Asiakas laati oman listan − Nämä 6 kaupan kassojen tapaa ärsyttävät eniten
Julkaistu: 26.9.2014 21:49
IS:n lukija suivaantui kaupan kassan asiakkaille antamista käytösohjeista. Lukijan mielestä myös kauppojen kassat voisivat parantaa käytöstään monella tapaa.
Aikaisemmin IS kertoi Kanta-Hämeessä sijaitsevan K-kaupan työntekijän laatimista käytösohjeista asiakkaille.
Noin vuoden Kanta-Hämeessä sijaitsevassa K-kaupassa työskennellyt nainen kertoi näkemyksensä siitä, miten asiakkaat voisivat parantaa omaa käyttäytymistään kauppojen kassoilla. Hän toivoo, että vinkit parantaisivat ilmapiiriä ostotilanteissa.
Jutun kommenttiketjussa nimimerkki Peksujef näpäyttää kiireisten suomalaisten käytöksestä ärsyyntynyttä K-kaupan työntekijää: ”Mukavahan se on kansaa kouluttaa. K-kaupan kassoille muutama sana.”
Perään lukija on laatinut omat käytösohjeensa kaupan kassoille:
1. Vastaathan tervehdykseen ja katsothan asiakasta silmiin. Ei ole mukava asioida pälyilevän toisaalla olijan kanssa.
2. Jos muovikassi on lisätty ostosten päälle vasta tavaroiden hihnalle asettelun jälkeen, näppäilethän sen ensimmäisenä, jotta pakkaaminen voi alkaa.
3. Ethän syö purukumia työskennellessäsi.
4. Ethän anna pakkauspään liukuhihnan pyöriä niin, että kaikki ostokset kaatuvat ja ovat yhtenä mylläkkänä hihnan loppupäässä.
5. Ethän oleta, että plussa- tai jonkun muun etukortin omistaminen on asiakkaan velvollisuus.
6. Ethän kiireessäkään ohjaa asiakkaan ostoksia välittömästi edellisten asiakkaiden ostosten perään, vaikka nämä eivät ole ehtineet pakata.
Heini Särkkä
Myyjät: Tapojen parantaminen
5
533
Vastaukset
- veijo s
Epäkohtelias myyjä. Epäkohtelias käytös.. töykeä, tyly, epäkunnioittava, epäystävällinen, jäykkä, karkea, ynseä, ylenkatseellinen, epäkohtelias, nezdvořilý.
- oppi perillä
Hyvä asiakaspalvelu
Asiakkaat muistavat hyvää työntekijää
25.6.2014
Harri Koso on työskennellyt Lehtomäen S-marketissa viisi vuotta.
Lehtomäen S-marketissa työskentelevällä Harri Kosolla on kaksi ohjenuoraa hyvään asiakaspalveluun: Tervehdi ja muista katsekontakti. Näitä eväitä noudattamalla hän on saanut työstään kiitosta asiakkailta.
— On ostettu suklaata, sipsejä ja kaljaa. Kerran sain risteilylahjakortin asiakkaalta, joka työskentelee laivalla. Viimeksi eräs asiakas toi kaksi bodya toukokuussa syntyneelle pojalleni, Koso kertoo.
Kaupan liiton asiamies Matti Räisänen sanoo, että henkilökunta on yksi yrityksen käyntikorteista. Hänen mielestään asiakaspalvelijan tärkeimpiä tehtäviä on asiakkaan huomioiminen, eli tervehtiminen ja auttaminen.
Asiakaspalvelun vaatimukset ovat muuttuneet viime vuosikymmenten aikana. Räisäsen mukaan henkilökunnalta vaaditaan nykyisin enemmän tuotetietoutta.
— Kestävät arvot kiinnostavat. Voidaan esimerkiksi kysyä, mistä joku tietty puuvillapaita tulee. Kodinkonekaupassa ihmisillä on aina ollut kiinnostusta siihen, että he saavat juuri sen tuotteen, mitä ovat hakemassa. - myyjä
tuohon kohtaan 1....olisi se myös suotavaa että myös asiakkaat tervehtivät kassaa,kun kassa heitä tervehtii....työssäni muutamii hapan naamasii möllykköitä kohtaan joka päivä,koita siinnä sitten olla teko iloinen kyseistä asiakasta kohtaan. ja sitte valitetaan ku muka kassa ei olisi kohtelias..pah sanon minä.
- lääplääpiä
- ”Miten voitaisiin puuttua siihen, etteivät ihmiset puristelisi lukuisia tomaatteja? On todella ällöttävää seurata, kun ihmiset valikoivat tomaatteja. Puristellaan ja puristellaan ja laitetaan takaisin kekoon", yksi keskustelijoista totesi."
- Ja yök. pesevätkö kaikki noita tomatteja ja miten hyvin? Lähteekö kaikki ylimääräinen pesulla pois?
Aika epämiellyttävää asiakkaiden on poimia tomatteja jos tomatit eivät ole laatikoissa vaan tomaateista on kasattu keko, tietysti pehmeät päällä. Jos joku haluaakin kiinteitä tomatteja niin on vähän niinkuin pikku pakko tonkaista syvemmältä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 224224
Olit ihan
Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu323488Oletko keskustellut kaivatustasi muiden
Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka543364Ennen ei ollut persuja ja työttömyyttä, lääkäriinkin pääsi
Ennen oli kaikilla töitä Kauppiaille kelpasi kun saivat voittoa Yritystukia ei ollut Lääkäriin pääsi kaikki haluklaat Nu203318Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?
"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu1232910Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue
se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod272657Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.1162350Antifasismi - mitä se on?
Se on äärivasemmistolaista anarkistista toimintaa joka käyttää fasisminvastaisuutta keppihevosena oikeuttaakseen toimint122341MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,142155Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle
Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S291757