Nokia HERE

HERE °

Miksi ihmiset edelleen ostavat erillisiä irto-naveja kannettavakseen kun HERE tekee puhelimessa aivan saman asian ja ilmeisemmin jopa paremmin ja ohjelma kehittyy voimakkaasti kaiken aikaa?

HEREssä on myös yleinen liikenne ja paljon muuta.

Tällä hetkellä HERE http://kuvaton.com/u/ydr on 80%:ssa uusiin autoihin valmistajien valmiiksi asentamista kartoista ja navigoinnista.

- http://360.here.com/2014/07/24/25-cars-powered-by-here-2014/

"Näin auto ajaa itse itseään Nokian Herellä"

- http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/nain auto ajaa itse itseaan nokian herella/201405683033

"Inside the Nokia HERE HD Maps putting Google on notice"

- http://www.slashgear.com/inside-the-nokia-here-hd-maps-putting-google-on-notice-18325742/

HERE Maps - Get directions and find places anywhere: http://kuvaton.com/u/yd3

- ->

"Nokian HERE-kartat ovat tulossa ilmaisena sovelluksena myös iPhonelle"

"Nokia ja Samsung kertoivat viime viikolla yhteistyöstä, minkä myötä HERE-kartat tuodaan Galaxy-laitteiden ja Tizen-laitteiden saataville ilmaiseksi. Samsungin laitteet saavat karttapalvelun ensimmäisenä, mutta kuten huomautimme, se on tulossa myös muille Android-laitteille sekä iOS-laitteille."

- http://www.puhelinvertailu.com/uutiset/2014/09/03/nokian_here-kartat_ovat_tulossa_ilmaiseksi_myos_iphonelle

- ->

"HERE and Deutsche Bahn: German trains have never been easier"

- http://360.here.com/2014/09/24/deutsche-bahn/

10

394

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sun S. Hine

      Ei kaikilla ole älypuhelinta ja jos on, niin ei välttämättä Nokian Lumiaa. Muitakin merkkejä on...

    • Omppu 5

      Itselläni on IOS-tuote,mutta lisäksi ostin siihen Tom Tomin karttapalvelut pohjoismaiden kartoilla,kokonaiset 40€ maksavat, On elinikäiset karttapäivitykset. Hyvin pelittää ...

      • HERE °

        Tuota TomTomin tuotetta en tunne, sillä eikös uudet karttapäivitykset ole yleensä olleet maksullisia. Mutta aivan mainiohan tuo TomTom on tuotteena.

        Melko pian iOS:lle on saatavilla myös oikea HERE, eli ei se rajallinen ensikerran taannoinen betaversio.

        "Nokia is bringing its mapping app back to iOS"

        - http://www.engadget.com/2014/09/03/nokia-here-maps-ios-return/

        Ilmoitus HEREn iOS:lle saatavudesta on jatkumoa alla olevalle artikkelin tiedolle.

        "Apple pyrkii panostamaan karttapalveluunsa ulkoa hankitulla osaamisella. Yhtiö palkkasi hiljattain Nokian Here-palvelun kartoista ja sisällöstä vastanneen Torsten Krenzin."

        - http://www.tivi.fi/kaikki_uutiset/apple palkkasi nokian avainhenkilon/a1003950


    • Ei pärjää...

      Nokia Here on ihan hyvä karttaohjelma, mutta ei pärjää navigaattorina kunnon naveille (Garmin itsellä). Nokia vie kyllä paikasta A paikkaan B, mutta muiden oheispalveluiden käyttäminen ajon aikana on täysin mahdotonta. Garminilla voin täysin turvallisesti ajon aikana muuttaa reittiä, katsoa motellit, kaupat, huoltoasemat ym. Parhaillaan ajelen täällä Teksasin alueella, 5500 km takana ja rinnakkain olemme käyttäneet Nokian Lumian navia ja Garminia. Garmin on ehdoton ykkkönen käyttömukavuudeltaan Nokialaiseen verrattuna.

    • Tiedonhaluinen.

      Mikä Garminin malli sulla on?
      Kiitos.

      • Tiedonhaluinen.

        Mikä Garminin malli sulla on?
        Kiitos.

        Kysymys siis Ei pärjää:lle


      • Garmin/Lumia
        Tiedonhaluinen. kirjoitti:

        Mikä Garminin malli sulla on?
        Kiitos.

        Kysymys siis Ei pärjää:lle

        Sorry etten ole vastannut, kun ajelen parhaillaan täällä USAssa enkä ole lukenut näitä palstoja. Minulla on Garminin Nuvi 250 (muistaakseni) Amerikan kartat on erillisellä muistikortilla. Navini on jo useamman vuoden vanha, mutta toimii täydellisesti, samaa ei voi sanoa Nokialaisista. Itselläni on Lumia 1020, joten vertailtu on.


    • HERE °

      Ei pärjää...:lle

      Eli Garmin on rakentanut Nokialta lisensioimiensa HEREn karttojen päälle ergonomisempia toimintoja.

      "HERE captures location content such as road networks, buildings, parks and traffic patterns. It then sells or licenses that mapping content, along with navigation services and location solutions to other businesses such as ____Garmin_____, BMW, Oracle and Amazon.com."

      - http://en.wikipedia.org/wiki/Here_(Nokia)

      Mutta HERE on vomakkaassa kehitysvaiheessa esille ja nostamasi toiminnallisuus ja sen helppous tulevat myös osaksi HEREä.

      Tosin en ole tietoinen HEREn autoihin asennettujen kiinteiden navien ja puhelinnavien mahdollsista toiminallisista eroista, sillä Nokia on nimenomaan panostamassa kaikkeen, joka helpottaa navigoijaa, aktiiviseen paikkaperusteiseen tiedottamiseen, monipuoliseen interaktiivisuuteen jne.

