neuvoton!

neuvoton

Miten pitäisi toimia silmittömästi toiseen ihastuneen kanssa, jos haluaisi puolisonsa valitsevan perheensä?

Kirkon neuvoja totesi minulle napakasti, etteivät tapapettäjät parannu koskaan. Toinen terapeuttini kysyi, enkö siis rakasta naistani, kun kerroin naiseni jäänneen kiinni uskottomuudesta. Ihan hämilleni kysymyksestä menin. , että vaimoni on pystyttävä päättämään ja että minun kannattaa laittaa hänet valitsemaan. Tästä puolisoni hermostui, syytti minua ahdistelusta.
Miten pitäisi toimia järkevästi silloin kun tahtoo säilyttää parisuhteensa ja perhe elämänsä?

18

495

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eronnut äiti

      Itse jätin lapset, miehen ja kaiken omaisuuden . Mietin asiaa useamman vuoden, koska meilläkään ei ollut kaikki hyvin. Kukaan läheiseni tai ystäväni eivät osanneet aavistaa, vanhimpia lapsiamme lukuunottamatta, jotka olivat nähneet elämääni ja ymmärsivät sen aiheuttaman ahdistuksen. Kaikki ystävät ja sukulaiset haukkuivat minua, kuinka olin voinut jättää niin hyvän aviomiehen, perheen ja kodin. Nyt kun en ole enää ollut yhtään jarruttamassa miestä, niin jotkut ovat ymmärtäneet, jotkut ihmettelevät vielä enemmän.

      Itse olin tyhmä kun alun perinkään menin naimisiin ihmisen kanssa, joka oli vain sukulaisten mieleinen, enkä rakastanut itse. Toisaalta, saimme ihanat lapset, joten en kadu lainkaan. Olin tyhmä ja kuuntelin vain toisia enkä itseäni nuorena.

      Vaimolla voi olla jokin saman tyyppinen tilanne, että perhe on perustettu alun perin hassusti ja joskus jokaisen kuppi vaan tulee täyteen, jos suhde on itsestään väärin perustein alkanutkin. Tulee omaa itseluottamusta ja ymmärrystä, että en minä oikeastaan tätä näin halunnut.

      Ja pitkän suhteen jälkeen voi helposti tulla tarve tarkistuttaa markkina-arvonsa parisuhdemarkkinoilla ja sitä olkapäätä kaipaa kun tietenkin aina uusi elämäntilanne pelottaa vaikka itse päätöksen tekeekin. Kuitenkin vaimo on kokenut liittonsa jostain suuresta syystä tai monesta pienestä syystä huonoksi ja häntä on ahdistanut.

      Itse en usko siihen, että kukaan jättää tai lähtee vieraisiin, jos on onnellinen ja hänen on hyvä olla!

      • Joskus vielä oon vapaa

        Jättäisin mieheni heti jos vain uskaltaisin. Pienet lapset joidenka takia en nyt pysty lähtemään. Minä en voisi heitä jättää enkä usko nyt voimieni riittävän heidän hyvään hoitoonsa jos olisin keskellä eroprosessia.
        Syy miksi lähtisin lienee siinä kun mies on alkanut pitämään meitä itsestäänselvyytenä. Ei hoidu parisuhde enää, pelkkä rutiini ja sama kaava. Tekee oman mielensä mukaan, ei välitä minusta enää. Onhan omatkin tunteeni toki paljon viilenneet. Olen kokenut tämän jo kerran, siksi tiedän milloin on tullut seinä vastaan.


      • Yhdessä onnelliset
        Joskus vielä oon vapaa kirjoitti:

        Jättäisin mieheni heti jos vain uskaltaisin. Pienet lapset joidenka takia en nyt pysty lähtemään. Minä en voisi heitä jättää enkä usko nyt voimieni riittävän heidän hyvään hoitoonsa jos olisin keskellä eroprosessia.
        Syy miksi lähtisin lienee siinä kun mies on alkanut pitämään meitä itsestäänselvyytenä. Ei hoidu parisuhde enää, pelkkä rutiini ja sama kaava. Tekee oman mielensä mukaan, ei välitä minusta enää. Onhan omatkin tunteeni toki paljon viilenneet. Olen kokenut tämän jo kerran, siksi tiedän milloin on tullut seinä vastaan.

