mitenkä paljon voi cbr 600 (-91) koneella ajaa. onko 110000 paljon tollaiselle koneelle. mitään ihme ääniä ei kuulu, öljyä ei (kuulemma) syö ja tehot tuntus kaikki olevan tallella.
cbr 600 koneen kestävyys
16
6890
Vastaukset
- Harri
oletko pyörää ostamassa?
tässä olisi pikku cebaria hieman isompi pyörä:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=99&conference=1500000000000004&posting=22000000005106819
Itse ajoin tuota ennen 1987 cebarilla ja voin suositella VFR:ää. V4 koneen vääntö, äänet ja luotettavuus ovat omaa luokkaansa. Tuo 750 on kuitenkin helppo ajaa ja tyttöystävänikin pystyy sillä ajelemaan, vaikka hänellä ei omaa pyörää ole tai paljon ajokokemusta.
Jokatapauksessa CBR on myös hyvä pyörä, vaikka itse en ostaisi yli 100 000 km ajettua yksilöä. Älä maksa paljoa!- tolenator
...tarjouksesta mutta olen päättänyt (kesäisten koeajojen perusteella) ko mallin hankkia. kiinnostaisi vaan tietää miten paljon kone kestää kilometrejä. jos tuntemusta/kokemusta löytyy niin apua kaivataan...
- Harri
tolenator kirjoitti:
...tarjouksesta mutta olen päättänyt (kesäisten koeajojen perusteella) ko mallin hankkia. kiinnostaisi vaan tietää miten paljon kone kestää kilometrejä. jos tuntemusta/kokemusta löytyy niin apua kaivataan...
Pyörä on hyvä. Itse ajoin n. 12000km -87 mallisella.
110000 kilometriä on paljon 600 kuutioiselle. Joten sen pitää näkyä hinnassa. Itse en maksaisi noin vanhasta kuin max 2500 €. Tietysti, JOS se on tosi siisti, siinä on uudet renkaat alla ja on juuri huollettu niin sitten ehkä enemmän.
Tuo määrä kilometrejä näkyy pyörässä. Alusta voi olla löysä, samoin ohjauslaakerit yms. Jarrulevyt ja palat voi olla kuluneet. Ketju/rataspaketti maksaa yli 150€.
CBR:n tyyppivika on nokkaketjun ja sen kiristimen hajoaminen. Nyrkkisääntö on, että nämä pitäisi vaihtaa n. 20tkm välein. Eli jos on viimeksi vaihdettu 80tkm kohdalla on remontti edessä. Nokkaketjun kuulee äänestä. Jos se on löysä se rahisee. Jos venttiilit on säätämättä, kone nakuttaa. Venttiilien säädättäminen voi maksaa yli 300€, jos on paljon säätötyötä. Jos venttiilit ovat taas kuluneet voi työ tulla erittäin kalliksi.
Nämä ovat minun mielipiteitä. Sen verran pyörän myyjänä voin sanoa, että nyt on ostajan markkinat. Eli tinkiä voi ja paljon. Suomessa on ennätysmäärä seisovia käytettyjä pyöriä, joten sinulla on varaa valita. Älä osta noin paljon ajettua, jos sitä ei ole huollettu kunnolla tai epäilyttää vähääkin.
Ja vielä kerran tingi, koska nyt on ostajan markkinat. - Harrille
Harri kirjoitti:
Pyörä on hyvä. Itse ajoin n. 12000km -87 mallisella.
110000 kilometriä on paljon 600 kuutioiselle. Joten sen pitää näkyä hinnassa. Itse en maksaisi noin vanhasta kuin max 2500 €. Tietysti, JOS se on tosi siisti, siinä on uudet renkaat alla ja on juuri huollettu niin sitten ehkä enemmän.
Tuo määrä kilometrejä näkyy pyörässä. Alusta voi olla löysä, samoin ohjauslaakerit yms. Jarrulevyt ja palat voi olla kuluneet. Ketju/rataspaketti maksaa yli 150€.
CBR:n tyyppivika on nokkaketjun ja sen kiristimen hajoaminen. Nyrkkisääntö on, että nämä pitäisi vaihtaa n. 20tkm välein. Eli jos on viimeksi vaihdettu 80tkm kohdalla on remontti edessä. Nokkaketjun kuulee äänestä. Jos se on löysä se rahisee. Jos venttiilit on säätämättä, kone nakuttaa. Venttiilien säädättäminen voi maksaa yli 300€, jos on paljon säätötyötä. Jos venttiilit ovat taas kuluneet voi työ tulla erittäin kalliksi.
