Kosteusvaurio edellisessä asunnossa.... oireet uusiutuivat....

mitätehdä?

Olen asunut nykyisessä asunnossa jo kolmisen kukautta. Vanhassa asunnossa oireina oli ientulehdusta, nivelsärkyä, väsymystä, silmäsärkyä, sydämmen tykytyksiä, huimauksia, elohiiriä ja nykimisiä kropassa, sekä kummallisia kuumuuden tunteita(ikäänkuin kuumia aaltoja, vaikka olen vasta 20).

Muuttaessa oireet helpottivat, mutta nyt alkavat taas palata takaisin. Vanhassa asunnossa oli kosteusvaurio vessassa. Olen vanhasta kämpästä ottanut mukaan pesukoneen, sohvat, puisen tv-tason ja television, sekä kaikki vaatteeni(jotka olen jo pessyt), taulut ja kirjat. Voiko siis olla mahdollista että vanhasta asunnosta tuomani tavarat aiheuttavat oireita? Minulla ei ole varaa heittää ainakaan huonekaluja pois. Tilasin netistä softcare käyttövalmista homepesuainetta, saattaakohan auttaa, jos käsittelen huonekaluni sillä? Aine sopii kuulemma ainakin kankaan, puun ja muovin puhdistukseen.

7

858

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Walmari

Onko tiedossa tämän nykyisen asunnon historia. Jos oireilu on pikkuhiljaa palannut.

• Kvht-altistunut

Oiretestistä:

........................Huomioi ensin tämä:
      Kvht-altistuneen hoito menee näin esimerkiksi oirehtiminen 40-osuman saaneella:
      1. Pyrit kvht-altisteettomiin tiloihin jolloin kvht-altistumisen oireista häviää noin puolet, eli jäljelle jää noin 20-oiretta.
      2. Syöt riittävästi ja riittävän kauan limakalvojen tärkeimpiä L-a, L-b ja Bif hyöty-bakteereita. Jäljelle jää noin 0….5 oiretta joka on normaali/terve tila.
      a. Mikäli oireilu jämähtää paikoilleen noin 10-osuman seudulle niin, joko et ole saanut po bakteereita riittävästi, tai
      b. Kvht-altistut edelleen tietämättäsi koska kvht-gogktailit eivät välttämättä haise!
      Syy siihen miksi rivilääkärit leimaavat kvht-altistuneen mielenvikaiseksi selviää testistä.
      KVHT-altistusta (=KosteusVaurioHomeidenToksiini-/Kemikaali-altistus) ei voida luotettavasti todentaa yksilötasolla veren IgG/IgE vasta-aineista, eikä ihon Prick-testeillä. KVHT-altistus voidaan todentaa alla olevalla oiretestillä, tai keuhkojen BAL-huuhtelulla. Kun epäillään kosteusvaurio.......................

Testaile, seuraa ja hoida itsesi kuntoon ensin:
      http://pappasmurffi.nettisivu.org/laaketiede-vs-terveystiede/

• Yks monista

"Voiko siis olla mahdollista että vanhasta asunnosta tuomani tavarat aiheuttavat oireita?" Aivan varmasti aiheuttavat. Valitettavasti joudut hävittämään kaiken jos haluat parantua. Metalliin ja lasiin riittää peseminen. Tiedän että sanoit että ei ole varaa, mutta vaihtoehdot on vähissä. Mikään pesuaine ei auta, ainoastaan pahentaa asiaa. Toksiineja ei voi pestä pois.

Kannattaa kuitenkin varmistaa että uusi asuntosi on puhdas, muuten olet pian samassa tilanteessa (hävittämässä juuri ostamiasi kamoja). Suosittelen homekoiraa jos vaan on varaa.

Otan osaa, jos edes vähän lohduttaa niin meitä on monta samassa liemessä.

• Niin tuo menee, että homealtistuminen on kolmion muotoinen ja kun huippu saavutetaan niin siinä on leikki kaukana. Erään tuttavan perheellä oli kerrostalo-asunnon alimmassa kerroksessa tuota ongelmaa ja lopuksi vaimo tuupertui "kuolleena" lattialle. Onneksi ambulanssi tuli paikalle samaan aikaan ja pystyi elvyttämään vaimon henkiin !!
      Ongelman syynä oli asunnon alla oleva kellaritila josta löytyi pahinta laatua oleva home-esiintymä.
      Terveystarkastajan johtopäätelmä oli että kaikki vaatteet, huonekalut ja kirjat tuli hävittää koska altistuma ja homeen laatu oli paha. Asukkaat joutuivat luopumaan omasta omistus asunnostaan kaupan peruuntumisen kautta..

Meillä itsellä oli hieman lievempi tapaus samassa taloyhtiössä ja kaikki vaatteet piti osin petä ja osin "saunottaa" .yli 60 asteen lämmössä. Seinäpinnat puhdistettiin ja desifioitiin.
      Syynä meillä oli alla olevan "ryssänkellarin" puhdistus ja tuuletus, mutta kun tuuletusputki asennettiinkin "sattumalta" meidän ikkunan tuuletusluukun eteen ja alle.

Homekämppiä löytyi samalla alueella (betonielementtirakenne) toista kymmentä ja syynä oli useimmiten joku lattiamaton alla oleva pesäke tai joku vesivuoto kalusteissa tai ikkunakarmeissa.

