Kosteusvaurio edellisessä asunnossa.... oireet uusiutuivat....

mitätehdä?

Olen asunut nykyisessä asunnossa jo kolmisen kukautta. Vanhassa asunnossa oireina oli ientulehdusta, nivelsärkyä, väsymystä, silmäsärkyä, sydämmen tykytyksiä, huimauksia, elohiiriä ja nykimisiä kropassa, sekä kummallisia kuumuuden tunteita(ikäänkuin kuumia aaltoja, vaikka olen vasta 20).

Muuttaessa oireet helpottivat, mutta nyt alkavat taas palata takaisin. Vanhassa asunnossa oli kosteusvaurio vessassa. Olen vanhasta kämpästä ottanut mukaan pesukoneen, sohvat, puisen tv-tason ja television, sekä kaikki vaatteeni(jotka olen jo pessyt), taulut ja kirjat. Voiko siis olla mahdollista että vanhasta asunnosta tuomani tavarat aiheuttavat oireita? Minulla ei ole varaa heittää ainakaan huonekaluja pois. Tilasin netistä softcare käyttövalmista homepesuainetta, saattaakohan auttaa, jos käsittelen huonekaluni sillä? Aine sopii kuulemma ainakin kankaan, puun ja muovin puhdistukseen.

7

398

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Walmari

      Onko tiedossa tämän nykyisen asunnon historia. Jos oireilu on pikkuhiljaa palannut.

    • Kvht-altistunut

      Oiretestistä:

      ........................Huomioi ensin tämä:
      Kvht-altistuneen hoito menee näin esimerkiksi oirehtiminen 40-osuman saaneella:
      1. Pyrit kvht-altisteettomiin tiloihin jolloin kvht-altistumisen oireista häviää noin puolet, eli jäljelle jää noin 20-oiretta.
      2. Syöt riittävästi ja riittävän kauan limakalvojen tärkeimpiä L-a, L-b ja Bif hyöty-bakteereita. Jäljelle jää noin 0….5 oiretta joka on normaali/terve tila.
      a. Mikäli oireilu jämähtää paikoilleen noin 10-osuman seudulle niin, joko et ole saanut po bakteereita riittävästi, tai
      b. Kvht-altistut edelleen tietämättäsi koska kvht-gogktailit eivät välttämättä haise!
      Syy siihen miksi rivilääkärit leimaavat kvht-altistuneen mielenvikaiseksi selviää testistä.
      KVHT-altistusta (=KosteusVaurioHomeidenToksiini-/Kemikaali-altistus) ei voida luotettavasti todentaa yksilötasolla veren IgG/IgE vasta-aineista, eikä ihon Prick-testeillä. KVHT-altistus voidaan todentaa alla olevalla oiretestillä, tai keuhkojen BAL-huuhtelulla. Kun epäillään kosteusvaurio.......................


      Testaile, seuraa ja hoida itsesi kuntoon ensin:
      http://pappasmurffi.nettisivu.org/laaketiede-vs-terveystiede/

    • Yks monista

      "Voiko siis olla mahdollista että vanhasta asunnosta tuomani tavarat aiheuttavat oireita?" Aivan varmasti aiheuttavat. Valitettavasti joudut hävittämään kaiken jos haluat parantua. Metalliin ja lasiin riittää peseminen. Tiedän että sanoit että ei ole varaa, mutta vaihtoehdot on vähissä. Mikään pesuaine ei auta, ainoastaan pahentaa asiaa. Toksiineja ei voi pestä pois.

      Kannattaa kuitenkin varmistaa että uusi asuntosi on puhdas, muuten olet pian samassa tilanteessa (hävittämässä juuri ostamiasi kamoja). Suosittelen homekoiraa jos vaan on varaa.

      Otan osaa, jos edes vähän lohduttaa niin meitä on monta samassa liemessä.

