Kanin ruokamäärä.

miettivä kaninomistaja

Mulla on leijonanharjas/kääpiöluppa poika joka on nyt n.9 viikkoa ja se on n.1 viikon ollu nyt mulla. Mietin että onko 1/2 desiä ruokaa kasvavalle kanille liian vähän? Kasvattajan suosittelema määrä. Mutta ruokana on exel/primo/kaurasekotus, jossa n. 2/4 exeliä, 1/4 primoa ja 1/4 kauraa. Oon siis miettinyt, että voisko tuota seosta olla koko ajan tarjolla, kohtuuden rajoissa tosin?

6

106

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyll(:

      Voi, ja sit myös annat kokoajan heinää ja vettä :) muistat kans kalkkikiven ja suolakiven ni pupusi pärjää :) itsellä ollut kymmeniä pupuja ja jokainen on voinut mainiosti :) tänne juuri syntyikin poikasia mun pupulle ;)

      • alottaja

        Kiitti vastauksesta :) tottakai heinää ja vettä kokoajan tarjolla. En oo koskaan kuullukkaan, että kanilla täytyis olla suola- ja kalkkikivet, useimmat sanoo että ei tarvis, joten täytyykö vai eikö?


    • Kasvavalla kanilla voi olla kuivaruokaa vapaasti, kunhan se syö myös tarpeeksi heinää että vatsa pysyy kunnossa.

      Suola ja kalkkikivet on ihan turhia. Kani syö helposti liikaa suolakiveä => juo liikaa => muita vitamiineja huuhtoutuu pois. Pelkästään heinässä on runsaasti kalkkia, joten kalkkikivi aiheuttaa vaan riskin saada liikaa kalkkia => virtsakivet. Sitäpaitsi, kanipellettiin on lisätty kaikkia aineita jo valmiiksi tarpeelliset määrät...

      • Mila pupu

        Meidän pupu sai 2.5kk. ikään saakka kokoajan, sitten 6kk. saakka kolme kertaa päivässä 1rkl. (=n. puoli desiä) ja nyt saa 2 kertaa päivässä 1rkl. kalkkikivi löytyy meiltä, kun hankin sen silloin, kun oli kasvavassa iässä, niin pelkäsin, ettei saa tarpeeksi kalkkia kasvaakseen, näin sikuisena ei sen kai kannata syödä sitä koko ajan, niin jos syö liikaa, otan sen pois, mut Mila kyl lopetti sen syönnin lähes kokonaan, kun lopetti kasvamisen.


      • Mila pupu
        Mila pupu kirjoitti:

        Meidän pupu sai 2.5kk. ikään saakka kokoajan, sitten 6kk. saakka kolme kertaa päivässä 1rkl. (=n. puoli desiä) ja nyt saa 2 kertaa päivässä 1rkl. kalkkikivi löytyy meiltä, kun hankin sen silloin, kun oli kasvavassa iässä, niin pelkäsin, ettei saa tarpeeksi kalkkia kasvaakseen, näin sikuisena ei sen kai kannata syödä sitä koko ajan, niin jos syö liikaa, otan sen pois, mut Mila kyl lopetti sen syönnin lähes kokonaan, kun lopetti kasvamisen.

        *aikuisena, ei sikuisena


      • kyll:)

        No mul on puppana ollut jo 4,5 v. ja niin kauan on ollut suola sekä kalkkikivet tarjolla, nuoleskelee ja järsii silloin tällöin, vettä juo normaalin määrän paitsi nyt poikasten aikana huomasin että juo runsaasti enemmän, tosin teki niin myös edellisessä poikueessa :) en ikinä ole lukenut noita kanintieto juttuja ja mitä niitä on ja monta kania on kyllä ollut elossa niin kauan kunnes ovat itse kuolleet vanhuuteensa :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 154
      4453
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      115
      4040
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2720
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1764
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1659
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      21
      1643
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1571
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1553
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe