Psykiatri aamutvssä puhuu p..aa

Ei hyvää päivää!

Kuinka kehtasi Timo salmisaari (mielenterveyspalveluiden johtaja Etelä-Karjalassa) puhua p..aa aamutvssä.
Hoitoon ei ole jonoja, homma toimii ja asikas on kuningas.
Hah,hah, hah..

Kaikkia kohdellaan kuin juoppoa tai huumeidenkäyttäjää. Joka kerta jankutetaan juomisesta eikä uskota, ettei sitä ongelmaa ole.
Vastaanotolla "hoito" kestää vain 20 kertaa enintään ja sitten lentää ulos oli masennus missä vaiheessa tahansa. Ei ihme ettei jonoja ole, kun potilas pistetään saman tien pihalle.

Osastopaikkoja on vähennetty, mutta millä kustannuksella? Kaikki sekaisin samalla osastolla, jossa rauhallisemmat potilaat joutuvat pelkäämään väkivaltaisia psykoottisia.

Ja toimittaja oli niin hurmaantunut..kysyi miksei tällaista voi olla kaikkialla. Toivottavasti muualla vielä saa oikeeta hoitoa ja ymmärrystä.

31

3511

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vähän kai silleen

Iltapäivää.
      Ei minnuu ole huonosti kohdeltu. Viimetteks kävin alkukesästä e-reseptiä uusimassa kun se puhelinuusinta ei onnant.
      Vähän kyrsiytynyttä esitin sii luukulla kun mokomaa asjaa ei osata luurissa toimittaa. Tuli ne kuntoon siit kuitenkii.

Niin ettei k a i k k i a kohdella terveydenhoitoalalla kuin yrmyisiä juoppoja ja narkkailevia tyyppejä.

• 5376jj
    • fhfgjkuiluiöl

Ei tainnut toimittaja uskaltaa olla kriittinen.
      Sillonhan se menee hymistelyksi ja paskakin menee läpi hyvin.

• mene itse hoitoon

sulkisivat kaikki sairaalat vaan ja hoitoon kaikki s atanan kukkahattupellet joiden mielestä pakkohoito on hyväksyttävä asia.

• Hiljaiset potilaat

Ne jotka tietävät totuuden eivät jaksa tai uskalla puhua!

• eivät onnistuneet!

No minä uskallan.

Koettu on omaisten soittama pakkohoito lääkitys ja turhaan sekin.

Mutta olen uskaltanut irrottautua systeemistä ja jatkossa kehoitan muitakin tekemään niin.

Tässä ainakin yksi!

• Totuus123

Salmisaari korostaa itseään huomattavasti ja jatkuvasti. En menisi hänen hoitoonsa ikinä, ellen haluaisi tulla hullumpana sieltä takaisin!

• älätuesadisteja

painaisi napin otsaansa VITUN PELLE

• Hohhoijakkaa

Tällaisilla lääkäreillä saattaa itsellään olla vakavaa persoonallisuusproblematiikkaa, josta asiakkaat joutuvat kärsimään joskus vakavin seurauksin. Suomessa psykiatreja ei mikään taho valvo. Jos asiakas menee paremman mielen toivossa vastaanotolle ja joutuu sen jälkeen terapiaan ja hoitoon sen johdosta mitä lääkärin vastaanotolla on tapahtunut, on jokin mennyt pahasti vikaan. Terveisiä vain niille, joita ei valvo mikään muu taho, kuin oma omatunto.

• Hullut_vallassa

Väkivalta ja kiusaaminen ovat ajoittain esillä mediassa, mutta psykiatrian koneiston uhriksi joutuneella ei ole minkäänlaista oikeusturvaa.

• totta8

Ei ole koska ihmiset eivät yleisesti tajua miten sairas tuo psykiatria on! Itseä ihan pelottaa että joudun takaisin ja mut aivopestään uskomaan psykiatriseen totuuteen tai jonkun sairaan hoitajan tai lääkärin uskomuksiin tai ajatuksiin. Mutta jos kertoisin tästä pelostani jollekin joka ei ole tietoinen asiasta pitäisivät he mua mielisairaana... Ehkä reagoin voimakkaasti tällä hetkellä kun olen vasta nyt alkanut tajuamaan miten sairas tuo koko systeemi on. Siitä ihmiset sitten päättelevät minun olevan mieleltäni sairas tai vainoharhainen tms. Aika turhauttavaa.

