käyttövedenpaine

tuuuuuuuuuuuuut

Alueellamme on vesilaitoksen mukaan käyttöveden paine 6-7bar? Minkälaista haittaa tuo tekee ok-talon järjestelmälle jos ei ole laitettu vakiopaineventtiiliä? Outoa ettei tuota ohjeistettu etukäteen...

Eikös se ole vesilaitoksen asia hoitaa paineet kohdalleen eikä asiakkaan?

Minkäkaiseen paineeseen nuo varaajat su muut on tarkoitettu?

11

635

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dfgasdfdghg

      Painetta pitäisi putkien, hanojen varaajien jne. kestää 10bar. Järkevä paine on 3-4bar. Vesilaitoksen asia ei ole kiinteistöjen omat asennukset. Ne kuuluvat kiinteistölle.

    • tuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

      No jos kiinteistöt tarvitsee painetta 3-4 bar niin minkä helvetin takia vesilaitos sitten työntää jopa 8 bar? Onko ne tyhmiä?

      • piiipaaa

        Tyhmän löydät katsomalla peiliin.


      • mieti vähän

        1 bar vastaa jotakuinkin 10 metrin vesipatsasta, eli jos vesilaitos työntäisi putkeen veden 3 bar paineella, vesi ei nousisi 31 metriä mäen päällä olevan korkean talon ylimpiin kerroksiin.


      • sdfsfsdsdfs
        piiipaaa kirjoitti:

        Tyhmän löydät katsomalla peiliin.

        Äitis oli tyhmä huora kun sinut synnytti-

        Viisaat laskisi ne paineet aluettain oikeialle tasolle.

        Tai edes ilmoittaisivat rakentajalle alueen paineen


      • jos et niin ei...
        sdfsfsdsdfs kirjoitti:

        Äitis oli tyhmä huora kun sinut synnytti-

        Viisaat laskisi ne paineet aluettain oikeialle tasolle.

        Tai edes ilmoittaisivat rakentajalle alueen paineen

        Eihän se meidän vika ole että et ymmärrä miksi vesijohtoverkostossa on oltava kovempi paine kuin mitä sinä tarvitset. Ei sitä kaikille kannata kertoa. Googlella (saattaa) löytyä lisätietoa.


    • put kari

      Ei se 8 bar riitä kaupungeissa,korkeissa rakennuksissa joutuu käyttämään paineen korotuspumppuja, ja kerroksissa on max. 6 bar venttiilit.
      Sen takia EU:ssa riittää 6 bar vesikalusteet. Myös suomessa kun laittaa paineenrajoitukset.
      Oraksen hanat muuten eivät kestäneet painekokeessa 10 bar painetta, alkoivat vuotaa. Eräällä työmaalla valvoja vaati, että painekoe koskee myös vesikalusteita. Teimme työtä käskettyä ja runttasimme putkistoon 10 barin paineen, no korkkasivathan ne kalut.

      • sannodf

        Väärin painettu.


      • minä testasin...
        sannodf kirjoitti:

        Väärin painettu.

        Minä painoin vaimoa peppuun 10 baariilla ja ei revennyt. Oikein vai väärin painettu? Paljoonko pitää säätää vai voiko jatkossakin painaa samalla paineella?


      • uudet kilut ja kalut

        Eiköhän ne takuu korvaa jos 10 bar pitäisi kerta kestää


      • kateelline.-
        minä testasin... kirjoitti:

        Minä painoin vaimoa peppuun 10 baariilla ja ei revennyt. Oikein vai väärin painettu? Paljoonko pitää säätää vai voiko jatkossakin painaa samalla paineella?

        Taisi vaimosi rutistaa takaisin 15 barilla. Prinssinakkisi muuttui rusinaksi? Olisipa minullakin saatavana tuollaiset vastapaineet ihan kotona.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe