Ja tottahan on, että "ihmisestä tulee vanha, kun hän lopettaa leikkimisen", ja niin vanha en ihan vielä tunne olevani.

Vaan kannattipa tulla tutustumaan. Viehättäväksi ovat paikan saaneet, onneksi olkoon! Nyt en sitten tiedä, arvaanko itsekseni tuosta tiskiltä kahmaista pullakahvit, kun ei ketään vieläkään näy... Otanpa hyvinkin. - Ja juotuani häivyn samantien tuonne auringonpaisteiseen syyssäähän...
        Ehkä piipahdan toistenkin, kiitos!

• ellumari
        Helena04 kirjoitti:

Satuinpa sopivaan aikaan, onko ristinsieluakaan paikalla!?
        Ei, en ole ihmisarka, mutta tunnustan viihtyväni nykyisin pienemmissä porukoissa. Enkä ole baareissaviihtyvää sorttiakaan. Miksi tulin sitten? No, kun SkillaN kutsui tuossa edellä eilen. Ja tottahan on, että "ihmisestä tulee vanha, kun hän lopettaa leikkimisen", ja niin vanha en ihan vielä tunne olevani.

Vaan kannattipa tulla tutustumaan. Viehättäväksi ovat paikan saaneet, onneksi olkoon! Nyt en sitten tiedä, arvaanko itsekseni tuosta tiskiltä kahmaista pullakahvit, kun ei ketään vieläkään näy... Otanpa hyvinkin. - Ja juotuani häivyn samantien tuonne auringonpaisteiseen syyssäähän...
        Ehkä piipahdan toistenkin, kiitos!

Älä nyt pidä kiirettä!
        Kyllä tänne porukkaa tulee.
        Minäkin ehdin aina vasta näin iltapäivällä, mutta harvoin menen ohi, sillä tämä sattuu kivasti työmatkani varrelle.
        Ulkona on todella mukava ilma, mitä nyt merellinen pikkuisen raaka tuulenhenki käy.
        Minä juon nyt vihreää teetä.
        Siitä on ollut viimeaikoina paljonkin puhetta.
        Sanotaan vaikuttavan myönteisesti aineenvaihduntaan ja mihin kaikken se nyt olikaan.
        Kas, bongasin portsarimme ja täytyy mennäkin vähän jututtamaan.

• ellumari
        ZOZ kirjoitti:

väelle !

Vähän myöhäinen aika tulla töihin mutta muistaakseni työehtosopimuksessa mainittiin että minulla on liukuva työaika.
        Kiirrettä on ollut ja otin äsken muutaman tunnin tirsat.

"Pomo" näemmä jo huhuillut ja koittanut pistää agentti kirjarin kannoilleni.
        Turha toivo, ei minua turhaan kutsuta "invisible man":iksi :)

Anyway, oli tooosi magea uni...
        " Siinä lekottelin valkoisella, kuumalla hiekkarannalla palmujen huojuessa. Lämmin, kostea tuuli puhalsi mereltä.
        Drinkkiä siemaillen samalla kun tummahipiäinen pikku-pikku bikineissä oleva hierojatar lievitti kireitä hartioitani sekä laukaisten paikkojen jännityksiä.............."

Jaa, takaisin arkeen..

Vai meinaa fiiuliN pistää rattaliksi!
        Eihän sellainen sovi että asiakkaita ruvetaan kampittelemaan.
        Oleppas kiltisti ettei tartte ärähtää...murh!

Mitäs muuta..jaa niin tuo Maalaismiehen ehdottama kyltti.
        Naputtelen sen huomenna jahka saan itteni liikkeelle vaikka kyllähän se vasara Maalaismihelläkin handussa näyttää pysyvän.

Huomenna on siis viralliset avajaiset vai ?

Vedämpä hiukan henkeä..

Kuinka en huomannut!
        Puhuimme niin innostuneina musiikista ja vanhoista favouriteista.
        Melkein kuulin "Satchmos" Louis Armstrongin trumpetin.....
        Muutenkin nostalgia valtasi.

Annoin kertoa itselleni, että sinä olit hehkuttanut näkemääsi unta.
        Hiekkarannasta palmupuineen ja hula-hula tytöistä.
        No, unelmille ja haaveille on aikansa.
        Nyt taas oletkin jo vaihtanut virkailmeen naamallesi ja terästäytynyt hoitamaan tehtävääsi.

Onkohan niitä mielenkiintoisia kaveruksia Villeä ja Ilmaria näkynyt tänään?
        Yritin eilen tehdä tuttavuutta, mutta vaikuttivat kovin salaperäisiltä.
        Tiedäthän kuinka joka ainoasta uudesta asiakkaasta kannattaa pitää kinni.

Että tälläistä nyt....
        Ethän sitten liian usein pistäydy baarissa!
        En jaksa sinun drinkkejäsi laskea...omissanikin on tietämistä.
        Nähdään taas myöhemmin!

• AitoMdK

Täytyyhän minunkin ehtiä käydä hörppäämässä kupponen kuumaa, vaikka olenkin hiirijahdissa näin myöhällä.
      Toin tuliaislahjaksi aivan tuliterän hiirenloukun, made in China, kultani toi niitä kun oli Kiinassa matkalla pari viikkoa.
      Itse sairastui Pekingin ruttoon (kuulostaa ruokalajilta niinkuin olisi saanut Pekingin ankan):-) Latasin valmiiksi Dajmilla, siis loukun. Ajattelin että kyllähän täälläkin pullanmuruset vetävät hiirulaisia puoleensa.
      Varo näppejäsi...
      Ajattelin kuluttaa aikaani Alpertin avustuksella, mutta Alpertti ei "jummarra" minua...ja oma kulta sairastaa Pekingin ruttoa. Tässä ollaan myötäkärsijöitä.
      Vaan ottaisinkohan fingerporilaisen...?

• iltavire

Meillä meni hiiret parhaiten loukkuun kun
        oli pyydyksessä fazerin sinistä, jospa se
        tehoaisi. Hyvää yötä ja kauniita unia !

• Etkö meinaa kahvikupposta nauttia baarissamme,kun kumminkin lähitienoolla oleilet.
        Tuli mieleen ,jos tämä katu täällä 70 palstalla on liian piilossa,et tänne ole löytänyt,mutta nyt se huoli on pois mielestä.
        Uudistettu on baarimme,talkootyö tuottanut tulosta,vuokrasopimus neuvottelun alla,jatkoja ajatellen.

Olen ollut iloinen suuren suosion saaneen baarimme olemassa olosta,tarvetta on tälläisellekin.

Nyt näin vastaavan roolissa ,jännitän uusitun baaria vastaanottoa,luulen kaiken menevän hyvin.
        Hyvin valmisteltu ,on puoliksi tehty.

Tervetuloa edelleenkin virkistymään kahvikupposen
        ääreen ja kiitos loukusta,onneksi ei ole vielä löytäneet tänne,nuo hiirulaiset.
        Sateisen päivän jatkoja ja toipumista kullallesi,
        SkillaN

• AitoMdK
        SkillaN kirjoitti:

Etkö meinaa kahvikupposta nauttia baarissamme,kun kumminkin lähitienoolla oleilet.
        Tuli mieleen ,jos tämä katu täällä 70 palstalla on liian piilossa,et tänne ole löytänyt,mutta nyt se huoli on pois mielestä.
        Uudistettu on baarimme,talkootyö tuottanut tulosta,vuokrasopimus neuvottelun alla,jatkoja ajatellen.

Olen ollut iloinen suuren suosion saaneen baarimme olemassa olosta,tarvetta on tälläisellekin.

Nyt näin vastaavan roolissa ,jännitän uusitun baaria vastaanottoa,luulen kaiken menevän hyvin.

