Triptyl

Pamipi

Onko kellään Triptyl aiheuttanut mielialan muutosta? (Triptyl 10mg menee iltaisin 2-3 tablettia)

Kerron vähän muutoksista? Kesällä -14 sain diagnoosiksi Epilepsian, Kokeilulääkkeiden perusteella (Trileptan 300mgx3) Olin kärsinyt todella pahasta väsymisestä, puutumisesta vas.pää ja poski ja puhevaikeus! En löytänyt sanoja, puhuin väärin. Ja tunsin aivoissa että, nyt en saa sanottua mitä pitäisi. EEG:ssä ei näkynyt Epilepsiaa-viittaavaa.

Vähän vajaa kuukausi sitten sain soittoajan neurolle, koska mielestäni Trileptan ei sopinut minulle. Valoarat silmät ja taas väsy ja puhevaikeus ja pahoinvointi. Epilepsia-diagnoosi purettiin puhelimessa ja sain uuden diagnoosin "Raju migreeni" ja sain siihen lääkkeet Triptyl 10mg. Epilepsia-lääkkeet lopetin pikkuhiljaa ja vaihdoin tilalle triptylin.

Kolme viikkoa on itsetunto menny ihan alamaihin. Itkettää ja surettaa kokoajan. On vain surullinen mieli. Ei osaa mitään(siis tunne sellane) ja ei ole ketään ystävää...vaikka juuri tänään lähössä ystävien kanssa mökkeilee. Tuntuu vaan, ettei ne musta välitä. Tajusin tänään, voiko Triptyl aiheuttaa tällaista ahistusta. Koska oikeesti mulla on kaikki hyvin, olen vajaa 40v nainen, onnellisesti naimisissa, ja on tosiaan ystäviä. Mulla on iso perhe, ja ihania rakkaita lapsia jokikinen!

2

184

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Triptyll

      En osaa sanoa, johtuuko itselläni Triptylistä.. Mutta olin viime keväänä pahasti masentunut, pääsin siitä yli ilman lääkkeitä lähinnä terapian ja harjoitusten avulla.

      Nyt minulle on määrätty päänsäryn vuoksi Triptyliä 10mg 2x illalla.
      Olen huomannut nyt noin viikon ajan, että alkaa tulla samoja ajatuksia kuin silloin keväällä. Olen aloitekyvytön, on jotenkin tosi ankea olo kokoajan.

      Kiinnitän kauheasti huomiota siihen, mitä en ole tehnyt elämässäni oikein ja mitä en ole saavuttanut. Johtuisiko Triptylistä..?

    • pamipi

      Kiitos vastauksesta!
      Soitin viimein ja vihdoin eilen neuron sairaanhoitajalle. Se sanoi, että aiheuttaa toisille mielialamuutoksia. Ja ihmetteli, miksi en ole aikasemmin soittanu. Määräs kumminkin jatkamaan lääkettä, säännöllisesti 20mg illalla. olin ottanu vasta nukkumaan mennessä lääkkeet(eli 23-24) sanoi, että se pitää ottaa sillain, että 12 tuntia heräämiseen. Herään aina vähän yli kuusi(vaikka kyllä nukuttais vielä) Nyt otin illalla jo klo.18. Mutta sanoi, että soita kahden viikon päästä -jos vielä mielialaan vaikuttaa. Pitääpä nyt katsoa. Epäsäännöllinen Triptyl-annostus/ajankohta ainakin vaikutti mulla psyykkeeseen.

      Pitää ny soittaa herkemmin, eikä itkeä neljän seinän sisällä omaa oloaan! Viikon päästä meen myös vyöhyketerapialle. Jos se sais migreenin jollain keinolla pois, on myös homeopaatti. Ja pikkuhiljaa alkaa tuntumaan, että luonnolliset lääkkeet on parempia! Inhoon näitä lääkkeiden sivuvaikutuksia! En nimittäin ole itseni, iloinen ja energinen... :( Ja haluaisin olla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1756
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1669
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      14
      1458
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1154
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1143
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1141
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1096
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1091
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      5
      1062
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1050
    Aihe