Hei,
Haluaisin tietää, miten teihin on suhtauduttu nuoren ikänne takia. Onko kukaan tullut kaupungilla taikka odotusaikanannne koulussa valittamaan? Että onko opettajat valittaneet ja katsoneet pahalla. Niin kuin: "Eikö nykynuoriso tiedä, että ehkäisy on keksitty, ja mitenköhän tuokin mahtaa pärjätä." Onko kukaan kokenut tälläistä.
Itse olen ajatellut, että miten minulle käy, jos tulen raskaaksi nyt 16-vuotiaana. Se olisi ihanaa, mutta pelkäisin muiden mielipiteitä. Varsinkin lukioni opettajien mielipiteitä, saati vanhempieni. Vanhemmat kyllä luottaisivat minuun, kun olen joka viikko hoitanut 2 ja 4 vuotiaita serkkujani heidän syntymästään lähtien, mutta miten ne suhtautuisvat omaan lapseeni. Taikka poikaystävääni. Onko kenenkään mielestä, minun edes järkevää harkita omaa lasta? Lastenhoitoa teen joka päivä serkkujani hakiessa tarhassa ja hoitaessa heitä iltaan asti, kunnes tätini tulee töistään. Eli kokemusta, rakkautta ja hellää hoitoani lapseni saisi, mutta miten minuun suhtauduttaisiin.
Kiitos kaikille vistini lukijoille._Siiri
äidiksi
8
846
Vastaukset
- omissa ja muitten..
se on niin hyvä sanoa että "kokemusta"löytyy...kun hoidat muitten lapsia sä voit aina lähtee ei tarvitse miettiä senkummemmin...sä et voi edes kuvitella millasta vastuuta oma lapsi tuo tullessaan.Pikkuveljen Exä mainitsi odottaessaan 15-veenä niiden poikaa että hänestä tulee NIIN hyvä äiti kun hän on leikkinyt barbeilla teiniäitiä koko ikänsä...kokemuksen syvällä rintaäänellä sanon että käy koulut ja hanki ammatti on PALJON helpompaa sekä itselläs että lapsella sitten :)
15-vuotiaana ja kyllä monet vanhemmat ihmiset katsoivat ja ihmettelivät esim.kaupassa minua ja minun vatsaa=))ei kukaan kuitenkaan päinnaamaa tullut koskaan sanomaan mitään pahaa vain hyvää.
Mutta suosittelen että siirrät tuota lasten hankkimista paljon myöhemmäksi ja käytät nyt hyvää ehkäisyä siihen asti.joo 16vuotiaana...eipä kukaan tullut sanomaan mitään ja opettajatkin vain iloitsivat asiasta. Vanhemmat suhtautuivat hyvin ja myös muut sukulaiset.
- siiri
äiti88 kirjoitti:
joo 16vuotiaana...eipä kukaan tullut sanomaan mitään ja opettajatkin vain iloitsivat asiasta. Vanhemmat suhtautuivat hyvin ja myös muut sukulaiset.
Hei,
Kiitos kaikille teille, jotka olette vastanneet viestiini. Ymmärrettävästi minun ei ole järkevää harkita lapsen hankkimista, mutta silti niin kovasti haluaisin. Poikaystäväni(17v.) olisi valmis lapsen hankintaan, mutta vastuuhan tulee olemaan suuri.
Lapsen saaminen olisi ihanaa, mutta kai sitä täytyy jättää useamman vuoden päähän. Vaikka nyt tuntuisi olevan hyvä hetki. Kiitos vielä kaikille._Siiri - Shivba88
siiri kirjoitti:
Hei,
Kiitos kaikille teille, jotka olette vastanneet viestiini. Ymmärrettävästi minun ei ole järkevää harkita lapsen hankkimista, mutta silti niin kovasti haluaisin. Poikaystäväni(17v.) olisi valmis lapsen hankintaan, mutta vastuuhan tulee olemaan suuri.
