Mitä new age on antanut sinulle?

New Age

Itselleni se oli pääsy sisälle henkisyyteen. Sain myös ystäviä sitä kautta.

New agen kautta tuli sitten siirryttyä myöhemmin itäisiin systeemeihin. New age -kuvioissa tulee yhä joskus käytyä tuttuja tapaamassa.

Jos olet joskus ollut new agessa mukana, oletko niissä yhä edelleen mukana, vai oletko siirtynyt muihin kuvioihin?

29

720

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kohtasin totuuden

      Minua kiinnosti nuorena kakki yliluonollinen, parapsylologia, enekelit ym. Kun sain tulla uskoon, kohdata Jeesuksen Kristuksen henkilökohtaisena Vapahtajana ja Herrana, niin kaikki epämääräinen huuhaa sai jäädä.

      • Anonyymi

        Uteliaisuus on vaarallista, moni asia voi alkuun tuntua kiehtovalta ja omaan sydämeen ei voi luottaa.

        Noituuteen ajautuneet ihmiset alkavat keksiä mitä ihmeellisempiä teorioita. Sen jälkeen pimeässä istutaan kynttilän valossa ennustaja-korttien ääressä öljyjä haistellen ja toivotaan parannusta surkeaan elämäntilanteeseen...mutta ei se auta, kaikki sellainen on vain saatanallsta. Pimeys vain lisääntyy kunnes millään ei ole mitään väliä. Varsinkin naiset on alttiita tämmöiselle huijaukselle.

        New Age näyttää kauniilta, mutta se on silkkaa eksytystä ja rahastusta. New Ageen hurahtanut etsii gurua gurun perään, ja rahaa palaa. Hyvässä tapauksessa, huutoihin vastaa lopulta Jeesus, ja sen jälkeen alkaa siivous. Kaikki väärien uskontojen roina lentää roskiin. Entinen New Age -uskovainen huomaa, etteivät uususkonnolliset opit ole yhtään mitään Raamatun rinnalla, eikä roinaa voi kirpparillekaan viedä, koska se voisi eksyttää ja vahingoittaa muita ihmisiä.

        Käänny Jeesuksen puoleen niin saat avun.

        ”Jos siis Poika tekee teidät vapaiksi, niin te tulette todellisesti vapaiksi.” Joh. 8:36


    • Light house

      Laajempaa perspektiiviä katsoa asioita, mitä on niiden taustalla. Lapsesta asti kaikki yliluonnollinen jota piiloluonnolliseksi nyt kutsutaan on kiinnostanut. Piiloluonnolisia tapahtumia oman lapsuuden aikana. Syntyi valtava kiinnostus oppia ymmärtämään tapahtuneita asioita. On antanut uusia ystäviä, ymmärrystä ja luottamusta tulevaan. Kun muutosta alkaa tapahtumaan, kohtaavat Valo ja Varjo toisensa. Jotta eteenpäin voitaisiin päästä, pitää kaikki varjoissa olevat asiat tuoda kirjaimellisesti Valoon.

    • vain totuus

      Olen lapsuudesta asti kokenut "yliluonnollisia" asioita, mutta vain ohjaus tarkoituksessa. Jossain vaiheessa innostuin myös new agesta, mutta jokainen niistä putosi pois tarpeettomana ja turhana hidasteena. Yksikään new ageen liittyvistä ei vakuuttanut mua totuudesta, jota janosin, mutta ne piti käydä lävitse.

      Sitten kun nämä olin jättänyt pois, tunsin syvän kutsun sisimmästä. Tämä tuntui niin oikealta ja varmalta. Kun jonkin ajan kuluttua Jeesus ilmestyi, tiesin, että tämä on oikea tie, kaikki muu on vain viihdettä ja erityisyyttä. Mutta koska ego meissä on niin lujasti kiinni, siitä dualistisesta maailmasta ei noin vain irrottauduta. Löysin Maailmankaikkeus katoaa kirjan, josta heijastui samanlaiset käsitykset tästä maailmasta ja maailmankaikkeuden olemassaolosta, kuin omani. Mutta yksikään kirja ei vie perille. Ne ovat vain opastuksia.

      Sitten olikin Ihmeiden Oppikurssin aika. Kirja, jonka oppeja sovelletaan arjessa, antamalla anteeksi. Tämä suuntaus on vahvasti nousussa ympäri maailmaa.

