Myyjät: Tapojen parantaminen

Ohjeita

Asiakas laati oman listan − Nämä 6 kaupan kassojen tapaa ärsyttävät eniten

Julkaistu: 26.9.2014 21:49

IS:n lukija suivaantui kaupan kassan asiakkaille antamista käytösohjeista. Lukijan mielestä myös kauppojen kassat voisivat parantaa käytöstään monella tapaa.
Aikaisemmin IS kertoi Kanta-Hämeessä sijaitsevan K-kaupan työntekijän laatimista käytösohjeista asiakkaille.

Noin vuoden Kanta-Hämeessä sijaitsevassa K-kaupassa työskennellyt nainen kertoi näkemyksensä siitä, miten asiakkaat voisivat parantaa omaa käyttäytymistään kauppojen kassoilla. Hän toivoo, että vinkit parantaisivat ilmapiiriä ostotilanteissa.

Jutun kommenttiketjussa nimimerkki Peksujef näpäyttää kiireisten suomalaisten käytöksestä ärsyyntynyttä K-kaupan työntekijää: ”Mukavahan se on kansaa kouluttaa. K-kaupan kassoille muutama sana.”

Perään lukija on laatinut omat käytösohjeensa kaupan kassoille:

1. Vastaathan tervehdykseen ja katsothan asiakasta silmiin. Ei ole mukava asioida pälyilevän toisaalla olijan kanssa.

2. Jos muovikassi on lisätty ostosten päälle vasta tavaroiden hihnalle asettelun jälkeen, näppäilethän sen ensimmäisenä, jotta pakkaaminen voi alkaa.

3. Ethän syö purukumia työskennellessäsi.

4. Ethän anna pakkauspään liukuhihnan pyöriä niin, että kaikki ostokset kaatuvat ja ovat yhtenä mylläkkänä hihnan loppupäässä.

5. Ethän oleta, että plussa- tai jonkun muun etukortin omistaminen on asiakkaan velvollisuus.

6. Ethän kiireessäkään ohjaa asiakkaan ostoksia välittömästi edellisten asiakkaiden ostosten perään, vaikka nämä eivät ole ehtineet pakata.
Heini Särkkä

5

341

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • veijo s

      Epäkohtelias myyjä. Epäkohtelias käytös.. töykeä, tyly, epäkunnioittava, epäystävällinen, jäykkä, karkea, ynseä, ylenkatseellinen, epäkohtelias, nezdvořilý.

    • oppi perillä

      Hyvä asiakaspalvelu
      Asiakkaat muistavat hyvää työntekijää

      25.6.2014
      Harri Koso on työskennellyt Lehtomäen S-marketissa viisi vuotta.
      Lehtomäen S-marketissa työskentelevällä Harri Kosolla on kaksi ohjenuoraa hyvään asiakaspalveluun: Tervehdi ja muista katsekontakti. Näitä eväitä noudattamalla hän on saanut työstään kiitosta asiakkailta.
      — On ostettu suklaata, sipsejä ja kaljaa. Kerran sain risteilylahjakortin asiakkaalta, joka työskentelee laivalla. Viimeksi eräs asiakas toi kaksi bodya toukokuussa syntyneelle pojalleni, Koso kertoo.

      Kaupan liiton asiamies Matti Räisänen sanoo, että henkilökunta on yksi yrityksen käyntikorteista. Hänen mielestään asiakaspalvelijan tärkeimpiä tehtäviä on asiakkaan huomioiminen, eli tervehtiminen ja auttaminen.

      Asiakaspalvelun vaatimukset ovat muuttuneet viime vuosikymmenten aikana. Räisäsen mukaan henkilökunnalta vaaditaan nykyisin enemmän tuotetietoutta.
      — Kestävät arvot kiinnostavat. Voidaan esimerkiksi kysyä, mistä joku tietty puuvillapaita tulee. Kodinkonekaupassa ihmisillä on aina ollut kiinnostusta siihen, että he saavat juuri sen tuotteen, mitä ovat hakemassa.

    • myyjä

      tuohon kohtaan 1....olisi se myös suotavaa että myös asiakkaat tervehtivät kassaa,kun kassa heitä tervehtii....työssäni muutamii hapan naamasii möllykköitä kohtaan joka päivä,koita siinnä sitten olla teko iloinen kyseistä asiakasta kohtaan. ja sitte valitetaan ku muka kassa ei olisi kohtelias..pah sanon minä.

      • lääplääpiä

        - ”Miten voitaisiin puuttua siihen, etteivät ihmiset puristelisi lukuisia tomaatteja? On todella ällöttävää seurata, kun ihmiset valikoivat tomaatteja. Puristellaan ja puristellaan ja laitetaan takaisin kekoon", yksi keskustelijoista totesi."

        - Ja yök. pesevätkö kaikki noita tomatteja ja miten hyvin? Lähteekö kaikki ylimääräinen pesulla pois?

        Aika epämiellyttävää asiakkaiden on poimia tomatteja jos tomatit eivät ole laatikoissa vaan tomaateista on kasattu keko, tietysti pehmeät päällä. Jos joku haluaakin kiinteitä tomatteja niin on vähän niinkuin pikku pakko tonkaista syvemmältä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      140
      1415
    2. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1215
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      168
      922
    4. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      29
      889
    5. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      167
      789
    6. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      766
    7. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      49
      752
    8. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      54
      733
    9. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      36
      635
    10. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      37
      595
    Aihe