SkillaN

Olisin kyllä tullut paljon aikaisemminkin, mutta kuten olet ehkä huomannut "on ollut muuta puuhoo" ;-D

• Rituli
        SkillaN kirjoitti:

Etkö meinaa kahvikupposta nauttia baarissamme,kun kumminkin lähitienoolla oleilet.

SkillaN

taisi baarissasi olla tänään.
        Toivottavasti väkeä ryntää oikein
        tuhdisti.

Minä vain tässä pistäydyin katsomaan,
        millaiselta täällä näyttää tuon kaiken
        touhun jälkeen.

Maalaismies on ahkeroinut vallan kamalasti.
        Sinä ja toiset tytöt(ei mummut) olette
        myös panneet kortenne kekoon. Hyvältä
        näyttää!

On se muuten kumma, kun nykyajan hiiretkin
        ovat niin eliittiä, että vain Fazerin sininen
        kelpaa. Jo on aikoihin eletty.

Meillä, vuosia sitten, söi hiiri muutaman
        pianon koskettimen kannatusnauhan. Ihmette-
        limme kun muutamat koskettimet eivät antaneet
        minkäänlaista ääntä.
        Pianonvirittäjä totesi vain kutsumattoman
        vieraan olleen asialla.

Laitoin pianon sisään hiirenmyrkkyä ja kyllä
        ne hiiret hävisivät jälkeä jättämättä.
        En tiedä, mihin hävisivät. En edes kuivia
        raatoja ole nähnyt missään.

Jos mahdollista, hörppäsen tässä kupin kahvia
        ja lähden kiitämään.

Hyvää päivän jatkoa avajaisvieraille!

• Rituli kirjoitti:

taisi baarissasi olla tänään.
        Toivottavasti väkeä ryntää oikein
        tuhdisti.

Minä vain tässä pistäydyin katsomaan,
        millaiselta täällä näyttää tuon kaiken
        touhun jälkeen.

Maalaismies on ahkeroinut vallan kamalasti.
        Sinä ja toiset tytöt(ei mummut) olette
        myös panneet kortenne kekoon. Hyvältä
        näyttää!

On se muuten kumma, kun nykyajan hiiretkin
        ovat niin eliittiä, että vain Fazerin sininen
        kelpaa. Jo on aikoihin eletty.

Meillä, vuosia sitten, söi hiiri muutaman
        pianon koskettimen kannatusnauhan. Ihmette-
        limme kun muutamat koskettimet eivät antaneet
        minkäänlaista ääntä.
        Pianonvirittäjä totesi vain kutsumattoman
        vieraan olleen asialla.

Laitoin pianon sisään hiirenmyrkkyä ja kyllä
        ne hiiret hävisivät jälkeä jättämättä.
        En tiedä, mihin hävisivät. En edes kuivia
        raatoja ole nähnyt missään.

Jos mahdollista, hörppäsen tässä kupin kahvia
        ja lähden kiitämään.

Hyvää päivän jatkoa avajaisvieraille!

Tulin kurkistamaan josko jotain olisi lounaaksi,
        samalla joku voisi vähän katsoa kuinka tämä ompelemani pusero istuu.

Keskentekoinenhan tämä vielä, käsin ompelua vähän ja napitkin pitäisi tuolta kätköistä etsiä.
        Omasta mielestäni ihan sopiva, vaan miltä näyttää tuo selkäpuoli..?

Jaa että pitää odotella vielä, no laitan pikaisesti siskonmakkara soppaa kun on pakkaseen jäänyt sekavihanneksiakin pussi kuleksimaan.

Hyviä avajaisia tässä taas odotellaa, alkaa käydä ahtaaksi tilat, laajennus on edessä, onneksi tuo naapurihuoneisto on vapaa ja sehän sopii ottaa lisätilaksi.

Kurkin taas kun muut työt sallii.

• kirjar kirjoitti:

Tulin kurkistamaan josko jotain olisi lounaaksi,
        samalla joku voisi vähän katsoa kuinka tämä ompelemani pusero istuu.

Keskentekoinenhan tämä vielä, käsin ompelua vähän ja napitkin pitäisi tuolta kätköistä etsiä.
        Omasta mielestäni ihan sopiva, vaan miltä näyttää tuo selkäpuoli..?

Jaa että pitää odotella vielä, no laitan pikaisesti siskonmakkara soppaa kun on pakkaseen jäänyt sekavihanneksiakin pussi kuleksimaan.

Hyviä avajaisia tässä taas odotellaa, alkaa käydä ahtaaksi tilat, laajennus on edessä, onneksi tuo naapurihuoneisto on vapaa ja sehän sopii ottaa lisätilaksi.

Kurkin taas kun muut työt sallii.

lounasta ole ehtinyt ajatella,itsekin paistoin eiliset perunat,munat vatkasinsekaa.

Maalaismies sai nuo ikkunat niin kirkkaiksi,varmaan ohikulkijat sisään astuvat,kun valot kotoisesti tuikkivat.

Rituli tulehan uusiksi,täytekakku on valmiina ,verhotkin sain ikkunaan,ihan kotoisen tunnelman luovat.

Pistäydyn vielä kaupungilla,kerma puuttuu ja allekirjoitan nuo loput paperit

Tulen kohta,moi,moi,SkillaN

• AitoMdK

kun täällä meillä päin on tullut erittäin suosituksi ns. soppateatterit. Suuremmissa tiloissa, missä voidaan järhestää jonkunlaista tarjoilua, tarjotaan sopan, voileivän ja kahvin lisäksi myös hengen antimia.

On ehkä joku joka lausuu runoja, on musiikkia,
        ehkä joku näyttelijä lukee katkelman jostakin kirjasta, jonka pohjalta herää keskustelua pöydissä.

Ajattelin, kun Ruuneperi mainitsi jotakin runoista, että voitaisiinhan täälläkin ehkä kokeilla. Kirjoitellaan runoja, laulaa lurautetaan, kerrotaan juttuja ja viihdytään!

• avata uusittu baarimme ja aion sen tehdä.
      Vuokrasopimukset uusittu ja uudella innolla aloitamme taas jutustelumme.

Tarvetta tälle on ollut ja siitä rohkaistuneena aion tarjota paikkaa ,uusin nimin.

Lämpimät kiitokset kaikille talkoissa kävijöille ja täälläkin käyntiä voi jatkaa lopetukseen asti,ääni kantaa uusittuihinkin tiloihin.
      Sanon nyt näkemiin ,tälle talkoobaarille ja avaan uuden tuoreen ketjun.
      Tervetulleeksi toivotan kaikki vanhat ja uudet kävijät.

• Rauha

Nyt livahdan vielä vaikka saranapuolelta katsastamaan, millaiset muistot tänne jäivät vai veivätkö kaiken mennessään.

Johonkin on unhohtunut radio, vai liekö jonkun kännykkä, jotain "Kulkurinvalssia" kuuluu soivan.

Sumppi-Ruusa on unohtanut kokonaan meidän treffimme, vai oliko se väärin ymmärretty minun puoleltani? No, ei se nyt haittaa, ketään ei ollut enää ovella.

Toivottelen tästä nyt vain tämän kirjelappusen myötä onnea uuteen paikkaan, yritän joskus poikkeilla.
        Moikka!

• Rauha kirjoitti:

Nyt livahdan vielä vaikka saranapuolelta katsastamaan, millaiset muistot tänne jäivät vai veivätkö kaiken mennessään.

Johonkin on unhohtunut radio, vai liekö jonkun kännykkä, jotain "Kulkurinvalssia" kuuluu soivan.

Sumppi-Ruusa on unohtanut kokonaan meidän treffimme, vai oliko se väärin ymmärretty minun puoleltani? No, ei se nyt haittaa, ketään ei ollut enää ovella.

