Asiakas laati oman listan − Nämä 6 kaupan kassojen tapaa ärsyttävät eniten
Julkaistu: 26.9.2014 21:49
IS:n lukija suivaantui kaupan kassan asiakkaille antamista käytösohjeista. Lukijan mielestä myös kauppojen kassat voisivat parantaa käytöstään monella tapaa.
Aikaisemmin IS kertoi Kanta-Hämeessä sijaitsevan K-kaupan työntekijän laatimista käytösohjeista asiakkaille.
Noin vuoden Kanta-Hämeessä sijaitsevassa K-kaupassa työskennellyt nainen kertoi näkemyksensä siitä, miten asiakkaat voisivat parantaa omaa käyttäytymistään kauppojen kassoilla. Hän toivoo, että vinkit parantaisivat ilmapiiriä ostotilanteissa.
Jutun kommenttiketjussa nimimerkki Peksujef näpäyttää kiireisten suomalaisten käytöksestä ärsyyntynyttä K-kaupan työntekijää: ”Mukavahan se on kansaa kouluttaa. K-kaupan kassoille muutama sana.”
Perään lukija on laatinut omat käytösohjeensa kaupan kassoille:
1. Vastaathan tervehdykseen ja katsothan asiakasta silmiin. Ei ole mukava asioida pälyilevän toisaalla olijan kanssa.
2. Jos muovikassi on lisätty ostosten päälle vasta tavaroiden hihnalle asettelun jälkeen, näppäilethän sen ensimmäisenä, jotta pakkaaminen voi alkaa.
3. Ethän syö purukumia työskennellessäsi.
4. Ethän anna pakkauspään liukuhihnan pyöriä niin, että kaikki ostokset kaatuvat ja ovat yhtenä mylläkkänä hihnan loppupäässä.
5. Ethän oleta, että plussa- tai jonkun muun etukortin omistaminen on asiakkaan velvollisuus.
6. Ethän kiireessäkään ohjaa asiakkaan ostoksia välittömästi edellisten asiakkaiden ostosten perään, vaikka nämä eivät ole ehtineet pakata.
Heini Särkkä
Myyjät: Tapojen parantaminen
5
464
Vastaukset
- veijo s
Epäkohtelias myyjä. Epäkohtelias käytös.. töykeä, tyly, epäkunnioittava, epäystävällinen, jäykkä, karkea, ynseä, ylenkatseellinen, epäkohtelias, nezdvořilý.
- oppi perillä
Hyvä asiakaspalvelu
Asiakkaat muistavat hyvää työntekijää
25.6.2014
Harri Koso on työskennellyt Lehtomäen S-marketissa viisi vuotta.
Lehtomäen S-marketissa työskentelevällä Harri Kosolla on kaksi ohjenuoraa hyvään asiakaspalveluun: Tervehdi ja muista katsekontakti. Näitä eväitä noudattamalla hän on saanut työstään kiitosta asiakkailta.
— On ostettu suklaata, sipsejä ja kaljaa. Kerran sain risteilylahjakortin asiakkaalta, joka työskentelee laivalla. Viimeksi eräs asiakas toi kaksi bodya toukokuussa syntyneelle pojalleni, Koso kertoo.
Kaupan liiton asiamies Matti Räisänen sanoo, että henkilökunta on yksi yrityksen käyntikorteista. Hänen mielestään asiakaspalvelijan tärkeimpiä tehtäviä on asiakkaan huomioiminen, eli tervehtiminen ja auttaminen.
Asiakaspalvelun vaatimukset ovat muuttuneet viime vuosikymmenten aikana. Räisäsen mukaan henkilökunnalta vaaditaan nykyisin enemmän tuotetietoutta.
— Kestävät arvot kiinnostavat. Voidaan esimerkiksi kysyä, mistä joku tietty puuvillapaita tulee. Kodinkonekaupassa ihmisillä on aina ollut kiinnostusta siihen, että he saavat juuri sen tuotteen, mitä ovat hakemassa. - myyjä
tuohon kohtaan 1....olisi se myös suotavaa että myös asiakkaat tervehtivät kassaa,kun kassa heitä tervehtii....työssäni muutamii hapan naamasii möllykköitä kohtaan joka päivä,koita siinnä sitten olla teko iloinen kyseistä asiakasta kohtaan. ja sitte valitetaan ku muka kassa ei olisi kohtelias..pah sanon minä.
- lääplääpiä
- ”Miten voitaisiin puuttua siihen, etteivät ihmiset puristelisi lukuisia tomaatteja? On todella ällöttävää seurata, kun ihmiset valikoivat tomaatteja. Puristellaan ja puristellaan ja laitetaan takaisin kekoon", yksi keskustelijoista totesi."
- Ja yök. pesevätkö kaikki noita tomatteja ja miten hyvin? Lähteekö kaikki ylimääräinen pesulla pois?
Aika epämiellyttävää asiakkaiden on poimia tomatteja jos tomatit eivät ole laatikoissa vaan tomaateista on kasattu keko, tietysti pehmeät päällä. Jos joku haluaakin kiinteitä tomatteja niin on vähän niinkuin pikku pakko tonkaista syvemmältä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!
Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!851868- 821700
- 511360
Nyt tiedän
Että joku on lahjonut jonkun tai olemme idiootteja. Nuo kokkareiden päsmärit tuli valituksi valtuustoon. Onnea vaan kai471285Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I481202- 1191173
Kepun hegemonia jatkumassa vankkana Puolangalla
Tuuliviirien vallankumous jäi pahasti piippuun!23962Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?86961- 39945
Tiedän kyllä sen
Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen59942