Ajatelkaa...Mä kirjotan itseni keväällä ylioppilaaksi...Tosi upeeta...Ainoa vaan, että olen 150 euroa köyhempi sitten kun nyt. Miten ihmeessä se voi maksaa 150 euroa, että mä pääsen ylioppilaaksi. Kyllä mun mielestäni KELAN pitäs maksaa joku YO lisä opintotukeen, ainakin abeille...
YO-KIRJOITUKSET
8
1061
Vastaukset
- opiskelija
odotas vaan kun alat opiskelemaan, sillon se rahanmeno vasta alkaa.....ja kela ei paljon muista!
Joo sitähän mä tässä kauhulla odotankin. Jos mulla jo tässä vaiheessa tekee tiukkaa, niin mitäs sitten esim.yliopistossa....apuva.
- Jesse--
Voi jumalauta! Suomessa voi opiskella pikkurahalla, Amerikassa suurella osalla porukasta ei ole varaa jatko-opintoihin.
Taidetaan olla totuttu liian hyvään, kun kaiken täytyisi olla ilmaista. Kasva aikuiseksi.
Suuressa osassa maailmaa ei yksinkertaisesti opiskella jos ei ole varaa. Mene töihin jos ei fyffe riitä, kommunisti!Mä olen yrittänyt päästä töihin, siinä onnistumatta. Asun avoliitossa, ja avomieheni vanhemmilla on niin "hyvät" tulot,ettei se saa opintotukea muuta kuin asumislisän. (ei oteta huomioon että perheessä on lapsia 5 kpl, ja asuntolainaakin on) itse olen 6 lapsisesta perheestä, jossa äiti on yksinhuoltaja joten vanhemmilta ei rahaa heru. Menisin töihin jos pääsisin, ja avomieheni kanssa, mutta se on tälläkin hetkellä työharjoittelussa, ja tekee 5-vuoro työtä joten ei siinä sivussa iltatöihin oikeen ehdi. Mä olen yleensäkin sitä mieltä, että koska Suomi "mainostaa" hyvää asemaa opiskelijoille, eikö sen hyväksi voisi tehdä mitään. Et varmaan ole itsekään sitä mieltä, että esim.opintotuki olisi riittävä(?) Ystäväni, joka istuu perseellään kaivamassa nenäänsä, vailla minkäänlaista tietoa työn teosta, saa n.300 euroa enemmän rahaa per kk kuin minä ja avomieheni yhteensä...ei ole mun mielestä oikein. Jonkinlainen arvojärjestys pitäs näihin tukihommiin saada! Opiskelijat sentään yrittää eteenpäin!
jannamarian kirjoitti:
Mä olen yrittänyt päästä töihin, siinä onnistumatta. Asun avoliitossa, ja avomieheni vanhemmilla on niin "hyvät" tulot,ettei se saa opintotukea muuta kuin asumislisän. (ei oteta huomioon että perheessä on lapsia 5 kpl, ja asuntolainaakin on) itse olen 6 lapsisesta perheestä, jossa äiti on yksinhuoltaja joten vanhemmilta ei rahaa heru. Menisin töihin jos pääsisin, ja avomieheni kanssa, mutta se on tälläkin hetkellä työharjoittelussa, ja tekee 5-vuoro työtä joten ei siinä sivussa iltatöihin oikeen ehdi. Mä olen yleensäkin sitä mieltä, että koska Suomi "mainostaa" hyvää asemaa opiskelijoille, eikö sen hyväksi voisi tehdä mitään. Et varmaan ole itsekään sitä mieltä, että esim.opintotuki olisi riittävä(?) Ystäväni, joka istuu perseellään kaivamassa nenäänsä, vailla minkäänlaista tietoa työn teosta, saa n.300 euroa enemmän rahaa per kk kuin minä ja avomieheni yhteensä...ei ole mun mielestä oikein. Jonkinlainen arvojärjestys pitäs näihin tukihommiin saada! Opiskelijat sentään yrittää eteenpäin!
En muuten edes ramppaa baareissa kuten suuri osa opiskelijatovereistani...joten siihenkään ei mene rahaa...
- justiina
jannamarian kirjoitti:
En muuten edes ramppaa baareissa kuten suuri osa opiskelijatovereistani...joten siihenkään ei mene rahaa...
en kyllä tiä minkä ikäisiä olette avokin kanssa.mutta muistaakseni se menee niin että ´20 täytettyään ei vanhempien tulot enää vaikuta opintotuen määrään. odotelkaa siis avomiehesi kanssa vielä muutama vuosi niin helpottaa...
justiina kirjoitti:
en kyllä tiä minkä ikäisiä olette avokin kanssa.mutta muistaakseni se menee niin että ´20 täytettyään ei vanhempien tulot enää vaikuta opintotuen määrään. odotelkaa siis avomiehesi kanssa vielä muutama vuosi niin helpottaa...
Joo niinhän se menee. ollaan sitä tässä odoteltukin. Saishan avomieskin opintotukea jos mentäs naimisiin tai tehtäs lapsi....mutta mieluummin me odotellaan että tulee 20-vuotta täyteen =)
- ähpyh
jannamarian kirjoitti:
Joo niinhän se menee. ollaan sitä tässä odoteltukin. Saishan avomieskin opintotukea jos mentäs naimisiin tai tehtäs lapsi....mutta mieluummin me odotellaan että tulee 20-vuotta täyteen =)
Tai sitten voisitte vaan erota. Toivottavasti ette ainakaan aio ikinä lisääntyä keskenänne, sillä maailma on jo nyt ylikansoitettu, eikä tulevaisuus näytä hyvältä. (siinon opintotuet ja opiskelut verraten pikkujuttuja tosiseikkojen edessä)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin Enter-napilla tehdään miljardi euroa - Helsingissä
"Ei se nyt niin kovin ihmeelliseltä näytä. Tavallinen nappi, musta muovinpala, joka kököttää parikymppiä maksavan mustan1711163Eipä tunnu se "pedofilia" huuto kiinnostavan
Lähinnä se sekohäirikkö ressukka joutuu itse vastaileen itselleen, mitään näkyvyyttä ei saa, palstalla ylipäätään on hyv8010281- 514353
- 244067
Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista
Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni134028Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv353816Ben Z: "SDP ei ole ollut 50 vuoteen näin huolissaan velasta"
"– Olen ollut eduskunnassa noin 50 vuotta, eikä SDP ole koskaan ollut niin huolissaan velasta kuin nyt. Se on tietysti h573719No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol413553- 533253
- 422975