    • Niin tuo menee, että homealtistuminen on kolmion muotoinen ja kun huippu saavutetaan niin siinä on leikki kaukana. Erään tuttavan perheellä oli kerrostalo-asunnon alimmassa kerroksessa tuota ongelmaa ja lopuksi vaimo tuupertui "kuolleena" lattialle. Onneksi ambulanssi tuli paikalle samaan aikaan ja pystyi elvyttämään vaimon henkiin !!
      Ongelman syynä oli asunnon alla oleva kellaritila josta löytyi pahinta laatua oleva home-esiintymä.
      Terveystarkastajan johtopäätelmä oli että kaikki vaatteet, huonekalut ja kirjat tuli hävittää koska altistuma ja homeen laatu oli paha. Asukkaat joutuivat luopumaan omasta omistus asunnostaan kaupan peruuntumisen kautta..

      Meillä itsellä oli hieman lievempi tapaus samassa taloyhtiössä ja kaikki vaatteet piti osin petä ja osin "saunottaa" .yli 60 asteen lämmössä. Seinäpinnat puhdistettiin ja desifioitiin.
      Syynä meillä oli alla olevan "ryssänkellarin" puhdistus ja tuuletus, mutta kun tuuletusputki asennettiinkin "sattumalta" meidän ikkunan tuuletusluukun eteen ja alle.

      Homekämppiä löytyi samalla alueella (betonielementtirakenne) toista kymmentä ja syynä oli useimmiten joku lattiamaton alla oleva pesäke tai joku vesivuoto kalusteissa tai ikkunakarmeissa.

      • Miksi ei saa apua

        Asun eka kerroksessa kellari alapuolella on ja kerhotila ja nyt minun asunnon kahdesta ikkunasta löytyi hometta olen siis vuokralla.etsin nyt asuntoa mut hankalaa kun lääkäri sanoi et minun on muutettava uuteen asuntoon mieluiten hirsitalo omakotitaloon en tajua kun en saa mistään tietoa voinko mistään kysyä tukea olen vammautunut myös homehelvetti juttua autokolarissa sekin vääntö kesken sain pahan vamman kaularankaan .Onneksi voin kävellä mutta tuntuu et tää home kasvoton vastustaja sitä on kaikkialla. Tulee oireita jopa sairaalassa. (Oysissa siis tulee oireita samoin ortonissa) taloyhtiö ei reagoi vaik yhdessä asunnossa 2 ikkunaa homees epäilen et muutkin ikkunat ovat homeessa tämän talon takaseinällä...miksi muut ei tajua homeen vaarallisuutta? Ja että se tulee leviää...


      • Miksi ei saa apua kirjoitti:

        Asun eka kerroksessa kellari alapuolella on ja kerhotila ja nyt minun asunnon kahdesta ikkunasta löytyi hometta olen siis vuokralla.etsin nyt asuntoa mut hankalaa kun lääkäri sanoi et minun on muutettava uuteen asuntoon mieluiten hirsitalo omakotitaloon en tajua kun en saa mistään tietoa voinko mistään kysyä tukea olen vammautunut myös homehelvetti juttua autokolarissa sekin vääntö kesken sain pahan vamman kaularankaan .Onneksi voin kävellä mutta tuntuu et tää home kasvoton vastustaja sitä on kaikkialla. Tulee oireita jopa sairaalassa. (Oysissa siis tulee oireita samoin ortonissa) taloyhtiö ei reagoi vaik yhdessä asunnossa 2 ikkunaa homees epäilen et muutkin ikkunat ovat homeessa tämän talon takaseinällä...miksi muut ei tajua homeen vaarallisuutta? Ja että se tulee leviää...

        On yhdentekevää millaiseen asuntoon muutat kunhan varmistut ettei uudessa ole hometta. Talon kellaristakin ke voi tulla. Itse voit sen jo haistaa tai sitten joku koira voi sen tehdä.


      • uusajattelija kirjoitti:

        On yhdentekevää millaiseen asuntoon muutat kunhan varmistut ettei uudessa ole hometta. Talon kellaristakin ke voi tulla. Itse voit sen jo haistaa tai sitten joku koira voi sen tehdä.

        Jäi vielä sanomatta ettei tarvitse etsiä syitä muualta, mutta olet voinut saada jo niin paljon että "mittasi on täyttynyt", jotenka pienikin määrä on liikaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      2494
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      293
      2190
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      90
      2082
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      57
      1781
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1691
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1659
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1554
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1377
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1341
    10. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      114
      1300
    Aihe