Toivottelen tästä nyt vain tämän kirjelappusen myötä onnea uuteen paikkaan, yritän joskus poikkeilla.
        Moikka!

ja kaikki ovat poissa.
        Eihän tämä nyt vielä saa kiinni olla, tiskit täynnä tavaraa ja musiikkikin soi.
        Eihän talosta saa lähteä kuin torpasta, jättää nyt kaikki ovet auki ja mennä tuonne laajennus osaan kuuntelemaan... tänne takaisin.

On aika valmistaa juhlava illallinen.
        Ompalin ja ompelin, kävin kaupassa hakemassa possun sisäfileen ja laitoin viipaleina marinointiliemeen. Paistetaan siitä hyvät pihvit grilli pannulla, pariisin perunoita ja vihanneksia. Minä aion sen illallisen täällä vielä nauttia, vaikka yksin.

Oliskohan täällä mantelilikööriä, pitääpäs kurkkia...

• Helena04
        kirjar kirjoitti:

ja kaikki ovat poissa.
        Eihän talosta saa lähteä kuin torpasta, jättää nyt kaikki ovet auki ja mennä tuonne laajennus osaan kuuntelemaan... tänne takaisin.

Ompalin ja ompelin, kävin kaupassa hakemassa possun sisäfileen ja laitoin viipaleina marinointiliemeen. Paistetaan siitä hyvät pihvit grilli pannulla, pariisin perunoita ja vihanneksia. Minä aion sen illallisen täällä vielä nauttia, vaikka yksin.

sait veden kielelle, wau, mikä illallinen!
        Ja ellet mantelilikööriä löydä, voisin tuoda...

• ellumari
        kirjar kirjoitti:

ja kaikki ovat poissa.

"uusin" tiloihin muuttamistamme.
        Minulla ei olekaan kotona jääkaapissani kuin valo.
        Osaavatkohan ne Ville ja Ilmari sinne Juttutupaamme?
        Pikkuisen huolestuin kun he vain piipahtivat nurkkapöydässä ja menivät sen tien.
        Mielenkiintoiset pojat.
        Olivatkohan kaksosveljeksiä, niin saman näköisiä ja samaa murrettakin puhuivat, sekä mielipiteetkin samanlaiset.

• Rituli
        ellumari kirjoitti:

"uusin" tiloihin muuttamistamme.
        Minulla ei olekaan kotona jääkaapissani kuin valo.
        Osaavatkohan ne Ville ja Ilmari sinne Juttutupaamme?
        Pikkuisen huolestuin kun he vain piipahtivat nurkkapöydässä ja menivät sen tien.
        Mielenkiintoiset pojat.
        Olivatkohan kaksosveljeksiä, niin saman näköisiä ja samaa murrettakin puhuivat, sekä mielipiteetkin samanlaiset.

Ville ja Ilmari sinne tiensä löytävät,
        kun vielä vähän hellemmin vikittelet.

Ja Onhan siellä niin hyvät ja edulliset
        tarjoilut, että eivät varmasti voi ohi
        kulkea.

Kertovat vielä kavereillekin. Kohta
        on nuoria tanssittajia vaikka kuinka.
        Sitten kun vielä ohjelman kuulevat
        niin kipin kapin rientävät Juttutuvan
        hoiviin.

En taaskaan ehdi syömään, on tuo aikataulu
        kireänsorttinen.

Mutta tapaillaan täällä silloin tällöin.
        Hauskaa illan jatkoa!

• fiiuliN

Kaikille kavereille tästä Baarista lähetän toivotuksia uusiin mukaviin elämän päiviin.
      Tavataan jossain.

• ellumari

Tokihan sinä siellä käyt?
        Istut omassa nurkkapöydässäsi ja kuulut "kuvioihin."

Minusta olisi ikävää menettää yhtään kaveria.
        Sanoit nimittäin niin arvoituksellisesti, että "tavataan jossain", aivan kuin olisit lähdössä kauemmaskin.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1777
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1588
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1109
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      44
      1000
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      822
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      790
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe