Milloin tulee kestävä turbo ahdetu vw?

mitenkäs tässä nyt n

nythän ne ei kestä. TM numero 11 vm 2014 sivu 16. Alkaa olla 60 000km ajetussa takuulla hyvin huolletussa autossa turboahdin lopussa.
Auttaiskikohan jos öljyt esim 0w-40 öljy vaihdettaisiin kuten kuuluukin maximissaan 15tkm ajon jälken ja jos raskaampaa käyttöä yms lyhyttä ajoa niin 7500km välein? Hoh hoijaa , sitä kuuluisaa vag laatua . Voisivat hiukan ottaa oppia japanilaisista autoista . Parhain olisi jos jättäisivät koko turhan turbon pois!
vapaasti hengittävät on parhaita.

19

279

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaikki olleet lujia

      Jo kolmas turboahdettu Volkswagen allekirjoittaneella menossa eikä yhdenkään turbo tai mikään muukaan komponentti ole vikaantunut. Kuluvien osien vaihdolla (renkaat, jarrupalat ja -levyt, iskarit, muutama polttimo, yksi takapyörän laakeri, huollot auton pyytämillä intervalleilla) on noilla menty kohta 800000km. Parempaa ei voi toivoa.

      • Das Auto

        Samalaisia kokemuksia mullakin. Sitä ennen oli Passat 2.0 FSI joka oli hyvä kone sekin, mutta kyllä 1.4 TSI on vielä parempi.


      • kiinnostais

        "on noilla menty kohta 800000km."

        varmaan kukaan ei parempaa toivo, näin korjaamopäälikkönä, aikuisena s 1952 en voi kuin ihmetellä autosi kestävyyttä.

        voisitko toimittaa joskus nähtäväksi, hesaan, tampereelle tai turkuun ?


      • päivitäpä lukutaitos
        kiinnostais kirjoitti:

        "on noilla menty kohta 800000km."

        varmaan kukaan ei parempaa toivo, näin korjaamopäälikkönä, aikuisena s 1952 en voi kuin ihmetellä autosi kestävyyttä.

        voisitko toimittaa joskus nähtäväksi, hesaan, tampereelle tai turkuun ?

        Taidat olla ainut joka ymmärsi kirjoittajan ajaneen samalla yksilöllä kohta 800000km, vaikka selkeästi ilmaisi ajaneensa kolmella yksilöllä tuon määrän.


      • Kaikki olleet lujia
        kiinnostais kirjoitti:

        "on noilla menty kohta 800000km."

        varmaan kukaan ei parempaa toivo, näin korjaamopäälikkönä, aikuisena s 1952 en voi kuin ihmetellä autosi kestävyyttä.

        voisitko toimittaa joskus nähtäväksi, hesaan, tampereelle tai turkuun ?

        Laitapa yhteystietosi tänne niin voin ottaa yhteyttä kertoakseni mihin voit tulla ihmettelemään tätä nykyistä, vasta alle 140000km ajettua Passatia. Kahden edellisen olinpaikasta tai omistajista ei mulla ole tietoa.
        Siitä voit olla varma ettei kiinnosta ajaa kilometriäkään jonkun anonyymin epäuskoisuuden takia.


      • huhhuh!
        kiinnostais kirjoitti:

        "on noilla menty kohta 800000km."

        varmaan kukaan ei parempaa toivo, näin korjaamopäälikkönä, aikuisena s 1952 en voi kuin ihmetellä autosi kestävyyttä.

        voisitko toimittaa joskus nähtäväksi, hesaan, tampereelle tai turkuun ?

        Jos "korjaamopäällikön" luetun ymmärtäminen on tuolla tasolla, kauhulla ajattelen mitä tapahtuu kun tämä tavaa valmistajan huoltotiedotteita ja antaa ymmärryksensä pohjalta neuvoja korjaamon asentajille.


    • Että mitenkäs tässä

      Mitenkähän on, kun turbojen viat on kovin harvinaisia Folkkarin koneissa.

      • Kaikki olleet lujia

        Kovin harvinaisia ovat päätellen siitä, että omilla ja tuttavapiirini kymmenillä VW-konsernin valmistamilla autoilla on ajettu ajettu yhteensä miljoonia kilometrejä ilman ainuttakaan turbovikaa.


    • Turbo toimii

      TSI-moottoreita on noin 50 000 liikenteessä. Vanhemmissa malleissa (1,4 n vm -08, 1,2 n vm -10) on ollut ongelmia, jotka korjattu good willinä pienellä omavastuulla. 50 000 kappaleeseen mahtuu jo kaikenlaista viheltäjää, jotka yrittää saada itse särkemänsä moottorin valmistajan piikkiin.

      Mutta turbo vai vapaasti hengittävä. Turbolla (1,4 vm -) olen ajanut noin 100 tkm. Joku aika sitten ajelin vastaavalla saman konsernin vaparilla (1,6 vm -07) viikon ajan. Täysin samanlaista ajoa. Kulutus n 1,5 litraa enemmän sataselle. Jo nyt olen säästänyt turbolla bensoissa reilut 2 000 e. Jos käyttöiäksi ajatellaan 300 tkm, niin bensan säästö vähintään 6000 e. Ei siis mitään epäselvää, etteikö turbo kannata taloudellisesti. Kaupanpäälle saa vielä paljon reippaamman kulun.

