Tänä aamuna

Kukaan ei häirinnyt konettani. En minäkään sitä; sattui oleen tekemistä.

http://www.youtube.com/watch?v=E-2kVGOmrps

Nyt mm.Makriinan ketjuun on vastattu, mutta ilmeisesti viesti on poistettu asiattomana. Tarkoitan; päiväyksen edellyttämää viestiä ei löydy.

Auto alkaa olemaan rippikouluiässä. Pitäisiköhän sille pitää aasialaisen konfirmaation vastine?

23

133

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hieno melodia, johon ei kyllästy koskaan! Se on todella sekä rauhoittava että mieltä kohottava tunnelmaltaan. Muistan erään näyttelyni avajaisissa Keravalla laittaneeni tuon hiljaa soimaan taustamusiikisi, ja katseltuaan tauluja mies istui näyttelypaikan ulkoverannan korituoliin ja katseli kynttilöiden liekkejä omassa rauhassaan,
      Sitten hän hiljaa ja hienotunteisesti kysyi: Uskaltaisinko pyytää teitä laittamaan uudelleen tuon musiikkikappaleen soimaan.

Minusta se oli niin kauniisti pyydetty häneltä,-- hiljaista jo oli muutenkin juuri ennen sulkemisaikaa, joten siinä rentouduin kuunnellen itsekin samalla.

• *Kukkahame*

Muistuu mieleeni juuri tästä kappaleesta eräs teatterikappale.
      Arto Seppälän kirjoittama Viisi naista kappelissa, kävin se katrsomassa kaksi kertaa toisen kerran suhteilla.
      Siinä oli tämä Albinonin kaunis sävellys, teatteri Riihimäen kaupungin teatteri joka oli ainakin silloin pienin ammattiteatteri, toimi Ammattikoulun hyyryläisenä.

Tässä taas herkistyy kuunnellessa jamuistoja ajalta tulvii monenlaisia,
      Ihanaa.

• capt. cöpenick

Ja oikein hyvä että niin. Muistojen vyöryä pitääkin työstää. Unielämä tekee oma työtään kokonaishyvinvoinnin edistämiseksi.

Tuossa urvahtaessani näin unohduksiin painuneen tilanteen 66 vuoden takaa. Vain hetkisen väläys.

• Tuo Albinonin Adagio on ollutkin suosittu erikoisesti hautajaistilaisuuksissa, myös minuun se vaikuttaa omalla yksityisellä tavallaan. Oman tarkkisluokkani 17-vuotias oli 1980-luvun alussa tehnyt äitienpäivänä hirttäytymisitsemurhan. Järjestin luokassa hiljaisen päivän, kynttilät paloivat muunmuassa tuota musiikkia kuunnellessa. Luokkaan sai myös tulla 650-oppilaisen koulun muitakin oppilaita. Mieleenpainuvana se jäi mieleeni, isotkin pojat itkivät.

• Ramoona*

Surumusiikilla on aina erityinen merkityksensä, varsinkin silloin, jos suruun ikäänkuin kivettyy, vapauttavia kyyneliä ei tule. Suvuissa on omia hautajaisvirsiä kirkossa ja muistotilaisuudessa laulettaviksi, vainajan mielivirsiä.
      Arkun kantaminen pois alttarilta on mielestäni siunaustilaisuuden vaikeimpia hetkiä. Silloin rauhallinen saattomusiikki lohduttaa. Tämä Händelin Sarabande on kuulunut oman sukuni moniin hautajaisiin.

http://www.youtube.com/watch?v=u-qHtYfktiQ

Kuulan häämarssin tahdissa astelin aikanaan vihille. suuren puukirkon käytävä oli pitkä. Kuulan Lampaanpolskan toivoisin muistotilaisuuteeni, mielellään sen saisi joku soittotaitoisista nuorista sukulaisista esittää pianolla.

http://www.youtube.com/watch?v=Nwm54GQSvWc

Säteilevän syysaamun tervehdys kirjoittajille !

• anteeksi,.. Claude Debussy

• katleija.
      • Todella hyvää musiikkia,koskettavaa,lohduttavaa,puhdistavaa.
        Minulla oli olkapäässä limapussintulehdus joten olin pois pelistä,kunnes sain kortisoonia ja nyt alkaa helpottamaan.

Pöytäkoneeni kärsii hengitysvaikeuksista,tuppaa kuumenemaan,
        siihen on vaihdettu tuulettaja,mutta ei se toimi kuin lisätuulettimien avulla.
        Minä metallinaisena asensin sen keskusyksikön ulkopuolelle pari tehotuuletinta ja jopa pelittää,hyvä minä.

Olen joskus ehdottanut,että voitais alkaa vetää levyraatia,tai tavallaanhan tämä jo sitä onkin,mutta tämän levyn haluaisin kuulla,olis myös hyvä jatkumo,te jotka osaatte.

Kaiken puhdistautumismusiikin jälkeen voitais lähteä lentoon
        Souvvareiden kurkiauraan,sitä toivoo ama

• Harju & Pöntinen
        rituliini_38 kirjoitti:

Todella hyvää musiikkia,koskettavaa,lohduttavaa,puhdistavaa.
        Minulla oli olkapäässä limapussintulehdus joten olin pois pelistä,kunnes sain kortisoonia ja nyt alkaa helpottamaan.