• Enkeliina123

Timo Salmisaari on ollut erikoisin tapaamani lääkäri. Menin 20-vuotiaana hädissäni hänen vastaanotollen ja hän totesi 45 minuutin ja ahtaan kaavakekyselyn pohjalta minun olevan vakavasti mielisairas, mahdollinen skitsofreenikko ja lopuksi hän tiedusteli, olenko koskaan harrastanut seksiä naisen kanssa. Tämä käynti romhdutti mielenterveyteni mukana määrätyn skitsofrenialäkityksen yhteydessä. En ole ikinä saanut mitään korvauksia.

• Ammattilaisen-tunnistaa

Hahahahah :D Selvästi psykiatrian ammattilainen

• Uutissorsa

Noin pinnallinen tutustumisen perusteella vaikuttaa mainiolta mieheltä! Saattaisin ihan nostaa hattua.. Tietysti monia harmittaa kun joutuu luopumaan työpäivän pituisesta kahvitteluvirasta. Ehkä heillekin on tarjolla hoitoa.

• IhanTerveOlen

Minusta hän on kiva ihminen. Minusta te olette kasa paskaa.

• ygyuyhuhujh

Kaverina varmaan ihan kiva. Esimiehenä täysi p...

• Poliisi666

Haista vittu. Tyhmä ja hullu hän on.

• Mitä_muuta_odotat

Psykiatria on pseudotiedettä, roskaa. Siten totta kai psykiatrit puhuu Aamu-TV:ssäkin roskaa. Miten he voisivat puhua totuutta, kun koko ala perustuu uskomuksiin ja suoranaiseen huijaamiseen. Vai mitä tarkoitat *askanpuhumisella?

• CheekIsTheBest

Olet vain kateellinen.

• PetraJ99

Maailmassa on vilpittömiä ja hyviäkin ihmisiä. Salmisaari edustaa niitä, jotka ovat oikeasti pahoja ihmisiä. Piste.

• voileipä.vote

Kävin kahden eri psykiatrin vastaanotoilla. Jälkimmäinen määräsi mielialalääkkeitä, että työmaalla paremmin pinna kestäisi.
      Lääkkeet eivät sopineet. Sitten aloin ottamaan voileipiä aina töihin. Ihan hullua, mutta voikkareilla pärjään paremmin.

• Saatananjuntit

Minä olen hyvä ihminen. Palvokaa minua, juntit.

• ptulikinomallenaamalle

Salmisaari on sanut itsensä irti Etelä-Karjalan mielentervyspuolen johdosta. Hyvä niin. Ehkä työntekijät saavat nyt työrauhan.

Kaikille neuvoksi, että jos joudutte johdon taholta uhkailluksi, niin ottakaa yhteyttä työsuojeluun. Yrittäkää puhelimella nauhoittaa uhkailua. Se kannattaa.

• kysyn.ihmeissäni

Aamutohtori TV:ssä. En onneksi muista nimeä. Kertoi masennuksen uusista hoidoista. Ensin ajattelin: en taida olla hereillä vielä, ei voi olla totta. -Nyt ovat uusinta uutta magneettihoidot. Vähän isommalla koneella sairalassa, vahvempi teho, voi pistää sätkimään.Lievemmilä ei tehoilla ei näkyviä sivuvaikutuksia. -On tulossa myös magneettipipo, jota voi käyttää kotona.
      -Ja tulokset: vaikuttaa lähes yhtä hyvin kuin lääkkeet (siis vaikuttavatko ne muuten kuin blacebon verran hyvää, ja muuten pahaa.) Kyllähän psykoterapiakin voi vähän auttaa, kuulemma.

EIVÄTKÖ JUURI MAGNEETTIHOIDOT OLE VAIHTOEHTOHOITOJEN HUUHAATA.

• Päähän_reikiä

Heikki Nikkilä oli kyseisen psykiatrin nimi. Paras kohta haastattelussa oli DBS:n, eli aivojen sulattamista sähkövirralla, käsittelevä osuus jutun loppupuolella, jossa Sanna Ukkolakin totesi kauhun väritteisin ilmein, että "porataan päähän reikiä." Psykiatria on ihan Frankenstein-Nazi-kamaa. Ei kukaan selväjärkinen kuvittele, että elämänvastoinkäymisistä selviää aivoja vaurioittamalla. Tai tavallaan voihan sitä "selvitä", jos henkilö kokee sen hyödylliseksi, että hänen kykynsa tuntea tunteita, ymmärtää ja välittää tuhotaan ja itsetietoisuuden tasoa madalletaan lähemmäksi vastasyntyneen ja eläinkunnan jäseniä.

