minkä kokoiseen?

ninni

minkä kokoiseen asuntoon voi ottaa sakemannin? eli siis ettei sitä tyyliin pidetä eläinrääkkäyksenä? asun kaksiossa 44 neliötä.. mulla on nyt belggari ja kissa ja haaveilen saksanpaimenkoirasta. vapaa-aikana ollaan ulkona tosi paljon,ennemmin ulkona vaikka koirapuistossa kun sisällä telkan ääressä,eli siis olen liikunnallinen ja koira tottunut ulkoilemaan paljon. kotona ollessa koira lähinnä nukkuu. eli siis olisiko mahollista ottaa saku näin pieneen asuntoon? olisin kiitollinen jos voisitte kertoa oman mielipiteenne! =)

11

733

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei ainakaan kerrostaloon

Mielestäni koira sopii vain omakotitaloon,jossa oma tarha sekä iso piha.Meillä koira aina pihassa vapaana ja nauttii elämästä.Mielestäni kerrostalossa koiran pitäminen on eläinrääkkäystä.

• FAU

Itse aikanani neljän saksanpaimenkoiran kanssa kerrostalossa asuneena, olen "hieman" erimieltä!
        Energinen ja aktiivinen rotuhan sakemanni on,mutta ihan tasan varmasti sen kanssa voi kerrostalossa asua,jos vaan omistajan oma aktiivisuus riittää.Huomattavasti helpommalla toki omakotitalossa pääsee,mutta samahan koskee kaikkia muitakin rotuja.
        eikä sen asunnon tarvitse mikään iso olla,eihän se koira sisällä paljon muuta tee,kun köllöttelee jossain,jos muu aktivointi hoidetaan asianmukaisesti.
        Sakemannihan on työkoira asuu se sitten missä hyvänsä ja pelkäksi seurakoiraksi sitä ei missään nimessä pidä ottaa.

• Riva
        FAU kirjoitti:

Itse aikanani neljän saksanpaimenkoiran kanssa kerrostalossa asuneena, olen "hieman" erimieltä!
        Energinen ja aktiivinen rotuhan sakemanni on,mutta ihan tasan varmasti sen kanssa voi kerrostalossa asua,jos vaan omistajan oma aktiivisuus riittää.Huomattavasti helpommalla toki omakotitalossa pääsee,mutta samahan koskee kaikkia muitakin rotuja.
        eikä sen asunnon tarvitse mikään iso olla,eihän se koira sisällä paljon muuta tee,kun köllöttelee jossain,jos muu aktivointi hoidetaan asianmukaisesti.
        Sakemannihan on työkoira asuu se sitten missä hyvänsä ja pelkäksi seurakoiraksi sitä ei missään nimessä pidä ottaa.

mullakin oli 4 sakemannia ja vielä kerrostalossa.
        Pari pentuettakin maailmalle lähetin.
        Kerrostalossa on pakko lähtee lenkille sato tai pasto,omakotitalossa tai rivarissa voi päästää pihalle kastumatta itse.

• ninni
        Riva kirjoitti:

Kerrostalossa on pakko lähtee lenkille sato tai pasto,omakotitalossa tai rivarissa voi päästää pihalle kastumatta itse.

olen samaa mieltä,ajattlin vain varmistaa. nykyinen koira todella energinen,kaikki ammatti-ihmiset(el.lääkäri,kouluttajat ym..) ihmetelleet pennusta asti miten pärjään sen kanssa kerrostalossa kun niin energinen mutta meillä menee täydellisesti.sisällä niin nätisti ja hiljaa mutta kun päästään ulkona hommiin niin virtaa riittää. pienestä asti opetin miten sisällä ollaan ja nyt tulokseen tyytyväinen. voinko ottaa sakemannin,jos harrastaisin sen kanssa tokoa,näyttelyitä(jos sopiva siihen tarkoitukseen), ja hakua ja jälkeä mentäisiin harjottelemaan(en ole vielä kokeillut). ja tottakai vapaa-ajalla muuta ulkoilua ja aktivointia. mielestäni koira saisi kaiken mitä tarvitsee.. rakastavan kodin ja töitä jottei kyllästy.

• ninni
        Riva kirjoitti:

nimenomaan kerrostalossa pakko lähteä ulos, omakotitalossa liikunta saattaa jäädä vähemmälle kun ajatellaan että kyllä se koira pihassa itse liikuntansa hoitaa. minun koirani ainakin pääsee metsään ja pelloille juoksemaan vapaana jokapäivä,vaikka asummekin kerrostalossa!ei se asunnon koosta ole kiinni minkä verran koira saa liikuntaa.

• minä
        ninni kirjoitti:

nimenomaan kerrostalossa pakko lähteä ulos, omakotitalossa liikunta saattaa jäädä vähemmälle kun ajatellaan että kyllä se koira pihassa itse liikuntansa hoitaa. minun koirani ainakin pääsee metsään ja pelloille juoksemaan vapaana jokapäivä,vaikka asummekin kerrostalossa!ei se asunnon koosta ole kiinni minkä verran koira saa liikuntaa.

