Kohta juhlitaan, meille kaikille niin rakas Saab 9000 on kohta kolmikymppinen.
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.3460850-bildalbum-kara-aterseenden-pa-saab-jubileum
Saabille ei kelvannut Alfa Romeon ja Lancian suunnittelemat ratkaisut varsinkin luotettavuuden ja turvallisuuden suhteen, siksi piti tehdä oma Saab 9000. Ja siitä tuli todellakin hyvä, edelläkävijä, Pohjolan ylpeys.
Saab 9000 mallin 30v juhlat
39
170
Vastaukset
- Prööt
Miten turvallisuus eroaa, jos autojen perussuunittelu oli samaa etuovien taakse asti?
Eikös lancian ja saabin etuovetkin ole keskenään vaihdettavissa?
Ei silti huippu autohan tuo oli.- Saabbisti
Totta puhut, yhteensopivia osia oli kaikkiaan 7 kpl. Esim ovet oli yhteensopivia, tosin Saabin ovet painoi n. 30% enemmän kun ovien sisällä oli tukipalkkeja ja peltikin oli paksumpaa ja sinkkipitoisempaa "Kiirunan terästä".
http://en.wikipedia.org/wiki/Saab_9000
- silloin tekijänä
Ero tuli mm. turvalaitteista ja käytetyistä materiaaleista kuten koriin käytetyn metallilaadun eroista. Jopa turvavyöt olivat erimerkkisiä tuotteita.
Ja mikä tärkeintä ero tuli myös työn laadusta. Saabin hitsauspisteitä muistaakseni ainakin vyötärölinjan yläpuolella oli tuplasti verrattuna mainittuihin verrokkeihin. - Saabbisti
Näin jenkit totesi aikoinaan :
"A list of safety features as long as your arm
The Saab 900 and Saab 9000 are two of the safest cars on the market, with an impressive list of safety-enhancing features: front and rear energy-absorbing crumple zones; high-tensile steel safety cage; side-intrusion prevention sys tem consisting of robust beams and absorbing panels; roll-over protection with reinforced door pillars, windscreen frame and roof; there’s also interior protection in the form of airbags (standard for the driver,optional for the front passenger), adjustable front seat belt attachment points, automatic front seat belt pre-tensioners, collapsible steering column, front and rear head restraints and impact-absorbing interior panels. It’s all there for your protection." - Muistot elää
Saabistien on ymmärrettävästi pakko kaivaa lohtua ikivahnoista malleista, kun uusia ei ole.
- Muistot tosiaan...
Näin juuri on tehtävä. Ennen moni asia olikin paremmin, mm. oikeinkirjoitustaito opetettiin jo ala-asteella. Silloin opettajat ajoivatkin Saabeilla. Nykyinen huonompi taso niin kevytrakenteisina autoina kuin säästöinä opetuksessa näkyykin mm. kirjoitusvirheinä.
- Saabbisti
Uusista Saabeista puheenollen olen hiukka kallellaan tähän hopean väriseen Aeroon. Eihän se mikään lentokone ole mutta kohtuullisen nopea kuitenkin, se on myös taloudellinen ja ympäristöystävällinen sekä ennenkaikkea turvallinen ja tyylikäs ajoneuvo. Ja onhan uusi aina uusi.
http://www.blocket.se/jamtland/Saab_9_3_Sedan_Aero_2_0T_220HK_56256451.htm?ca=1_8&w=3 - Ajamaton ei uusi
Eikö näitä 3v. vanhoja autoja ole vieläkään saatu myytyä?
- Kuikan Pasi
Auto on uusi muttei ajamaton, onhan Se ajettu ulos tehtaanhallistakin, mittarissa on ainaskii 743 m.
- He Ko
Kuikan Pasi kirjoitti:
Auto on uusi muttei ajamaton, onhan Se ajettu ulos tehtaanhallistakin, mittarissa on ainaskii 743 m.