Nämä ovat minun mielipiteitä. Sen verran pyörän myyjänä voin sanoa, että nyt on ostajan markkinat. Eli tinkiä voi ja paljon. Suomessa on ennätysmäärä seisovia käytettyjä pyöriä, joten sinulla on varaa valita. Älä osta noin paljon ajettua, jos sitä ei ole huollettu kunnolla tai epäilyttää vähääkin.
Ja vielä kerran tingi, koska nyt on ostajan markkinat.Vai että nokkaketju ja -kiristin pitäisi vaihtaa 20 tkm välein! Et taida tuntea alaa lainkaan. Mistähän lienet tietosi hankkinut? Sieltä syvältä?
- Harri
Harrille kirjoitti:
Vai että nokkaketju ja -kiristin pitäisi vaihtaa 20 tkm välein! Et taida tuntea alaa lainkaan. Mistähän lienet tietosi hankkinut? Sieltä syvältä?
Tietoni olen hommanut sieltä sun täältä.
Ei ole pakko uskoa, jos ei halua. Tuo nokkaketju vain on CBR:n tyyppivika. Se ei kestä, mutta kun sen vaihtaa ajoissa ei tule ongelmia. Muutenhan tuo CBR:n kone on oikein huollettuna lähes pomminvarma.
Voi olla vaihtamatta sitä nokkaketjua ja kiristintä, mutta se voipi tulla kalliiksi..
Saattaa muuten olla niinkin, että pelkkä nokkaketjunkiristimen vaihto riittää. - tolenator
Harri kirjoitti:
Tietoni olen hommanut sieltä sun täältä.
Ei ole pakko uskoa, jos ei halua. Tuo nokkaketju vain on CBR:n tyyppivika. Se ei kestä, mutta kun sen vaihtaa ajoissa ei tule ongelmia. Muutenhan tuo CBR:n kone on oikein huollettuna lähes pomminvarma.
Voi olla vaihtamatta sitä nokkaketjua ja kiristintä, mutta se voipi tulla kalliiksi..
Saattaa muuten olla niinkin, että pelkkä nokkaketjunkiristimen vaihto riittää.nokkaketju ja kiristin vaihdetta pyörään äskettäin. äänet pyörässä siis todella terveen kuuloiset(ei nakuta/rahise)
suht pitkän testiajon aikana ei mitään ihmeitä ilmennyt mainituissa alustassa, jarruissa ja ohjauksessa. ulkoapäinkin ok kunnossa.
tossa kävin muutamaa mp-korjaajaa jututamassa ja molemmat sanoivat että huollot ajallaan tehtynä kone kestää vielä ihan hyvin. ei ollut kumpaankaan korjaamoon cbr 600:sta konevian takia vielä koskaan tullut.
kiinnostaisi vielä tietää onko joku ajanut pitempäänkin (yli 110000km) pyörällä ilman isompia remontteja.
kiitoksia jo vastanneille - Harrastaja
Harrille kirjoitti:
Vai että nokkaketju ja -kiristin pitäisi vaihtaa 20 tkm välein! Et taida tuntea alaa lainkaan. Mistähän lienet tietosi hankkinut? Sieltä syvältä?
Kyllä niissä japsipyörien manuaaleissa annetaan suositellut nokkaketjujen, kiristimien ja laahainkumien vaihtovälit. Ne on monessa laitteessa vaihdettava yllättävän tiuhaan. Suosituksia noudattamalla välttyy kuluneiden osien aiheuttamalta totaalituholta. Tosin suomalainen motoristi ei paljoa välitä ajoneuvojen valmistajien antamista huolto-ohjeista tyyliin : "Määräaikaishuolto, mikä se semmoinen on ja Miksi maksaa turhasta".
