Mikä käyttöjärjestelmä on huonoin?

win9 -kurttaus

Itse veikkaan että turvattomat Wirusimurit(windowsit) ovat kaikki huonoimpia. Mutta mikä windows voisi olla se kaikista huonoin?
Itse annan äänen palikkalaatikkoisille Windows 8*:lle.

38

531

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuka muistaa?
      • Anonyymi

Ihana linkki, kiitos.
        Oma wintoosa historia alkoi win 3 ja kauan olin win susivitosessakin.
        Nykyään kaipaan win 8.2 aikoja.
        10 ja 11 on ihan turhia

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihana linkki, kiitos.
        Oma wintoosa historia alkoi win 3 ja kauan olin win susivitosessakin.
        Nykyään kaipaan win 8.2 aikoja.
        10 ja 11 on ihan turhia

ALAS SAIMAANAPINAN TROLLITEHDAS !
        --------------------------------------------------------
        ♿♿♿

• Anonyymi

Heikoin taitaa olla kuitenkin windows 2: Siinä esimerkiksi ei ollut lainkaan muistin suojausta vaan uutena ominaisuutena tullut dos-ohjelman käynnistäminen pystyi varaamaan muistia mistä halusi. Muistin varauksista pidettiin edelleen kirjaa dos-puolella, koska suurin osa ohjelmista ei muun laista muistinhallintaa tuntenut - itse asiassa kaikki, koska muistinhallinta oli bios-kutsun kautta toteutettu, jolloin dos sai siitä myös tiedon. Windows 2 oli siis ohjelma, jota pystyi ajamaan dos-käyttöjärjestelmässä..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

♿♿♿

Niin! Vihapapparinen ei mitään usko eikä osaa edes itse kokeilla. Ja mistään se ei mitään tiedä! Mutta aina äänessä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin! Vihapapparinen ei mitään usko eikä osaa edes itse kokeilla. Ja mistään se ei mitään tiedä! Mutta aina äänessä!

Vihapapparinen? Tarkoititko "viha papparainen"? Jos vaikka menisit kansalaisopistoon tanhu-tunnille kun et osaa kirjoittaakaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

♿♿♿

Winku on 💩, Winku on 💩

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

♿♿♿

SIELTÄ TULEE SADUT JA VALHEET TÄNNE!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

♿♿♿

Hei Urpo!

Tiesitkö että Windows voi räjähtää silmille! 💥

Miten poistan intiankurttauksen.
        Tolaaseen windoowsin jaka on ihan perkelee rumakin!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

♿♿♿

Voiko windowsin kompostoida?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

♿♿♿

Windows-ongelmien ei tarvitsisi aina aiheuttaa pahoja painajaisia. Mutta ne aiheuttaa.

• No omissa tai työpaikkani tietokoneissa ei ole Windows 8 eikä 8.1, mutta olen seurannut vieressä, kun kaveri käyttelee kasia ja yrittää saada sitä toimimaan.

Kokemukseni Microsoftin käyttöjärjestelmistä alkavat Windows 3.11:sta ja silloisesta Dosista, sitten siirryin Windows 95:een, 98:een, 98 Second Editioniin, NT 4:een, Milleniumiin, 2000:een, XP:een, Vistaan ja seiskaan.

Muistan vieläkin kuinka 95,98 ja Millenium kaatuilivat ja jumittivat usein ja niitä sai tietokoneita sai resetoida ja Windowseja asennella uudelleen.

NT 4, 2000, XP ja 7 ovat olleen tietokoneissani paremmin toimivia (joitain kertoja XP antanut sinistä kuolemanruutua, seiska kerran, en muista tuliko sinistä ruutua NT 4:ssa ja 2000:ssa).

• "No omissa tai työpaikkani tietokoneissa ei ole Windows 8 eikä 8.1, mutta olen seurannut vieressä, kun kaveri käyttelee kasia ja yrittää saada sitä toimimaan."

Minä olen saanut sen toimimaan oikein hyvin. Pääpiirteissään seuraavat temput tarvitsee:

-Jos on esiasennettuja roskaohjelmia, ne poistetaan
        -Asennetaan kaikki päivitykset, Windows 8.1 update 1 pitäisi olla käytössä
        -Kirjaudutaan Microsoft tiliä käyttämällä, eli liitetään kone Microsoftin palveluihin
        -Poistetaan alkunäkymästä työpöytä (ja yleensäkin työpöytäohjelmat) ja muutenkin siivotaan alkunäkymän kuvakkeet sopimaan ruudulle niin, ettei tarvitse vierittää sivusuunnassa.
        -Lisätään kaikki ohjelmat joko Microsoftin kaupasta tai sitten vaan selaimella haluttuun osoitteeseen ja klikataan sitä nastakuvaketta ja liitetään tämä osoite alkusivulle.

Ihan hyvin toimii.

• Anonyymi

Mulla oli myös noi muut ja tykkäsin.
        Osasin käyttää eikä erityisiä ongelmia ollut.
        Miehet yrittivät päteä neuvoillaan mutta nainen 23v 1997 kyllä pärjäs niille😀

• Wittu mitä imureita!

Windows 98... Imi viruksia ja kaikenlaista muuta haitaketta jo asennuksessa, jos unohtui internet päälle. Samanlaisia hoovereita ovat kaikki, mutta operaattoreiden taistelu win-haittoja vastaan on huomattavasti parantunut - ei siis windows.

• puusilima________
    • Linuks - Valhe †
      • Anonyymi

Windows on valhe!

• tilasto totuus

Tilasto taitaa olla tubuttajien tilasto eli se kertoo mistä käyttöjärjestelmistä löytyy ne tubuttajien suurimmat laumat.
      Onneksi linuxin käyttäjistä tubuttajia on vain tuo 1.49 %:a. Hyvä näin.

• win tekee tyhmäksi!

Onneksi ei win-käyttäjä ole pikkasen vajakki, kun varmaan julkaisee vain vanhoja tilastoja ja varmaan toinen win-vajakki yhtyy samaan, vai mitä sanot?

• win on tubutin...!

Ei linuxin käyttäjistä 1.49 % käytä winkkuraa, eli ei ole tubuttajia.

• Anonyymi

Pöytätietokoneiden käyttöjärjestelmien markkinaosuus Norjassa – joulukuu 2024
        Windows
        55,79 %
        OS X
        21,58 %
        Linux
        19,78 %
        Chrome-käyttöjärjestelmä
        1,73 %
        Tuntematon
        1,11 %

• xp oli paras

Kyllä Windows 8 on kaikista pahin pettymys, kun on se hankala tiilivalikko :(

• Tiilivalikon hankaluus on se, että oletuksena siinä on liikaa tavaraa ja sitä scrollataan sivusuunnassa.

Siitä saa hyvin helpon kun poistaa tarpeettomat tiilet ja pienentää niitä niin että kaikki mahtuvat kerralla ruudulle mitä tarvitsee päivittäisessä/viikottaisessa käytössä.

Tärkeätä on poistaa työpöytä, asentaa sovelluksista selainversioita tai uusia versioita Microsoftin kaupasta, että sitä työpöytää ei ikinä näkyisi missään sovelluksessa.

Sinne voi ehkä jäädä yksittäinen työpöytäsovellus mikä sitten käynnistetään kokoruudulla, esim. MTV3 Katsomo tai Spotify, mutta Spotifystäkin tuli uusi versio http://play.spotify.com niin saa senkin työpöytätilaa käyttävän version hävitettyä.

Sanoisin että Windows 8 on pienen säätämisen jälkeen helpoin Windowsversio. Vanhanmalliset ohjelmat vain sotkee sitä.

• Anonyymi

Se oli täydellisen ihana käyttis.
        Kyllä mä niin mieleni pahoitin kun sain uudelta miesystävältäni aikoinaan lahjaksi tietokoneen jotta virtuaalimaailma Second Life jossa rakastuttiin toimisi mulle paremmin.
        Toimin DJ:nä siellä ja joskus vähän takkusi se mun edellinen kone.
        Hän väen vängällä halusi asentaa siihen kympin vaikka mulla oli 8. 2 ja sanoin en halua kymppiä.😆
        Meillä oli etäsuhde mutta käytiin toistemme luona usein reaalissakin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se oli täydellisen ihana käyttis.
        Kyllä mä niin mieleni pahoitin kun sain uudelta miesystävältäni aikoinaan lahjaksi tietokoneen jotta virtuaalimaailma Second Life jossa rakastuttiin toimisi mulle paremmin.
        Toimin DJ:nä siellä ja joskus vähän takkusi se mun edellinen kone.
        Hän väen vängällä halusi asentaa siihen kympin vaikka mulla oli 8. 2 ja sanoin en halua kymppiä.😆
        Meillä oli etäsuhde mutta käytiin toistemme luona usein reaalissakin.

W8.x AIVAN KAMALA!

• Anonyymi

Saastuneita ja Kyllä. Muutenkin Win 11 on paska se on! ei sillä voi edes pelata, kuva on sumea ja äänet surkeat. Ja se latenssi! Muista myös 4 ytimen ongelma!