Joo meillä sama juttu...
        mulla on kaksi sakua ja pikkasen päälle 50neliöö oleva kaksio kerrostalossa.
        Ei ole koskaan ongelmia ollu!
        Sisällä nukutaan ja pihalla peuhataan.
        Aamulla käydään pissillä ja syödään,nukutaan ja päivällä lähetään juoksemaan joko suo montuille, hiekka montuille,pelloille...tai sitten mennään kentälle tai radalle tai jälelle...meillä on sääntönä että vähintään 4 kertaa viikossa koirat pääsee treenaamaan myös aivojaan ;) eli siis kentälle,jälelle,raunioille ja muina päivinä hoidetaan sitten sitä lihaskuntoa ja yksi päivä viikossa on lepo päivä.
        Silloin käydään aamulenkillä, päivällä pellolla, iltalenkillä...
        Eivät ole tuhoja tehneet koskaan...lähinnä makaavat raatona omilla paikoillaan ja vetävät unta palloon kun ollaan kotona.

• minä
        minä kirjoitti:

Joo meillä sama juttu...
        mulla on kaksi sakua ja pikkasen päälle 50neliöö oleva kaksio kerrostalossa.
        Ei ole koskaan ongelmia ollu!
        Sisällä nukutaan ja pihalla peuhataan.
        Aamulla käydään pissillä ja syödään,nukutaan ja päivällä lähetään juoksemaan joko suo montuille, hiekka montuille,pelloille...tai sitten mennään kentälle tai radalle tai jälelle...meillä on sääntönä että vähintään 4 kertaa viikossa koirat pääsee treenaamaan myös aivojaan ;) eli siis kentälle,jälelle,raunioille ja muina päivinä hoidetaan sitten sitä lihaskuntoa ja yksi päivä viikossa on lepo päivä.
        Silloin käydään aamulenkillä, päivällä pellolla, iltalenkillä...
        Eivät ole tuhoja tehneet koskaan...lähinnä makaavat raatona omilla paikoillaan ja vetävät unta palloon kun ollaan kotona.

...niin ja meilä on myös kissoja ja kohta taitaa olla myös kissavauvoja =)

• ninni
        minä kirjoitti:

...niin ja meilä on myös kissoja ja kohta taitaa olla myös kissavauvoja =)

kiitos paljon rohkaisusta! tuntuu että niin moni on kerrostalo-koiraa vastaan, mutta jos he ajattelisivat hieman tarkemmin niin asiat eivät ole niin huonosti. onnea mahd tuleville kisuvauvoille!

• minä
        ninni kirjoitti:

kiitos paljon rohkaisusta! tuntuu että niin moni on kerrostalo-koiraa vastaan, mutta jos he ajattelisivat hieman tarkemmin niin asiat eivät ole niin huonosti. onnea mahd tuleville kisuvauvoille!

Kiitos!
        Ja onnea sinulle onnistuneeseen koira hankintaan!!!
        Kun itse tietää mihin ryhtyy ja on asiasta varma niin silloin ei muitten mielipiteitä tarvita =)
        ...mulla ois haaveena ottaa dopperi tai saku pentu ens vuoden kesällä, mutta sitä ennen on kyllä löydettävä jostain se unelmien omakotitalo =)

• kikka

...mitä koirasi tarvitsee ja saa?No kyllä on tylsä elämä jos koirasi on päivät pitkät pihalla vapaana?

Koska käyt metsälenkeillä,uittamassa,fillaroimassa,kouluttamassa(kisaamassa),koirapuistossa?Mielestäsi paras saksanpaimen koiralle on omakotitalon pihassa oleilu?Joko koirasi on melko epätyypikäs saku tai sitten koirasi elämä on melkoisen tylsää.

• Nalapentu

Toki isot pihat on eduksi mutta riittäisikö koiralle pelkkä piha ja aitaus. Koira on laumaeläin ja tarvitsee seuraa yhtälailla kuin sinäkin.Kerrostaloasunnossa tai muussa pihattomassa asunnossa koira saa varmasti huomiota aina kun on ulkoiluaika,pakko lähteä mukaan ja touhuta yhdessä.Omistaja ei laiskistu niin kuin helposti käy jos koiran voi vaan päästää ulos,ja harvoin aikuinen koira jaksaa yksin pihaa ympäri juosta.Oletko koskaan harkinnut koirapuistoa.Sisätilat eivät ole juoksemista varten vaan loikoilua ja rauhallista touhuilua lelun tai luun kanssa.Se onnistuu pienemmässäkin tilassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin Enter-napilla tehdään miljardi euroa - Helsingissä

"Ei se nyt niin kovin ihmeelliseltä näytä. Tavallinen nappi, musta muovinpala, joka kököttää parikymppiä maksavan mustan
      Maailman menoa
      17
      11273
    2. Eipä tunnu se "pedofilia" huuto kiinnostavan

Lähinnä se sekohäirikkö ressukka joutuu itse vastaileen itselleen, mitään näkyvyyttä ei saa, palstalla ylipäätään on hyv
      Maailman menoa
      82
      10415
    3. Minulla ei ole ketään muita

Enkä halua ketään muita kuin sinut.
      Ikävä
      51
      4483
    4. 4,5 promillee

Aika rajut lukemat joku eilen puhaltanut.
      Suomussalmi
      24
      4187
    5. Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista

Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni
      Maailman menoa
      16
      4132
    6. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      36
      3940
    7. Ben Z: "SDP ei ole ollut 50 vuoteen näin huolissaan velasta"

"– Olen ollut eduskunnassa noin 50 vuotta, eikä SDP ole koskaan ollut niin huolissaan velasta kuin nyt. Se on tietysti h
      Maailman menoa
      57
      3839
    8. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      41
      3663
    9. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      57
      3379
    10. Voiku saisi sen sun

Rakkauden kokea. Tykkään susta niin paljon edelleen.
      Ikävä
      42
      3075
    Aihe