• Miksi ei saa apua

Asun eka kerroksessa kellari alapuolella on ja kerhotila ja nyt minun asunnon kahdesta ikkunasta löytyi hometta olen siis vuokralla.etsin nyt asuntoa mut hankalaa kun lääkäri sanoi et minun on muutettava uuteen asuntoon mieluiten hirsitalo omakotitaloon en tajua kun en saa mistään tietoa voinko mistään kysyä tukea olen vammautunut myös homehelvetti juttua autokolarissa sekin vääntö kesken sain pahan vamman kaularankaan .Onneksi voin kävellä mutta tuntuu et tää home kasvoton vastustaja sitä on kaikkialla. Tulee oireita jopa sairaalassa. (Oysissa siis tulee oireita samoin ortonissa) taloyhtiö ei reagoi vaik yhdessä asunnossa 2 ikkunaa homees epäilen et muutkin ikkunat ovat homeessa tämän talon takaseinällä...miksi muut ei tajua homeen vaarallisuutta? Ja että se tulee leviää...

• Miksi ei saa apua kirjoitti:

Asun eka kerroksessa kellari alapuolella on ja kerhotila ja nyt minun asunnon kahdesta ikkunasta löytyi hometta olen siis vuokralla.etsin nyt asuntoa mut hankalaa kun lääkäri sanoi et minun on muutettava uuteen asuntoon mieluiten hirsitalo omakotitaloon en tajua kun en saa mistään tietoa voinko mistään kysyä tukea olen vammautunut myös homehelvetti juttua autokolarissa sekin vääntö kesken sain pahan vamman kaularankaan .Onneksi voin kävellä mutta tuntuu et tää home kasvoton vastustaja sitä on kaikkialla. Tulee oireita jopa sairaalassa. (Oysissa siis tulee oireita samoin ortonissa) taloyhtiö ei reagoi vaik yhdessä asunnossa 2 ikkunaa homees epäilen et muutkin ikkunat ovat homeessa tämän talon takaseinällä...miksi muut ei tajua homeen vaarallisuutta? Ja että se tulee leviää...

On yhdentekevää millaiseen asuntoon muutat kunhan varmistut ettei uudessa ole hometta. Talon kellaristakin ke voi tulla. Itse voit sen jo haistaa tai sitten joku koira voi sen tehdä.

• uusajattelija kirjoitti:

On yhdentekevää millaiseen asuntoon muutat kunhan varmistut ettei uudessa ole hometta. Talon kellaristakin ke voi tulla. Itse voit sen jo haistaa tai sitten joku koira voi sen tehdä.

Jäi vielä sanomatta ettei tarvitse etsiä syitä muualta, mutta olet voinut saada jo niin paljon että "mittasi on täyttynyt", jotenka pienikin määrä on liikaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moottoripyöräonnettomuus

Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää
      Alajärvi
      62
      763
    2. Ampuminen kylpylässä

Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa
      Naantali
      25
      730
    3. haluatko lopettaa

ihan lopullisesti
      Ikävä
      153
      727
    4. Uusi ruokapaikka

Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä
      Haapavesi
      27
      708
    5. Jos oikeasti haluat mies

Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.
      Ikävä
      98
      702
    6. Miten sinä voit?

Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua
      Ikävä
      93
      667
    7. Kerro minulle totuus

Minä haluan kuulla sen nyt. Kenen kanssa sinä olet nykyisin, ja miksi jätit minut? 🐒
      Ikävä
      193
      626
    8. voi luoja kun uskaltaisin

laittaa viestiä sinulle...
      Ikävä
      22
      582
    9. Miten yrität

Vielä saada kaivattusi?
      Ikävä
      61
      572
    10. VILLISIKALAUMA TULOSSA IISALMEEN

Yle: Poliisi varoittaa Iisalmen keskustaa lähestyvästä villisika­laumasta Poliisi on pyytänyt Pohjois-Savossa Iisalmessa
      Iisalmi
      40
      539
    11. Hautakivien massapoisto aloitettu Härkökankaan vanhalla hautausmaalla kaikessa hiljaisuudessa!

Suomussalmen seurakunnan kirkkoneuvosto on tehnyt historiansa surullisimman päätöksen hautojen haltuunotosta ja raivauks
      Suomussalmi
      34
      508
    12. 39
      455
    13. Muutto auto hakee sut tänään!

Tein sulle oman huoneen! mieheltä naiselle
      Ikävä
      57
      445
    14. On todella ikävää

Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit
      Ikävä
      76
      431
    15. Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?

Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.
      Ikävä
      25
      427
    16. Jos näkisimme vielä joskus

... mihin veisit miut treffeille? 😊
      Ikävä
      70
      423
    17. Useita poliisiautoja kunnantalolla

Maijojen kyydissä tuttuja naamoja ja nyt kannetaan arkistolaatikoita autoihin. Nyt se on alkanut. Pidätykset.
      Ähtäri
      9
      419
    18. sinulle....

Olen ymmärtänyt, ettei minua haluta enää takaisin. Mitään pahaa en koskaan halunnut sinulle. Ikävä että kuvittelit niin.
      Ikävä
      74
      412
    19. Ottanet yhteyttä

Facebookissa,jos on jotain asiaa.Miehelle! T.M-nainen.
      Ikävä
      53
      399
    20. On kyllä tosi surullista

jos kaivattuni (nainen) luulee palstan tyhmien viestien olevan multa. 😔Ei ole mitään syytä, miksi kirjoittaisin sellais
      Ikävä
      68
      397
    Aihe