        Niin ja itsessä ei ole mitään vikaa! Katsokaa peiliin, niin näette sen toisen osapuolen, jossa varmasti on myös vikansa. Näissä tahtoo aina olla vaan se toinen, joka syyllistetään. Olen läpikäynyt vastaavan tilanteen, mutta kun tilanteeseen otettiin mukaan ammattiauttaja purkamaan parisuhdekiemuraa, niin tässä olemme onnellisina ja kiitollisina, että saimme sen avun mitä haimme. Ei se tietenkään mikään helppo prosessi ollut, mutta kun tarpeeksi tahtoa löytyi ja puhalsimme yhteen hiileen, niin voimme taas jatkaa eteenpäin. Ja koko ajan huollamme suhdettamme. Otetaan sitä yhteistä aikaa silloin tällöin, joka pitää pilarit pystyssä siis käymme yhdessä siloin tällöin teatterissa, leffoissa, otamme hotelli viikonlopun ja pari kertaa vuodessa suuntaamme etelään ja se toinen etelänmatka tehdään lapsien kanssa lasten ehdoilla. Suosittelen!


      • 4+18
        Yhdessä onnelliset kirjoitti:

        Niin ja itsessä ei ole mitään vikaa! Katsokaa peiliin, niin näette sen toisen osapuolen, jossa varmasti on myös vikansa. Näissä tahtoo aina olla vaan se toinen, joka syyllistetään. Olen läpikäynyt vastaavan tilanteen, mutta kun tilanteeseen otettiin mukaan ammattiauttaja purkamaan parisuhdekiemuraa, niin tässä olemme onnellisina ja kiitollisina, että saimme sen avun mitä haimme. Ei se tietenkään mikään helppo prosessi ollut, mutta kun tarpeeksi tahtoa löytyi ja puhalsimme yhteen hiileen, niin voimme taas jatkaa eteenpäin. Ja koko ajan huollamme suhdettamme. Otetaan sitä yhteistä aikaa silloin tällöin, joka pitää pilarit pystyssä siis käymme yhdessä siloin tällöin teatterissa, leffoissa, otamme hotelli viikonlopun ja pari kertaa vuodessa suuntaamme etelään ja se toinen etelänmatka tehdään lapsien kanssa lasten ehdoilla. Suosittelen!

        Voin kertoa että alkoholiongelmaisen kanssa ei voi selvittää suhdekiemuroita. Jos alko ajaa kaiken edelle ja itselle se ei ole muka mikään ongelma, päinvastoin siitä saa mielestään kaiken ilonsa niin ei kukaan voi auttaa. Toinen katselee niin kauan kun jaksaa ja sitten loppujen lopuksi hakee vain itselleen apua että selviää siitä kaikesta tuskasta mitä puolison alko-ongelma on aiheuttanut. Silloin voi ehkä itse vielä jatkaa jotenkin ehyttä elämää.


    • pitkiä päiviä

      Voi kristus sentään!
      Kun osasta näistä viesteistä paistaa tuo pahantahtoisuus läpi!
      Kun jää kiinni,on pakko valita! eiköhän se ole itsestäänselvyys,suomessahan kaksinnaiminen ei ole sallittua!
      Kuitenkin uskoisin,että kaikissa pitkissä parisuhteissa on omat ongelmat,isommat ja pienemmät.
      Ensimmäien muistettava asia tietenkin olisi ruotia omia ongelmiaan,ei muitten!
      Toiseksi,jos haluaa kostaa,pitää kostaa oikealle henkilölle,ei syyttömille!

    • tylsää

      voi kiesus!arkihan on läsnä jokaisessa pitemmän ajan avioliitossa/suhteessa ja välillä nyt vaan on TYLSÄÄ ja MÄLSÄÄ mutta harva kotiäiti lähtee heti tilaisuuden tullen jakaan itseensä!