      Suomennettu video

      http://www.youtube.com/watch?v=6jHavN5aG9E&list=UUTleG6-484F7WHZD0hAjRRw

    • Light house

      Moni tekee myös kovaa businesta omilla opeillaan. Kaikilla polku on niin erilainen ja kuitenkin valaistuminen voi tapahtua. Tämäkin osoittaa sen tosiasian, ette ole yhtä ainutta oikeaa tapaa nähdä asioita,,vaan on,lukemattomia erilaisia polkuja valaistumiseen.

      • Nähty on.

        Ihminen kun on vähän sekavassa tilassa elämässään eikä pysty enää oikein käsittelemään asioita niin usein silloin lähdetään mukaan mitä kummallisimpiin hörhöilyihin.


      • Nähty tosiaan
        Nähty on. kirjoitti:

        Ihminen kun on vähän sekavassa tilassa elämässään eikä pysty enää oikein käsittelemään asioita niin usein silloin lähdetään mukaan mitä kummallisimpiin hörhöilyihin.

        Kas, sieltä tuli kommentti henkilöltä joka on ylpeä siitä että ei milloinkaan kehity yhtään henkisesti.


      • Yksisarvinen.
        Nähty tosiaan kirjoitti:

        Kas, sieltä tuli kommentti henkilöltä joka on ylpeä siitä että ei milloinkaan kehity yhtään henkisesti.

        Ns. Henkinen herääminen on yhdistetty psykoosiin.


      • Yksikaulainen
        Yksisarvinen. kirjoitti:

        Ns. Henkinen herääminen on yhdistetty psykoosiin.

        Suurin osa psykooseista tapahtuu kuitenkin ihmisissä, jotka eivät ole olleet hengentien kulkijoita. Henkinen herääminen ei siis ole heillä aiheuttanut mitään psykoosia, vaan on voinut käydä jopa toisin päin: he ovat herättelevän kokemuksensa jälkeen alkaneet siirtyä itse vapaaehtoisesti henkisen kasvun tielle. Käsittääkseni henkiset harjoitukset toimivat turvatyynynä niin, että asiat eivät niin helposti pääse hallitsemattoman psykoosin asteelle.


      • Anonyymi
        Nähty tosiaan kirjoitti:

        Kas, sieltä tuli kommentti henkilöltä joka on ylpeä siitä että ei milloinkaan kehity yhtään henkisesti.

        Ei tartekaan kannataa vaan pysyä irti tuosta*liikkeestä


    • nouP.

      New age jutuissa edelleen mukana, oma henkinen polku löytyi sitä kautta myös, vaikka aluksi kaikki oli tietenkin vain pintapuolista kiinnostusta johonkin sellaiseen mitä ei tieteellisesti ole pystytty todistamaan. Nyt new age jutuista on edelleen elämässä mukana lähinnä vain henkinen kasvu, meditointi, usko kuoleman jälkeiseen elämään ja inkarnaatioon, erilaiset symbolit, tarot- ja pelikortit joita joskus tulkitsen huvin vuoksi. Ei enää mitään ylimääräistä tutkimista kirjojen kautta tai asioiden vatvomista.

    • tutkitaanpa

      new age antaa iankaikkisen kuoleman,jos flunssa kaataa sinut niin eikö kuolema varmemmin, siinä jäät ilman new agesi voimaa, eli new age antaa vain harhaa ja sen voimasta pääsee vain hautaan asti. new agessa ihminen itse pelastaa tsensä, eihän kuollut voi muuta olla kuin eloton. kaikki omat viritelmät voi heittää oksennus sankkoon. otappa tutki Raamatun sanaa, mitä se ilmoittaa ihmisen mahdollisuuksista.

      • Tuo kun jotain korostetaan että on parempi kuin jokin toinen, niin siinä samalla nostetaan se oma näkemys jalustalle.


    • minsaifnoisfa

      Itse löysin tieni just new agen kautta,en kyllä ajattele olevani osa mitään uskontoa koska tää tuntuu enemmänkin henkilökohtaselta kehitykseltä ilman ajatusta uskonnosta.

      • kokonaisvaltainenuuh

        No mutta Uuh!, mä olen ainakin niin Uuh ja niin hengellinen että oikein itseänikin hirvittää uuu-uh! sentään tätä kaikkea


      • Sibelius

        Mitä itse olen New Age ihmisiä tavannut vuosien varrella, niin yhteistä on ollut se että poppoo näkee jumaluuden tekemättä siitä tiukkapipoista uskontoa, jossa kaikki asiat pitäisi nähdä vain jollain yhdellä erityisellä tavalla. Toki yhtäläisyyksiä löytyy mutta sapluuna taipuu tarvittaessa paljonkin.


