Mikä käyttöjärjestelmä on huonoin?

win9 -kurttaus

Itse veikkaan että turvattomat Wirusimurit(windowsit) ovat kaikki huonoimpia. Mutta mikä windows voisi olla se kaikista huonoin?
Itse annan äänen palikkalaatikkoisille Windows 8*:lle.

17

308

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuka muistaa?
      • Anonyymi

Ihana linkki, kiitos.
        Oma wintoosa historia alkoi win 3 ja kauan olin win susivitosessakin.
        Nykyään kaipaan win 8.2 aikoja.
        10 ja 11 on ihan turhia

• No omissa tai työpaikkani tietokoneissa ei ole Windows 8 eikä 8.1, mutta olen seurannut vieressä, kun kaveri käyttelee kasia ja yrittää saada sitä toimimaan.

Kokemukseni Microsoftin käyttöjärjestelmistä alkavat Windows 3.11:sta ja silloisesta Dosista, sitten siirryin Windows 95:een, 98:een, 98 Second Editioniin, NT 4:een, Milleniumiin, 2000:een, XP:een, Vistaan ja seiskaan.

Muistan vieläkin kuinka 95,98 ja Millenium kaatuilivat ja jumittivat usein ja niitä sai tietokoneita sai resetoida ja Windowseja asennella uudelleen.

NT 4, 2000, XP ja 7 ovat olleen tietokoneissani paremmin toimivia (joitain kertoja XP antanut sinistä kuolemanruutua, seiska kerran, en muista tuliko sinistä ruutua NT 4:ssa ja 2000:ssa).

• "No omissa tai työpaikkani tietokoneissa ei ole Windows 8 eikä 8.1, mutta olen seurannut vieressä, kun kaveri käyttelee kasia ja yrittää saada sitä toimimaan."

Minä olen saanut sen toimimaan oikein hyvin. Pääpiirteissään seuraavat temput tarvitsee:

-Jos on esiasennettuja roskaohjelmia, ne poistetaan
        -Asennetaan kaikki päivitykset, Windows 8.1 update 1 pitäisi olla käytössä
        -Kirjaudutaan Microsoft tiliä käyttämällä, eli liitetään kone Microsoftin palveluihin
        -Poistetaan alkunäkymästä työpöytä (ja yleensäkin työpöytäohjelmat) ja muutenkin siivotaan alkunäkymän kuvakkeet sopimaan ruudulle niin, ettei tarvitse vierittää sivusuunnassa.
        -Lisätään kaikki ohjelmat joko Microsoftin kaupasta tai sitten vaan selaimella haluttuun osoitteeseen ja klikataan sitä nastakuvaketta ja liitetään tämä osoite alkusivulle.

Ihan hyvin toimii.

• Anonyymi

Mulla oli myös noi muut ja tykkäsin.
        Osasin käyttää eikä erityisiä ongelmia ollut.
        Miehet yrittivät päteä neuvoillaan mutta nainen 23v 1997 kyllä pärjäs niille😀

• Wittu mitä imureita!

Windows 98... Imi viruksia ja kaikenlaista muuta haitaketta jo asennuksessa, jos unohtui internet päälle. Samanlaisia hoovereita ovat kaikki, mutta operaattoreiden taistelu win-haittoja vastaan on huomattavasti parantunut - ei siis windows.

• puusilima________
    • Linuks - Valhe †
    • tilasto totuus

Tilasto taitaa olla tubuttajien tilasto eli se kertoo mistä käyttöjärjestelmistä löytyy ne tubuttajien suurimmat laumat.
      Onneksi linuxin käyttäjistä tubuttajia on vain tuo 1.49 %:a. Hyvä näin.

• win tekee tyhmäksi!

Onneksi ei win-käyttäjä ole pikkasen vajakki, kun varmaan julkaisee vain vanhoja tilastoja ja varmaan toinen win-vajakki yhtyy samaan, vai mitä sanot?

• win on tubutin...!

Ei linuxin käyttäjistä 1.49 % käytä winkkuraa, eli ei ole tubuttajia.

• xp oli paras

Kyllä Windows 8 on kaikista pahin pettymys, kun on se hankala tiilivalikko :(

• Tiilivalikon hankaluus on se, että oletuksena siinä on liikaa tavaraa ja sitä scrollataan sivusuunnassa.

Siitä saa hyvin helpon kun poistaa tarpeettomat tiilet ja pienentää niitä niin että kaikki mahtuvat kerralla ruudulle mitä tarvitsee päivittäisessä/viikottaisessa käytössä.

Tärkeätä on poistaa työpöytä, asentaa sovelluksista selainversioita tai uusia versioita Microsoftin kaupasta, että sitä työpöytää ei ikinä näkyisi missään sovelluksessa.

Sinne voi ehkä jäädä yksittäinen työpöytäsovellus mikä sitten käynnistetään kokoruudulla, esim. MTV3 Katsomo tai Spotify, mutta Spotifystäkin tuli uusi versio http://play.spotify.com niin saa senkin työpöytätilaa käyttävän version hävitettyä.

Sanoisin että Windows 8 on pienen säätämisen jälkeen helpoin Windowsversio. Vanhanmalliset ohjelmat vain sotkee sitä.

• Anonyymi

Se oli täydellisen ihana käyttis.
        Kyllä mä niin mieleni pahoitin kun sain uudelta miesystävältäni aikoinaan lahjaksi tietokoneen jotta virtuaalimaailma Second Life jossa rakastuttiin toimisi mulle paremmin.
        Toimin DJ:nä siellä ja joskus vähän takkusi se mun edellinen kone.
        Hän väen vängällä halusi asentaa siihen kympin vaikka mulla oli 8. 2 ja sanoin en halua kymppiä.😆
        Meillä oli etäsuhde mutta käytiin toistemme luona usein reaalissakin.

• Anonyymi

Windows on huonoin!

• Anonyymi

Kerro kerro kuvastin, mikä on os huonohin!

Windows on huonohin!

• Anonyymi

Windows on huonoin!

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      69
      2221
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      172
      1742
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      71
      1430
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      246
      1427
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      242
      1373
    6. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      83
      1232
    7. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      342
      1205
    8. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1175
    9. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      366
      1171
    10. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      334
      1123
    Aihe