Opiskelijajoulu

Mie vain

Minulla on edessä ensimmäinen joulu kun asun yksin. Ensimmäinen joulu kun pitää maksaa vuokraa, ostaa ruokaa, vaatteita ja oppikirjoja, pitää bussikortti ja huolehtia laskuista. Tästä voi tulla mielenkiintoista.

Olen vähän joulufriikki. Minusta on ihana ostella lahjoja. En tarkoita törsäillä, mutta esimerkiksi nuorimalle sisarelleni (10v.) on ihanaa hankkia enemmän kuin yksi paketti avattavaksi, vaikka lahjat olisivatkin pieniä/huokeita. Sen ikäiselle vielä se pakettien määräkin merkkaa...

Veronpalautuksina on tulossa satanen, ja sillä pitäis "lahjoa" äiti, isä, veli ja hänen avovaimonsa, kaksi siskoa, poikaystävä, mummo, kaksi ukkia, täti, serkku ja paras ystävä avomiehineen.

Tiedän että kaikki ymmärtäisivät pelkän tiimari-kynttilän ja kauniin kortin, ja toki ajatus on tärkein, mutta silti ahdistaa tämä köyhistely. Ja luulenpa vielä että vanhemmat ja isovanhemmat ovat tänä jouluna runsaskätisempiä minuun kohdistuvien lahjojen suhteen, koska tietävät että minulta puuttuu kahvinkeitin, hiustenkuivaaja, verhot, mukeja, käsilaukku jne.

Eli siis tämän viestin idea on: Mukavia lahjoja pienellä budjetilla? En ole ihan poropeukalo joten home made -lahjatkin saattavat onnistua, mutta mummoni neuloo koko suvulla lapaset ja villasukat, joten ehkä luovun siitä ajatuksesta. Varsinkin kun käytin sen viime jouluna...

Vinkkejä ja ideoita otetaan vastaan! Kiitos jo etukäteen...

5

1036

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ghoul

Esim Sinooperista löytyy paljon erilaisia ohjeita ja tuotteita home made- lahjoihin.
      Jotkut on aika kalliita mutta kyllä sieltä pienemmälläkin budjetilla kaikkea löytää.
      10 vuotiaalle voisi löytyä lahjaksi tarvikkeita joista sitten itse askartelee ja valmistaa itselleen.
      Voitte vaikka yhdessä hänen kanssaan touhuta ja askarella joululomalla.

Tämä nyt oli minun ehdotus.
      Hauskaa joulun odotusta!

• Maariia
      • ellanoora80

kiitos tuosta linkistä, oli tosi kivoja ehdotuksia, ja ehkä jopa sellaisia että minäkin osaisin näpertää! =) Kunhan vaan viitsisi aloitttaa...

Mutta käykää muutkin tuolla sivulla, tosi hyviä lahjaideoita, joita voi itse väsätä!!! =)

• minä myös

Itselläni on vähän sama tilanne, eli jouluhöperö olen ja lahjoja haluaisin antaa. Aika saman verran olisi noita lahjottavia.
      Olen ajatellut niin, että vanhemmille ainakin ostetaan sisarusten kanssa jotain yhdessä. Samoin kummipojalle veljen kanssa, siskolle veljen kanssa jne. Näin saa pienemmälläkin "sijoituksella" jotain parempaa.

Aloitin syksyllä tiffanyharrastuksen, joten ajattelin tehdä aikas monelle joulumuistoksi pienen sydämen mallisen joulukoristeen (lasista) siis. Lahjan ei mielestäni tarvi aina olla iso, jos sen tekemiseen käyttää vähän aikaa. Tai edes sen suunnitteluun.

Tädilleni ajattelin ostaa jonkun kohtuuhintaisen jälkiruokaviinin ja väsätä itse karkkeja tai jotain leivonnaisia. Semmosia, jotka säilyy joulun ylikin, niin ei tartte jouluna mässätä kaikkea. Muutenkin joku herkkukori tai "joulun selviytymispakkaus" vois olla hauska (närästyslääkettä, ristikkolehti, tuoksukynttilä, elokuvalippu, mitä vaan...)

Parille ystävälle askartelen "joulukirjan", eli kirjoitan herkkureseptejä (jotka olen etsinyt netistä) ja joulujuttuja sekä joulurunoja ja liimailen mainoslehdistä leikattuja jouluisia kuvia. Olen itse tuollaisen joskus saanut ja se oli kyllä kiva.

Siskollesihan voisit kuitenkin vaikka neuloa olkalaukun, jos mummosi tekee lapaset ja sukat? Tai pipokinhan ois kiva. Minä virkkasin siskolleni novita.fi sivuilla olleen ohjeen mukaan kolmion mallisen kaulahuivin. Valmistui tosi nopeasti. Seinäkalenteri on ihan kiva lahja tai vaikka ihan tyynyliina tai sukat. Mulle kelpais tavallisemmatkin lahjat:).

Tässäpä jotain pieniä ajatuksia...:)

• Mie vain

Tuossa oli muutama oikein hyvä vinkki, kiitoksia paljon!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      5170
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      124
      1653
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      15
      1559
    4. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      50
      1456
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      14
      1225
    6. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      4
      1130
    7. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1047
    8. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      22
      1020
    9. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      77
      1008
    10. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      60
      837
    Aihe