      • Sanoisinhihhuleita

        Kyllä ne kaikki minun tapaamani ovat olleet enemmän ja vähemmän päästään höyrähtäneitä.


    • q3rgty
      • Ammamuhru

        Jokaisessa lahkossa on varmasti oma "totuutensa", vain me tiedämme totuuden, vain meille on kerrottu, muut eivät ymmärrä... tyypillistä lahkoajattelua.

        Lisää lahkoista.

        http://www.uskontojenuhrientuki.fi/


      • Ammamuhru

        Jokaisessa lahkossa on varmasti oma "totuutensa", vain me tiedämme totuuden, vain meille on kerrottu, muut eivät ymmärrä... tyypillistä lahkoajattelua, uppoaa varmasti sopivasti hörhöihin.

        Lisää lahkoista.

        http://www.uskontojenuhrientuki.fi/


    • kerty

      "Jeesus Kristus on sovittanut kokomaailman kaikki synnit!"
      "Joka uskoo Jeesukseen, pelastuu!"

    • Universaaliuden

      New agessa on hyvä universaali asenne, vaikka opetuksen syvyys jääkin usein pinnalliseksi. Itämaisista filosofioista voi löytää sitten oppeihin syvyyttä ja metodeja.

    • utk25

      New age on eksytystä ja pimeyden ruhtinaasta.

      • Äläleuhki

        Väitäkö että new age on sinusta lähtöisin?


    • Näkökulmaa

      New age on perkeleen ansa sen oppeihin uskoville.Kaikki on saatanan hallussa tällä planeetalla,koska kaikki on hänen valtaansa annettu.Jopa useimmat ihmiset ovat vallatut.vrt.suomen hallitus.Ainoat joita saatana ei voi vallata,tosin kyllä voi pettää,on Jumalan pyhät.

      • Eipuutumitään

        Uskovassa, Jumalan Pyhän Hengen temppelissä asuva Pyhä Henki ei ole Petettävissä, joten kannattaa uskovan olla tiiviissä Pyhän Hengen neuvossa ja johdatuksessa. Raamattu ja rukous kuuluvat Jumalan lapsen arkeen ja juhlaan, jokaiseen åäivään sopivina leipäannoksina esim. 4 lukua päivässä, minulla se vaihtelee mutta vähintään 4 lukua päivässä pyrin kuuntelemaan tai lukemaan. Vaikea on minua eksyttää....


      • Jumalallisuus-meissä
        Eipuutumitään kirjoitti:

        Uskovassa, Jumalan Pyhän Hengen temppelissä asuva Pyhä Henki ei ole Petettävissä, joten kannattaa uskovan olla tiiviissä Pyhän Hengen neuvossa ja johdatuksessa. Raamattu ja rukous kuuluvat Jumalan lapsen arkeen ja juhlaan, jokaiseen åäivään sopivina leipäannoksina esim. 4 lukua päivässä, minulla se vaihtelee mutta vähintään 4 lukua päivässä pyrin kuuntelemaan tai lukemaan. Vaikea on minua eksyttää....

        Anteeksi jos juttuni rönsyää, ei voi jäsennellä kunnolla kun kirjoittaa kännykällä....
        Henkinen kehitys mielestäni lähtee ajattelemisesta, järjellä suodattamisesta, ei mekaanisesta ulkolukemisesta tiettyjä kertoja päivässä. Sehän on kuin lukisi mantraa tai loitsua ilman ymmärtystä.

        Oma polkuni lähti vilpittömästä halusta pyrkiä totuuteen ja rakkauteen vaikeissa olosuhteissa. Lupasin auttaa muita jos saan apua Rakkauden Lähteestämme ts. Jumalalta. Minua autettiin konkreettisesti, ja koin arkikokemuksen yläpuolisia asioita Jumalasta, jostakusta joka välittää ja auttaa kun vilpittömin sydämin pyytää. Sain vastauksia suoraan ja luin " sattumalta" asioita jotka toi vastauksia. Mistään valmiiksipureksitusta opista totuutta en löytänyt, kaikki enemmän, vähemmän ristiriitaisia, luojiensa ihmisten kuvia, kultturirelativistisia. Luin vert.uskontotiedettä yliopistossa. Mutta ei valmiita oppeja ja puolitotuuksia tarvitakaan.