• Anonyymi

Windows on huonoin!

• Anonyymi

Kerro kerro kuvastin, mikä on os huonohin!

Windows on huonohin!

• Anonyymi

Windows on huonoin!

• Anonyymi

Jep, lähdekoodin avoimuus pitäisi olla kernel-tasolta lähtien, niin voisin harkita - ainakin kävisin nauramassa nykyiselle koodipohjalle.

• Anonyymi

Windowsia ei uskalla enää käyttää !!
      W11 on tietoturva katastrofi! tiedetään että windows verkoita on saastunut

• Anonyymi

Lähes kaikkea kokeillut: Windows on huonoin!

• Anonyymi

Linux-käyttöinen PC, jota monet ihmiset haluavat: Nvidian Project Digits , työpöytä, jossa on tekoälyn supertietokoneteho ja joka käyttää DGX OS -käyttöjärjestelmää , mukautettu Ubuntu Linux 22.04 -jakelu.

MediaTekin ja Nvidian Grace Blackwell Superchipin tuottaman Project DIGITS on 3 000 dollarin henkilökohtainen tekoäly, joka yhdistää Nvidian Blackwell GPU:n Arm-arkkitehtuuriin rakennettuun 20-ytimiseen Grace-suorittimeen. Se on yksi vaikuttava siru. Se voi tarjota jopa yhden petaflopin tekoälyn suorituskykyä FP4-tarkkuudella ja tukee 200 miljardin parametrin suuria kielimalleja.

• Anonyymi

Itsekin haluaisin semmoisen pienen Mac Minin kaltaisen Arm-prosessorilla olevan koneen ja siihen sopiva Linux. Ostin jo Raspberry Pi 5:sen, mutta se tuntuu olevan vielä vähän turhan hidas, saisi olla enemmän potkua.

Ja ennen kaikkea saisi olla silti hiljainen kone, ettei pöhise koko aikaa. Siksi ei enää oikein hotsita nuo Intelit-

Mutta ei taida olla vielä muuta vaihtoehtoa kuin ostaa tuo Mac Mini M4/Pro tässä kategoriassa

• Anonyymi

Helposti sata syytä miksi Windows on huonoin!

• Anonyymi

Windows on selvästi huonoin!

• Anonyymi

Tietoturvayhtiö: Luovu heti Windows 10:stä
      Tietoturva-asiantuntijoiden mukaan hakkerit ovat valmiita hyödyntämään kaikkia Windows 10:n aukkoja. Vaikka Microsoftin on kuukausien päässä käyttöjärjestelmän lakkauttamisesta, sinun pitäisi tarttua toimeen nyt. Onneksi vaihtoehtoja on useita.

""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
      Joo.

Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oisko se tosi paha

Jos haluaisinkin susta ennen kaikkea seksiä? Nainen
      Ikävä
      142
      4263
    2. Milloin nainen saan sinut?

Kanssani eroottisiin hetkiin? Tiedät ja tunnet kovan haluni, hellyyden myös. Onko vastauksesi edelleen, että en tiedä, e
      Ikävä
      22
      2395
    3. Haluan että tiedät tämän

Jos luet täällä. En ole sinulle vihainen, vaikka asiat menivät niinkuin menivät. Ajattelin, että et tykkää minusta, jonk
      Ikävä
      97
      1989
    4. Trump syyttää sodasta Ukrainaa.

Vieläkö persut jaksavat naureskella sille kun väitetään Putinin ja Trumpin olevan parhaita kavereita? https://yle.fi/a/
      Maailman menoa
      391
      1615
    5. Mitä olen antanut sinulle?

Mitä olet antanut minulle?
      Suhteet
      37
      1475
    6. Johanna Turja, Putinin agentti Alavudelta

Johanna Turja: Ukraina on osa Venäjää https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/a4d2ab92-3cc7-41bc-9630-0b48f898e263
      Alavus
      30
      1456
    7. Pride saapuu Iisalmeen

Miksi tällaista tapahtumaa pitää käsitellä kaupungin hallituksessa? Ihan sama kun pistäisi pystyyn umpikännimarssin ja k
      Iisalmi
      177
      1442
    8. Tästä tullut jonkun ihmisen julkinen päiväkirja

Näköjään. 🙄...
      Ikävä
      250
      1295
    9. Kerro nyt jotain

Itsestäsi minkä haluaisit kaivattusi tietävän?
      Ikävä
      78
      1174
    10. Trump syyttää Ukrainaa sodan aloittamisesta

Hah hah, niin ne asiat menee
      NATO
      278
      1162
    Aihe