Heko heko
- Saabbisti
Uudessa AutoBild lehdessä juttua 9000 alustan ja koneen sekä 900 korin ympärille rakennetusta urheiluautosta. Saab 9000 XE.
http://www.saabforum.nl/viewtopic.php?f=6&t=141230 - muisteloita
Muistan hyvin auton. Sillä kun polkaisi kaasun pohjaan, kärvähtivät tulpat saman tien. Merkkiliike vaihtoi tulpat ja varoitteli polkemasta kaasua.
Yksi säälittävä osa Saabin surullista historiaa.- Saabbisti
Juu ja jos tulpat kestikin niin täys kaasulla, pyörien raapiessa tyhjää, ohjaus väänsi ja vikuroi kuin viimeistä päivää, aivan kuin olis villiä oria taltuttanut.
Silti Saabeissa on paras ohjaus ja ohjaustunto kuin missään muussa ajamassani Premium autossa. - preemiumkuski
Tulpatkin oli preemiumlaatua Saabilta.
- Saab = Shit
Saabbisti kirjoitti:
Juu ja jos tulpat kestikin niin täys kaasulla, pyörien raapiessa tyhjää, ohjaus väänsi ja vikuroi kuin viimeistä päivää, aivan kuin olis villiä oria taltuttanut.
Silti Saabeissa on paras ohjaus ja ohjaustunto kuin missään muussa ajamassani Premium autossa.Saab ei ole koskaan ollut premium, pelkkä Opel eri kuosissa.
- GM:n Dacia
Saab = Shit kirjoitti:
Saab ei ole koskaan ollut premium, pelkkä Opel eri kuosissa.
Saab oli GM:n Dacia vähävaraisille.
- vanha etsivä.
Saab = Shit kirjoitti:
Saab ei ole koskaan ollut premium, pelkkä Opel eri kuosissa.
Tuosta kommentista voi asiantunteva todeta, että shitti ei tiedä Saabin historiasta kuin viimeisten vuosien ajalta. Niinpä lausumat voi jättää niille kuuluvan arvostuksen piiriin nimimerkin mukaisesti.
- BioSaabbisti
Saab = Shit kirjoitti:
Saab ei ole koskaan ollut premium, pelkkä Opel eri kuosissa.
Enhän minä mitään, mutta kun Suomen paras autolehti Tekniikan Maailma on luokitellut Saabin premium luokkaan niin kai se sitten on Premiumia, koko auto.
- ehe heh heh
BioSaabbisti kirjoitti:
Enhän minä mitään, mutta kun Suomen paras autolehti Tekniikan Maailma on luokitellut Saabin premium luokkaan niin kai se sitten on Premiumia, koko auto.
Siinä päivän vitsi. Saab oli Opelin halpismalli kehittyville markkinoille. Dacia vei kuitenkin voiton.
- E85BioGasSähköSaab
ehe heh heh kirjoitti:
Siinä päivän vitsi. Saab oli Opelin halpismalli kehittyville markkinoille. Dacia vei kuitenkin voiton.
Niin mutta kun se TM vaan on sitä mieltä että Premiumia olisi niin niinkin arvovaltaista lehteä on uskottava, vai mitä?
- Kuollut merkki
E85BioGasSähköSaab kirjoitti:
Niin mutta kun se TM vaan on sitä mieltä että Premiumia olisi niin niinkin arvovaltaista lehteä on uskottava, vai mitä?
TM on lehti, jolla on toimittajia. Jos yksi toimittajista on Saab-fanaatikko, se ei tarkoita, että TM:llä lehtenä olisi joku mielipide. Saabista ei premiumia saa, vaikka sille mitä tekisi.
Vertailu Daciaan ja Skodan halvimpiin malleihin on reilu ja rehellinen. Saab ei kilpailussa menestynyt, vaan kuoli pois ihan tavallisena perustyömiehen autona. - Ex-Toimittaja
Kuollut merkki kirjoitti:
TM on lehti, jolla on toimittajia. Jos yksi toimittajista on Saab-fanaatikko, se ei tarkoita, että TM:llä lehtenä olisi joku mielipide. Saabista ei premiumia saa, vaikka sille mitä tekisi.
