Hei,
nyt on vaikea kysymys, koska itse en muista edes kirjailijan nimeä, siksi kysynkin teiltä tuleeko kenelläkään mieleen mikä tämä kirja on, sillä tämän lukeminen kiinnostaa minua suuresti. Joskus muistan lukeneeni kirjasta arvostelun ja siitä on kai jopa tehty elokuvakin.
Eli kirjan juoni on jota kuinkin tämänlainen:
"Toisen maailmansodan jälkeen nuori mies tapaa häntä vanhemman naisen, joka auttaa häntä yliopisto-opintojen kanssa. Heidän välilleen muodostuu suhde, mutta yllättäen nainen kuitenkin katoaa. Myöhemmin mies saa lukea lehdestä, että entisiä keskitysleirien vartijoita aletaan tuomitsemaan oikeudessa. Hän näkee naisen lehdessä ja tajuaa hänen olevan entinen vartija leireiltä ja alkaa seuraamaan oikeudenkäynnin etenemistä."
Enempää en valitettavasti tiedä, mutta jos te tiedätte olisin iloinen, jos voisitte auttaa minua, kiitos.
Osaisiko joka kertoa mikä on tämän kirjan nimi?
unohtelija
4
188
Vastaukset
- unohtelija
Oijoi.. Riitti kun googletin "saksalainen kirjallisuus" niin kaipaamani kirja löytyi.. Vähän kuvaukseni kyllä poikkesi todellisuudesta, mutta ei se mitään. Kirja on siis Bernhard Schlinkin "Lukija".
- mummi vaan
Kirjasta on tehty elokuva "The Reader". Kate Winslet pääosassa. Ihan keskitasoa parempi elokuva.
- unohtelija
Kiitos tiedosta! Pitääkin katsoa se, kirjan kuitenkin luen varmaan ensin.
Tämä kiorja on nimeltään Lukija (The reader), mutta kirjailijan nimeä enm tiedä. Kate Winslet sai kirjasta tehdystä elokuvasta naispääosa Oscarin joitakin vuosia sitten.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Päivi Räsänen vs. Abbas Bahmanpour
(Bahmanpour on imaami Helsingissä) Syyttäjä siis jahtaa edelleen Räsästä tämän H-puheista, joissa hän on ilmeisesti vaa1275289Demokratian uhka: Perussuomalaiset ja polarisoiva "me ja muut" -ajattelu
Laurence Rees varoittaa, kuinka demokratian heikkeneminen ja autoritaaristen liikkeiden nousu voidaan liittää "me ja muu1904999"Rauhanomainen" miekkari hesassa: "Eläköön aseellinen vastarinta" - lakana
Kyseessä on Suomen Palestiinalaisten yhdistyksen viime perjantaina järjestämä ”Hiljainen kynttiläkulkue Palestiinalaiste853480Palkansaajan oikeus nauttia työuransa hedelmistä
Työeläkejärjestelmä on verrattavissa pyramidihuijaukseen, jossa alemmat tasot, eli nykyiset palkansaajat, toimivat maksa1093008Monella äärivasemmistolaisella C-paperit armeijasta
Kuinka kävisi sodan tullen noille? Puolustusvoimat huomauttaa, että C-luokituksen saaneiden sijoittumisesta sodan aikan262360Onko rajojen kiinnipitäminen ihmisoikeuksien vastaista?
Maahanmuutosta puhutaan usein niin kuin kyse olisi vain numeroista ja rajoista. Kyse on kumminkin ihmisistä, jotka halua2451807Vanhat miehet eivät muista
Niinistö muistaa vain Marinin hölmistyneen ilmeen, mutta ei miksi möllötti sen näköisenä. Vanhanen taas ei muuten vaan31427- 1081364
Toivottavasti odotat minua
Koitan järjestellä asiani niin, että voin olla kanssasi. On valtava ikävä sinua.821345Hurraa! Oon vihdoin vapaa J:stä
Poistin numerosi, poistin chattimme. En halua sua enää enkä odota sulta mitään.1391065