Minulla on 4 gerbiilinaarasta. Ne ovat kahdesta eri poikueesta, mutta asuvat siis samassa terrassa. Nyt niistä nuorimmista gerbiileistä se kaikkein ujoin on alkanut purra ! Ja sehän sattuu. En uskalla enää edes ottaa sitä terraariosta pois, saati pitää kädessä, koska se puree todella kovaa ja ihan vaikka sitä vain tavallisesti kädessä pitäisi. Hanskat eivät auta, sillä niiden läpikin tuntuu se purema. Onko mitään tehtävissä ? Saako sitä koskaan lopettamaan puremista ? Voiko sellainen käytös ns. tarttua muihinnkin gerbiileihini ? Kun nyt on sen siskokin kerran näykkäissyt minua lujaa. Ne 2 vanhempaa gerbiiliä taas eivät yhtään pure vaan ovat todella käsiteltäviä ja ihania. Olen viettänyt gerbiilieni kanssa tosi paljon aikaa ja minulla on ollut näitä ennenkin gerbiilejä eikä niistä ketkään ole vihaisia ja purevia olleet. Ilmeisesti tämä pureva gerbiili on ns. pelkopurija, koska se on tosi arka ja säikky. Mutta nyt siis neuvoja, mitä tehdä gerbun kanssa ? Ja eihän muut gerbuni vain opi samanlaisiksi ?
Pureva gerbiili ?
2
286
Vastaukset
- niltsu
Mulla on kanssa sama ongelma :( Vaikka mulla on ollut aikaisemminkin gerbiilejä, niin ne eivät purreet. Toinen näistä puree kun laittaa käden dunaan, ja jos ei heti nosta kättä ylös, nii se puree useampaan otteeseen! =( Ja kaikki varmasti neuvovat että käsitelkää niitä joka päivä ja käyttäytykää rauhallisesti niiden kanssa, ja näin ollaan jo tehty... että onko enää mitään tehtävissä?
joku tyttö näpäytteli gerbiilejään nenälle, kun ne jyrsivät kaltereita, ja kyllähän ne lopettivatkin sen tavan, mutta en haluaisi mennä tällaiseen...- 4xgerbiili
Minäkin olen käsitellyt gerbiilejäni paljon päivittäin ja nuo kaksi gerbua ovatkin tosi kesyjä ja kilttejä ja aivan ihania, mutta tuo yksi on sellainen joka puree aina ja kipeästi. Ja sen siskokin näykkäisi minua kerran, mutta ei kyllä sen jälkeen enää. Voisiko niillä olla joku "puremisgeeni" tai vastaava :) Ikinä ei mitkään gerbuni ole purreet ja niitä on ollut aika monta, ja nykyisistäkin juuri nuo siskokset purevat, tai siis oikeastaan vain toinen puree aina, toinen tähän mennessä vain kerran. Ei ole yhtään kiva, että joutuu pelkäämään lemmikkiään ja käsittelemään vain hanskoilla :(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p565735Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "752902Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella212137No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol401925Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1611829- 191818
Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v51548Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy83117281-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome191171Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah69996