Vertailu Daciaan ja Skodan halvimpiin malleihin on reilu ja rehellinen. Saab ei kilpailussa menestynyt, vaan kuoli pois ihan tavallisena perustyömiehen autona.Onko myös Auto, Motor ja Sport lehdessa toimittajina Saab fanaatikkoja ? Ja miksi Saab sitten maksaa saman verran kuin Audit, Bemarit ja Mersut sekä Volvot ?
- Ei Saabia valmisteta
Ex-Toimittaja kirjoitti:
Onko myös Auto, Motor ja Sport lehdessa toimittajina Saab fanaatikkoja ? Ja miksi Saab sitten maksaa saman verran kuin Audit, Bemarit ja Mersut sekä Volvot ?
Käytettyjä saa lähes ilmaiseksi, jos joku huolii. Jos Opelin halpamalli olisi premiumia, olisi aito Opel jo luxusta. Mutta kun ei ole kumpikaan muuta kuin duunarijaskan työmatka-autoja..
- - TM toimittaja
Ei Saabia valmisteta kirjoitti:
Käytettyjä saa lähes ilmaiseksi, jos joku huolii. Jos Opelin halpamalli olisi premiumia, olisi aito Opel jo luxusta. Mutta kun ei ole kumpikaan muuta kuin duunarijaskan työmatka-autoja..
Mutta kun uudet Saabit maksaa törkeesti ja autolehdet pitää niitä Premiumina niin kai se on sitten vaan uskottava.
- Ei Saabia valmisteta
- TM toimittaja kirjoitti:
Mutta kun uudet Saabit maksaa törkeesti ja autolehdet pitää niitä Premiumina niin kai se on sitten vaan uskottava.
Uudet Saabit eivät maksa mitään ,koska niitä ei valmisteta. Vanhat ovat lähes ilmaisia. Kukaan henkisesti terve ei tosissaan sano Ladaa, Saabia, Trabantia, Volgaa, Skodaa, Daciaa tai Ifaa premiumiksi. Sinä et ehkä kuulu tähän joukkoon.
- Yx vaan TB:ltä
Ei Saabia valmisteta kirjoitti:
Uudet Saabit eivät maksa mitään ,koska niitä ei valmisteta. Vanhat ovat lähes ilmaisia. Kukaan henkisesti terve ei tosissaan sano Ladaa, Saabia, Trabantia, Volgaa, Skodaa, Daciaa tai Ifaa premiumiksi. Sinä et ehkä kuulu tähän joukkoon.
Ainakin niitä myydään Ruotsissa, taivaastako ne on tippuneet? No, Ruotsissa on muutenkin kaikki asiat paremmin eikä ole edes € kirousta.
- Myytäisiin
Yx vaan TB:ltä kirjoitti:
Ainakin niitä myydään Ruotsissa, taivaastako ne on tippuneet? No, Ruotsissa on muutenkin kaikki asiat paremmin eikä ole edes € kirousta.
Myytäisiin on oikea muoto. Ikivanhoista valmistuseristä mielellään päästäisiin eroon, mutta eipä kelpaa alennushinnoillakaan Saabit enää kenellekään.
- Ex-Audi
Myytäisiin kirjoitti:
Myytäisiin on oikea muoto. Ikivanhoista valmistuseristä mielellään päästäisiin eroon, mutta eipä kelpaa alennushinnoillakaan Saabit enää kenellekään.