        Spirituaalisuus, teosofiapohjainen, on lähinnä sitä mitä itse koen läheisimmäksi filosofiana...mutta siinäkin on opinkappaleita, jotka sovittu jonkun piirin kesken, kun kannattajat on yhteisöllistyneet, luodaan sääntöjä, suljetaan jotkut ulos, korostetaan henkisiä lahjoja ja kykyjä. On maksullisia kursseja, itserakenneltuja hierarkioita, guruja, mestareita, joilla sananvalta. Arvostelua ja kyseenalaistamista ei sallita, aivan kuin lahkoissa. Jos ei ole rahaa, ei voi osallistua muiden mukana. En ole kulkenut koskaan maailmankatsomuksen leima otsassa, jokaisessa kyllä on muru totuutta.

        Jeesukseen uskon, mutta opettajana ja ystävänä, Kristus-tietoisuutena, en vapahtajana. Meidän nykyihmisten pitää itse vapautua oppimisen kautta: mitä kylvää, sitä niittää. Jeesus ei kanna meidän syntejämme
        vaan vastuu on otettava itse ja sovitettava vääryydet ajallaan.

        En tarvi oppia, nimeä sille, rituaaleja tai sääntöjä, harjoittamistapoja, ulkoa saneltuja normeja. Olen Jumalan, Lähteen, kanssa. Jumalalla ei ole uskontoa, sanoi Gandhi. Käyn kauniissa ev.lut, kat. tai ort.kirkoissa jos tarvitsen muuta paikkaa mietiskelyyn tai rukoukseen kuin koti. Luonto on kaunein kirkko, paitsi nyt räntäaikana. Pääasia että paikassa tuntuu hyvä henki, hyvyys.

        Haluan muuttaa negatiivista positiiviseksi, koettaa rakastaa ja hyväksyä oma kehitystie, antautua ja koettaa oppia, iloita jokaisesta päivästä, huonostakin. Pitää nähdä kauneutta kun sitä kohtaa, olla kiitollinen ja auttaa kanssakulkijoita.

        Rakkaus on oman uskoni ainut oppi. Mielestäni Jumala on Rakkaus. Silloin Rakkaus on Jumala. Kun rakastamme, ilmennämme Jumalaa. Riittää kun rakastaa ja auttaa. Aina en pysty, kun kohtaan pahuutta ja epäoikeudenmukaisuutta. Enkeli en pysty olemaan vaan olen raivostuttavan vajaa. Yritän olla ystävä tarvitsevalle ja välittää hyvyyttä. Jokaisella tuntuu oma polku olevan, liekö sille nimeä. Olemme kaikki saman auringon säteitä.

        Minusta esim. tämä mies välittää rakkautta ja ymmärrystä pelkällä katseella, sanoja, rahaa eikä uskontoa tarvita:

        Kannattaa katsoa mm. seuraava livestream-lähetys.

        www.braco.me


    • Huumeita-ja-nussintaa

      Hampun kasvatuksen ja pössyttelyn tuntuu aika moni hönöhippi löytäneen new agen vaikutuksesta. Se on sitä hengellisyyttä kun vedetään henkeen. Myös sukupuolitauteja näköjään new age -kavereiden kanssa hankitaan yleisesti.

    • Anonyymi

      New Age on antanut syvennystä jopa Raamatun tarinoihin, joista sentään on kätketty ja hävitetty tällaiset osat ja jätetty vaan sellaiset osat , joiden takia ei olisi esim. joutunut noitavainoihin tai jopa rovioille ja että maalaiset vain tunnollisesti tekisivät rutiininsa ja arkiaskareensa kyseenalaistamatta kirkkoa/uskontoja.
      Sivistys ja kouutus on esim. sellainen jippo, että se panee itsestään tutkimaan asioita enemmän ! Jo kotona 60-luvulta lähtien äiti opasti laajentamaan maailmankäsitystä. Ja kyseenalaistamaan. Totisesti sen minä tein.
      New Age on tuonut hyvin lähelle ihanaisen henkimaailman, sen hyvän sellaisen, jolla on niin paljon annettavaa meille.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3387
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      153
      2035
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      197
      1678
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      131
      1583
    5. 80
      1135
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1094
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      266
      996
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      122
      926
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      909
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      855
    Aihe