Onko olemassa sellaisia ilp,jotka voi asentaa itse?Olen jossakin nähnyt mainoksen sellaisesta?Onko kokomuksia?
ilmalämpö
6
1418
Vastaukset
- Onni
Lehdissä näkynyt. Kupariputket valmiiksi esitäytetty.
"Kylmämiehen" painajainen.
En muista nimeä. Oli aika kallis kuiteskin.- niilo
Se itse asennettavissa oleva malli mietityttää.Nettisivun mainoksessa "kysyttyä kohdassa" harkitseva ostaja kysyi takuuta laitteelle,mutta mikä olikaan vastauksena(firmassa on niin ja niin paljon työntekijöitä)!Ja sisältyykö hintaan talvivarustepaketti(lämpövastus ulkoyksikössä),koitappa kysyä?Ja onko laitteessa sulatustoiminto(kuperkeikkatoiminto)?Eli soveltuuko se Suomen oloihin ylipäätään?Minua kyllä väkisinkin mietityttää,se malli johon netissä tutustuin.
- Osku
niilo kirjoitti:
Se itse asennettavissa oleva malli mietityttää.Nettisivun mainoksessa "kysyttyä kohdassa" harkitseva ostaja kysyi takuuta laitteelle,mutta mikä olikaan vastauksena(firmassa on niin ja niin paljon työntekijöitä)!Ja sisältyykö hintaan talvivarustepaketti(lämpövastus ulkoyksikössä),koitappa kysyä?Ja onko laitteessa sulatustoiminto(kuperkeikkatoiminto)?Eli soveltuuko se Suomen oloihin ylipäätään?Minua kyllä väkisinkin mietityttää,se malli johon netissä tutustuin.
MTV 3:sella Remontti Reiska asensi juuri ko. itseasennettavan, muistaakseni DeLonghi merkkisen ilmalämpöpumpun.( onhan niitä muitakin )!
Meneppäs kolmosen sivuille ja kysy Reiskalta (on omat sivut) tarkempia tietoja itseasennettavasta Ko. pumpusta ja kerro tästä talvivarustuksesta ja sulatuskaapelista, putkiston pituudesta ym.muillekin !
Näillä itseasennettavilla ILP:lla on vaan vähän kovempi hinta johtuen kätevistä kytkennöistä ja muutenkin valmiista kokonaisuudesta , (ainoastaan putkiston pituus on rajoittava tekijä ) ! - niilo
Osku kirjoitti:
MTV 3:sella Remontti Reiska asensi juuri ko. itseasennettavan, muistaakseni DeLonghi merkkisen ilmalämpöpumpun.( onhan niitä muitakin )!
Meneppäs kolmosen sivuille ja kysy Reiskalta (on omat sivut) tarkempia tietoja itseasennettavasta Ko. pumpusta ja kerro tästä talvivarustuksesta ja sulatuskaapelista, putkiston pituudesta ym.muillekin !
Näillä itseasennettavilla ILP:lla on vaan vähän kovempi hinta johtuen kätevistä kytkennöistä ja muutenkin valmiista kokonaisuudesta , (ainoastaan putkiston pituus on rajoittava tekijä ) !Luulisi ainakin ko myyntifirmassa olevan tieto takuusta ja laitteen ominaisuuksista,rakenteesta.Esimerkiksi onko on/off mallinen kompura ,vai-kuten hinnasta voisi päätellä-invertteri.En lähtisi "remonttireiskaa" vaivaamaan.Sellainen tuotteen salaperäisyys ei vaan oikein minua iske."Kannattaako ostaa sikaa säkissä",niinkuin vanhoissa suomifilmeissä pohditaan.Ja tuo malli ,lämmitysala max.80 neliötä ja hinta 1300e tuntuu epäedulliselta,ainakin minusta.Itse ostin 170neliötä ja h. asennettuna 1600e(sis.invertterimalli,putket, teline,kumipuslat,asennus)
- Osku
niilo kirjoitti:
Luulisi ainakin ko myyntifirmassa olevan tieto takuusta ja laitteen ominaisuuksista,rakenteesta.Esimerkiksi onko on/off mallinen kompura ,vai-kuten hinnasta voisi päätellä-invertteri.En lähtisi "remonttireiskaa" vaivaamaan.Sellainen tuotteen salaperäisyys ei vaan oikein minua iske."Kannattaako ostaa sikaa säkissä",niinkuin vanhoissa suomifilmeissä pohditaan.Ja tuo malli ,lämmitysala max.80 neliötä ja hinta 1300e tuntuu epäedulliselta,ainakin minusta.Itse ostin 170neliötä ja h. asennettuna 1600e(sis.invertterimalli,putket, teline,kumipuslat,asennus)
Koska K-rauta Tampereella ilmoitti Panan 12 Invertterimallin hinnaksi 999 €, mukaan saa vielä talvivarustuksen !. nyt kukin voisi tahollaan yrittää saada edullisen kylmäkoneasentajan (korjaajan) asentamaan kone takuineen ym.paikoilleen. Pojalle vastaava Pana asennettuna keväällä 1500 €.
Katsoin Joka kodin asuntomarkkinoiden Arkisto 2004 kohta > Ilmalämpöpumppu viilentää kesällä ja lämmittää talvella, siinä selvitetään pumpun asennusta, sitähän voi ilmatteksi katsella jos saisi jotain vinkkejä ! - Lars
Osku kirjoitti:
Koska K-rauta Tampereella ilmoitti Panan 12 Invertterimallin hinnaksi 999 €, mukaan saa vielä talvivarustuksen !. nyt kukin voisi tahollaan yrittää saada edullisen kylmäkoneasentajan (korjaajan) asentamaan kone takuineen ym.paikoilleen. Pojalle vastaava Pana asennettuna keväällä 1500 €.
Katsoin Joka kodin asuntomarkkinoiden Arkisto 2004 kohta > Ilmalämpöpumppu viilentää kesällä ja lämmittää talvella, siinä selvitetään pumpun asennusta, sitähän voi ilmatteksi katsella jos saisi jotain vinkkejä !Oman ILP:ni asentaja sanoi, että itseasennettavassa mallissa on kylmäaineena propaani (tms). Näin hyötysuhde on huonompi kuin muissa pumpuissa. Lisäksi propaani on palavaa, kun taas 410-kylmäaine ei ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h52742Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062571Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv172291Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.461874- 321453
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141443- 1771163
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011144Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201053Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81948