Magneettistimulaatio on toki täyttä huuhaata niin kuin kaikki muukin psykiatriassa. Menetelmällä saadaan aikaan vaurioita aivoihin taas yhdelle erityyppisellä tavalla. Jos magneettistimulaation voimakkuutta lisätään riittävästi, napsahtaa henkilö epileptiseen kohtaukseen, mikä on aina aivoja vaurioittava tila. Sen takia oikeassa lääketieteessä, tarkemmin neurologiassa, pyritään ehkäisemään ja estämään epileptiset kohtaukset, koska pyritään estämään aivovauriot. Psykiatriassa taas tarkoitus on vaurioittaa aivoja, joten epileptisia kohtauksia aiheutetaan tarkoituksellisesti. Nykyisin käytössä olevat menetelmät tähän ovat sähköshokki (tunnetaan myös eufemismillaan sähköhoito) sekä magneettistimulaatio.

• adf443

DBS-hoito on kuulemma antanut (hyvää) hoitovastetta jossakin hyvin vaikeahoitoisissa OCD-tapauksissa. Voihan sillä sivuvaikutuksensa olla, mutta eläminen hallitsemattoman OCD:n kanssa on täyttä helvettiä.

• Uhri2017

Salmisaari saa varautua vuosituhannen oikeusjuttuun hoitovirheestä!

• YhtäHoitovirhettäKokoAla

Psykiatriassa on alhaisimmat hoitovirhesyytösten onnistumisprosentit. Ei kovin yllättäen, ikävä kyllä...

• Enkeliina2017

Hei.

17 vuoden ajan olen halunnut haastaa Timo Salmisaaren oikeuteen ja viime aikoina olen harkinnut, että menen hänestä puhumaan televisioon (kerran jo pyydetty) tai että kirjoitan hänestä lehteen. Päädyin aluksi kirjoittamaan internetiin, koska olen 17 vuoden ajan ollut hiljaa.

Kävin Timo Salmisaaren vastaanotolla 20-vuotiaana Joutsenossa, kun varasin itse itselleni ajan (huom. en ollut mikään pakkohoitotapaus). Olin uusi paikkakunnalla, olin juuri muutama kuukausi aiemmin päässyt opiskelemaan Humanistiseen ammattikorkeakouluun Joutsenoon kulttuurituottajaksi, ja muuttanut sinne. Olen erityisherkkä ja introvertti, juuri tuolloin eronnut poikaystävästä, ja elämänhallintani oli vähän kadoksissa. Laihdutin koko ajan, enkä syönyt terveellisesti, niin kuin ei moni muukaan 20-vuotias tyttö tee. Minussa ei kuitenkaan pohjimmiltaan ollut mitään vikaa. En kuitenkaan jaksanut käydä koulua, vaan lähinnä sävelsin lauluja ja haaveilin ammattimuusikon urasta.

Erotilanteessa olin saanut kerran dissosiaatiohäiriön, joka huolestutti minua. Mikä se oli? Ehkä verensokerini oli ollut alhaalla, ehkä olin polttanut liikaa tupakkaa, ehkä vain erotilanne otti koville, sillä olin juuri edellisenä kesänä menettänyt kotini tulipalossa, ja koin voimakkaita tunteita erotessani poikaystävästäni.

Menin Timo Salmisaaren vastaanotolle, joka otti kylmänä ja totisena vastaan ja teki todellisen shokkiarvion. Hän kyseli minulta outoja kysymyksiä, kuten koetko, että muut tuijottavat sinua, johon vastasin että hellurei, todellakin. Jo Absoluuttinen Nollapiste laulaa: "Älä käänny katsomaan, suomalaiset tuijottaa." Pukeuduin pitsiin ja PVC:hen ja mustaan, joka todellakin, valitettavasti, herättää Suomessamme huomiota ja tuijotusta. Introvertti kansa kun olemme.

Kyselylomakkeen jälkeen Salmisaari mulkoili minua, kunnes hitaasti lausui järkytyksekseni sanat: "Minä luulen, että tässä on kysymys vakavasta mielisairaudesta". Olin shokissa. Sitten kysyin pelästyneenä, että ei kai kohtaukseni ollut mitään skitsofreniaa, johon hän vastasi: "Entä jos olisikin?" Lopuksi, kun en enää osannut sanoa juuri mitään, olin lähdössä seisten, kun hän kysyi: "Oletko koskaan harrastanut seksiä naisen kanssa?" Tuli totisesti tunne, että tässä meni nyt jotakin kammottavalla tavalla pieleen!