Lapsen saaminen olisi ihanaa, mutta kai sitä täytyy jättää useamman vuoden päähän. Vaikka nyt tuntuisi olevan hyvä hetki. Kiitos vielä kaikille._SiiriTunnut kypsältä ja vastuuntuntoiselta ihmiseltä, mutta kieltämättä en suosittelisi teiniäitiyttä kenellekään. Itse en tosin ole edes vielä äiti, vaikka välillä siltä tuntuu kun lastani niin innoissani odotan - mutta jos olisin saanut itse päättää, olisin jättänyt lapsien harkinnan kymmenen vuoden päähän. Tässä kuitenkin ollaan ja hyvillä mielin. En tule koskaan katumaan sitä päätöstä, etten tehnyt aborttia.
Hyvät jatkot sinulle!
- Ganesa
Mitä väliä sillä on miten sinuun suhtaudutaan? Ensinnäkin ennen äidiksi tulos sun on saatava oma elämä kondikseen? Sanoisin että odota ainakin siiheksi että oel tehtinyt käydä baareissa, kierrellä siellä ja täällä, saanut koulutuksen ja työpaikan, kunnes teillä on vakaat tulot, rakkautta ja hyvä suhde; sitten.
16v ei ole minusta mitään järkeä miettiä vauvoja vaikka kuinka heistä pitäisikin.
Lapset ovat ihania ym mutta sinä olet vasta lapsi. Lapsen kasvatus on muutakin kuin leikkiä ja syöttöä.
Ei mitään järkeä. :/ - aamunodottaja
kerroit näin vanhemmistasi "Miten ne suhtautuisvat omaan lapseeni? Taikka poikaystävääni?" Miten he suhtautuisivat poikaystävääsi? Jaa-a. Eli he eivät vielä edes tunne poikaystävääsi? Ainakin sain tästä sellaisen käsityksen... Ehkä kuitenkin suhteen pitäisi olla vähän varmemmalla pohjalla. Kukaan ei voi sanoa, että miten monta vuotta on oltava yhdessä ennen lapsen hankkimista, mutta eiköhän se mene kuitenkin niin, että mitä enemmän, sen parempi. Ei varmaan esim. vuoden suhteen jälkeen ainakaan noin nuorella iällä kannata alkaa lasta miettimään.
Ja muutenkin olet niin nuori.. Minäkin mietin sinun iälläsi jo "tosissani" vauvaa, ja nyt muutaman vuoden eteenpäin elettyäni olen onnellinen ettemme silloin yrittäneet.
Kunhan on ne koulut käyty blaa blaa... Kaikki sitä saarnaa mutta totta se on! Eli malta vielä vähän.. Sitä yritän minäkin... Vaikka vaikeaa on...:) On ihmisiä joille asiat ovat aina väärinpäin, olipa sitten niin tai näin.
Olen "entinen teiniäiti" eli sain esikoiseni 18- vuotiaana. Eikä siinä mitään, en saanut omituisia kommentteja osakseni, ehkä vaan pitkiä katseita luotiin lakkiaisissa. Eikä pahemmin jatko- opiskelupaikasta kukaan silloin kysellyt ;)
Mutta mulle sattui hauska juttu viime keväänä. Olen nyt siis paljon vanhempi, en todellakaan mikään teini enää. Sain 4. lapseni lähes vuosi sitten. Olimme siis paikallisen seurakunnan kevätjuhlassa, mihin kuului saunomista, jne. Ja tuolla naisten saunassa eräs minua reilusti vanhempi naishenkilö alkoi antamaan minulle ehkäisyvälistusta, luomu- sellaista. Kehui miten ennenkin on osattu ehkäistä, vaikkei pillereitä ollutkaan. Täytyy sanoa että minulla oli hivenen hölmistynyt olo siinä, tuo kun oli se viimeinen paikka missä kuvittelin piilomoralisointiin törmääväni....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 674331
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h684261Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1112937Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv602810Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p212069Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.551992Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151679- 321513
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1101358- 1821286