      • 15 vuotta menty

        Olen kotiäitinä jo ties kuinka monetta vuotta. Mieheni on melkoinen viinasieppo ja se käy kovasti hermoilleni. Varsinkin kun itse en käy missään riennoilla. Olen vain askareillani kotona lasten kanssa. Menisin kyllä mielelläni joskus mutta mies lähtee aina ensin ja minulle jää lasten hoitaminen. Hän osaa nauttia elämästä eikä näe sitä että minäkin voisin joskus haluta itselleni omaa aikaa. En nykyään enää kaipaa mieheltäni mitään koska hän on niin monesti satuttanut polkemalla minun tarpeeni. Silti en koskaan ole lievemmässäkään muodossa häntä pettänyt, en koskaan edes puhunut kenenkään kanssa levottomia.


    • markkina-arvo

      Vieras mies kertoi naisen pettävän? Mitä luulet, olisiko nainen itse koskaan kertonut vieraiden kanssa vehtaamisesta? Mä luulen että ei. Nyt vaan oli pakko kun vieras päätti kertoa sulle. Syystä jota voidaan vain arvailla. Mä luulen, että hän pettyi naiseen, joka lupasi hänelle jotain mitä hänellä ei ollut koskaan aikomustakaan toteuttaa.
      Aika luja sun rakkaus naistasi kohtaa on jos noin vaan pääset pettämisestä yli. Tiedätkö mitä? Tuossa voi käydä niin, että kun seuraava muka huono hetki liitossanne tulee, niin naisesi on taas vieraissa. Ihan siksi koska tietää sun antavan anteeksi hänelle mitä vaan kunhan rakkautta vannoo ja hyvittelee sua. Mutta oma on valintasi. Sä sen kanssa joudut elämään.

      Jos olette sopineet, ettei asiasta enempää puhuta niin ihanko tuosta vaan voit sen unohtaa?

      • EX naapuri

        mielenkiintoista seurata milloin kulissit kaatuu.


      • ohikulkija!
        EX naapuri kirjoitti:

        mielenkiintoista seurata milloin kulissit kaatuu.

        Heitä ***** mäkeen! Asia on päivänselvä.


      • Pettäjä on pettäjä
        ohikulkija! kirjoitti:

        Heitä ***** mäkeen! Asia on päivänselvä.

        Pettäjä on pettäjä. Ikuisesti.


      • naapuri 69
        EX naapuri kirjoitti:

        mielenkiintoista seurata milloin kulissit kaatuu.

        Taitaa jo vähän rakoilla


      • Kalle 1976
        naapuri 69 kirjoitti:

        Taitaa jo vähän rakoilla

        Aika hiljaista on tontilla. Taidetaan pysyy vaan sisällä


    • ystävä

      markkina-arvo! pistäisin kyseisen ämmän pihalle!taidan tietää kestä on kyse!JA ei ole ihan eka kerta hänellä!

      • Tiedän

        Käytetty peli


      • mimmu 95

        Ei olekaan.


    • bmwcaf

      anna muijan mennä! noita löytyy kyllä maailmasta ja sellaisiakin jotka ei petä!

      • pettäJännä tie

        Kerran kun pettää niin pettää aina. Se on säälittävää kattella kun yrittää väkisin pysyä suhteessa. Mutta en tiedä teidän tilanteesta. Asia erikseen jos on lapsia niin tarvitaan kyllä lastenvahtia jne...Silloin voi yrittää jatkaa onnettomassa suhteessa.Teot on mielessä aina ja välillä vieraissa piristää kummasti tavallista perhe-arkea.Se kuinka häpeän kanssa oppii elämään on jokaisen oma asia.

        Leiman siitä saa ja se on pysyvä.Kulkee mukana koko ajan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      509
      3675
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      465
      3435
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      143
      3020
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2322
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2190
    6. 221
      1614
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1407
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      99
      1300
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      91
      1274
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1100
    Aihe