Eikös tuossa lue että on valmistettu 2014 ja ajettu 0 km ! Ota näistä selvää, mutta uudelta se minusta vaikuttaa !
http://www.blocket.se/hassleholm/Saab_9_3_2_0T_Aero_Sport_Sedan_56401694.htm?ca=1_8&w=3
Kerrotaan myös että kaveri osti uuden Tojon, myöhemmin paljastui että ko kulkine oli maannut pari vuotta satamassa mutta uutena vaan myytiin. Pitäneekö paikkansa? - Ei Saabia valmisteta
Ex-Audi kirjoitti:
Eikös tuossa lue että on valmistettu 2014 ja ajettu 0 km ! Ota näistä selvää, mutta uudelta se minusta vaikuttaa !
http://www.blocket.se/hassleholm/Saab_9_3_2_0T_Aero_Sport_Sedan_56401694.htm?ca=1_8&w=3
Kerrotaan myös että kaveri osti uuden Tojon, myöhemmin paljastui että ko kulkine oli maannut pari vuotta satamassa mutta uutena vaan myytiin. Pitäneekö paikkansa?Uutena ne vanhat Saabit myydään, mutta ovathan ne kuitenkin käyttämättömiä, vaikka ovatkin vanhoja.
Tämän vuoden alkupuolella on valmistettu muutamia Saabeja, joten ihan rehellisiä tämän vuoden autoja ne ovat, vaikka valmistuksesta onkin jo paljon aikaa.
- realicti
Paskin ajamani auto Ladan jälkeen oli 16v. turbo-Saab, duuniauto, ohjaus veteli kiihdytyksissä että sai kaksin käsin pidellä ratista kiinni, jotta kiesi pysyi tiellä.
- voiman puutetta
käteenvetokin onkelma teitille?
- tehokas etuveto
Hei missä duunissa on ollut 16V Turbo-Saab duuniautona? Niitä on ollut poliisin virka-autona ja valtionhallinnossa kalustona. Niin, että kummassa porukassa olet muka ollut? Kirjoituksesi taso ei oikeuta tollasta tyyppiä kumpaankaan porukkaan.
Tehokas etuvetoinen vetelee myös tänä päivänä tieurissa ihan samalla tavalla merkistä riippumatta... - realicti
tehokas etuveto kirjoitti:
Hei missä duunissa on ollut 16V Turbo-Saab duuniautona? Niitä on ollut poliisin virka-autona ja valtionhallinnossa kalustona. Niin, että kummassa porukassa olet muka ollut? Kirjoituksesi taso ei oikeuta tollasta tyyppiä kumpaankaan porukkaan.
Tehokas etuvetoinen vetelee myös tänä päivänä tieurissa ihan samalla tavalla merkistä riippumatta...Metlan autona -80 luvulla oli tuo paska Saab.
- realicti
tehokas etuveto kirjoitti:
Hei missä duunissa on ollut 16V Turbo-Saab duuniautona? Niitä on ollut poliisin virka-autona ja valtionhallinnossa kalustona. Niin, että kummassa porukassa olet muka ollut? Kirjoituksesi taso ei oikeuta tollasta tyyppiä kumpaankaan porukkaan.
Tehokas etuvetoinen vetelee myös tänä päivänä tieurissa ihan samalla tavalla merkistä riippumatta...Saappi oli duunissa -80 luvulla Metsäntutkimuslaitoksella. Vaihtui sitten Chevy Capriceen.Että haista ite vaan.
- realicti
Jos päästät kädet irti ratista ja kiihdytät, niin auton kuuluu mennä suoraan, eikä ojaan.
- MB 500 SL
Kokeilin tuota loivassa kurvissa, metsään meni ! Nyt on Mersun koko kylki paskana ja nokka lytyssä. Neuvosi ei ollut kovin hyvä tai sitten MB on huono auto.
Saat syytteen yllytyksestä.
- Saabbisti
Saab 9-3x olis kiikarissa, jos tiedätte jossain Suomessa myynnissä olevan 9-3x niin ilmoitelkaa. Muuten on lähdettävä Ruotsiin ostoksille.
- BioSaabisti
Ruotsissa oli eilen yks todella hyvä 9-4x diesel automaatti myynnissä, mut Se meni heti.
- 3500.-
BioSaabisti kirjoitti:
Ruotsissa oli eilen yks todella hyvä 9-4x diesel automaatti myynnissä, mut Se meni heti.
Ei paha.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387775Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381975Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251920- 911643
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801565Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071030- 49930
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4909Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34812