Pöytäkoneeni kärsii hengitysvaikeuksista,tuppaa kuumenemaan,
        siihen on vaihdettu tuulettaja,mutta ei se toimi kuin lisätuulettimien avulla.
        Minä metallinaisena asensin sen keskusyksikön ulkopuolelle pari tehotuuletinta ja jopa pelittää,hyvä minä.

Olen joskus ehdottanut,että voitais alkaa vetää levyraatia,tai tavallaanhan tämä jo sitä onkin,mutta tämän levyn haluaisin kuulla,olis myös hyvä jatkumo,te jotka osaatte.

Kaiken puhdistautumismusiikin jälkeen voitais lähteä lentoon
        Souvvareiden kurkiauraan,sitä toivoo ama

Minun pöytäkoneessani (ei ole muuta) on niin huono äänentoisto, että Levyraati voisi olla tuolla Harju & Pöntinen telkkarissa, jonne jokainen laittaa ne toivomukset. Silloin se voisi soida taustamusiikkina, eikä tarvitsisi vahdata ja vaihtaa itse levyä.

Maksaahan se, mutta mitä ei maksaisi ystävien vuoksi, joille toivoo mieleistään musiikkia?

• Yksikään päivä vuosiin ei ole kulunut, ettenkö olisi kuunnellut Dalarnaa, niin lohduttava ja syvälle käyvä Oskar Lindbergin virsi Taalainmaalta on.

Serkkuni Miina Äkkijyrkkä ehkä kertoi, että esi-isäni olisivat olleet Keski-Ruotsin kaskiviljelijöinä. Jotenkin tunnen Ruotsia kohtaan jopa lukkarinrakkautta.

• capt.cöpenick kirjoitti:

Yksikään päivä vuosiin ei ole kulunut, ettenkö olisi kuunnellut Dalarnaa, niin lohduttava ja syvälle käyvä Oskar Lindbergin virsi Taalainmaalta on.

Serkkuni Miina Äkkijyrkkä ehkä kertoi, että esi-isäni olisivat olleet Keski-Ruotsin kaskiviljelijöinä. Jotenkin tunnen Ruotsia kohtaan jopa lukkarinrakkautta.

Ei voi olla totta,Miina Äkkijyrkkä,sun serkku ja sukujuuret ulottuvat ja ulottuvat jopa Taalainmaalle.Ei mikään ihme Miinan
        kyytöt ja lehmisavut,voi kuinka uskomatonta.
        Olen ollut aina Miina Äkkijyrkän fani,aina olen katsonut telkusta,kun Miina tulee esiin mielipiteineen,siinä vasta nainen

• schwester
      • Rakas aviomies,siellä vanhainkodilla on jo varannut paikkansa siihen auraan,mutta minä yritän räpiköidä täällä rannalla vielä.
        Alzheimer ja luopumisentuska ovat niitä peruselementtejä joilla ama taivaltaa eteenpäin,kiitos kannattelevasta musiikista

• Lorena*

Souvarit, Kylmän kukkia sopii hyvin alku syksyn kylmeneviin ilmoihin. Tämä soi sattumoisin radiosta kun ajelin kaukaa Keski-Suomesta serkun muistotilaisuudesta nykyiselle kotikonnulle:

https://www.youtube.com/watch?v=nJ7wei17HI0

Syksy näyttääkin olevan sadonkorjuun aikaa monella tavalla.

• Peilityyni järvi lepää tossa tuvanikkunamaisemassa,rantaan obaut 30metriä joten eiköhän Kari Tapion Myrskyn jälkeen olis oiva jatke,sen levyn haluaisin kuulla,kiitollisena ama

• Lorena*
      • Tätä voitais pitää Estonian uppoamisen muistohymninä.
        Kaiketi Kari Tapio kertoo omaa konstailematonta tarinaansa,että selville vesille pääsy on aina ponnistelemisen arvoista,oli kyse veneilystä tai henkilökohtaisesta ongelmasta,kiitos Kari sanomasi on puhutellut monia,kuin myös amaa

• Kirjoitin vuosia sitten etsiväni tuttua meksikolaista sävelmää, josta on tehty suomalaisiakin versioita. Ehdotuksia tuli, mutta ei La Golondrinaa.
      Joku kirjoittaja omia aikojaan sitten toi tämän jo kouluaikojen mielikappaleen 70 palstalle.

http://www.youtube.com/watch?v=gEa1ZxpSs5g

Billy Vaugh'nin orkesteri ottaakin sitten pääskyset-aiheesta kaiken ilon irti.

• *Kukkahame*

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      43
      3693
    2. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      36
      2394
    3. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      32
      1945
    4. Jalkapalloa

Ura ja Kokkola Cup?
      Kannus
      19
      1699
    5. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      17
      1669
    6. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      23
      1588
    7. Ihmetteletkö, mihin sinussa ihastuin?

Pikkuhiljaa huomasin, että olet ainutlaatuinen luonne, plussana tietysti ulkoiset avut. Toista ei taida löytyä koko maai
      Ikävä
      97
      1489
    8. Mikset vain

Unohtaisi?
      Ikävä
      24
      1447
    9. En ymmärrä miksi minä

Maailma on täynnä sinulle muita
      Ikävä
      22
      1399
    10. Mitä yhteistä on sulla ja kaivatulla?

Onko teillä samantyyppinen olemus tai luonne? Vai muistuttaako vartalonne toisiaan? Tai kasvot? Entä pukeutuminen? Onko
      Ikävä
      91
      1303
    Aihe