Myyjät: Tapojen parantaminen

Ohjeita

Asiakas laati oman listan − Nämä 6 kaupan kassojen tapaa ärsyttävät eniten

Julkaistu: 26.9.2014 21:49

IS:n lukija suivaantui kaupan kassan asiakkaille antamista käytösohjeista. Lukijan mielestä myös kauppojen kassat voisivat parantaa käytöstään monella tapaa.
Aikaisemmin IS kertoi Kanta-Hämeessä sijaitsevan K-kaupan työntekijän laatimista käytösohjeista asiakkaille.

Noin vuoden Kanta-Hämeessä sijaitsevassa K-kaupassa työskennellyt nainen kertoi näkemyksensä siitä, miten asiakkaat voisivat parantaa omaa käyttäytymistään kauppojen kassoilla. Hän toivoo, että vinkit parantaisivat ilmapiiriä ostotilanteissa.

Jutun kommenttiketjussa nimimerkki Peksujef näpäyttää kiireisten suomalaisten käytöksestä ärsyyntynyttä K-kaupan työntekijää: ”Mukavahan se on kansaa kouluttaa. K-kaupan kassoille muutama sana.”

Perään lukija on laatinut omat käytösohjeensa kaupan kassoille:

1. Vastaathan tervehdykseen ja katsothan asiakasta silmiin. Ei ole mukava asioida pälyilevän toisaalla olijan kanssa.

2. Jos muovikassi on lisätty ostosten päälle vasta tavaroiden hihnalle asettelun jälkeen, näppäilethän sen ensimmäisenä, jotta pakkaaminen voi alkaa.

3. Ethän syö purukumia työskennellessäsi.

4. Ethän anna pakkauspään liukuhihnan pyöriä niin, että kaikki ostokset kaatuvat ja ovat yhtenä mylläkkänä hihnan loppupäässä.

5. Ethän oleta, että plussa- tai jonkun muun etukortin omistaminen on asiakkaan velvollisuus.

6. Ethän kiireessäkään ohjaa asiakkaan ostoksia välittömästi edellisten asiakkaiden ostosten perään, vaikka nämä eivät ole ehtineet pakata.
Heini Särkkä

5

478

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • veijo s

      Epäkohtelias myyjä. Epäkohtelias käytös.. töykeä, tyly, epäkunnioittava, epäystävällinen, jäykkä, karkea, ynseä, ylenkatseellinen, epäkohtelias, nezdvořilý.

    • oppi perillä

      Hyvä asiakaspalvelu
      Asiakkaat muistavat hyvää työntekijää

      25.6.2014
      Harri Koso on työskennellyt Lehtomäen S-marketissa viisi vuotta.
      Lehtomäen S-marketissa työskentelevällä Harri Kosolla on kaksi ohjenuoraa hyvään asiakaspalveluun: Tervehdi ja muista katsekontakti. Näitä eväitä noudattamalla hän on saanut työstään kiitosta asiakkailta.
      — On ostettu suklaata, sipsejä ja kaljaa. Kerran sain risteilylahjakortin asiakkaalta, joka työskentelee laivalla. Viimeksi eräs asiakas toi kaksi bodya toukokuussa syntyneelle pojalleni, Koso kertoo.

      Kaupan liiton asiamies Matti Räisänen sanoo, että henkilökunta on yksi yrityksen käyntikorteista. Hänen mielestään asiakaspalvelijan tärkeimpiä tehtäviä on asiakkaan huomioiminen, eli tervehtiminen ja auttaminen.

      Asiakaspalvelun vaatimukset ovat muuttuneet viime vuosikymmenten aikana. Räisäsen mukaan henkilökunnalta vaaditaan nykyisin enemmän tuotetietoutta.
      — Kestävät arvot kiinnostavat. Voidaan esimerkiksi kysyä, mistä joku tietty puuvillapaita tulee. Kodinkonekaupassa ihmisillä on aina ollut kiinnostusta siihen, että he saavat juuri sen tuotteen, mitä ovat hakemassa.

    • myyjä

      tuohon kohtaan 1....olisi se myös suotavaa että myös asiakkaat tervehtivät kassaa,kun kassa heitä tervehtii....työssäni muutamii hapan naamasii möllykköitä kohtaan joka päivä,koita siinnä sitten olla teko iloinen kyseistä asiakasta kohtaan. ja sitte valitetaan ku muka kassa ei olisi kohtelias..pah sanon minä.

      • lääplääpiä

        - ”Miten voitaisiin puuttua siihen, etteivät ihmiset puristelisi lukuisia tomaatteja? On todella ällöttävää seurata, kun ihmiset valikoivat tomaatteja. Puristellaan ja puristellaan ja laitetaan takaisin kekoon", yksi keskustelijoista totesi."

        - Ja yök. pesevätkö kaikki noita tomatteja ja miten hyvin? Lähteekö kaikki ylimääräinen pesulla pois?

        Aika epämiellyttävää asiakkaiden on poimia tomatteja jos tomatit eivät ole laatikoissa vaan tomaateista on kasattu keko, tietysti pehmeät päällä. Jos joku haluaakin kiinteitä tomatteja niin on vähän niinkuin pikku pakko tonkaista syvemmältä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

      Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      89
      1869
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

      Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      277
      1713
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      304
      1514
    4. Martina lähdössä Ibizalle

      Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      178
      1395
    5. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

      Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      84
      992
    6. Määpä tiijän että rakastat

      Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      51
      987
    7. Avustikset peruttu.

      Aettokosken ampuraan rahat otettu poekkeen valtiolle.
      Suomussalmi
      56
      967
    8. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

      parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      55
      932
    9. 67
      924
    10. Miksi mies tuntee näin?

      Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui
      Ikävä
      40
      911
    Aihe