Ottakaa hyvät ihmiset tarkasti selvää mitä pankkien tarjoamat lainaturvat oikeasti kattavat. Olen aihetta alkanut penkomaan ja täytyy todeta, että ne ovat täyttä huijausta. Nyt halpojen lainojen aikana pankit ottavat lainaturvan myynnillä koroissa menettämänsä rahat. Niistä on tullut pankeille hyvä bisnes.
Ehtoja tarkasti lukemalla ja kyselemällä ainakin itselleni tuli erittäin suuria yllätyksiä. Niin suuria, että on aivan varmaa, että ikinä en tule minkäänlaista turvaa ottamaan. Esim. jos joudut työttömäksi, on ehdoissa monia pykäliä, joilla turvansaanti käytännössä raukeaa. Ja vaikka turvan saisitkin maksamaan lainaasi, voi olla että sitä saa vain 12 kk:n työttömyydelle..mitä siitä sitten on apua, jos on 20 vuoden laina päällä ja iskee pidempi kuin vuoden työttömyys.
Näitä ei pankeissa ole kerrottu lainaturvaa kysyessäni! Kovasti vaan mainostettiin hyväksi ja järkeväksi vaihtoehdoksi.
Lainaturva huijausta
8
2253
Vastaukset
- Rambe stadista
Saman olen huomannut minäkin. Pelkkää huijausta koko juttu.
Ensiasunnon ostajan kannattaa odottaa korkojen nousua ja rommauksen tuloa. Se on paljon parempi "turva" tulevaisuuden varalle.- järkimies
"Ensiasunnon ostajan kannattaa odottaa korkojen nousua ja rommauksen tuloa. Se on paljon parempi "turva" tulevaisuuden varalle."
Monilla, nyt asunnon hankintaa suunnittelevilla, taitaa kuitenkin olla tarkoituksena hankkia oma asunto tämän vuosikymmenen aikana. - Rambe stadista
järkimies kirjoitti:
"Ensiasunnon ostajan kannattaa odottaa korkojen nousua ja rommauksen tuloa. Se on paljon parempi "turva" tulevaisuuden varalle."
Monilla, nyt asunnon hankintaa suunnittelevilla, taitaa kuitenkin olla tarkoituksena hankkia oma asunto tämän vuosikymmenen aikana.Ja kun rommaus on jo alkanut, on oman asunnon hankinta ajankohtainen puolen vuoden sisällä.
- järkimies
Rambe stadista kirjoitti:
Ja kun rommaus on jo alkanut, on oman asunnon hankinta ajankohtainen puolen vuoden sisällä.
Mistäs sen rommauksen alkamisen voi huomata?
- jeesman
järkimies kirjoitti:
Mistäs sen rommauksen alkamisen voi huomata?
no eikö näitä juttuja täällä lukevilta jo pysty lukemaan et aikamoinen rommaus niillä on päässään jo tapahtunut
- järkimies
OP:n laina"turva" työttömyyden osalta on voimassa vain ensimmäiset viisi vuotta laina-ajasta, sen jälkeen ei työttömyys enää oikeuta korvaukseen.
Eipä kovin kattava turva.- Iitin Tiltu
Tutkikaa, älkää ostako huonoa, itse valitsin ihan kelvollisen ja olen tyytyväinen!
- Lue, niin ymmärrät
Iitin Tiltu kirjoitti:
Tutkikaa, älkää ostako huonoa, itse valitsin ihan kelvollisen ja olen tyytyväinen!
OP:n (GE) poimittua:
- Työttömyystuva maks. 5 vuotta
- irtisanottu taloudellista & tuotannollisista syistä
- 30pv:n karenssi
- verotettavaa ansiotuloa
- Maksetaan enintään 24kk ajan
- lomautusajalta ei makseta
- jne.
Todellisen turvan saa, jos kuuluu liittoon/kassaan ja ottaa kunnon tapaturma/henkivakuutuksen.
Vakuutusehdot voi lukea täältä, eikä ole edes mitään vaikeaselkoista tekstiä (ainakaan kaikille...)
https://www.osuuspankki.fi/binary/binaries%5C2003%5C10%5C34104889554995%5CPitk%E4aikaisen%20luoton%20TT%20tuoteseloste052003.pdf
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1325381Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella313862No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452480Eipä tunnu se "pedofilia" huuto kiinnostavan
Lähinnä se sekohäirikkö ressukka joutuu itse vastaileen itselleen, mitään näkyvyyttä ei saa, palstalla ylipäätään on hyv382044- 241753
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv241704- 411640
- 501608
- 291463
- 381424