Metsäläismystiikkaa ja takapajuisen kylän ahdistusta, jota porton poika Jesse ravistelee.
Vapahtajan Varamies on moniulotteinen kirja, jota lukiessa saa nauraa ja itkeä. Vihjataan mustan huumorin keinoin, että vapahtaja uudestisyntyi köyhään savolaiskylään ja yritti opettaa kansaa oudoilla tempuilla. Jos joku katsoo kirjan rienaukseksi, niin malka on katsojan silmässä. Suomalaista mytologiaa ja kansankulttuuria parhaimmillaan. Näitä kyliä, joissa eletään ja tunnetaan noin, lienee edelleen.
Vapahtajan Varamies
7
272
Vastaukset 7
- miu maun mukkaa
luettu on. hyvä kirja, tykkäsin kovasti. ehkä liikaa kirosanoja, mutta kai ne maalaiset puhuvat niin. parhaita kuitenkin, mitä tullut viime aikoina luettua.
- Voeta leepee
Savolaiset puhuvat juuri kuin Vapahtajan varamiehen dialogissa on esitetty. Parasta siinä kirjassa mielestäni onkin juuri luonteva dialogi, joka harvinaista kyllä, on kirjoitettu savon murteella.
- pulloo ja piirakkoo
Voeta leepee kirjoitti:
Savolaiset puhuvat juuri kuin Vapahtajan varamiehen dialogissa on esitetty. Parasta siinä kirjassa mielestäni onkin juuri luonteva dialogi, joka harvinaista kyllä, on kirjoitettu savon murteella.
Savon murre valittiin jossakin äänstyksessä ylivoimaisesti seksikkäimmäksi murteeksi. Savolainen esileikki: "kiänny".
- teekutsukerho
Joo. Ihan kelpo kirjan on Kuosmanen kirjoittanut. Asiaa!
- Hjeje8jsj
Siinä kirjassa on muuten näköjään mukana juttuja, jotka ovat oikeasti tapahtuneet. Sen kylän josta tuo kertoo on pakko olla meikäläisen entinen kotikylä. Siellä nimittäin eräs juoppo löytyi luurankona kusiaispesästä.
- rvaaralainen
joo. tiijjän tappauksen. imelä-heikki kuoli kusiaispesään tai ainakin semmosesta sen jäänökset löyty
- JereX
Sain isänpäivälahjaksi. Olipa muuten oikeesti hyvä ja mukaansa tempaseva kirja, luin melkein samalta istumalta loppuun.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos SDP ei voita reilusti, persut kumoavat demokratian Suomesta
Näin tekisi ainakin Rydman seuratessaan idolinsa Trumpin mallia https://www.is.fi/politiikka/art-2000012187244.html6171633Anteeksi arkuuteni
Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän44877Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.
https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl487753Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?
Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll14743- 45662
- 41614
Tykkäätköhän vielä minusta?
Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin30566- 32533
Olet ihana
Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩❤️👩❤️😼😘37510Vihervasemmistofeministinaisasianaiset
Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE161498