CBR:ssä, varsinkin vanhemmissa on tiuhat venttiilien säätövälit ja joissakin malleissa säätöä varten joutuu koko moottorin irroittamaan rungosta. Eräs CBR1000 versio taisi olla malliesmerkki nokkaketjun kiristimien uusinnasta, jopa 10000 km välein. Tälllaista Tälllä Kertaa. - harrastajalle
Harrastaja kirjoitti:
Kyllä niissä japsipyörien manuaaleissa annetaan suositellut nokkaketjujen, kiristimien ja laahainkumien vaihtovälit. Ne on monessa laitteessa vaihdettava yllättävän tiuhaan. Suosituksia noudattamalla välttyy kuluneiden osien aiheuttamalta totaalituholta. Tosin suomalainen motoristi ei paljoa välitä ajoneuvojen valmistajien antamista huolto-ohjeista tyyliin : "Määräaikaishuolto, mikä se semmoinen on ja Miksi maksaa turhasta".
CBR:ssä, varsinkin vanhemmissa on tiuhat venttiilien säätövälit ja joissakin malleissa säätöä varten joutuu koko moottorin irroittamaan rungosta. Eräs CBR1000 versio taisi olla malliesmerkki nokkaketjun kiristimien uusinnasta, jopa 10000 km välein. Tälllaista Tälllä Kertaa.Minkä version huolto-ohjeissa löytyy moiset ohjeet eli CBR 1000:n tonnisen nokkaketjun kiristimen vaihtamisesta 10 tkm:n välein? Taidat olla Harrin inkarnaatio. Muutenkin vastauksesi oli samasta tietolähteestä mistä Harrikin ilmeisesti tietonsa ammentaa - siis sieltä syvältä.
Harrin inho 600:sta kohtaan onkin vaan keino markkinoida omaa pyöräänsä. Jos käytässä olisi Harrin asiantuntemus ja tietolähteet niin teksti olisi VFR:stä tosi pahaa. - Harri
harrastajalle kirjoitti:
Minkä version huolto-ohjeissa löytyy moiset ohjeet eli CBR 1000:n tonnisen nokkaketjun kiristimen vaihtamisesta 10 tkm:n välein? Taidat olla Harrin inkarnaatio. Muutenkin vastauksesi oli samasta tietolähteestä mistä Harrikin ilmeisesti tietonsa ammentaa - siis sieltä syvältä.
Harrin inho 600:sta kohtaan onkin vaan keino markkinoida omaa pyöräänsä. Jos käytässä olisi Harrin asiantuntemus ja tietolähteet niin teksti olisi VFR:stä tosi pahaa.Ei tällaista ole kuin internetin keskustelupalstoilla.
En tyrkytä pyörääni, jos sanotaa, että ostan toisen mallin. Idiootti..
Huomasitko, että annoin aika positiivista palautetta CBR:stä??? Ainoa huono asia tuossa on kilometrit, mutta huollettuna nekään eivät suuri ongelma ole, kunhan huomioidaan hinnassa.
110tkm on paljon 600 kuutioiselle. Jos itse ostaisin 600 kuutioisen toisin sen luultavasti Italiasta, kuten aikaisemmatkin pyöräni.
P.S. VFR menee todennäköisesti vaihdossa kaupoista on jo alustavasti sovittu. - Harri
tolenator kirjoitti:
nokkaketju ja kiristin vaihdetta pyörään äskettäin. äänet pyörässä siis todella terveen kuuloiset(ei nakuta/rahise)
suht pitkän testiajon aikana ei mitään ihmeitä ilmennyt mainituissa alustassa, jarruissa ja ohjauksessa. ulkoapäinkin ok kunnossa.
tossa kävin muutamaa mp-korjaajaa jututamassa ja molemmat sanoivat että huollot ajallaan tehtynä kone kestää vielä ihan hyvin. ei ollut kumpaankaan korjaamoon cbr 600:sta konevian takia vielä koskaan tullut.
kiinnostaisi vielä tietää onko joku ajanut pitempäänkin (yli 110000km) pyörällä ilman isompia remontteja.
kiitoksia jo vastanneilleKoneeseen tai vaihdelaatikkoon ei luutavasti tule mitään ongelmia, jos on oikein huollettu, eikä rueta paljon virittämään.
Honda on tunnettu luotettavuudestaan (VFR, ja molemmat CBR:t). Venttiilivikoja Kawasakin tyyliin ei ole odotettavissa.
Kun se nokkaketjukin on kunnossa, ei ole mitään syytä olla ostamatta ko. pyörää sopivaan hintaan. Tuskin mitään suurta pommia tuosta saat, mutta uusikaan se ei ole.