      Jatkossa on jopa mahdollsta, että HEREstä tulee hotellien, ravintoloiden, teattereiden ymv. bokingsysteemien vakava kilpailia, sillä sen kartasto jo itsessään tulee pitämään sisällään valtaisan tietomäärän, eli maksupalveluihin liitettynä auton navista olisi mahdollisuus tarkistaa vaikkapa kulkureittinsä holellien tilanne, varata ja / tai maksaakin suoraan navista.

      "Worldline and HERE join forces to accelerate Connected Vehicles"

      Paris, 3 March 2014

      "Worldline, Atos subsidiary in e-payment and transactional services, and HERE, a leader in global mapping and location solutions, are joining forces to offer end-to-end Connected Vehicle solutions and accelerate worldwide implementation."

      - http://worldline.com/en-us/home/media-center/press-releases/2014/pr-2014_03_03_01.html

      HEREstä on muodostumassa kokonainen ekosysteemi kaikkine oheistoimntoineen.

      Juuri kaveri kertoi miten Euroopan autolomallaan Lumian HEREstä käsin tarkisti reittinsä varrella olevia hotelleja, klikaksi päälle saaden yhteystiedot ja varasi huoneen soittamalla ja näin kautta koko matkansa.

      "HERE Receives Frost & Sullivan's 2014 North American Connected Services Technology Innovation Leadership Award "

      - http://online.wsj.com/article/PR-CO-20140814-907991.html

      HERE on viime aikoina tehnyt joitakin selektiivisiä yritysostoja joilla se kutoo tulevaisuuden kokonaisuuttaan ja sen ekosysteemiään.

      Alla oleva artikkeli antaa hieman kuvaa sitä miten HERE on kehittymässä, unohtamatta miten se on myös keskittynyt voimakkaasti tulevaisuuden itsestään ajaviin autoihin, eli suuri yleisö, yritykset, autoteollisuus, Esineiden Internet jne.

      "Nokia HERE Acquires Medio : Could Become IBM Of The Mobile Data Analytics World"

      - http://www.counterpointresearch.com/nokiaheremedio

      "Frost & Sullivan Applauds HERE for Evolving from a Dedicated Navigation Company to a Pioneer of Automated Driving Solutions "

      - http://www.prnewswire.co.uk/news-releases/frost--sullivan-applauds-here-for-evolving-from-a-dedicated-navigation-company-to-a-pioneer-of-automated-driving-solutions-271219011.html

      HERE on oikeastaan vasta sen suuren kuvan tulevaisuutensa todellisissa starttikuopissaan ja päässyt hyvään alkuun.

    • HERE °

      HEREn etu on sen alustariippuattomuus ja nyttemmin Nokia lanseeraa sen saataville kaikille tärkeimmille alustoille.

      Sama etu autoteollisuudessa jossa autonvalmistajat eivät mieluusti avaa tietokantojaan j ayrityssalaisuuksiaan Googlen kaltaisille yrityksille. HERE taipuu helposti autonvalmistajien tarpeisiin.

      ( http://www.tivi.fi ) "Puhelinvalmistuksen pois myynyt Nokia tähtää johtajaksi kartta- ja navigaatiopalveluissa. Googlen haastamiseksi yhtiö on julkaisemassa palvelunsa kaikille suurimmille mobiilialustoille tämän vuoden lopulla."

      " Tulevaisuuden varalle satsaus älykkääseen autoiluun"

      "Here on iso nimi autojen navigaatiojärjestelmissä: 80 prosenttia autojen navigaatiojärjestelmien datasta tulee Nokialta. Nokialla on yhteistyötä BMW:n ja Mercedeksen kanssa. Yhtiö satsaa älyautoihin: Nokia ilmoitti toukokuussa 100 miljoonan dollarin rahastosta, jolla se rahoittaa älykkääseen liikenteeseen liittyviä teknologioita ja palveluja."

      "Herellä on lisenssien kautta yhteistyötä niin Amazonin, Microsoftin Bingin kuin Yahoo Mapsinkin suuntiin sekä navigaatioyritys Garminin kanssa."

      Koko artikkeli: http://kuvaton.com/u/ydb

    • Sefsrfdfsd16

      Pyöräily on mukava laji, melkein yhtä mukava kuin tietokoneiden ja puhelimien hakkerointi.

      http://www.valkeakoskensanomat.fi/cs/Satellite?blobcol=urldata&blobkey=id&blobtable=MungoBlobs&blobwhere=1196034641333&ssbinary=true

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?

      Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k
      Maailman menoa
      73
      3951
    2. Voiko normaali ihminen ryhtyä vasemmistolaiseksi?

      Tätä jäin pohdiskelemaan.
      Maailman menoa
      101
      3515
    3. SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa

      SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah
      Maailman menoa
      82
      3358
    4. Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?

      Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia
      Maailman menoa
      36
      2648
    5. Mitä ajattelit kun näit

      kaivattusi ensimmäisen kerran? xd
      Ikävä
      124
      1636
    6. Nyt meni lopulliset lämmöt.

      Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta
      Sinkut
      36
      1526
    7. Sulla on avaimet ja keinot

      Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi
      Ikävä
      19
      1144
    8. Meitä ei tule

      Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌
      Ikävä
      22
      1124
    9. Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla

      Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?
      Ikävä
      42
      1120
    10. Itseään kannattaa tarkastella realistisesti ja

      miettiä mihin ne rahkeet oikeesti riittää. Tyhmempikin ymmärtää että varakas ylemmän tason mies ei kelpuuta sellaista ku
      Ikävä
      118
      1036
    Aihe