(Myöhemmin valituksessani hän tietenkin kielsi jälkimmäisen. "Ei muista mitään tällaista tapahtuneen". Ja häntä uskottiin. Lisäksi vastine on kamalaa luettavaa, hän yrittää kaikin tavoin mustamaalata minut täydelliseksi hulluksi, ihan vakavissaan.)

Käynnin aikana hän määräsi minulle neuroleptin, ja kun pääsin koululle, luin pakkauksesta että "skitsofrenialääke", josta järkytyin yhä enemmän ja enemmän. Yhtä äkkiä psyykeltään terveelle, sensitiiviselle ja rakastuneelle naiselle, määrätään kylmästi jotakin skitsofrenialääkettä! Aloitin peloissani lääkkeen, ja noin parin viikon kuluttua, taivas ei näyttänyt enää kauniilta, 69 Eyesin keikalla en yhtäkkiä tuntenut mitään tunteita, tunteet hävisivät kokonaan ja siitä vasta hätäännyinkin! Ette usko mitä aivomanipulaatiota tunsin!

Sitten menin kertomaan toiselle ihastukselleni, että minulla epäillään skitsofreniaa ja hän laittoi jäisesti välit poikki! Se oli siinä! Minulle puhkesi uusi dissosiaatiokohtaus, ja yhtäkkiä minulla oli salvattu lääkkeestä tunne-elämä niin kokonaisvaltaisesti, että en voinut tunnetasolla reagoida hylkäämiseen. Tunsin kuinka "aivoni valuivat jonnekin takaraivooni", elämä meni kuin nopeassa filmissä silmien edessä ja romahdin, vammauduin.

Tämä päivänäkään minua ei ole saatu kuntoon, ja siksi olen menossa uuteen aivovammakuvaukseen, kun olen säästänyt rahaa. Jos minulla todetaan aivovamma, mikään ei enää pidättele minua menemästä julkisuuteen tämän asian kanssa.
      Lisäksi olen menossa lähiaikoina ADD-tutkimuksiin, voisinko olla ADD-häiriöinen, Se ei tarkoita skitsofreniaa eikä vakavaa mielisairautta,

Viimeiset 17 vuotta olen ollut psyykkisesti vammautunut, 17 tuhottua vuotta. Ei mitään korvauksia. Salmisaari lähetti minulle kerran kirjeen, jossa pyysi anteeksi, mutta siinä oli niin obsessiivinen sävy, että se ei riittänyt minulle. Ikään kuin kaikki tämä olisi ollut ennalta määrättyä. Ei ollut! Tämä oli sattumaa. Hän on itse vastuussa siitä miten minua kohteli, mitä sanoi ja mitä teki.

Ja hän kehtaa puhua siitä, kuinka on pehmeiden arvojen puolella. Hän on yksi kova-arvoisimmista ihmisistä, joita olen koskaan tavannut.

Ja julkisessa ammatissa toimivien arvostelu ei ole kunnianloukkaus eikä rikos. Niin sanoo laki.

- Enkeliina

• aatostajaloa

Olen puolestasi pahoillani saamastasi kohtelusta. Itse olen tuolta alueelta kotosin ja tiedän henkilön suurpiirteisesti. Kuinka kauan käytit lääkettä? Dissosiaatiohäiriö liittyy lähes poikkeuksetta lapsuuden traumaan. Siihen liittyy ymmärtääkseni muistamattomuutta, epätodellisuuden tunnetta ja hyvin monenkirjavia oireita. Millä perusteella epäilit dissosiaaatiohäiriötä? Dissosiaatiohäiriötä ei hoideta lääkkeillä (pelkästään) vaan pitkillä terapiaistunnoilla. Se on valitettavasti usein elämänmittainen sairaus.

• Enkeliina17

Kiitos myötätunnosta, en kommentoi tai ota kantaa tämän enempää. Minulla on nyt hyvä lääkäri ja kaiken mitä teen, teen vain ja ainoastaan yhdessä hänen kanssaan. - Enkeliina

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      93
      7748
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3722
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1876
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1160
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      32
      1013
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      28
      973
    7. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      827
    8. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      772
    9. Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa

1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄
      Ikävä
      60
      739
    10. TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.

Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o
      Hindulaisuus
      268
      703
    Aihe