      Turbo on alkuaan kehitetty laivamoottoreihin parantamaan hyötysuhdetta. Siitä veturien, kuorma-autojen ja traktorien kautta lopulta autoihin. Seuraavaksi menee moottoripyöriin. Muut autonvalmistajat seuraavat väkisinkin vw-groupin jalanjälkiä.

    • Insinöörisetä

      "Turbo on alkuaan kehitetty laivamoottoreihin parantamaan hyötysuhdetta."

      Dieseleissä ehkä näin.
      Bensapuolella ekat sovellukset olvat lentokonepuolella jossa ahtamiella paikattiin tehon putoamista ohuessa ilmassa korkealla lennettäessä. En ole varma mutta luulen että lentokoneet tulivat ekaksi.

      TSI:stä: kohta kymmenen vuotta takana ilman ongelmia. Paras kone mitä mulla on koskaan ollut. Lähelle pääsee mersun kompressorikone, hyvä muuten mutta se ei ollut näin pihi bensalle.

    • Insinöörisetä

      "TM numero 11 vm 2014 sivu 16. Alkaa olla 60 000km ajetussa takuulla hyvin huolletussa autossa turboahdin lopussa. "

      Miten te jaksatte suoltaa tätä paskaa jonka pystyy kumoamaan pelkästään lainaamalla viitettänne?


      TM kirjoitti: "Analyysi osoitti, että jo tässä vaiheessa turbossa näkyi pieniä kulumisjälkiä siellä täällä."

      "Turboahdin on toiminut 60 000 kilometriä moitteetta, mutta analyysin perus
      teella kuluminen on alkanut."

      On totta että turbo ei ole ikuinen mutta 60.000 kohdalla ei todellakaan loppunkulunut. Oma veikkaus on että keskimääräinen kestoikä on luokkaa 200.000-300.000 km.

    • MJK.

      Turbo on erittäin helppo särkeä. Suomessa se onnistuu parhaiten polkaisemalla kaasu pohjaan ja sammuttamalla moottori. Turbo jää pyörimään ilman voitelua ja leviää. Saksassa tätä saa vielä tehostettua ajamalla kaasu pohjassa moottoritiellä ja sitten pikanen moottorin sammutus. Varmasti hajoaa.

      Minulla on kokemusta viidestä turboautosta:
      Saab 900, nokkapellin alta hajosi lähes kaikki muu, mutta ei turbo 230000 km
      Nissan BB turbo hajasi 100000 km kohdalla auto minulla 250000 km
      Vw Golf 170000 km, ei turbo vikoja, kaksi seuraavaa ei turbovikoja

    • valehtelijoidenklubi

      Mee muualle valehtelemaan.......

    • erno posa

      "Milloin tulee kestävä turbo ahdetu vw?"

      Silloin, kun saksalainen lakkaa huijaamasta.

    • newer VAG

      "Milloin tulee kestävä turbo ahdetu vw?"

      Ei milloinkaan, koska sellaisen valmistaminen ei kannata saksalaisen mielestä.

    • costi

      Taitaa olla niin, että lapinpolttajien merkeistä Mersu on tehnyt pomppauksen autojensa laadun suhteen, ja syytä tietysti onkin, Muut merkit tarjoaa edelleen käsittämättömän haurasta tekniikkaa: Bemulla nokkaongelmia, VAG konserni myy paskaa. Foordi ja Ooppeli taitavat olla myös hyviä, mutta ne ei niin hirveästi kiinnosta loppupeleissä.

      • VFGRF

        " Milloin tulee kestävä turbo ahdetu vw? "

        hyvä kysymys, muutamille näyttää riittävän alle 100 000 km ja hyväksyisivät 4000 e turbo tai kytkin tai jaikka kahden turbon ja kytkimen rempat.
        --ei auto arvo nouse siinävaiheessa lainkaan.


      • ,,,sss,,,oo
        VFGRF kirjoitti:

        " Milloin tulee kestävä turbo ahdetu vw? "

        hyvä kysymys, muutamille näyttää riittävän alle 100 000 km ja hyväksyisivät 4000 e turbo tai kytkin tai jaikka kahden turbon ja kytkimen rempat.
        --ei auto arvo nouse siinävaiheessa lainkaan.

        Yli 600tkm Psa diesel alkuperäinen turbo. Kovan ajon jälkeen turbokone pitää käyttää tyhjäkäynnillä että lämmöt tasaantuu, tai kevyellä ajolla. Kylmällä koneella ei kannata vedättää täysillä, ennen kuin öljyt hiukan lämpenee. Tämän ovat tienneet suuret rekkafirmat jo vuoskymmeniä.


    • puhaltaa hyvin

      Vm 2007 tsi, ajettu 160 000km ja ihan alkuperäinen paketti, ei ongelmia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mies pakko olla rehellinen

      Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      38
      4032
    2. Vakava rikosepäily Seinäjoella

      Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html
      Seinäjoki
      43
      3150
    3. Olet saanut kyllä tunnisteita

      Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      34
      3046
    4. Mitä on woketus?

      Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k
      Maailman menoa
      478
      2739
    5. Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin

      Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin
      Maailman menoa
      190
      2000
    6. Oletko jo luovuttanut?

      Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?
      Ikävä
      143
      1886
    7. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

      Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      29
      1512
    8. Romillt veressä

      Miten pystyy ajamaan 4 romillen humalassa
      Suomussalmi
      38
      1405
    9. Hirvenmaitojuusto

      Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      5
      1271
    10. Vanhentunut runsaasti.

      Ei hyvä juttu. Mieheltä pötkylänaiselle.
      Ikävä
      78
      1212
    Aihe