CBR on kuitenkin yksi parhaista ensipyörävaihtoehdoista.. - nimittelisi
Harri kirjoitti:
Ei tällaista ole kuin internetin keskustelupalstoilla.
En tyrkytä pyörääni, jos sanotaa, että ostan toisen mallin. Idiootti..
Huomasitko, että annoin aika positiivista palautetta CBR:stä??? Ainoa huono asia tuossa on kilometrit, mutta huollettuna nekään eivät suuri ongelma ole, kunhan huomioidaan hinnassa.
110tkm on paljon 600 kuutioiselle. Jos itse ostaisin 600 kuutioisen toisin sen luultavasti Italiasta, kuten aikaisemmatkin pyöräni.
P.S. VFR menee todennäköisesti vaihdossa kaupoista on jo alustavasti sovittu.Niinhän se oli, että Harri esiintyi useammmalla nicillä. On tainnut kasvu jäädä hiekkalaatikkotasolle kun asiallisen vastauksen sijasta tuleekin vain nimittelyä.
Vai että Italiasta ovat kotoisin Harrin pyörät. Kun nyt tietää miehen henkisen tason ja pyörien kotimaan puhumattakaan esiintymisestä näillä palstoilla niin saa olla melkoinen pellepeloton joka häneltä pyörän ostaa.
Ei muuta kuin pitkää ikää jos vaikka sitä henkistä kasvukin siunaantuisi. - Harri2
tolenator kirjoitti:
nokkaketju ja kiristin vaihdetta pyörään äskettäin. äänet pyörässä siis todella terveen kuuloiset(ei nakuta/rahise)
suht pitkän testiajon aikana ei mitään ihmeitä ilmennyt mainituissa alustassa, jarruissa ja ohjauksessa. ulkoapäinkin ok kunnossa.
tossa kävin muutamaa mp-korjaajaa jututamassa ja molemmat sanoivat että huollot ajallaan tehtynä kone kestää vielä ihan hyvin. ei ollut kumpaankaan korjaamoon cbr 600:sta konevian takia vielä koskaan tullut.
kiinnostaisi vielä tietää onko joku ajanut pitempäänkin (yli 110000km) pyörällä ilman isompia remontteja.
kiitoksia jo vastanneilleOstaessani pyöräni(cbf600)sain vinkin huollosta käyttää hondan omaa mineraaliöljyä. Eivät suositelleet syntettisiä juuri nokkaketjunkiristimen takia. Se alkaa luistaan synteettisillä öljyillä vaikka niissä on kyrkinlisäaine. Ei kuulemma oo ollu ongelmia niillä jotka ajaa "vanhanaikaisilla" öljyillä ja vaihtaa vähän useammin ne.
- :) :)
OStajan markkinat on, se on totta.
Jos et vielä ole ostanut pyörää, niin minulla on tiedossa -90 CBR 600, aj. 46 tkm ja on taatusti hyvin huollettu ja pidetty. Ja kaiken lisäksi uniikki väritys.
Jos kiinnostaa, laita mailia. Lähetän kuvia...- tolenator
...taas tarjouksesta mutta kaupanteko on "aika" varma... voin tietysti ilmoittaa jos tilanne muuttuu..
- Pitkänlinjan mies
Voiteluaineista puheenollen, mineraali öljyt ovat kelvanneet kaikille
omistamilleni härveleille, olivatpa ne moottoripyöriä, tai autoja.
Edellytys tietenkin on että öljyt ja suodattimet vaihdetaan tarpeeksi
usein, autoihin noin 5000- 7000 km moottoripyöriin ainakin kerran
kesässä, muutoin kaksikertaa vuodessa. En ole kuullut että moottori hajaa öjyn vuoksi, mutta sen puutteeseen kylläkin. - hjk,mncxz
Ei kukaan ala nykypäivän autoihin vaihtamaan öljyjä 5-7 th/km välein, sitä saisi silloin tehdä jokatoinen kuukausi. Moottoripyörään tuo on hyvä väli kunnon öljyillä.
Tärkeintä on käyttää sellaisia öljyjä, joita valmistaja suosittelee, nykykalustossa öljyt joutuvat koville, ei käy enään samat litkut, kuin 70 luvulla, silloin moottorit olivatkin usein autoissa loppu jo 150 000 km, nyt ajetaan yli 500 000.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1394269- 892059
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap152041Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi641725Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541492Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1371467VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu1021362- 741266
- 981201
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1181090