Rintaan sattuu kun vauva (3 viikkoa) aloittaa imemisen. Kipu useimmiten helpottaa imetyksen edetessä, mutta ei aina. Olen tarkistanut imuotetta ja se näyttää oikealta. Rinnassa tuntuu kipua laajemmalti, myös nännin ulkopuolella. Haluan ehdottomasti imettää lastani, mutta kipu ahdistaa. Voisikohan vauva aloittaa imemisen "väärin" ja jatkaa sitten oikein. Onko kenelläkään vastaavaa kokemusta?
kipua imettäessä
3
664
Vastaukset
Mulla on ihan sama juttu. Ymmärtääkseni se on vaan sitä että rinnat eivät ole vielä täysin sopeutuneet.
Mulla tai siis pojalla on kyllä välillä imuote hakusessa. Näyttää että ote on ihan ok mutta kun imetyksen lopettaa niin nänni onkin toispuoleinen eli eipä ole ote oikea. Kaipa me tossa pikkuhiljaa opitaan oikea tekniikka. Meillä kanssa poika 3 viikkoa vanha.
Tuolla on hyvin tietoa imetyksestä jos tulee myöhemmin jotain ongelmia:
http://www.lapsiperhe.net/imetystukilista/faq/faq.php - Sinnu 64
Minulla sama juttu! Kun poika aloitti imemisen, teki mieli karjua ja potkia! Synnytyskipukaan ei ollut mitään tähän verrattuna! Poika imi tosi innokkaasti jo synnytyssalista lähtien! No ajattelin että kyllä kipu parissa viikossa hellittää niinkuin aikaisempien vauvojen aikana, mutta kuinkas kävikään, kipua kesti 4-5 kuukautta. Toinen nänni oli puoliksi poikki, mutta imettämistä en kuitenkaan lopettanut! Kokeilin rahkakääreitä ja lampaanrasvaa, mutta kumpikaan ei tuntunut tehoavan. Buranaa otin silloin tällöin ja se helpottikin jonkun aikaa. Ostin rinnanlämmittimet (toinen puoli silkkiä ja toinen villaa) luontaistuotekaupasta ja niiden käytön jälkeen tuntui rinnat ja rinnanpäät paranevan eikä tarvinnut pelätä rintatulehdusta! Poika on nyt 7 kk ja on täysimetyksellä. Me molemmat nautimme imetyshetkistä!
- pojan äiti
minullakin imettäminen alussa sattui, mutta se lähti pois jonkun ajan kuluttua. katso, että vauva saa mahdollisimman paljon nännipihaa suuhun ja että vauvan suu on kunnolla auki. jos rinnat ovat täydet niin pumppaa ensin maitoa pois. pehmeästä rinnasta on helpompi saada hyvä ote. kai kipu voi olla vain rintojen tottumattomuutta. jos nänneihin tulee haavaumia niin hoida niitä hyvin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455200Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1261670Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella151579Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "511530- 141255
Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v41200No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol22108081-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171047Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy771008Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah60847