reidar särestöniemi

kapu

Kuten edellä minäkin olen perinyt taulun:Hankalan suurikokoinen Reidar Särestöniemi. Taulu tulkintani mukaan esittää erittäin värikästä suota. Mahtaako tällaisella työllä olla arvoa.

11

5828

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • O. Velin

Säreistöniemi kuuluu sanoneen jollekin asuinkuntansa pampulle: "En mie köyhille myö taulujani". Pamppu oli tarjonnut 6000 mk ja pyytänyt saada vasineeksi jonkin maalauksen. 6000 mk lienee ollut tapahtuman aikoihin isompi raha kuin nyt.

• panu

ei ole arvoa. myisitkö minulle satasella?
      heh heh, tottakai sillä on arvoa.. 10 000€ tai enemmän, rippu vähän dunista.

• popo
    • kapu

Enpä olisi arvannut! Tarkoitettiinkohan euroja? Jos näin on, pitää raivata seinälle tilaa tai tosissaan harkita myymistä. Tällä hetkellä tuntuu, ettei taulu sitten millään miellytä, liikaa värejä.Toisaalta tunnustan, että saattaapi se alkaa miellyttämäänkin, kunhan hinta arvioidaan riittävän korkeaksi......

• Taiteilija

Oletko sinä ihan tosissasi sen teoksen kanssa? Siis että kirjoittelet ihan pokkana tänne jonnekin keskustelupalstalle ja kerrot omistavasi Särestöniemen maalauksen täysin tietämättömänä mitä omistat? Jos et oikeasti tiedä teoksen arvoa voit hieman yllättyä, kun yhtäkkiä rikastuit melkoisella rahamäärällä. 10000 € on vasta pieni lähtöhinta, Särestöniemen maalauksethan maksavat aivan tolkuttomasti! No, onneksi olkoon vain, hyvä, ettet heittänyt maalausta roskiin..

Särestöniemen tasoisen taiteilijan työt kannattaa arvioituttaa ja myydä Bukowskin, Hagelstamin tms. vastaavantasoisen liikkeen kautta taidehuutokaupassa eikä missään tapauksessa viedä mihinkään pieneen taideliikkeeseen, jossa voivat vielä pahimmassa tapauksessa huijata teoksen arvosta tietämätöntä omistajaa.

• Kapu
        Taiteilija kirjoitti:

Oletko sinä ihan tosissasi sen teoksen kanssa? Siis että kirjoittelet ihan pokkana tänne jonnekin keskustelupalstalle ja kerrot omistavasi Särestöniemen maalauksen täysin tietämättömänä mitä omistat? Jos et oikeasti tiedä teoksen arvoa voit hieman yllättyä, kun yhtäkkiä rikastuit melkoisella rahamäärällä. 10000 € on vasta pieni lähtöhinta, Särestöniemen maalauksethan maksavat aivan tolkuttomasti! No, onneksi olkoon vain, hyvä, ettet heittänyt maalausta roskiin..

Särestöniemen tasoisen taiteilijan työt kannattaa arvioituttaa ja myydä Bukowskin, Hagelstamin tms. vastaavantasoisen liikkeen kautta taidehuutokaupassa eikä missään tapauksessa viedä mihinkään pieneen taideliikkeeseen, jossa voivat vielä pahimmassa tapauksessa huijata teoksen arvosta tietämätöntä omistajaa.

En totta vieköön ole osannut taulua arvostaa, vaan aina tätini luona käydessäni syvästi sitä inhonnut! Saattaahan se juuri olla syy, miksi se minulle testamentattiin.....

• hmm.
        Kapu kirjoitti:

En totta vieköön ole osannut taulua arvostaa, vaan aina tätini luona käydessäni syvästi sitä inhonnut! Saattaahan se juuri olla syy, miksi se minulle testamentattiin.....

Hagelstamin huutokauppakamarista (http://www.hagelstam.fi ) voit käydä katselemassa, millaisia hintoja Särestöniemen töille on saatu. Yli tuhat euroa hintaa on kertynyt kaikille maalauksille, mitä nyt äkkiseltään katsoin - ja kyllä sieltä yli 10000 euroakin löytyi. Hintahan riippuu tietysti paitsi taiteilijasta, myös työn koosta ja aiheesta.

Piti vielä sanomani, että taulua ei missään nimessä ripustaa seinälleen, jollei siitä itse pidä - riippumatta siitä, millaisen arvon muu maailma on sille antanut. Jos omistaa arvokkaan taulun, josta ei itse pidä, se kannattaa myydä hyvällä hinnalla ja sijoittaa rahat sellaiseen taiteeseen, joka itseä miellyttää. :)

• Taiteilija
        Kapu kirjoitti:

Helsingissä Didrichsenin taidemuseossa on erittäin laaja kokoelma mm. Särestöniemen maalauksia, eräs Suomen suurimpia. Didrichsenit olivat upporikkaita taiteenkeräilijöitä ja asuivat Viljo Rewellin suunnittelemassa upeassa asunnossa Kuusisaaressa, joka myöhemmin muutettiin taidemuseoksi. Didrichsenit tunsivat mm. Särestöniemen sekä presidentti Urho Kekkosen, nuo kaikki julkisuuden henkilöt tunsivat toisensa ja tapasivatkin usein. Jopa Kekkonenkin vieraili aikoinaan Särestöniemen kodissa Lapissa. Myös kuuluisa Didrichsenin pariskunta hankki laajan kokoelman hänen taidettaan. 1970-luvulla, jolloin Särestöniemi nousi maineensa huipulle, oli jo käsite ja suuren varakkuuden merkki, jos oli varaa hankkia Särestöniemen maalaus omaan kotiinsa. Särestöniemi oli oman aikansa kohutaiteilija ja Lapin erakon maineessa elävä superjulkkis, jonka töiden hinnat hipoivat pilviä jo hänen elinaikanaan. Nyt taiteilijan kuoltua eivät hinnat ainakaan ole laskeneet.

Didrichsenin taidemuseon kokoelmissa on myös samankaltaisia maalauksia, jollaisen kerrot omistavasi: Voimakkailla väreillä maalattu (Lapin) suomaisema niissä on aiheena. Olen nähnyt niitä viimeksi 1 1/2 vuotta sitten laajassa Särestöniemen näyttelyssä. Siellä saatat nähdä oman työsi muita versioita, jos joskus vierailet museossa:

http://www.didrichsenmuseum.fi/

On mahdollista, että hän maalasi suoaiheesta useita versioita. Mutta jo aihe kertoo että ei työsi kovin arvoton ole, jos niitä on hankittu tunnetun taidemuseon kokoelmiinkin. Didrichsenin taidemuseossa ei halpoja taideteoksia edes ole, sieltä löytyy mm. Picasson, Dalin, Henry Mooren, Kandinskyn ym. kuuluisia töitä ja tietenkin Särestöniemen maalauksia.

• Vakuutustäti!

Hei onnittelut ihanasta perintötaulusta Sinulle!
      Mutta , varmuuden vuoksi muista merkittää se myös kotivakuutukseen: 1 kpl Reidar Säreistöniemen taulu arvo: mitä se nyt sitten onkaan?, paljon..
      Jos jotain sattuu niin pystyt osoittamaan , että Sinulla on ollut tälläinen.
      Muuten oletko käynyt Säreistössä Kittilässä?
      Minä olen. Oli kaunis kevätpäivä , aurinko paistoi, puhdas vitivalkoinen lumikimmelsi ,siellä oli uskomattoman kaunista ja rauhallista..
      Mene käymään joskus kun olet sielläpäin matkalla.

• Särestöniemifriikki

Jos laitat kuvan taulusta sähköpostiini niin saat aidosta Särestöniemestä hinta-arvion muutaman tuhannen euron tarkkuudella. leif. [email protected]

• Anonyymi

mulla on särestöniemen taulu v 1968... ite voisin kerää tukun tauluja v 1967-1983

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin sinussa haluan koskea

Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä
      Ikävä
      41
      2223
    2. Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä

IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi
      Maailman menoa
      223
      1955
    3. Kerro nyt jotain

Itsestäsi minkä haluaisit kaivattusi tietävän?
      Ikävä
      111
      1528
    4. Toisen ihmisen sydämellä

leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo
      Ikävä
      142
      1265
    5. On tämä meidän ikäero jo turhan suuri

Kannattaisi tutustua samanikäisiin.
      Ikävä
      115
      1197
    6. PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan

kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki
      Ammattiliitot
      136
      1104
    7. Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."

Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1078
    8. Millaisena luonteena

Pidät kaivattuasi??
      Ikävä
      74
      982
    9. Olen otettu, mutta turhaan kulta testailet

Sinua minä vaan ❤️
      Ikävä
      70
      940
    10. Mitä ajattelet kun

Katsot kaivattuasi silmiin? Mitä näet silmissä?
      Ikävä
      61
      915
    Aihe